OFICIAL: Spyker va cumpara Saab de la General Motors

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 26.01.2010
Dupa mai mult de o luna de negocieri, Spyker si GM au ajuns la un acord in ceea ce priveste viitorul marcii Saab. Olandezii vor plati 400 de milioane de dolari, compania nou-formata urmand sa se numeasca Spyker Saab Automobiles.

Final fericit in afacerea care a pus pe jar industria auto in ultima luna. Dupa ce General Motors a anuntat la sfarsitul lunii decembrie ca va lichida marca Saab dupa ce Koeniggsegg si-a retras oferta de cumparare si dupa o luna in care vestile au variat de la inchiderea brandului pana la o iminenta cumparare a sa, Spyker a ajuns in sfarsit in mod oficial la un acord cu GM pentru preluarea marcii suedeze.

Conform comunicatelor oficiale prezentata de cele doua parti implicate in afacere, Spyker va plati 400 de milioane de dolari in schimbul cedarii totale a marcii Saab. Suma se consitutie din 326 de milioane de dolari in schimbul actiunilor si 74 de milioane de dolari ca suma de achizitie. Cele doua companii mai au de trecut un singur obstacol: imprumutul de la Banca Europeana de Investitii, care ar urma sa se ridice la 563 de milioane de dolari, acesta fiind una dintre conditiile esentiale pentru realizarea achizitiei. Statul suedez eliminat insa orice semn de intrebare in seara zilei de marti, cand a anuntat ca va garanta intreaga suma. Intelegerea va fi semnata la mijlocul lunii februarie, Spyker si Saab urmand sa formeze o singura companie, Spyker Saab Automobiles.

Intelegerea dintre cele doua parti vine la un an de la hotararea GM de a pune Saab la vanzare, perioada care a adus multe suisuri si coborasuri in discutiile dintre americani si partile interesate.

"Anuntul de astazi este o veste extraordinara pentru angajatii, dealerii si furnizorii Saab, pentru milioanele de clienti Saab din intreaga lume si pentru GM", a declarat John Smith, vicepresedintele GM pe probleme de aliante si planning corporate.

Conform directorului Spyker, Victor Muller, compania olandeza vrea brandul suedez pentru a imparti costurile de dezvoltare a modelelor, a dezvolta reteaua de dealeri Saab si pentru a taia din costurile de productie ale fiecareui model in parte.

"Marca Saab poate fi foarte-foarte profitabila", spunea Muller la mijlocul acestei luni, intrebat daca vede vreun viitor pentru marca suedeza.

TELENOVELA SAAB - Un an de suisuri si coborasuri

11 ianuarie 2009 - GM anunta ca deschide discutiile pentru vanzarea marcii Saab.

12 ianuarie - Statul suedez anunta ca nu se va implica in preluarea marcii, sustinand ca ajutoarele financiare acordate pana in acel moment sunt ultimele de acest tip investite in Saab.

20 februarie - O curte suedeza pune marca sub protectia legii falimentului pentru ca Saab sa fie protejat de creditori si sa aiba timp pentru a gasi un viitor cumparator si bani pentru continuarea operatiunilor.

18 august - Koenigsegg si General Motors ajung la un acord legat de vanzarea/cumpararea Saab

9 septembrie - Compania chinezeasca BAIC, detinuta partial de statul chinez, preia o parte din Koenigsegg ca parte a intelegerii de cumparare Saab.

24 noiembrie - Koenigsegg anunta ca se retrage din discutiile pentru Saab. Suedia anunta din nou nu are de gand sa cumpere Saab.

15 noiembrie - BAIC anunta ca revizuieste optiunile legate de Saab

1 decembrie - Consiliul de conducere GM anunta ca accepta oferte noi pentru Saab pana la sfarsitul lunii, urmand sa se decida daca marca suedeza va fi vanduta sau lichidata.

14 decembrie - BAIC anunta ca a cumparat unele dintre bunurile Saab. Printre acestea se numara drepturile de proprietate intelectuala pentru platformele 9-3 si 9-5 si o serie de echipamente de productie.

18 decembrie - GM sustine ca incepe operatiunile de lichidare a marcii, din cauza faptului ca timpul este prea scurt pentru perfectarea unei intelegeri cu Spyker.

20 decembrie - Spyker creste oferta pentru Saab.

30 decembrie - GM extinde termenul-limita pentru anuntul viitorului marcii Saab, ale carui linii de productie incep sa functioneze din nou in luna ianuarie.

4 ianuarie - Spyker anunta ca pregateste atent o ultima oferta pentru Saab.

7 ianuarie - Spyker anunta ca a inaintat o oferta considerata cea mai buna pana in acel moment.

Intra in joc si Grupul Genii Management, sustinut de Bernie Ecclestone, boss-ul Formulei 1.

22 ianuarie - Genii Management renunta la oferta pentru marca suedeza.

25 ianuarie - pe fondul unor informatii pozitive din piata care anuntau iminenta cumpararii Saab, actiunile Spyker cresc cu 60% la bursa olandeza.

26 ianuarie - Spyker si GM anunta ca au ajuns la un acord pentru cumpararea Saab in schimbul a 400 de milioane de dolari.

Comentarii (27)

  • Victor
    Saab ar trebui sa urmeze modelul Lotus
    Sper ca olandezii de la Spyker vor aplica strategia constructorului malaezian Proton, ce detine din 1996 constructorul englez Lotus . In mai putin de 2 ani, Lotus a devenit profitabil, specializandu-se in dezvoltarea sasiurilor pentru masini supersport, oferind consultanta contra cost multor producatori generalisti . Saab trebuie sa devina un producator de nisa ( nu trebuie si nici nu poate concura cu tripleta germana ) asemanator cu Lotus care se autofinanteaza singur, in plus trimitand in Malaezia profituri importante .
    24 2
  • Ma bucur ca Saab nu a ajuns in mana chinezilor ca Volvo.
    26 3
  • Sunt bucuros ca SAAB nu a murit. Traiasca SAAB. Este o marca mult prea buna ca sa fi fost aruncata la gunoi de GM. Mult succes Spyker si sa speram ca vom vedea tot mai multe SAAB-uri pe drumuri.
    PS: ca sa vedem partea plina a paharului, cred ca totusi cu aceasta telenovela intre GM si SAAB pana la urma marca suedeza a castigat in popularitate.
    18 3
  • HeHeHe - vedem maine
    Nu spune hop pana nu ai sarit gardu.
    Stim chestia asta tot de la GM, adica Opel.
    Volvo era in gradina celor de la Ford, de aia s-a vandut.
    Opel este la GM, Saab este la GM.
    Vedem maine.
    9 1
  • YEY
    Un inceput nou pentru Saab. Sper ca Spyker sa o dea de gard cu a facu GM.
    5 12
  • rica rica
    @Victor
    Spui ca Saab nu trebuie si nici nu poate concura cu tripleta germana. Pai astia n-au ce concura nici cu celelalte 3 nemtesti, Opel, VW si Ford Europe (Germania). Saab a fost, este si va fi o marca ciudata, cu masini scumpe in raportul calitate pret. Si spun asta, pt ca prin 2003, ma gandeam sa-mi iau o masina pe la 30-35.000 euro + TVA. Cand am ajuns la Saab, am constatat cu stupoare ca un 9-5 cu dotari mediocre costa mai mult cu 2.000 euro fata de un E-classe cu dotari la care Saab nici nu visa vreodata, si unde mai punem ca, Saab-ul 9-5 era mai mic si mai urat atat la interior cat si la exterior, si, daca imi amintesc bine, E-classe-ul avea motor pe lant, unde mai punem calitatea si prestanta unui Mercedes.
    7 14
  • un scenariu de film
    se pote face din toata povestea asta cu prealuarea marcii suedeze.....bine ca finalul e fericit,sa vedem acuma strategia celor de la spyker.
    6 0
  • @YEY
    sper ca ai vrut sa scrii ""Sper ca Spyker sa NU o dea de gard cu a facu GM."" ;)
    10 0
  • ForeverSaab
    URAAA!Traim clipe istorice,irepetabile,magnifice!Ce noroc pe noi...Ne-a lovit in punctul cel mai sensibil - INIMA.Si ce emotii!Ne-a fost dat de catre bunul Dumnezeu s-o vedem si pe-asta,in direct: singura licarire de luciditate a lui GM!Nostim...In fond,in sinea mea,stiam prea bine ca americanii,oricat ar pretui sa satisfaca orgoliile meschine,inveninate,patologice,nejustificate,ale celor 3 aristocrate germane,legate de prabusirea totala a ghimpelui "blestemat" SAAB (este drept,suedezii au inceput in istorie cu un motor DKW...dar,dintr-un rahat nemtesc,au reusit sa faca un bici care a speriat in raliurile Europei!) ,n-aveau cum,gratie expresiei celei mai salutare a logicii imediate,sa nu puna accentul pe cisterna de "lichid" pe care o vor incasa generos de la olandezo-suedezo-comunitari!Cu alte cuvinte,Gm-istii le-au transmis amicilor hanseatici: "Nemtalailor,va stimam,va iubim,va veneram,iar cu voi,Volkswagen-boys,vrem sa ne unim destinele cat mai curand,God helps,uite ca deja pe cel mai talentat designer al nostru vi-l trimitem voua,impreuna cu cea mai duioasa doina din fluier,numai ca tot mai aproape de piele este camasa decat sacoul,this is it,preferam bistarii,am fi in galeata fara ei,becouse garantiile de stat de la Washington DC nu ne ajung ca sa iesim din cacao,meaning SAAB is alive...es tut uns leid!" .
    Dar,vorba lui nea Marin - "fiecare cu belelele lui" .Adica,mai pe sleau,acum ne cam doare orizontal de soarta detractorilor inspumegati,fie ei marci,fie ei "fani" auto...nimeni nu i-a silit sa huleasca precum niste netrebnici,fara nici un argument realist,cea mai frumoasa poezie pe patru roti:SAAB!Oriunde deschideai o pagina web sau un forum virtual,iti intrau ca niste musculite betive in ochi numai Opel-uri varate pe unde nu trebuie - in piesele lui SAAB,in mod obsedant (intr-adevar,am fi cretini sa negam: grila de bord a vechiului SAAB 9-5 si cea a lui Opel Omega sunt efectiv imagine in oglinda,dar stati,ho cu tata!haideti in contrapartida sa permutam in joaca siglele intre ele de pe boturile lui Touareg,Q7 si Cayenne si veti constata socati:acelasi drac!)
    Momentan,imbatati de fericire,isterie,extaz,amestecate nebuneste,nu ne mai atrage decat sa chefuim grupa mare si "s-o facem lata" vreo 3 zile si 3 nopti,ca-n povesti...Apropo,episodul 2009 al "destinului SAAB" ne-a tinut cu sufletul la gura zi dupa zi,obligandu-ne sa parcurgem toata paleta umana de emotii contrare si succesive : Koenigsegg - ba cumpara sigura pe ea,ba cauta sustinere la BEI tocmai cand sa semneze actele finale,ba elaboreaza noul SAAB 900,ba realizeaza inspaimantata ca un exclusivist opulent de zeci de bucati pe an nu poate tine pe umeri un producator sarman,dar in serie de zeci de mii de bucati pe an ; Spyker -ba oferteaza zgomotos,ba este respinsa in silenzio stampa,ba revine spectaculos in carti,ba nu se stie ce vrea GM de fapt ; statul suedez - ba se implica patriotic,ba se da la fund din ratiuni de imagine,ba garanteaza alipirea la compania-mama SAAB AB,ba ocroteste grijuliu eventualii someri de la Trollhattan de criza sperietoare de ciori...Toate intamplarile zbuciumate recente merita sa echivaleze cu o autentica saga,de relatat nepotilor nostri peste ani,la gura sobei,sub aripa gingasa a posteritatii!
    Insa,dupa ce se vor risipi nauci aburii dezmatului de petrecere,se cuvine sa ne revenim in simtiri,sa ne suflecam ferm manecile si sa trecem serios la treaba,fiindca,ne place sau nu,multe lucruri neclare se cer rezolvate la firma (nou-infiintata Saab Spyker Automobiles,denumire provizorie,intr-un final se va intemeia cel mai probabil Spyker Group) unele de maxima urgenta,cum ar fi,de exemplu,credibilitatea generala a SAAB,extrem de stirbita in cei 20 de ani de...intuneric(sclipind cu 50 de stelute buclucase...)
    Sa nu ne dovedim insa rautaciosi,revansarzi,orbiti de entuziasm netemperat,adica sa ne aratam clasa de buna cuviinta si sa nu le uram nimic "de dulce" celor de la GM,in nici un caz nu trebuie sa-i coplesim cu epitete negative pe considerente "juste" (au sterpelit miseleste secrete turbo de valoare inestimabila de la SAAB? dar si Subaru a facut-o!...foarte bine!din partea mea,americanii pot sa-si inzestreze Buick-urile cu turbine,precum anunta emfatic,si-n radiatoare,si-n saboti,si-n retrovizoare,si-n fund...al masinilor,evident,astfel incat sa prinda viteze gratie carora sa decoleze de pe sosea,nu alta,transformandu-se in Buick Aerospace,noua nu ne pasa sub nici o forma!atat ne-a interesat si atat am tanjit sa palpam cu ochii mintii:Saab OFICIAL afara din GM!...aaa,da,situatia ne sileste si ne siluieste sa mai acceptam motoare de la dansii cativa ani buni - sa nu neglijam ca,totusi,GM va detine actiuni de 325 milioane $ la proaspata societate Spyker-Saab - pana la definitivarea unor platforme comune cu Spyker,pe urma boom economic,rascumpararea actiunilor si v-am pupat pe portofel,go home,yankees!)
    Daca americanii au gresit terifiant in primul rand fata de iubitorii devotati ai lui SAAB,in cei 20 de ani de chin apoteotic,nemeritat,faptu-i deja consumat,trecutul este ingropat,deci numai pe dansii ii priveste evolutia lor viitoare,iar noi ne focusam acum netulburati pe pasiunea noastra devoranta,caci drumurile s-au bifurcat,iar sansele s-au despartit,oameni buni!De acum incolo,se vor reliefa numai (quint)esentele...Doar atat ne indreptateste sa le precizam GM-istilor: "Ce-ati avut,ati pierdut,noi o luam de la inceput...hasta la vista,baby!"
    9 5
  • cam putine comentarii !
    Hai nu mai intra nimeni sa zica ce rau e GM, vai de ea saracuta Saab ?

    In timp ce voi plangeati pe automarket ca niste babe la poarta, si ziarele mai inventau o poveste lacrimogena ca sa faca vanzari, GM s-a chinuit si a scos din afacerea cu Spyker familia rusa Antonov, actionar la Spyker.

    Pentru ca GM nu vrea sa ajunga pe mana KGB-istului de Putin si a mafiei ruse o bucatica de istorie cum e Saab; si mai ales guvernul SUA.

    Si celelalte intelegeri esuate au picat din cauza ca cei care doreau sa cumpere nu au reusit sa arate exact structura actionarilor, asta a fost motivul principal.

    Concluzia e ca GM face ce face si ii ia prin surpindere pe toti dar la sfarsit isi realizeaza obiectivele.

    Si nu mai puneti botul la ce scriu astia prin ziare ca e plin de gogosi.

    Cati dintre voi stiu ca pe anul 2009 GM s-a clasat pe locul 2, dupa Toyota, la investiile in cercetare dezvoltare si VW e pe locul 17.

    GM in faliment au reusit sa investreasca masiv.

    Asa se intampla uni investest pentru produse mai bune, altii investesc in marketing si atentii pentru media.

    Noapte buna !
    4 7
  • Bogdan
    Se pare ca GM va fi actionar la Spyker Saab Automobiles
    GM va fi actionar in nou infiintata Spyker Saab Automobiles ? Asa reiese din comunicatul de presa, Spyker va plati 74 milioane $ cash si 326 milioane $ in actiuni . Cat la suta din noua companie valoreaza 326 milioane $ ?
    5 2
  • AndreiRN
    Jos
    Sper ca toate firmele auto europene sa dea faliment.
    3 15
  • scuderia
    :)
    in sfarsit o veste buna. imi place sa aud asta
    3 0
  • Sergio Marchionne : Saab-Spyker este prea mic pentru a supravietui
    Din pacate pentru Saab, opinia lui Sergio Marchionne este impartasita de majoritatea analistilor auto .
    7 4
  • Bravo
    Cred ca toata lumea se bucura de aceasta tranzactie, posesori sau nu de Saab, toti apreciaza ce a realizat aceasta companie pentru intreaga lume auto.
    3 1
  • ........
    in sfarsit o veste foarte buna
    4 1
  • stati putin
    De ce se bucura lumea asa mult? Cine este spiker in lumea automobilelor de serie? Sunt undeva pe la 0.... Aaa ca in motorsport au istorie e altceva. Ce ar fi sa vina acum Lola sa cumpere VW, sau Toyota? Multi ar zice: SUPER nu o sa mai vedem TDI-uri ci numai supercaruri. Evident ca s-ar alege praful de toata compania.
    Unii spun ca e mai decat ce s-a intamplat in cazul Volvo, cumparata de chinezi. Nimic mai fals. De Jaguar la fel ziceati cand a cumparat-o Tata si uite ce-a iesit XK-R, XF, XJ...
    In primul rand trebuie sa umble la Calitate-pret ca e buba mare. Acum fanii vor sari sa spuna ca daca nu-mi convine nu cumpar si sa raman ca un cocalar ce sunt la Audi, BMW, sau Mercedes. Bine, bine, dar cam 97% din oamenii de pe planeta asta au cam aceiasi parere cu mine....desi tind sa cred ca SAAB ar fi mai degraba pe la 1% cota de piata la categoria premium.
    Eu unul sunt de parere ca mai bine ajungea in curtea rusilor.
    8 4
  • eu cred in olandezi
    ...un olandez - country manager, de altfel - imi spunea ca "olandezii sunt scotienii care au plecat din Scotia pt. ca acolo se facea risipa" - asadar se gandesc de 100 de ori inainte sa scoata un ban din buzunar (poate doar cu iarba or fi mai darnici - ;)). Asa se explica faptul ca statul suedez garanteaza imprumutul - este plasa de siguranta fara de care afacerea nu ar mai exista. Nu mai ramane decat sa iei o imagine bunicica de marca, sa faci calcule cum castigi bani din tehnologie - pe care SAAB o are, asta e sigur - si sa redimensionezi un monstru care manca bani aiurea intr-o afacere mai micuta, de nisa, dar PROFITABILA. Eu ii cred in stare sa o faca, mai ales ca nu mai conteaza cat mai ramane din "istoria si traditia" SAAB, odata ce erau sa moara definitiv.
    2 1
  • @styopka
    Yup.....mi-a luat-o entuziasmul inainte(si am mai mancat si niste litere). Observ ca am primit si multe voturi negative.
    Eu in continuare sper ca Spyker sa NU o dea gard , cum a facut GM-ul. :)
    8 1
  • @Alex
    http://saf.li/58s3A
    Mesteru' are dreptate la faza asta.
    3 1
  • Saab
    Ar trebuie sa ne bucure nu faptul ca Saab nu mai este in curtea GM sau ca au cumparat-o olandezii de la Spyker. Cred ca motivul principal de bucurie, pt toti iubitorii fenomenului auto, este ca Saab nu intra in faliment. Acum urmeaza un drumg lung si anevoios pe care olandezii il vor parcurge cu greu (sper sa poata). Sa nu uitam ca situatia Spyker nu este deloc roz, au si ei destule probleme financiare. Capitalul Saab sta in primul rand in emotie, nu in vanzarea in masa si aici trebuie sa umble olandezii. Va trebui innoita toata gama si asta cere investitii. Una din masurile de economisire vad renuntarea celor de la Spyker la motoarele Audi care echipau masinile lor si folosirea de motoare Saab (daca mai au suedezii motoare comparabile cu V8-ul Audi care echipeaza Spyker C8). Succes!
    3 0
  • AndreiRN
    SAAB - GM
    "Jos
    Sper ca toate firmele auto europene sa dea faliment."

    Observ iar ca cineva are placerea de a posta in numele meu doar ca sa isi arate si el ......... bunatatea.
    Da, este posibil sa fie dragul de George dar ...... administratorul stie mai bine.

    Oricum este o vanzare cu multe intorsaturi politice deoarece GM ramane investit din plin in SAAB.
    Problema lor e ca fac masini pe care publicul nu le doresc si ca muncesc putin pe bani multi.
    1 8
  • OFICIAL
    Oficial: Saab intra in lichidare. Oficial: Spyker cumpara Saab. Oficial: Saab intra in industria producatoare de cozi de cirese.... Haideti sa nu mai fim atat de oficiali pana nu se stie ceva sigur. Eu unul m-am saturat sa mi se serveasca informatii "oficiale" aiurea. Nici nu mai pot sa ma bucur pentru Saab.
    3 1
  • nu stiu cat de buna e vestea asta
    In primul rand Spyker stie sa faca masini super sport. Nu stiu daca va sti sa conduca o marca premium de masa (cei de la SAAB nu cred ca stiu). Tare ma tem ca singura veste buna ar fi ca SAAB nu a dat faliment. Si oricum nu o lichida GM (nu vedeti cum se practica jocul asta de-a soarecele si pisica? GM a zis ca vinde Opel, nu l-a mai vandut, a zis ca lichideaza SAAB, nu l-a mai inchis). Este posibil ca aceasta sa fie o decizie de scurta durata, pentru ca greul de-abea acum incepe si Spyker nu prea are bani de investit in SAAB. 9-3 in primul rand trebuie schimbat, pentru ca nu mai face fata concurentei, 9-7 eu zic ca trebuie scos din fabricatie (apropo, daca GM a zis ca SAAB nu a adus niciodata profit, de ce a fost de acord cu 9-7?) si lansarea unor modele si in alte clase. Nu poti sa faci profit cu doar doua modele.
    Oricum eu nu sunt convins ca GM va vinde. Mai astept o luna :)
    3 0
  • doamne ajuta
    ft bine ca nu a ajuns la chinezi
    1 1
  • Designer
    SAAB , spre un viitor mai bun
    In sfarsit o veste buna ! :-) chiar am vazut un Saab acum cateva zile si ma gandeam ca este pacat pt un brand cu o asa traditie si personalitate sa capoteze din cauza managementul prost facut de compania mama GM , companie care culmea , nici nu avea in portofoliul ei o companie mai valorosa ca traditie , mai ales pe continentul european . Puteu sa faca din SAAB un producator premium mult peste gama Opel , nu sa fie nici cal nici magar cum erau ultimile modele , ar fi vrut sa fie si premium dar si accesibile , de aici cred ca a survenit esecul ultimilor ani .. Au ratat sansa de a avea o divizie f. profitabila cum sper ca o sa devina Saab cu un management mult mai inteligent .
    1 1
  • @LauCalin
    9-7x a fost scos din productie acum cateva luni. A fost al doilea model propus/impus de GM care a avut aceeasi soarta: fiasco. A avut in schimb o durata de viata mai lunga decat primul (durata de fabricatie 2 ani), acel "Saabaru" 9-2x care n-a reusit sa implineasca 2 ani de fabricatie. Am mai spus chestia asta candva. Pe vremea cand cei de la SAAB s-au dus la Detroit cu propunerea si proiectul complet realizat pe hartie de a construi 9-4x (acest SUV mai micut ce se va produce in Mexic si in care cei de la SAAB si Spyker nu au decat sa-si puna un pic de speranta alaturi de noul 9-5), pe piata nu existau modele ce raspund la numele de Touareg sau X5. Domnul Wagoner si compania au refuzat insa acest proiect, dar au venit mai tarziu cu glorioasa idee de a deghiza un Trailblazer intr-un SAAB :)

    Acum este mare nevoie de capital, pentru ca SAAB sa poata fi tinut in viata. Noua generatie de 9-5 care va fi lansata in curand va aduce intr-adevar o infuzie proaspata de capital. Din pacate susnumitul 9-4x am inteles ca va putea fi lansat abia la sfarsitul anului sau anul viitor. Chiar daca ar putea fi lansat acum, tot nu il vad a fi un model ce sa aduca stabilitate in firma. Noua generatie de 9-3 despre care se spune ca este in lucru si va avea foarte putin pana la deloc (hmmmm... oare?) GM in ea mai are nevoie de doi ani de zile pana va putea fi prezentata si adusa pe piata.

    Ca un rezumat, tot ce e nou la SAAB acum e noul 9-5. 9-3, painea celor de la SAAB, ca sa zic asa - e deja prea batran, 9-3 cabriolet nu e un model care sa se vanda suficient de mult incat sa aduca suficient capital. Prin urmare, sperantele raman la faptul ca Spyker ar avea suficient capital pana in 2012 cand sa zicem ca ar aparea noul 9-3 pe piata.

    In ceea ce priveste jocul murdar al celor de la GM, atat la Opel, cat si la SAAB... s-au zis destule. Cum am refuzat sa cred ca SAAB va fi lichidat, imi impun de data aceasta sa refuz sa cred ca GM face si acum o cacialma cu vanzarea. De bucurat insa nu prea am reusit sa ma bucur, dar am rasuflat totusi usurat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru