OFICIAL: Primii hibrizi BMW: Seria 7 si X6 ActiveHybrid

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 13.08.2009
ActiveHybrid 7 si ActiveHybrid X6 sunt primele versiuni hibride de masa pe care le produce BMW. Acestea pun insa accentul mai degraba pe performante decat pe consum.

BMW a anuntat oficial faptul ca Salonul Auto de la Frankfurt va aduce doua noutati majore in gama proprie. Este vorba de doua versiuni hibride ale modelelor deja existente, ambele urmand sa isi faca debutul de piata in Statele Unite. Este vorba de Seria 7 ActiveHybrid si de X6 Activehybrid, acestea devenind oficial cu aceasta ocazie cel mai rapid sedan hibrid, respectiv cel mai puternic model hibrid construit vreodata in serie.

ActiveHybrid 7

ActiveHybrid 7, denumirea oficiala a hibridului bazat pe nava amiral a gamei BMW, se bazeaza pe un sistem hibrid format dintr-un motor V8 de 4.4 litri care dezvolta 440 CP si 644 Nm si un motor electric care duce puterea totala a versiunii la 455 CP si 700 Nm. Motorul electric, a carui baterie litiu-ion este pozitionata sub podeaua portbagajului, spatiul destinat bagajelor ramanand astfel aproape identic cu cel al versiunilor clasice Seria 7. BMW a realizat un design compact si pentru motorul electric, acesta avand forma unui disc si cantarind 23 de kilograme.

Transmisia utilizata de ActiveHybrid 7 este una automata cu opt trepte, dezvoltata special de BMW pentru aceasta noua versiune a modelului sau. Evident, cireasa de tort este reprezentata de sistemul Start&Stop disponibil in serie.

Conform datelor oficiale oferite de BMW, ActiveHybrid 7 accelereaza in 4.8 secunde pana la 100 km/h si are o viteza maxima de 250 km/h, devenind astfel cel mai rapid sedan hibrid construit vreodata.

Vezi AICI galeria foto completa cu BMW ActiveHybrid 7

ActiveHybrid X6

ActiveHybrid X6, al doilea exponent al gamei de hibride de la BMW, va intra in vanzare oficial in ultima parte a acestui an, prima piata pe care isi va face aparitia fiind tot SUA. In cazul SUV-ului german, noutatea consta in faptul ca BMW a legat doua motoare electrice alimentata de baterii nichel-metal, sistemul hibrid fiind completat de un motor termic V8 de 4.4 litri bi-turbo care dezvolta 400 de cai putere si 610 Nm. Acesta din urma este o versiune prelucrata special a motorului de pe X6 xDrive50i, principalele diferente fiind lipsa alternatorului si a curelei compresorului pentru aerul conditionat, acest sistem functionand pe baza de motoarelor electrice.

In total, ActiveHybrid X6 dezvolta 480 de cai putere si nu mai putin de 780 Nm, devenind astfel cel mai puternic hibrid construit vreodata la nivel mondial.

SUV-ul hibrid al celor de la BMW este construit astfel incat sa functioneze full-electric pana la 60 de kilometri pe ora, motorul conventional intrand in drepturi abia dupa depasirea acestei bariere sau dupa descarcarea completa a bateriei, care survine insa extrem de repede, dupa doar 2.5 kilometri.

ActiveHybrid X6 dispune de o transmisie automata cu sapte trepte cu ajutorul careia masina ajunge in 5.4 secunde de la 0 la 100 km/h si la o viteza maxima de 236 km/h. Totusi, conform declaratiilor celor de la BMW, consumul a fost astfel redus cu 20% fata de cel al versiunii clasice xDrive50i.

via | BMW

 

Comentarii (31)

  • .marius.
    BMW Hibrid
    Se termina bateria dupa 2.5 km ? :)))) ....Sunt convins ca cei de la Bmw pot mai mult de atat....altfel mi se pare doar o incercare esuata a lor de a construi hibrizi
    8 2
  • Va rog modificati
    Exista o greseala de tipar in aceasta pagina rog admini site-ului sa o modifice: Bmw-ul x6 hibrid are o autonomie de 60 de km, care dupa aceea este incarcata cu ajutorul motorului v8 in doar 2.5 km. Adica o data la 60 de km merge si motorul v8
    5 1
  • Va rog modificati
    Ma refeream la baterie ca poate sa impinga masina 60 de km dupa care este incarcata full in doar 2.5 km
    4 1
  • mircea
    @Cezar
    Ceea ce scrie in text este complet corect, ai inteles tu gresit. Iti citez din comunicatul de presa oficial:

    "The BMW ActiveHybrid X6 may run on electric power alone regardless of the ambient temperature, as long as minimum operating temperatures are reached for the engine coolant, transmission fluid and high-voltage battery. Top speed in the electric mode is 37 mph, maximum range is 1.6 miles."
    7 1
  • "Motorul electric, a carui baterie litiu-ion este pozitionata sub podeaua portbagajului, spatiul destinat bagajelor ramanand astfel aproape identic cu cel al versiunilor clasice Seria 7"?
    4 1
  • Stelian_Opincariu
    Naspa...........Bmw mai trebuie sa suga la biberon ca sa faca ceva mai performant............
    6 11
  • Nu v-ati prins?
    Ca vor lansa modelele astea pe piata SUA prima data? Si acolo daca scrie pe spatele masinii hibrid toti se inghesuie sa o cumpere ca sa poata salva "environmentu". Toata treaba e o chestie de marketing. Cred ca era acelasi lucru daca puneau un motor de 3litri benzina si start&stop.sau motorina si start&stop.Dar na da bine sa ai un motor electric pt astia de vor sa salveze planeta, chiar daca nu prea o sa functioneze motorasu ala ca doar daca ai bmw o calci peste 37mile foarte des. Si dup-aia merge americanu acasa si trage apa odata pe zi la toaleta sa faca economie de apa hahaha
    18 1
  • razvan magureanu
    X6 active hybrid
    Mircea Mester are dreptate. din pacate, in mod electric masina merge doar 2,5 km, apoi se descarca bateriile. insa nici lexus-ul LS 600h sau RX450 H nu pot mai mult.
    eu am facut un test. am pornit usor de pe loc cu un RX450h ca sa nu intre in functie si motorul termic si am mers cu doar 35-40 km/h. In acest timp stateam cu ochii pe turometru. Dupa excat 1,7 km,am vazut ca sare acul la turometru, deci a pornit motorul cu benzina. E adevarat ca nu simti deloc cand intra in functie motorul pe benzina, dar autonomia motorului electric este execrabila.
    Din pacate, inca bateriile sunt prea grele si inmagazineaza prea putina energie in ele.
    In plus, aceasta tehnologie este f scumpa si de aceea nu este montata deocamdata decat pe modele f scumpe. va mai trece timp pana vom vedea o astfel de tehnologie pe modele mai ieftine. in prezent nu exista decat la toyota prius singurul full hibrid compact de pe piata.
    10 0
  • Stelian_Opincariu
    @sel
    Baiatul @sel a.k.a. South Park ,vad te-ai prins repede referitor cu marketingul hibridelor....bravo tie!
    4 4
  • razvan magureanu
    X6 hibrid
    mai trebuie mentionat ca X6 este un full hibrid iar Seria 7 doar un hibrid partial. Seria 7 Hibrid nu poate functiona doar cu motorul electric, in timp ce la X6 Hibrid acest lucru este posibil.
    iar la X6 este o premiera mondiala. mootarele electrice pot frana masina pana la o deceleratie de 3 m/s2.
    4 1
  • mircea
    @razvan
    Absolut corect. Suntem destul de departe de ceea ce inseamna o autonomie acceptabila. Cel putin in ceea ce priveste hibrizii. Cand vor veni electricele, e discutabil. Vom mai vedea.
    10 2
  • Autonomia full-electric este justificat sa fie atat de mica pt. X6. Masina are peste 2 tone in contextul in care dimensiunea acumulatorilor este mult mai mica decat la modele exclusiv electrice.

    Observatie: Viteza este limitata elctronic la 236 km/h pentru X6. Limitarea de 210 km/h se refera la USA.
    6 1
  • Lexus
    Lexus da clasa BMW in domeniul hibridelor! Au hibride de aproape 5 ani pe strazi. Abia acum s-au desteptat si nemtii si experimenteaza timid...
    7 9
  • asta e marketing
    I-au pus un motor electric de stergator de parbriz si gata l-au denumit hibrid??? Ce smecheri. Daca astea sunt hibride eu sunt popa...
    5 5
  • Dr Felix
    DINCOLO ERA MAI IEFTIN
    SA SE DEA CATE UNA SA AJUNGA LA TOATA LUMEA!!!!! LA PRETUL ASTA VREAU SI EU UNA!!!
    1 0
  • hibridu' lu' peste prajit.

    Marketingul asta poate fi redenumit prosteala consumatorului. E clar ca nu envairmentu' este luat in colimator ci speranta CA CUmparatorul va inghiti galusca ecologica. Bleahhhh....

    Si totusi....
    1. diminuarea consumului cu 20% sound good. Dar pentru asta isi puteau numi masina High Efficiency. Sau super-extra-mega-nemaipomenit de economica.
    2. hibridele nu platesc taxa de inmatriculare (avantaj client) Dar se poate pune lua in calcul pentru botezarea oricarui motor de stergator de parbriz drept hibrid? Guvernele par sa ia teapa daca nu isi revad metodologia de clasificare a automobilelor. Orice monstru de asta de pe urma caruia guvernul ia o caruta de arginti din taxe intra-n piata pe gratis pen'ca i-a pus un smecher de la marketing abtibildu' cu Hybrid.
    4 0
  • @"inteligenti"
    putere totala BMW Active Hibrid 7: 455cp cuplu total:700Nm
    putere totala Lexus 600h: 438cp cuplu total: 520Nm
    acceleratie 0-100 Km/h: BMW :4,8s.
    Lexus :6,3s.

    de unde ati tras voi concluzia ca bmw mai are de asteptat pana sa sa faca o hibrida performanta? sau va place sa vb ca babele in statia de tramvai !?!?
    lasati impresiile si fuguta la documentare,ca e plina tara de "inteligenti" priceputi la toate!
    8 4
  • pt giga de mai sus
    bineinteles ca mai are de asteptat si de mancat (sau poate nu vor deocamdata sa scoata o hibrida performanta) atat timp cat masina merge pe motor electric strict 2.5 km...asta nu e performanta pentru un model hibrid!!!! cele 2 modele prezente in articol sunt praf din punct de vedere performanta pentru ca la astfel de masini conteaza in primul rand autonomia nu performanta 0-100 km/h...care oricum e data de motorul f. mare pe benzina
    5 3
  • BMW
    Lasati ma ligheanele de lexus si toyota.
    BMW e BMW si are demult Hybrid inca de la Seria 1 cu Start Stop ENGINE la semafor se pornea cu motorul electric.
    Lexus e inferior fatza de BMW .
    NEMTII NU AU RIVALI de la japonezi
    AUDI vs BMW vs MERCEDES.
    8 6
  • pt @inteligenti
    BMW Active Hibrid 7: hibrid partial (nu functioneaza doar electric)
    Lexus 600h: hibrid total
    Sa spun mai multe???

    As vrea sa va si niste cifre de consum la BMW...Ca pana la urma asta inseamna ecologie,nu?????

    LS 600h: 9.3 litri/100
    RX450H: 6.3 litri/100
    2 5
  • BMW p/u Destepti
    BMW are motoare mult mai bune ca LEXUS si toata mafia JAPONEZA.
    Spre exemplu 120d,320d, 177 cp motorul de 1995 cm3 de la BMW consuma 4.6 litri la SUTA.
    Si motorul de 123d seria tot 1994 cm 3 consuma 4.9 litri la suta si are 204 cp.
    Cred ca Japonezii trebuie sa se invete a face motoare si masini.
    Ca nici sub capota ca BMW nu stralucesc si nici luxul din Stuttgart de la Mercedes-Benz nu este amenintat de japonezi.
    6 5
  • Glumita
    Si Priusul ( modelul nou ) are o autonomie de sub 5Km in full electric, asa ca treaba e generala ( dau exemplu Prius pentru ca e cel mai bine vandut si cel mai "matur" hibrid din piata ). Masinile hibirde sunt niste produse de marketing si nimic mai mult. Daca mergi cu un Prius pe autostrada cu 130km/h e foarte posibil sa consume mai mult decat o masina normala pentru ca are un motor mic, e grea si la viteza asta modul electric nu mai intervine de loc. De monstrul asta de mai sus ce sa mai zic, numai economic nu e la ce cilindree are. Daca vrem sa salvam planeta trebuie sa dezvoltam alte forme de propulsie cum ar fi cea pe hidrogen.
    2 2
  • bmw ???
    omu cu BMW, mai flexat, ca nu e bmw -ul dumnezeul masinilor !
    inteleg ca esti fan, dar totusi.
    apropo de consum, la bmw 120d, care tu crezi ca e 4,6 la SUTA .
    Prostii aia de la AUTO MOTOR und SPORT sustin in testul LOR ca ,,Testverbrauch" E DE NUMAI 7,7 litri la SUTA !
    CU 67 % MAI MARE DE CREZI TU !
    ASA CA LAS-O !
    2 4
  • BMW p/u lui
    BMW p/u lui
    Auzi ma daca esti slab cu mintea dute si informeaza-te.
    eu iti dau LINK de la BMW nu automarket.
    http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/1series/3door/2007/allfacts/engine/engine_data.html .
    Intra si vezi cu ce se maninca performanta si nu mai buhai atata daca nu cunosti.
    nu cumva vrei sa spui ca lexus e dumnezeul masinilor ?
    daca crezi asa esti dus rau.
    pana cand exista numai Stuttgart si Munchen, restul fug din urma.
    2 1
  • bmw nu ne intelegem
    nu mor dupa japonache si masinile lor. nu ai citit ce am scris deloc.
    AUTO MOTOR und SPORT din Germania zice asta, nu Automarket !!!!
    nemtii au facut testul nu altii.tu te bazezi doar pe site lu bmw ???
    esti indoctrinat rau amice !
    by the way sint mai informat ca tine dobitocule, lucrez in domeniul auto.
    0 2
  • BMW p/u lui
    BMW p/u lui
    Tu esti cu 5 clase mai slab de minte ca mine.
    intra pe sit-ul BMW si vezi ce scrie cat consuma un 320d are 4,6 .
    www.bmw.de
    Eu am BMW 318i E46 si in carte scrie 10 prin oras si eu scot 8 prin oras.
    si mixt 7 litri , si vreau sa-ti zic ca eu scot valori sub ce e scris in CARTE.
    ASA ca pe SITe e inca mult scris daca ar fi pe mana mea sunt sigur ca scot din 320d E90 vreo 4 litri curat .
    Un stil normal , folosindu-te de cutie cat mai des si mai putin de pedala de acceleratie sau folosind multa inertie ca masinile mai au aerodinamica se poate de scos un consum sub carte m-am convins ,in carte e pus aproximativ pentru ca nu toti sunt profesionisti sa scoata consumuri foarte mici si nu ar fi normal ca in carte sa arate ca 320 d consuma 4,3 litri in oras si 3,8 la traseu 100Km/h si se urca un prost care tine masina permanent in viteza nu o mai scoate in Neutral niciodata clar ii iese 5-6 litri sigur ca asa nu va coincide cu cartea..
    Pe net e scris inca mult eu te asigur asa e scris si cu 318i si iti zic inca odata ca scot cu 2 litri sub ce e scris pe net .
    6-7 litri consuma la traseu mers normal 100-120Km si prin oras fara ambuteiaje in regim normal consuma 8 litri, cu TOATE ca IN CARTE E SCRIS 10.
    Asa ca imi pare ca tu esti de la coada vacii nu lucrezi tu in nici un domeniu AUTO.
    4 1
  • eeee
    Tu nu esti ala care a invatat " a conduce de mic"? Ce ratat.
    0 3
  • BMW / gg
    BMW / gg
    eu nu vad care e problema ca am inceput a conduce la 7 ani ca si pustiul din Canada .
    Conduceam pe drum de tara , nu prin orase semofoare si intersectii.
    Eu va doresc la toti sa conduceti cel putin ca mine .
    3 0
  • BMW ultra pre coc
    :)) Esti mondial prietene, absolut mondial. Te gasim pe cocalari.ro sau pe pitipoance.org ? :) Te pup, lugu lugu.
    1 3
  • BMW p/u necunoscutul
    BMW p/u necunoscutul
    Esti super prietene absolut mondial.
    Te gasesc pe prosti.ro si ninormali.ro
    De pupat nu te pup ca nu sunt gay.
    2 2
  • frectie
    asta ii frectie la picior de lemn , ca sa putem spune ca e hibrid , asa pun si eu la masina mea de tuns iarba o baterie duracell si am sa spun ca este hibrida, ba mai mult din o ora de functionare 3 secunde merge pe baterie...... ha ha ha , mi-e rusine
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru