Titlul de Maşina Anului 2014 i-a fost acordat noului Peugeot 308. Juriul format din ziarişti auto europeni de la cele mai apreciate publicaţii de pe Bătrânul Continent a decis că hatachback-ul franţuzesc este cel mai bun dintre candidaţii din acest an. Pe locul doi s-a clasat BMW i3, iar pe trei a venit revoluţionarul Tesla Model S.
Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2014, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2013, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de exemplare. Un total de 30 de automobile au fost eligibile pentru Car of the Year 2014, dar după primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului.
Acestea au fost BMW i3, Citroen C4 Picasso, Mazda3, Mercedes-Benz S-Klasse, Peugeot 308, Skoda Octavia şi Tesla Model S. După numărarea voturilor, Peugeot 308 a cumulat 307 puncte în clasament, urmat de BMW i3 cu 223 puncte şi Tesla Model S cu 216 puncte. Clasamentul a fost completat de Citroen C4 Picasso (182 puncte), Mazda3 (180 puncte), Skoda Octavia (172 puncte) şi Mercedes-Benz S-Klasse (170 puncte).
Anul trecut, titlul de Maşina Anului a fost adjudecat de Volkswagen Golf 7.
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Felicitari Peugeot! Sper sa spun asta si dupa drive test.
2014 Peugeot 308
In 12 ani 2 premi pt acelasi producator la o masina din aceeasi clasa.
Este un record.BRAVO PEUGEOT!!!
Intr-o lume auto guvernata de principiul big, bigger, biggest, francezii, fapt extrem de rar, au mizat pe un model redus in dimnesiuni fata de predecesorul sau. Cred ca dupa anii nereusiti de germanizare, au inteles ca cei mai de succes ani ai industriei auto din Hexagon au fost aceia in care masinile frantzuzesti era reduse ca dimensiuni, fiabile si mai ales practice. Probabil in aceeasi nota a simplitatii face ca puntea spate semirigida ceea ce as zice eu ca ar putea fi considerat un minus fata de concurenta. In rest doar de bine!
-intretinerea mai scumpa, pentru ca vanzarile sunt mai slabe si cei care se ocupa cu piese auto nu isi permit sa tina piese de Mazda prea mult pe stoc. Asta inseamna si un pret mai mare al unei piese, pentru ca de multe ori se da comanda pentru ea uneori direct din fabrica, nu de la depozit.
-tinuta de drum, confort, ergonomie, pozitie la volan fie ca iti place sau nu 308 este la nivelul Mazdei 3.
-doar Honda Civicare portbagaj mai mare, ambele de peste 400 de litri. Este enorm pentri o compacta in doua volume
-est cea mai suoaradin segment si asta se simte => consum mai bun si dinamica mai buna
-de la ce pret porneste o Mazda 3 si de la cat un 308?
fie caca iti place sa crezi/recunosti sau nu PSA inca mai are motoare (foarte) bune. Nu zic ca Mazda nu ar avea, dar 308 nu prea are un handicap la motorizari. Apropo, sa ne referim si la cate motorizari sunt disponibile pentru fiecare?
-daca pentru tine o marca are o retea de service mai slaba iar asta nu e o problema... iti recomand un Subaru Legacy de vreo 10 ani si sa-ti pice doamne fereste pompa de servodirectie. Sau sa schimbi un Haion sau un parbriz. Noroc ca la masina asta nu prea pica piese, tehnica este foarte solida. Dar la asa ceva cand pica o piesa, uneori e memorabil. Nu prea uiti asa usor.
Deci uite 5 clase. Daca vrei, mai am.
Aici nu vorbim de fiabilitate, unde Mazda sta clar mai bine. Vorbim de niste lucruri care puse cap la cap fac din 308 (si nu doar 308) o masina care sa renteze mai mult decat o Mazda 3. Daca am fi in America, unde Mazda inseamna cu totul altceva, evident ca si lucrurile ar sta cu totul altfel. Astea sunt niste lucruri care se iau in calcul cand se acorda astfel de premii. Conteaza foarte mult si ca masina sa fie accesibila cat mai multor oameni. Era de-a dreptul absurd sa castige Tesla sau Mercedes Clasa S, in conditiile in care Testa se preteaza cel mai bine tarilor nordice, iar Clasa S celor foarte bogati. De-asta nu mai pot eu, traiesc in Romania si nu sunt miliardar!
Te salut din cusca. Si stai linistit, ca nu am de gand sa rup lantul ca sa-ti sar la gat, chiar daca imi vei fi naSH. In ultima instanta te voi ignora, n-ar avea rost sa mai spun cea. Ar fi culmea sa ma enervez pe internet. Hai, ham! Pardon, ciao!
La o masina nu totul tine de fiabilitate. Altfel marci precum Alfa Romeo ar fi disparut demult, ma ales ca vanzarile niciodata nu au fost extraordinare.
Si da, in America Mazda inseamna cu totul altceva. Acolo o buna parte din vanzarile celor de la Mazda se bazeaza pe acea piata. O piata pe care Peugeot nici nu este prezent.