Audi A1 isi arata in sfarsit fata. Noul model este prima incercare a marcii germane de a domina segmentul premium de oras.
Dupa o serie de teasere care au tinut fanii marcii cu sufletul la gura, Audi a prezentat astazi oficial primele imagini ale celui mai nou model din gama: A1. Modelul este prima incercare a celor de la Audi de a intra pe segmentul modelelor de oras, urmand sa atace direct favoritii segmentului subcompact premium, Mini si Alfa Romeo MiTo.
Audi considera ca noul lor model se adreseaza publicului tanar din orasele mari ale lumii, in sprijinul acestui "portret robot" al viitorilor clienti venind dimensiunile sale compacte, agilitatea in trafic si posibilitatea de a fi utilizat fara probleme in viata de fiecare zi a orasului.
DESIGN
Liniile noului model de segment B al celor de la Audi isi trag seva din cele ale gamei de generatie recenta a cobstructorului din Ingolstadt. A1 prezinta aceeasi grila single frame regasita pe modelele marcii, aceeasi linie de profil arcuita in zona plafonului, aceiasi montanti C care ii confera modelului un aspect placut de coupe, aceleasi aripi evazate care imprima dinamism si acelasi stil de blocuri optice frontale, cu o forma ceva mai angulara de aceasta data. Toate acestea au fost insa implementate de designerii Audi condusi de Walter De' Silva pe un model de segment redus.
Interiorul lui Audi A1 este dominat de linia orizontala a plansei de bord, aceasta fiind inspirata, conform celor de la Audi, din aripa unui avion. Aceasta este, de altfel, explicatia pentru formele interesante ale gurilor de aerisire, care seamana cu motoarele unui aparat de zbor.
Materialele sunt de inalta calitate, tradand apartenenta modelului la segmentul premium, in timp ce solutiile tehnologice implementate de marca germana pe noul sau model reusesc sa il impuna pe A1 ca unul dintre pretendentii la sefia segmentului. Printre acestea se numara sistemul de navigatie MMI Plus, care are in centru un monitor retractabil aflat in zona superioara a plansei de bord, sau sistemul audio Bose de 465W cu pachet surround.
Peste toate, Audi a ales sa ii imprima fiecarui exemplar A1 o tusa individuala, viitorii clienti urmand sa poata personaliza masina in functie de nevoile si gusturile personale. Astfel, gama de culori disponibile pentru individualizarea elementelor precum plansa de bord, gurile de aerisire sau, la exterior, arcul plafonului este foarte larga, noutate absoluta fiind reprezentata de faptul ca un client Audi A1 isi va putea personaliza masina si dupa cumparare, in functie de trendurile la moda in momentul respectiv sau de gusturi.
MOTORIZARI
Audi A1 va fi disponibil imediat dupa lansare impreuna cu patru optiuni de motorizare. Vorbim de doua unitati diesel TDI si de doua TFSI pe benzina care dezvolta intre 86 si 122 CP. Conform datelor provizorii de consum oferite de Audi, valorile maxime atinse de A1 la acest capitol se vor opri la doar 5.4 litri/100 km pentru motorul TFSI de 1.4 litri si 122 CP, in timp ce unitatea TDI de 1.6 litri de 90 CP va consuma 3.8 litri/100 km si reuseste sa emita doar 99 de grame CO2/km. Toate motoarele lui A1 vor fi echipate inca din standard cu sistemul Start&Stop si cu un pachet de regenerare a energiei utlilizate la franare.
Audi A1 1.2 TFSI - 86 CP, 160 Nm (1500-3500 rpm).
Cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, duce A1 in 12.1 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maxima este de 179 km/h. Consuma 5.1 litri/100 km, emite 119 grame CO2/km.
Audi A1 1.4 TFSI - 122 CP, 200 Nm (1500-4000 rpm). Cutie manuala cu sase trepte in standard, poate fi cuplat la cutia S Tronic cu sapte trepte disponibila optional. 0-100 km/h parcursi in 9.1 secunde. Viteza de top este de 200 km/h, consumul mediu mixt de 5.1 sau 5.4 litri/100 km, in functie de transmisie.
Audi A1 1.6 TDI - 90 CP, 230 Nm (1500-2500 rpm). Cutie manuala cu cinci trepte. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.2 secunde, atinge o viteza de top de 179 km/h. Consumul mediu anuntat este de 3.8 litri/100 km, emisiile de CO2 ajung la 99 g/km.
Audi A1 1.6 TDI - 105 CP, 250 Nm (1500-2500 rpm). Cutie manuala cu cinci rapoarte. Timpul necesar pentru 0-100 km/heste de 10.8 secunde, viteza maxima ajunge la 187 km/h. Consum mediu: 3.9 litri/100 km.
PRET
Noul Audi A1 va fi prezentat in premiera mondiala in 2 martie, la Salonul Auto de la Geneva, urmand sa intre pe pietele europene in cursul primaverii. Pretul de baza anuntat de Audi pentru motorul TFSI de 1.2 litri si 86 CP: 16.000 de euro.
CLICK AICI pentru a vedea o prima analiza a pozitiei lui Audi A1 in comparatie cu rivalii directi din segment.
Bravo lor
Arata bine partea din fata, in rest sincer nu-mi place.Cel putin din poze, ramane sa vedem realitatea.
Pun pariu ca nu vor face vanzari in acest segment. Va fi un nou esec pt clasa mica pt audi.
Nu-l mai criticati voi ! Ce va doreati de la o masina mica ?
Iar pretul daca vi se pare cam mare e bine de stiut ca e nou lansat si pe langa asta... poarta totusi sigla cu 4 cercuri!
Succes... da, va avea succes. O sa fie plin de A1 conduse de fetele ale caror parinti isi permit acest "rasfat". Hai sa ne uitam cate Mini Cooper S sunt pe strazi.. si nici acest model nu este tocmai ieftin.
Vor vinde A1 in America de Nord ca painea calda.
sunt convins ca vor fi si persoane care vor zice ... " dar nu are atata spatiu in ea ca si un seria 3" , sau alte comparatii de genul asta inutile...
Zici ca le ia Audi de la gura mancarea cu modelul asta.O sa vedeti ca se va vinde extrem de bine.
se vrea ceva interesant, care "nu" este, vb lui marean, se vrea un succes corespunzator lui mini, 500 sau poate chiar twingo
pretul este mai mult decat piperat, la aceeasi bani iei un mini care este muuuuult mai frumos si mai unique
seamana f mult cu fratii mari, interiorul ala este de 2 lei, sincer acum, nu zic ca nu o fi masina buna, dar nu este good locking
poate o sa fie cateva pitipoance de manelari care vor lua audi, ca deh, e nemtesc, poate are alt gust in ea
ma asteptam la mai multe. poate vedem si un vw sau seat sau o skoda in aceeasi configuratie, you never know
hai cius
si 500 arata si este mult mai unique
vb de niste masini cu un succes urias, sau URIAS, pe care A1 mai mult ca sigur nu il va atinge
Ala care zicea de interior ca e penibil cred ca conduce vreun Symbol, ceva...E greu si cu gusturile astea... nu te nasti cu ele... gusturile se cultiva! Si la talpa tarii e mai greu, asa...
Astia sunt exact genul de oameni care zic de branzeturile cu mucegai ca sunt nashpa si bune de aruncat, pentru simplul fapt ca nu ii lasa inima/buzunarul sa dea banii pe ele.:)))))))))))))))))))
Raspuns: :D HAHAHA!
masina nici na ajuns in showrom si voi gata ,k nu se vinde,k e scumpa,k e mai naspa ca MINI.........de unde stiti voi ma???????
asteptati si voi 2 ani si apoi sa ne uitam la rezultate.....
adevaru ca A1 va da clasa la MINI.MITO si altele probabil la DS3 nu..
da bmw probabil deja schiteaza noul citycar de care sa tot vorbit........seria 0 sau cum se va numi.......
"Ce fatza de pinguin chiaun are mito printre 147, GT si 166."
despre giulietta
"ah, ce cocotata e"
"Fiat Bravo."
"In fata s-a mers pe linii curbe si in spate pe muchii ascutite cred ca au fost 2 echipe de design :bash: ca alta explicatie nu am.Si ca sa nu se mai stringa apa/ghiata in scobitura din bara pentru deschidere hayon au zis sa renunte de tot la ea :naughty:"
"In rest... bordul e tip "scandura", nu mai e curbat spre sofer, adio guri rotunde de ventilatie si desi briz-brizurile sunt schimbate aduce mult cu bravo."
"mie personal imi pare ca are fundul cam mare. privita din spate arata ok. insa din lateral sau lateral-fata, muchia aceea de deasupra rotii spate parca e cam prea sus, dand acea impresie de balena.
per total arata bine, dar la 147 formele sunt mai coerente, designul este mai curat. dar poate e doar scepticismul legat de noile produse"
MAI VREI SA ITI DAU PARERI ALE ALFISTILOR LEGATE DE MITO????? SAU SA CONTINUI DOAR CU CELE LEGATE DE GIULIETTA
inchei prin "imi pare rau, dar tu esti un fanatic indobitocit de alfa " citit de pe alfa club!
Sper sa nu se apuce VW si implicit Seat sa scoata pe piata Lupo, respectiv Arosa pentru ca apoi ma tem ca o sa fie niste triplete
Hai comenteaza.
honda CRX 92-98 un coupe grozav!
Mitsubishi Galant (1997-03) cu mult peste , un design foarte curat si placut ochiului
Nissan 200SX 1994 mai are rost sa comentez?
audi a4 1994 un design curat si masina care a relansat pe cei de la audi
observa ca am dat doar cateva exemple din acea perioada si nu m-am arucat la masini care au un pret de plecare f mare
"imi pare rau, dar tu esti un fanatic indobitocit de alfa "
Cat despre pret, nu stiu de ce va mirati ca e mare. Vorbim de o masina premium pana la urma.
Poate asa se va intampla si in cazul lui A1. Se cam stie un lucru, acela ca Audi, comparativ cu VW, este orientat spre lux si eleganta. Dar, la fel de bine, modelele celor de la Audi au ceva mai putin spatiu interior decat VW, de exemplu A3 este mai restrans decat Golf 6, si probabil A1 va fi ceva mai mic decat Polo la interior, cel putin pentru pasagerii din spate, din cauza formei care aduce a coupe.
Ca design interior si exterior, A1 nu mi se pare senzational, dar sa recunoastem ca nici banal nu este. Ceva parca se intampla, insa, de la nivelul portierelor in sus, astfel ca masina pare restransa cumva, in rest este destul de echilibrata. Poate stopurile, care seamana cu cele din gama Audi, nu sunt prea potrivite pentru un astfel de model.
Interiorul nu este spectaculos, dar probabil este ergonomic. Pretul, insa, nu prea justifica achizitionarea unui astfel de autoturism, pentru ca la 16.000 de euro exista masini din clase superioare si probabil asta va dauna vanzarilor acestui model. Nu sunt prea multi cei care vor un autoturism mic, cu performante modeste ( ma refer la 1.2 de 86 cp ), care sa coste mult, fie el si premium. Cred ca Polo reprezinta o valoare mai sigura in timp in aceasta privinta, ma refer la raportul calitate-pret si valoarea la revanzare.
Ramane sa se lanseze si acest model, apoi timpul isi va spune cuvantul.
Vrabia Malai Viseaza!!!
Cat despre pretul foarte mare, eu zic ca ce au anuntat ei e pentru Germania unde mai toate masinile sunt mai scumpe. Si asa cum am mai zis vorbim de o masina premium unde pretul nu e principalul avantaj. In plus Mini (rivalul numarul 1) are un pret aproximativ la fel. Unde mai pui ca nu ar fi exclus ca Audi sa "umfle" pretul pentru ca stie ca se va vinde.
Absurd este sa spui despre un model : ''De vandut sigur se va vinde, ... '', atata vreme cat nu exista o cifra de vanzari.
Sigur nu este nimic in conditiile economice de azi, personal am constatat recent cum se resimte criza financiara in Europa ...
Cand vorbeam despre ergonomia lui A1, ma refeream la functionalitatea plansei de bord, la eficienta germana in proiectarea ei. Sa nu uitam ca si Golf 1 parea atat de mic la exterior la vremea sa, dar a avut un succes care a lansat o moda in clasa. Pe atunci dimensiunile interioare ale modelului erau suficiente.
As vrea ca A1 sa aiba succesul altor modele, dar nu cred ca acest lucru va fi posibil. Poate ca filosofia de design Audi nu se potriveste in cazul modelelor mici ( a se vedea si cum a fost perceput A 2 ), ci mai curand se aplica limuzinelor.
Si probabil multi dintre cei care comenteaza aici prefera sa cumpere un A 4 sau A 6 second, decat sa dea 16.000 euro pe un A 1 cu un motor nu prea performant, de 86 cp. Poate, spun poate, in vest acest model va avea cautare, dar la noi nu prea cred ca vor sta asa lucrurile. Poate cei care vor dori un Audi mic, de fite, pentru ca nu isi permit altceva din gama Audi ... Este clar ca Mini ( asa cum am spus intr-un comentariu anterior ) puncteaza la trenul de rulare si la genele Bmw pe care le are, iar Alfa MiTo la design si ''cuore sportivo'', daca este sa ne referim ce se poate face cu aceeasi suma de bani. Nu vad prea multe argumente in conditiile economice actuale pentru A 1 de 86 cp si 16.000 euro, cand lumea auto se gandeste la cat mai multe modele hibride si cauta sa se adapteze la criza economica. Mai bine asteptam cifrele de vanzari inainte de a spune sigur ce se va vinde si ce nu ...
Cat despre New Beetle, nu acesta era subiectul, nu despre ce masina conduce fiecare vorbim aici. Am citit ceea ce ai scris la facelift-ul anuntat la Opel Corsa : '' Personal cred ca este una dintre cele mai bune masini de clasa mica la ora actuala.'' ... acest comentariu m-a facut chiar sa zambesc, am aflat un lucru nou ... :)
Probabil, o prestigioasa revista ( nu dau nume aici, nu doresc sa fac reclama ), s-a inselat atunci cand intr-o analiza amanuntita, in 2009, a plasat Corsa pe locul 10 din 11 modele testate ...