Salonul Auto de la Buenos Aires, care și-a deschis astăzi porțile pentru reprezentanții media, a reușit să devină unul dintre cele mai interesante evenimente auto din ultimii ani pentru fanii Dacia. Motivul este legat de prezența printre premierele mondiale dezvăluite în capitala Argentinei a două modele care completează oferta pe care Renault o are în gama sa entry-level la nivel mondial.
Dacă despre primul dintre acestea, pick-up-ul Duster Oroch, am vorbit într-un material dedicat pe Automarket, al doilea este o versiune sportivă a lui Sandero. Cu un motor de 2.0 litri pe benzină care dezvoltă 145 de cai putere, noul Sandero RS devine cel mai puternic model construit pe platforma de bază a modelelor Dacia-Renault. Pe lângă motorizarea specială, Sandero a fost modificat atât estetic, cât și tehnic, scopul diviziei Renault Sport fiind acela de a oferi senzații dinamice la un preț accesibil clienților latino-americani.
Astfel, primul Sandero de 145 de cai putere beneficiază de o transmisie manuală cu șase trepte, de un sistem ESP cu setări sport, de suspensii rigidizate, de direcție modificată și de un patru discuri de frână optimizate la rândul lor pentru a face față cerințelor dinamice. Nu există informații legate de accelerația 0-100 km/h și nici de viteza maximă pe care o poate atinge modelul care poartă sigla Renault.
La nivel estetic, Sandero primește spoilere noi care în față înglobează lumini de zi LED, iar în spate găzduiesc evacuarea dublă care reprezintă una dintre "ștampilele" de design ale versiunii sportive.
De asemenea, doritorii vor putea să-și aleagă o colecție de stickere pentru caroserie. Jantele negre au 17 inch și completează oferta exterioară. Nici interiorul nu a scăpat de modificări, instrumentarul de bord fiind modificat pentru a fi pe gustul celor care doresc o mașină ceva mai specială.Șanse infime să fie vândut în Europa
Dacă despre Duster Oroch putem vorbi ca despre un foarte posibil viitor model Dacia, Sandero RS va rămâne, probabil, o versiune disponibilă exclusiv pe piața sud-americană. În comunicatul de presă care însoțește imaginile celui mai sportiv Sandero, aflăm că acesta este primul model construit de divizia Renault Sport în afara Europei și că este "desenat și dezvoltat exclusiv pentru America Latină". Lansarea sa va avea loc în Argentina în prima parte a anului 2016, iar șansele de a vedea o astfel de variantă în România sunt foarte reduse.
Masina pt mine arata foarte bine dar is un pic dezamagit de performante.
Red line parca e la 6000, deci nu 7-8000 cum e un Clio RS. Iar din 2.0 aspirat, puteau sa scoata macar 170cp cum avea modelul Clio 2 RS.
Totusi va trebui sa fie euro 6, deci daca din 2.0 au facut de 200cp euro 5, nu vad de ce nu putea sa scoata macar unul de 170cp euro 6 ?
Deci nu-i vorba de poluare aici, probabil de marketing.
Astept sa vad asa ceva. Incepe sa-mi placa Dacia din nou... poate schimb Loganu :).
Dar cum 2.0 nu a fost nici pe Duster, slabe sanse sa gasim acest model la noi. Probabil 1.2tce mai degraba.
Totusi, 2 litri sunt o alegere proasta, fiabila, dar gresita. Greutate in plus si consum cam prea ridicat. Ideal ar fi o limitare la 1.6 litri cel mult, dar nu putem speram la cine stie ce putere. Trebuie sa ramana sub Clio RS, asta era deja clar, si e discutabil in legatura cu Twingo RS (daca se va mai face altul) fiindca vor avea un pret si o putere similara.
Am spus doar ca aceasta masina arata ca o masina preparata de Renault Sport. Atat si nimic mai mult. Nu e nevoie sa apelezi la tunerul" tau ca sa faci modificarile de care a avut parte acest Sandero. Oare deosebirile dintre un Megane si Megane RS sunt legate doar de reglaje ale directiei, suspensiei sau ale ESP-ului? Nu, domnule. E vorba de modificari mult mai ample, inclusiv de regandirea sasiului si directiei care sa faca fata mult mai bine puterii mai mari si conditiilor de rulaj la limita, ca sa nu te trezesti in primul parapet cand iei un viraj in forta de exemplu. Lucruri de care acest Sandero nu a avut parte. De-asta am spus "so low cot"si marketing a la Renault. Sa cumperi asa ceva mandrindu-te ca ai ceva facut de Renault Sport e ca si cum te-ai combina cu o femeie care seamana cu o vedete foarte frumoasa si celebra. Doar seamana. In rest... cam trist.
dar in europa, unde aspiratele au cam disparut,ar putea inlocui motorul cu 1.2 TCI in varianta de 130 cai, si sa pastreze toate celelalte modificari, si chiar daca ar avea 15 cai mai putini ar fi o masina interesanta
stii cum sta treaba? esti o femeie urata, mica slaba si cocosata. Si vine unu', nu neaparat fat-Frumos pe un cal alb da' unu cu dare de mana si te spala, te imbraca, iti face un face-lift si te scoate in lume. Si lumea te admira si ajunge sa te respecte pentru ca acolol undeva ai o valoare. Dar nu, dupa un mariaj in care toata lumea castiga incepi sa ridici nasu' si sa strigi in gura mare: Ma neglijeaza, vreau mai mult!
parerea mea
Cat despre motor - fooooooooarte tare. E aspirat deci in teorie ar trebui sa fie si fiabil. Cu mici modificari - soft, evacuari, filtre - cred ca se poate duce frumos la 170-180 cai. Daca vrei sa fii extrem bagi kit turbo, cum am vazut ca se practica pe 2.0 de pe Toyota GT-86 si ajungi la un minim de 300 cai. Cum spuneam, masina perfecta de tavaleala!
In mare parte tu ai dreptate daca ma gandesc unde era dacia cand scotea nova, adica acum 20 de ani. Facand o comparatie cum era atunci vs acum da, e lux! Sa nu uitam insa ca dacia acum e o marca europeana sau chiar internationala, evident ca se vrea mai mult de la ea, cel putin asa ar fi normal... Stim ca intretinerea e mai ieftina la motorul asta de 2.0 fata cel de 1.2 turbo, dar sa schimbi: cutia de viteze cu 6 trepte, ESP cu setari sport, suspensii, directie modificata si discuri de frana pe spate, totusi nu e chiar putin, ce mai era sa puna si un motor de generatie noua si era pachet complet. Poate se vor gandi ca in europa taxele sunt mai mari si vor analiza varianta cu 1.2tce ca o concurenta la ecoboost-ul 1.0 si 140cp.
Stima!
am sa-ti raspund cu..... primul meu post de la acest articol :)
si nu cred ca e vorba de rusinea celor de la renault ori rea-vointa. E vorba de biznis si un calcul rece: Dacia are rolul ei iar evolutia pe plan mondial (cred) ca respecta un anumit "orar". Dar intotdeauna "ceasul" marcii nationale va fi cu 1-2 ore in urma.
si pentru ca tot vorbeai de Fiesta, Clio e raspunsul Renault....
golf 6-7 GTI ( masina sport :) 2.0 incep de la 230 cai in sus
sa nu vb de R32 sau noul R400 2.0 cu 400 d cai asa ca aia nu i masina sport frate rs sandala :)) eu am 1.8 is din 92 cu 140 d cai aspiratsa nu zic de 2.0 din 2002 cu 143 d cai aspirat
bmw M4 3.0 420 460de cai alea is masini sport nu sandala :))dai cu el in groapa si te ai si rasturnat sa nu zic ca da unu in tn in romanica cu un tanc mai vechi cu tabla tzapana si te cauta astia in sandala in portbagaj cu motoru in brate
Nu cred ca ar avea sanse mari in Europa, dar daca ar fabrica in Rusia, de ce nu sa vanda vreo 1000 pe an
Mi-e teama ca nu ai inteles nimic.
Masina este un Renault, nu o Dacia.
Pentru America de Sud, nu pentru Europa.
Ceea ce spui tu despre lipsa de respect si bataie de joc a Renault fata de Dacia e stupid.
De la 50 000 de Dacii vandute pe an, din care 95% in Romania, inainte de privatizare, s-a ajuns la vanzari de peste jumatate de million, din care 95% la export. Unde e bataia de joc, frate?
Lumea are de lucru, Dacia creste si exporta in Occident, doar tu vezi lucrurile in negru doar pentru ca nu se produce Porsche la Mioveni...
Coboara, omule, pe pamant.
Si, la o adica, de ce nu produce Ford la Craiova 350 000 de Mondeo pe an, daca altii ne respecta atat de mult?
Dacia creste si se vinde f bine in Occident pentru ca neamtul nu prea are pretentii de la o masina care costa 3-4 salarii. Daca intra rugina in ea dupa 3-4 ani i se cam rupe de masina. Isi permite sa-si cumpere alta noua. Si masina din stire este un Sandero RS. Adica tot un low cost ramane oricat ar incerca unii sa nege sau sa evite adevarul. Este aberant sa ai pretentii de Megane RS de la el.