Esential
431 | de kilometri pe oră este viteza medie maximă înregistrată de Bugatti Veyron Super Sport. |
431 | de kilometri pe oră este viteza medie maximă înregistrată de Bugatti Veyron Super Sport. |
Volkswagen a prezentat în acest weekend primele imagini cu cea mai puternică versiune a lui Veyron. Denumită oficial Bugatti Veyron Super Sport, noua versiune dezvoltă 1200 de cai putere şi îşi face apariţia în lumea auto cu stil: depăşind recordul mondial de viteză pentru o maşină de serie.
Conform comunicatului oficial al celor de la Volkswagen, Veyron Super Sport a atins o viteză medie de 431 de kilometri pe oră pe circuitul de teste al VW Group din Ehra-Leissen, la eveniment fiind prezenţi şi reprezentanţii TÜV (Agenţia Germană de Inspecţie Tehnică) şi un trimis al Cărţii Recordurilor Guinness. Aceştia au validat recordul Bugatti, Veyron Super Sport devenind astfel modelul de serie care a atins cea mai ridicată viteză de top din istoria automobilului.
Viteza realizată de Veyron Super Sport a fost calculată, conform regulilor Giunness Book, prin media celor trei încercări realizate de pilotul de teste Henri Raphanel. Prima dintre acestea s-a terminat la 427.933 km/h, a doua la 434.211 km/h, iar a treia la 431.072 km/h.
Recordul i-a luat prin surprindere până şi pe oficialii Bugatti, care se aşteptau la o viteză de maxim 425 km/h: "Condiţiile atmosferice de astăzi au fost însă perfecte şi ne-au dat voie să ajungem la acest record", a declarat Wolfgang Schreiber, inginerul-şef al celor de la Bugatti.Maşina care a atins acest record este echipată cu un motor de 1200 CP şi 1500 Nm. Diferenţa de 199 de cai putere faţă de modelul de serie care a stabilit un reper greu de atins de concurenţă este realizată prin implementarea a patru turbine noi mărite şi a unui intercooler cu dimensiuni sensibil mai mari.
În versiunea de serie, viteza maximă este limitată la 415 km/h, măsură luată pentru protejarea pneurilor, dar echiparea tehnică a modelului care a stabilit recordul de viteză este identică cu cea a versiunilor disponibile pentru clienţi. La nivel tehnic, Veyron Super Sports vine cu suspensii noi dezvoltate cu plecare de la cele pentru competiţiile de circuit, acestea permiţând atingerea unui nivel superior de control al maşinii.
În plus, structura maşinii este fabricată în totalitate din fibră de carbon ranforsată, iar caroseria este produsă din acelaşi material. Conform celor de la Bugatti, Veyron Super Sports este supus pe şosea la acceleraţii laterale de până la 1.4 G.Producţia lui Bugatti Veyron Super Sport va începe în toamna acestui an, prezentarea oficială a celui mai puternic model de serie din lume urmând să aibă loc în luna august, la Concursul de la Pebble Beach, California.
via | Bugatti
vedeti ca a scos Porsche noul GT2 RS 620 CP si 700Nm dintr-un motor de 3.8 cu doar 6 cilindri si un consum mediu de 11-12 litri care atinge peste 300 kmh. prinde suta in 3,5 s, 200 kmh sub 10 sec iar 300 in 28 sec. pe 98% din drumurile de pe lumea asta, porsche va bate veyron-ul la fund. deci: la ce bun o masina imensa de1200 cai si un motor imens care inghite benzina cu galeata daca nu-si poate folosi toata puterea pe un drum normal? imi pare rau, dar nu ma impresioneaza absolut deloc. cand lumea scoate puteri mari din motoare mici, unde e inovatia in a scoate mii de cai putere din motoare cat casa?
ar fi util de conceput un auto cu un consum de 1L/300Km de ex :).
Da si cred ca e mai mult o piesa de muzeu
WHO CARES? Este cea mai puternica si mai scumpa masina de serie din lume. NU este suficient ca sa fie cumparata de cei care si-o permit? Chiar daca in viata de zi cu zi umbla cu un audi s8 sau ceva TDI sanatos, o tin pentru ca stiu ca au cea mai cea masina din lume. Si ce daca are doar 1500 km? Cat poti circula cu ea print-o statiune sau intr-un weekend?
E clar ca nu e practica ca sa fie folosita zi cu zi. Nu poate intra in parcarile etajate, nu poate intra pe strazile inguste decat din 2 manevre, abia ai loc de servieta etc etc
Totul tine de exclusivitate, si nimic altceva.
Cati stiti ca motorul original al lui Veyron scoate 3000 CP in camera de combustie si ca numai 1000 ajung la roata din cauza randamentului motoarelor pe benzina (aprox. 50%) si a diferitelor componente ale sasiului si masinii?
Sunt foarte de acord ca Porsche (sunt un mare fan al acestei marci) este neintrecut in ceea ce reuseste cu acel motor boxer de 6 cilindrii dar sa spui ca Bugatti nu a venit cu nici o noutate tehnica la acest motor W16... trebuie sa fii un inadaptat si un mitocan. Motorul lui Veyron este o incredibila realizare a tehnicii din orice punct de vedere l-ai privii!
In ce priveste cei 1200 cai ai lui Veyron Super Sport... cred ca se poate si mai bine. Dar... mai asteptam :).
O zi buna.
Stati linistiti ca cei care isi iau Veyron nu scot credit din banca pe 10 ani si il tin parcat in fata blocului. Au un garaj, care are cel putin 5-6 masini.
Si ca sa linistesc fanii diesel. Randamentul unui motor diesel...pentru autoturisme...greu ajunge la 40%. Sar de 40 cele pentru vapoare. Dar exista si un motor ce are randament de 54% (recordul absolut)...singura problema ii greutatea: 2300 tone (si 103.000 cp la turatia maxima de 102 rpm)
Warsila parca produce motorul ala diesel de care vorbesti , si este in doi timpi din cate stiu. Oricum , aia este o realizare tehnologica , ce probabil are un impact mai mare decat 1200CP dintr-un W16 de 8L . Dar daca ai doar terci in cap si vezi numai "liniute" si "cerculete" nu prea ai cum sa iti dai seama de aspecte de genul asta.
PS: ms petru complimente tov b. caci presupun ca pentru mine erau.Deja exista o diferenta de nivel al reply-urilor si cred ca trebuie sa mai studiezi putin .
Ia spune-mi tu cum faci 4 turbine sa funcioneze sincronizat, ia spune-mi cum trimiti puterea aia la roti, ia spune-mi cu realizezi racirea motorului, ia spune-mi cum faci o masina sa nu vibreze la 400km/h.
Explica-ne si noua cat de banal e sa faci asa ceva si apoi fa pe desteptul.
Si cum spune cineva inainte sa nu va mire daca peste 4-5 ani vor face un upgrade la 1400cp, apoi 1500 si tot asa ca Sergei Butka. E clar ca se poate, dar nu vor.
Si ca sa-ti demonstrez ca se poate iti spun ca Apollo R, are motorul Audi 4.2FSI cu 2 turbine si dezvolta 800cp. Inmulteste si tu cu 2 vezi ce rezultat obtii.
A zis cineva bine mai sus : "sa stoarca tot ce e mai bun din tehnologia curenta" . Repet : INOVATIE ~ 0.
Daca faceau W16 ala sa consume 3% si sa mearga cu apa , aia era inovatie. Daca inovatia in industria auto , pentru tine , se rezuma doar la cine are cei mai multi CP , iti recomand sa mai iesi din casa si poate sa mai citesti ceva.
Nu pot sa ma iau de gusturile voastre insa pot sa imi exprim parerea, anume ca nu aveti nici stil nici clasa nici eleganta.
Aici e mai fun sa citesti comentariile, stirea e... asa... bonus :)
Si, cum spunea si Base... tara e sub apa si noi facem politica :)
D'asta imi place sa merg cu masina la 70/ora in prima viteza pe Magheru ca sa... MOARA DUSMANII MEI :)
IUBESC ROMANIA
E relativ usor sa pui pe un motor de 5l 2 megaturbine si sa faci masina aia sa atinga pentru o fractiune de secunda 400kmh, masina asta poate sa mearga o zi intreaga cu viteza asta si e ca noua. Si nu e vorba ca nu ai unde, este ca la ceasuri, tot ora o arata, insa ai bucuria de a avea la mana un obiect rar, exclusivist care pentru un cocalar ca A-Z nu inseamna nimic dar tu stii ca este acel Tag Heuer V8.
@Restul
Nu mai faceti comentarii idioate de genul consuma mult sau ca nu ai pe unde sa mergi cu ea in romania, si nu mai dati exemplu un retardat ca si casuneanu. Cei care au asa masini nu stau in cocina asta.
@A-zzzz
:D ma distrezi bufonule, ia zi mi tu ce masina ai daca un golf gti dsg e "amarat" ? Sau daca esti din bucuresti hai sa ne intalnim ca sa o si vad. Sau cumva pt tine gusturi fine inseamna jante cromate de 25" geamuri fumurii si salam sau Bug mafia in boxe? Ai macar bunul simt sa postezi de pe cont sau sa treci un nume. Saraci ca tine mai sunt multi dar si patetici mai rar.
Iar pt carcotasi-- daca ai 1 milion E sa dai pe o masina...ai si bani sa ii pui 78litri/100km...terminati cu discutii de acest gen.
E ca si cum ti-ai cumpara yaht. Nici cu el nu poti merge in fiecare zi dar e ceva special...
Hai ca m-am spart de ras. Esti un jegos cu bmw inmatriculat in bulgarica luat pe degeaba din germanica ca nu trecea itpu' pe acolo. Vai de steaua ta.
a) utilitatea 0: cand vreo masina supersport a avut utilitate???!!! nici nu trebuie sa aiba! o cumperi cu sufletul, pentru ca iti place, pentru ca trezeste cev in tine, pentru ca o vrei! Nu ca sa meergi la piata sa pui castraveti in portbagaj.
b) inovatie tehnologica / tehnica: atata timp cat majoritatea criticilor in domeniu considera acest motor o realizare tehnica nu cred ca are rost sa ne contraczicem. dar de dragul conversatiei... inovatie si progres tehnologic nu inseamna numai dezvoltarea de tehnologii noi si inedite ci si folosirea celor actuale pentru a realiza ceva nou, mai performant.
c) consumul: ce conteaza cat consuma???!!! asta nu este o masina construita sa arate cat de economic poate fi un motor! se adreseaza altor clienti care doresc altceva de la masina lor.
d) aveti dreptate in privinta randamentului motorului pe benzina.
e) in priveste diferenta la nivelul reply-urilor... prietene nu ma sfiesc sa ma compar cu tine... in orice domeniu. singurul motiv pentru care am scris acele apelative este pentru ca tu ca si multi altii nu mai stiti altceva decat sa contraziceti. nu conteaza ce articol, ce masina, ce motor etc... voi doar contraziceti. ca asa reusiti sa va faceti remarcati, cred. opriti-va un pic si ganditi.
In rest... va doresc o zi buna.
Interesant.
Pentru curiosi am un link, ce se poate scoate dintr-un 2.0 turbo, daca e de la Mitsu
Toate cele bune
Puteam sa jur ca esti un bmw ist care nu suporta bugatti pt ca apartine vag...
Am program duminica, nu stau sa fac parcarea la ikea, si mai ales nu ma cobor la nivelul "liniutelor de parcare"
Dar in timpul saptamanii seara poate o sa ma vezi pe acolo la un tenis de picior.
Oricum daca tot compari o masina cu un cazan ca al tau hai sa comparam tot nu doar 0-100, si consum si confort si pret de intretinere si valoare la revanzare si spatiu si calitate de materiale...
si nu ma supara ca poate vb si cu unchiul meu sa trimita o dubita de la RAR ca fac pariu ca iti ia si talonul...
Auzi la el..TVR...masina sport rafinata..falimentar de rafinata si de fina....
Doamne mare ti e gradina.
Ti am zis, o sa ma vezi pe acolo, te las sa admiri masina dar nu ma cobor la nivelul demonstratiilor de pustani teribilisti care sa lauda cu masini din mileniul trecut...apropo vezi ca a ta valoraeza cam maxim 9000e in cea mai buna stare. Deci daca chiar as vrea sa fiu ca tine nu ar fi greu.