După ce Tesla a lansat sistemul de pilotaj semiautonom pe Model S, clienții din întresaga lume a mărcii americane au început să testeze modul special de rulare în care mașina poate prelua controlul pe șosea și autostradă. Evident, clipurile postate de posesori pe internet s-au înmulțit imediat, iar dintre acestea nu au lipsit nici accidentele cauzate de excesele celor care nu au înțeles faptul că Autopilot - numele oficial al sistemului Tesla - nu are posibilitatea de a scoate mașinile din situații în care șoferul ar trebui să mențină controlul volanului.
Ei bine, curajul pe alocuri nebun al celor de la Tesla de a anunța cu surle și trâmbițe acest sistem la nivelul SUA și apoi la nivel mondial este taxat de unul dintre oamenii care se ocupă de dezvoltarea sistemelor autonome de pilotaj la Volvo. Conform declarațiilor făcute de Trent Victor, director tehnic al biroului de evitare a accidentelor în cadrul mărcii scandinave, sistemul utilizat de Tesla este rudimentar și comportă riscuri majore pentru ocupanții mașinilor care îl testează.
"Sistemul celor de la Tesla îți dă impresia că face mai mult decât ceea ce poate să facă de fapt. Autopilot este un începător care a scăpat de sub supraveghere", spune oficialul Volvo.
"Volvo își asumă întreaga responsabilitate"
Conform declarațiilor lui Trent Victor, există o diferență majoră între sistemele autonome de conducere de Nivel 3, precum e cel oferit de Tesla, și cele de Nivel 4, așa cum va fi cel pregătit de Volvo în anii care urmează. "Sistemul de pilotaj autonom Drive Me, pe care-l vom supune testelor publice anul viitor, transformă mașinile autonome într-unele de Nivel 4. Asta înseamnă că acestea nu doar că se vor putea conduce singure pe șosea, ci vor fi capabile să se descurce în orice situație care ar putea interveni pe parcurs fără să fie nevoie de intervenția șoferului. Dacă ceva merge prost, mașina poate să se oprească singură pe marginea șoselei", spune oficialul Volvo.
Reprezentantul mărcii scandinave susține că lansarea publică a unui sistem de Nivel 4 implică și asumarea responsabilității de către marca auto.
Iar Volvo e gata să facă asta: "În concepția noastră, dacă nu preiei controlul volanului - fie că ai adormit sau că urmărești un film - responsabilitatea va fi pe umerii noștri. Nu vom opri pur și simplu sistemul care poate pilota autonom mașina. preluăm întreaga responsabilitate și vom opri vehiculul pe margine, în siguranță, în cazul în care șoferul nu prea comenzile mașinii", susține Trent Victor.via The Verge
Nebun? As spune INCOSTIENT SI IRESPONSBIL !
Bravo Volvo!
The Verge se întreabă:
"Now, it is worth questioning why Tesla would release unfinished software to its customers, who are driving real cars in the real world?
Of course ! "
Cam asta-i situaţia cu întreaga gamă Tesla.
Auzi ca incepatori. Ma, du-te fa-ti temele ca te vede mami la calculator si nu te mai lasa afara.
Pentru ca nu le pasa de implicatii si de oameni, singurul scop e sa socheze si sa practice marketingul de gherila. Pana la urma, ti se infunda. Actiunile Tesla sunt in scadere continua de ceva perioada.
Sunt sigur ca si alti constructori au o tehnologie similara, dar au ales s-o testeze doar pe circuite inchise. Pana o vor perfectiona si o vor aduce la nivel superior, acolo va ramane.
http://fortune.com/2016/02/05/heres-whats-behind-teslas-long-slow-stock-slide/