Esential
2014 | este anul în care noua marcă Saab va scoate pe piaţă primul model al său: un 9-3 electric. |
2014 | este anul în care noua marcă Saab va scoate pe piaţă primul model al său: un 9-3 electric. |
Este oficial: marca Saab - sau ceea ce a mai rămas din marca Saab după procesul de lichidare început acum patru luni - a fost cumpărată de un consorţiu sino-suedez sprijinit de o companie japoneză. Cea mai importantă informaţie este cea legată de faptul că National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) va transforma Saab într-o marcă de vehicule electrice, acestea urmând să fie construite la aceeaşi uzină suedeză din Trollhattan care a reprezentat centrul de activitate al mărcii până la falimentul acesteia.
Niciuna dintre companiile implicate în noul proiect Saab nu a dat informaţii legate de suma tranzacţiei, însă ştim că NEV AB a achiziţionat drepturile de utilizare a numelui Saab, platfoma de ultimă generaţie Phoenix, uzina de producţie din Trollhattan, Saab Tools, facilităţile de testare şi Saab Powertrain. "Compania va începe noi operaţiuni în Trollhattan, acolo unde dezvoltarea şi producţia se vor concentra pe maşini electrice", se arată în comunicatul oficial care anunţă tranzacţia.
În tranzacţie nu au fost incluse drepturile de utilizare a numelor din gama Saab: 9-5, 9-4X şi 9-3, şi nici Saab Parts, una dintre cele mai importante companii legate de marca suedeză, care va fi în continuare deţinută de statul suedez.
Totuşi, compania chinezească implicată în achiziţie a declarat, prin vocea preşedintelui Dalong Jiang, că denumirea 9-3 urmează să fie achiziţionată în viitorul apropiat. "Nu am cumpărat drepturile de utilizare a numelor 9-5 şi 9-4X şi nu avem niciun interes să le achiziţionăm pentru că GM nu doreşte să le vândă. Ne interesează însă 9-3, pentru că aşa se va numi primul nostru produs", spune acesta.Primul model al noii companii Saab va avea la bază actuala generaţie 9-3, aceasta urmând însă să fie motorizată de tehnologie japoneză full-electrică. Modelul va fi vândut în toată lumea, dar debutul de piaţă va avea loc în 2013/2014 în China, despre care noii proprietari Saab susţin că va fi principala piaţă de desfacere a modelelor electrice Saab.
Compania care va transforma Saab într-un constructor de maşini electrice a fost fondată în mai 2012 cu scopul declarat de a achiziţiona marca suedeză. În spatele companiei înregistrate în Suedia se află National Modern Energy Holdings, o corporaţie din Hong Kong care deţine 51% dintre acţiuni, şi japonezii de la Sun Investment LLC, cu 49% din activele societăţii suedeze.
Vă reamintim că Saab a intrat în incapacitate de plată a furnizorilor săi în primăvara anului trecut, moment din care la Trolhattan nu a mai fost produsă nicio maşină.
Ulterior, la finalul anului 2011, compania a intrat în insolvenţă şi apoi în lichidare. Spyker (acum Swedish Automobile) cumpărase în 2010 de la General Motors compania Saab contra sumei de 308 de milioane de euro, însă Saab nu a reuşit să revină e linia de plutire. Întreaga istorie a companiei suedeze poate fi consultată într-un articol dedicat pe care Automarket l-a publicat în primăvara acestui an.via | Saab | NEVS | Bloomberg | Automotive News (înreg)
Intrebarea intrebatoare ar fi in ce se va transforma Saab? Va pastra valorile pentru care era apreciat sau doar va incerca sa profite de cat a mai ramas din renumele marcii?
Vad ca mi se confirma unele banuieli, China va fi prima piata de desfacere si e normal sa fie asa tinand cont de criza ce va bantui Europa si mutarea polului economico-financiar inspre Asia. Daca aceasta vanzare prevede in mod expres productia in Europa nimeni nu are de ce se teme, dimpotriva.
Cum spunea tekin: "Mult succes Saab in noua abordare de a produce masinile !"
Era normal sa se intample asa.
Este interesant cum chinezi au deschis o companie cu numele National Electric Vehicle Sweden AB pt a parea ceva local si nationalistic pt cei naivi. In realitate sunt foarte multi naivi pe lumea asta.
Oricum acum se pot pune pe treaba si vom vedea masini noi cu emblema Saab.
80% din componente vor fi Made in China si creierul de control va fi de origine Japoneza.
Pt piata din Europa se vor asambla in Suedia si pt restul lumi se vor asambla in China.
Aceasta noua masina va forta producatori consacrati sa aborde masinile electrice sau hibride intr-un mod mai serios.
La pariu ca Audi vor reveni asupra deciziei lor de a abandona propulsia electrica.
Consider ca marile companii americane nu se pricep sa valorifice ceea ce au, bazandu-se in mare masura pe naivitatea... pardon, vanzarile oricum mari ale pietei de domiciliu" (adica America), denota o lipsa totala de interes fata de produsele sale (pentru GM SAAB nu a fost profitabil de multi ani si cu toate astea nu au facut nimic), fara sa te gandesti la zilele "negre" (criza). Ford mereu mi s-a parut ceva mai echilibrati insa.
Faptul ca acum este pe mainile unora care nu sunt tocmai cunoscuti in domeniuliul auto ma face sa cred ca ambitia va fi mai presus de orgoliu, lucru demonstrat de Jaguar, Land Rover sau Volvo.
Cine stie, poate in cativa ani vom vedea un adversar puternic pentru Tesla. :)
Si cand spun ca
A fost o firma de stat si asta le-a permis cheltuieli nelimitate pt inovatii recunoscute.
Costul de productie mult prea mare au dus la faliment aceasta firma si pe mana celor de la GM.
Acum se vor renaste sub conducerea chinezeasca si vor fi o forta in domeniul masinilor electrice.
Avem nevoie de asa ceva.
Nu strica sa avem un brand electric european, alora din state le merge destul de bine desi inca nu fac cinestie ce afacere cu electricele ... dar cand vezi masina aia care se lauda cu 500km autonomie parca vrei sa te gandesti de doua ori inainte sa fii impotriva electricelor (o masina care face liniute cu M5 cot la cot si care are un pachet de 500kg de acumulatori). Sper sa vedem si de la SAAB o chestie similara in urmatorii ani.
RESPECT SAAB!
O MASINA ELECTRICA NU VA VALORA NICIODATA CAT UNA PE BENZINA!
Sper ca sub management japonezo-chinezesc sa traiasca mai mult decat sub cei de la GM.
Good luck and all the best!
Exista totusi karma in lumea asta.
In toata existenta lor au supt de la populatie fonduri si au facut masini slabe la preturi exagerate.
Toata lumea ia abandonat din aceasta cauza si s-au ferit de ei ca de ciuma.
Cand au fost ajutati (GM) au fost aroganti si dispretuitori.
Cand au ajuns la gunoi le-a ridicat chinezi emblema sa o puna pe o jucarie de-a lor.
Daca nu se conformeaza normelor de munca chinezesti aia muta complet productia la ei nu ca la Volvo doar 66%.
Hahahahaha ....
Intrebare: AndreiRN asta, nu e individu' care a fost operat pe creier pentru disociere psihotico-retroversa de personalitate dedublata ?!
Am ajuns voios la intalnire si cu speranta ca o sa intalnesc oameni pasionati. Chiar asa a si fost. Am remarcat cateva masini in parcarea Bibliotecii Nationale, am oprit in dreptul lor si mi s-a confirmat ca acolo se tine intalnirea.
Chiar daca vremea a fost capricioasa, oamenii au aparut zambitori si cu energie buna. Discutau despre cum se saluta in trafic, ceea ce am citit ulterior pe forumul marcii. Cineva a avut amabilitatea sa-mi spuna cum s-a indragostit de SAAB. Povestea zambind si cu pasiune, iar masina pe care o detine este foarte bine intretinuta. Imi place ca proprietarul se referea la pasiunea sa ca la ceva definitiv. Este mare lucru ca un producator de automobile sa transmita atata bucurie si multumire. Ma asteptam sa descopar o stare de bine la cei care detin un SAAB si asteptarile mi-au fost confirmate. Pentru astfel de intalniri, vremea ploioasa de astazi nu a reprezentat un impediment. Multumesc din nou pentru amabilitate si pentru modul frumos in care am fost primit, chiar daca nu detin un SAAB.
Mergand spre casa, ma gandeam la un aspect: chiar daca SAAB va produce masini electrice, istoria pe care au scris-o pana acum si-a gasit un loc definitiv, aparte, in inimile fanilor. Iar aceasta stare de bine reprezinta un aspect concret, pentru cei care conduc un SAAB. Cand se ajunge in acest fel la sufletul oamenilor, bucuria lor reprezinta recunoasterea valorilor, a traditiei, a pasiunii investite in realizarea acestor modele, precum si transmiterea lor pe mai departe si la cei din jur. Atata vreme cat oamenii sunt deschisi sa auda, sa vada, sa simta si sa inteleaga.
Îţi mulţumesc încă o dată pentru amabilitatea de a veni. Te rog să-mi promiţi că te vei repeta! Dacă vei fi de acord să vii din nou, data viitoare nu te voi mai “abandona”, parol :)
Din momentul in care m-ai invitat, credeam ca o sa apari, chiar daca altcineva nu s-a tinut de cuvant... Dar nu este nicio problema.
Vom vedea pana data viitoare, daca este posibil, vin cu placere!
In functie de ce o sa fie atunci, spun ca este posibil sa vin, pentru ca oamenii care detin un SAAB sunt intelegatori si primitori. Important este sa existe comunicare si pasiune pentru realizarile deosebite ale industriei auto. Acesta este alt aspect bun, pe care cei care detin un SAAB l-au inteles.
Oamenii pe care i-am intalnit astazi sunt de asemenea foarte amabili si flexibili in comunicare. Mi-au spus ca masinile lor sunt foarte fiabile si cand am spus ceva de vechimea altor marci si fiabilitatea modelelor pe care le produceau, au fost foarte deschisi si au zambit. Au avut o atitudine foarte potrivita. Mai rar asa ceva la noi in tara. Discutia a fost foarte relaxata si relaxanta, este de admirat atitudinea celor ce detin un SAAB, fata de modele mai vechi ale altor marci. Cand am spus ceva de un model al altei marci, cu o vechime considerabila, mi-au confirmat ca importanta este pasiunea pe care o transmite. Astazi am vazut in acei oameni acel ''ceva'' rar, bucuria care-i face sa fie fair-play si cu aspectele care au scris istorie, chiar daca nu sunt legate de SAAB. Pentru ca stiu sa dea dovada de sportivitate, atata vreme cat au reusit sa afle ce inseamna pasiunea lor.
Felicitari celor care reusesc sa fie astfel si sincere aprecieri!
Toate bune!