Audi a prezentat oficial în această seară generaţia a treia a modelului TT. După o serie de imagini scăpate pe net înainte de vreme şi un teaser oficial, Audi ne prezintă oficial noul model. Pe scena evenimentului din această seară şi-au făcut apariţia modelele TT şi TTS în variantă coupe. Începând de mâine, noul Audi TT va fi prezent pe standul Audi din cadrul Salonului Auto de la Geneva. Noua generaţie TT va sosi în România în această toamnă în luna septembrie sau octombrie, dar preţurile pentru noul model nu au fost comunicate încă oficial.
Exterior
Noul Audi TT păstrează linia generală care l-a caracterizat. Încă de la lansarea primei generaţii TT în 1998. Audi a surprins prin liniile abordate pentru coupe-ul său. Pentru noua generaţie silueta este inconfundabila. Din profil, maşina poate fi recunoscută imediat. Privită din faţă, povestea se schimbă. Noul TT este mai agresiv ca niciodată, iar acum partea frontală este dominată de calandrul Single Frame, semnătura tuturor modelelor Audi.
O altă modificare este amplasarea emblemei cu patru cercuri, care pentru prima dată nu mai este amplasată pe grila radiatorului ci pe capotă evocând modelul R8. Farurile dau un plus de agresivitate prin liniile tăioase abordate, iar acestea sunt oferite cu tehnologia Xenon în standard. Opţional Audi oferă şi tehnologia LED şi Matrix LED unde lumina este generată de diode controlate individual. Farurile Matrix LED sunt alcătuite din 12 LED-uri şi includ semnalizarea dinamică. Această tehnologie este folosită deja pe modele ca Audi A8 sau R8. Semnalizarea dinamică este disponibilă şi pentru stopuri, iar designul acestora preia tema blocurilor optice pentru a forma un design omogen.
Ascuns în rama din spate a hayon-ului există şi un eleron care se ridică automat la viteze de peste 120 km/oră pentru a oferi o apăsare aerodinamică suplimentară. Evacuările simetrice completează fericit partea din spate, iar pentru modelul TTS acestea sunt duble.
Pentru construcţia caroseriei, Audi a folosit din nou aluminiul ca material principal pentru a face un TT mai uşor şi mai agil. Noul Audi TT este acum mai uşor, cântărind 1.230 kilograme pentru versiunea 2.0 TFSI, cu 50 kg mai puţin faţă de predecesorul său.
Interior
La interior, designerii Audi au mers pe o temă minimalistă. este stilul abordat de mai multe modele Audi din ultima vreme, inclusiv actualul A3. Interiorul este dominat de cele cinci guri de ventilaţie rotunde, o trăsătură de design specifică pentru Audi TT. Gurile de ventilaţie au acum înglobat şi un display digital, iar comanda de reglare a temperaturii a fost integrată direct în priza de aer.
Volanul este şi el impresionant, păstrând partea de jos teşită. Controller-ul MMI este la locul său, lângă levierul schimbătorului de viteze, dar Audi a eliminat display-ul central în favorea noului sistem numit Audi Virtual Cockpit, un display digital complet aşezat în faţa celui de volan. Noul sistem înlocuieştei indicatoarele analogice de orice fel şi oferă informaţii de la toate sistemele maşinii. Interiorul noului Audi TT are un afişaj de 12.3 inch în spatele volanului, care poate fi utilizat în două feluri. Există posibilitatea vizualizării "clasice", când afişajul prezintă cele două ceasuri – vitezometrul şi tahometrul, alături de indicatorul de carburant şi un indicator de temperatură al lichidului de răcire, precum şi vizualizarea în modul "infotainment", când bordul afişează ceea ce ne arată în mod normal ecranul amplasat la mijlocul bordului.
Scaunele sport standard oferite pentru modelul TT au tetiere integrate şi sunt amplasate mai jos decât cele ale modelului precedent. În plus sunt şi cu cinci kilograme mai uşoare. Opţional pentru modelul TT şi standard pentru TTS sunt oferite noile scaune sport S cu un contur mai bine profilate cu un suport lateral sporit.
Motorizări şi tehnologie
turbo. Două dintre ele sunt unităţi TFSI, iar pentru cei care preferă motorina, Audi oferă şi o motorizare TDI pentru noul Audi TT. Motorul 2.0 TDI de 184 CP este oferit ca propulsor entry-level şi este asociat cu o cutie de viteze manuală şi tracţiune faţă. Cuplul motor furnizat este de 380 Nm ceea ce perimite o accelerare de la 0 la 100 km/oră în 7.2 secunde şi o viteză maximă de 235 km/oră. Motorul 2.0 TDI satisface normele de poluare Euro 6. Audi va oferi noul coupe TT şi TTS cu trei variante de motorizare. Toate folosesc propulsoare cu patru cilindri cu injecţie directă supraalimentate prin sistem
Gama este completată de varianta 2.0 TFSI, motorul pe benzină fiind disponibil în două variante de putere de 230 CP pentru modelul TT şi 310 CP pentru TTS. În versiunea de 230 CP, motorul 2.0 TFSI furnizează şi 370 Nm între 1.600 şi 4.300 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră în 6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/oră. Dacă se optează pentru transmisia automată S-Tronic cu şase trepte şi tracţiunea integrală quattro, sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 5.2 secunde.
Pentru versiunea de top Audi TTS, constructorul german a păstrat motorul 2.0 TFSI de 310 CP şi 380 Nm disponibili între 1.800 şi 5.500 rpm. Audi TTS vine cu transmisie manuală în standard, iar opţional se poate alege transmisia automată S-Tronic cu funcţie Launch Control.
Audi a păstrat pentru noul TT şi suspensia high-tech cu control adaptiv al amortizoarelor. Audi Magnetic Ride a ajuns la a treia generaţie şi a fost îmbunătăţită în ceea ce priveşte dinamica şi precizia controlului. Cel de la volan poate alege între trei moduri de rulare pentru suspensie: Comfort, Auto sau Dynamic. De asemenea, Audi a păstart selectorul pentru sistemul dinamic al maşinii numit Audi Drive Select. Acesta este opţional pentru TT şi standard pentru TTS. Sistemul controlează caracteristiciile motorului şi servodirecţia, dar şi cutia de viteze automată, suspensia magnetică şi sunetul motorului.
Daca citeati cu atenti ati fi vazut ca are sistem multimedia MMI care se pliaza IN bord, atunci cand conduci "pe curbe" nu ai nevoie de un LCD ca sa-ti fure ochi.
foarte tare masina, un desing foarte masculin si puternic, acum sa vedem si preturile
Orice producator la o noua generatie schimba cit de cit ceva la linia caroseriei, nu doar la faruri, stopuri si grila. In general tendinta nemtilor (BMW, Audi si Mercedes) in aceaste vremuri e sa faca toate modelele din portofoliul propriu foarte identice intre ele, toata lumea se plinge de acest "trend", iar producatorii in loc sa inceteze odata cu ideea aceasta, parca fac numai in ciuda...
Ideea e ca Peter Schryer a facut o masina misto si o tot upgradeaza :)