Salonul Auto de la Geneva 2014

OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014

Publicat Luni, 03.03.2014
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 15
OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014 - Poza 1
Peugeot 308 a primit titlul Maşina Anului în Europa, modelul francez reuşind să depăşească concurenţi precum BMW i3 sau Tesla Model S.

Titlul de Maşina Anului 2014 i-a fost acordat noului Peugeot 308. Juriul format din ziarişti auto europeni de la cele mai apreciate publicaţii de pe Bătrânul Continent a decis că hatachback-ul franţuzesc este cel mai bun dintre candidaţii din acest an. Pe locul doi s-a clasat BMW i3, iar pe trei a venit revoluţionarul Tesla Model S.

Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2014, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2013, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de exemplare. Un total de 30 de automobile au fost eligibile pentru Car of the Year 2014, dar după primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului.

Acestea au fost BMW i3, Citroen C4 Picasso, Mazda3, Mercedes-Benz S-Klasse, Peugeot 308, Skoda Octavia şi Tesla Model S. După numărarea voturilor, Peugeot 308 a cumulat 307 puncte în clasament, urmat de BMW i3 cu 223 puncte şi Tesla Model S cu 216 puncte. Clasamentul a fost completat de Citroen C4 Picasso (182 puncte), Mazda3 (180 puncte), Skoda Octavia (172 puncte) şi Mercedes-Benz S-Klasse (170 puncte).

Anul trecut, titlul de Maşina Anului a fost adjudecat de Volkswagen Golf 7

CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI

Ediţie COTY Marcă şi model
2013 Volkswagen Golf 7
2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM

Comentarii (15)

  • Un premiu meritat, dupa 13 ani. Ce fac problemele uneori! Te intaresc. Saptamana asta voi face un drive test. Impresiile de pana acum din cate am citit si am vazut in stanga si in dreapta m-au facut sa ma programez la un test.
    Felicitari Peugeot! Sper sa spun asta si dupa drive test.
    38 5
  • Dupa 14 ani! La naiba cu butonul Edit!
    28 4
  • Adica 12.
    18 0
  • o gura de oxigen binemeritata
    19 1
  • Grea matematica asta ; 2014-2002= ba 13, ba 14!!!! In alta ordine de idei, premiul obliga ENORM pe francez, iar daca ma uit peste clasament, observ ca, in majoritatea cazurilor, s-a premiat designul.Din cele 24 de masini, unele sunt chiar exotice pe strada, si nu ma refer la electrice.De exemplu S-Max, iar in '97 Scenicul i-a luat fata Golfului 4.Vreti sa facem comparatie intre cele doua? Nu cred ca mai e cazul.Mazda 3 e cu 5 clase peste Picasso ca sa nu vorbim de Octavia ....ca nu vezi doua pe strada....capisci?
    5 22
  • 2002 Peugeot 307
    2014 Peugeot 308
    In 12 ani 2 premi pt acelasi producator la o masina din aceeasi clasa.
    Este un record.BRAVO PEUGEOT!!!
    21 3
  • Azazel
    Draga LUCCI, daca te-ar duce putin capul si te-ai pricepe la masini ai sti ca Mazda este cu cinci clase mai sus pana la un punct. In acest clasament conteaza cel mai bun compromis intre mai multe chestii. Daca e sa ne referim la pret, dotari, gama de motoare, accesibilitate, retea de dealeri si costuri de intretinere vei intelege (daca poti) de ce Mazda nu mai este deloc cu 5 clase mai sus in Europa.
    15 5
  • Fara sa fiu un fan al PSA masina asta chiar are niste merite de necontestat pentru care producatorul merita toate felicitarile.

    Intr-o lume auto guvernata de principiul big, bigger, biggest, francezii, fapt extrem de rar, au mizat pe un model redus in dimnesiuni fata de predecesorul sau. Cred ca dupa anii nereusiti de germanizare, au inteles ca cei mai de succes ani ai industriei auto din Hexagon au fost aceia in care masinile frantzuzesti era reduse ca dimensiuni, fiabile si mai ales practice. Probabil in aceeasi nota a simplitatii face ca puntea spate semirigida ceea ce as zice eu ca ar putea fi considerat un minus fata de concurenta. In rest doar de bine!
    15 1
  • gun cometa
    Felicitari Peugeot!. Care mai e stadiul vanzarilor la ei? Tot in jos?! E bine macar ca acum au un motiv in plus sa mai vanda...
    6 2
  • Mai Azorel(te prinde mai bine, fiind nume de javra), pt. ca pe tine te duce capul(nu stiu unde!?) ,spune-mi ,te rog, punctul pana la care Mazda e mai buna, ca sa pricep si eu la ce e bun Picasso-ul.Cand compari doua masini pt. a vedea care e mai buna,(am zis masini nu branduri) tu te uti ce retea de service-uri e mai mare? Aaaa, daca vin chinezii de la GWM in Romania si-ti fac 200 de service-uri inseamna ca au masini bune?Revin si-ti spun ca Mazda 3 din 2013 e peste Picasso, iar daca parerea mea te deranjeaza si-ti permiti sub un anonimat relativ(te pot gasi) sa ma jignesti, sa stii ca este posibil , nu sa te cunun, dar sigur sa-ti fiu nash.
    4 14
  • Azazel
    Te rog sa iti lasi aerele de superioritate (facute fara rost) acasa, altfel de dau afara de cusca! Asta ca sa folosesc un limbaj care vad ca e pe gustul tau. Hai sa-ti spun niste argumentepe care vor face din Mazda sa nu mai fie cu 5 clase mai sus:
    -intretinerea mai scumpa, pentru ca vanzarile sunt mai slabe si cei care se ocupa cu piese auto nu isi permit sa tina piese de Mazda prea mult pe stoc. Asta inseamna si un pret mai mare al unei piese, pentru ca de multe ori se da comanda pentru ea uneori direct din fabrica, nu de la depozit.
    -tinuta de drum, confort, ergonomie, pozitie la volan fie ca iti place sau nu 308 este la nivelul Mazdei 3.
    -doar Honda Civicare portbagaj mai mare, ambele de peste 400 de litri. Este enorm pentri o compacta in doua volume
    -est cea mai suoaradin segment si asta se simte => consum mai bun si dinamica mai buna
    -de la ce pret porneste o Mazda 3 si de la cat un 308?
    fie caca iti place sa crezi/recunosti sau nu PSA inca mai are motoare (foarte) bune. Nu zic ca Mazda nu ar avea, dar 308 nu prea are un handicap la motorizari. Apropo, sa ne referim si la cate motorizari sunt disponibile pentru fiecare?
    -daca pentru tine o marca are o retea de service mai slaba iar asta nu e o problema... iti recomand un Subaru Legacy de vreo 10 ani si sa-ti pice doamne fereste pompa de servodirectie. Sau sa schimbi un Haion sau un parbriz. Noroc ca la masina asta nu prea pica piese, tehnica este foarte solida. Dar la asa ceva cand pica o piesa, uneori e memorabil. Nu prea uiti asa usor.
    Deci uite 5 clase. Daca vrei, mai am.
    Aici nu vorbim de fiabilitate, unde Mazda sta clar mai bine. Vorbim de niste lucruri care puse cap la cap fac din 308 (si nu doar 308) o masina care sa renteze mai mult decat o Mazda 3. Daca am fi in America, unde Mazda inseamna cu totul altceva, evident ca si lucrurile ar sta cu totul altfel. Astea sunt niste lucruri care se iau in calcul cand se acorda astfel de premii. Conteaza foarte mult si ca masina sa fie accesibila cat mai multor oameni. Era de-a dreptul absurd sa castige Tesla sau Mercedes Clasa S, in conditiile in care Testa se preteaza cel mai bine tarilor nordice, iar Clasa S celor foarte bogati. De-asta nu mai pot eu, traiesc in Romania si nu sunt miliardar!

    Te salut din cusca. Si stai linistit, ca nu am de gand sa rup lantul ca sa-ti sar la gat, chiar daca imi vei fi naSH. In ultima instanta te voi ignora, n-ar avea rost sa mai spun cea. Ar fi culmea sa ma enervez pe internet. Hai, ham! Pardon, ciao!
    19 5
  • Brembo!!!!
    Allez Peugeot!!!!!!!
    5 0
  • ,,Aici nu vorbim de fiabilitate, unde Mazda sta clar mai bine. Vorbim de niste lucruri ....''Nu mai e nimic de spus.Ai sintetizat tu , perfect! Deci, o masina mai buna e....,,Daca am fi in America, unde Mazda inseamna cu totul altceva, evident ca si lucrurile ar sta cu totul altfel''
    2 9
  • Azazel
    Da, domnule! Mazda este peste Peugeot ca fiabilitate. Este un lucru stiut de cineva care se pricepe la masini. In rest... mai greu. Nu stiu daca ai avut ocazia sa conduci fostele generatii si anume 307 (2001) si Mazda 3 (2003). Iar daca ai fi fost in stare sa faci o analiza... asa cum o face cineva pasionat de acest domeniu si nu un roman care se pricepe la toate, Mazda 3 ar fi fost o gluma cand venea vorba de tinuta de drum, confort, ergonomie, spatiu, insonorizare etc. Bine, ulterior s-a dovedit ca 307 are alte slabiciuni care pentru Mazda cam sunt ceva strain, gen fiabilitatea per total a masinii. Si cu toate astea, iaca pozna ca a castigat titlul de Masina anului in Europa la vremea ei.
    La o masina nu totul tine de fiabilitate. Altfel marci precum Alfa Romeo ar fi disparut demult, ma ales ca vanzarile niciodata nu au fost extraordinare.
    Si da, in America Mazda inseamna cu totul altceva. Acolo o buna parte din vanzarile celor de la Mazda se bazeaza pe acea piata. O piata pe care Peugeot nici nu este prezent.
    7 1
  • Deci...care e mai buna...ca masina ? Leaf, o consideri o masina exponentiala pt. Europa, ca a iesit castigatoare acum cativa ani...in Europa? Noroc cu prizele din Scandinavia, Olanda samd, ca altfel Masina Anului 2011 in Europa era doar de muzeu! ....da, deh, are retea de service extinsa, sau cum ziceai?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru