OFICIAL: Nissan Juke, nonconformism de serie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nissan a prezentat oficial crossover-ul compact Juke, modelul de serie derivat din conceptul Qazana, prezentat la saloanele auto importante in cursul anului trecut. Cu un design inedit, cu dimensiuni reduse si cu un comportament care, spun cei de la Nissan, combina veleitatile unui SUV cu abordarea dinamica a unei masini sport, noul Juke se pozitioneaza in gama Nissan in segmentul compact, deasupra lui Micra (aproape patru metri in lungime, 1765 mm in latime, 1.570 mm in inaltime si un ampatament de 2.5 metri).
DESIGN
Noul Nissan Juke imprumuta o mare parte dintre liniile curajoase ale conceptului Qazana, preluand de asemenea elemente de design de la restul actualei game Nissan, cum sunt stopurile derivate din cele ale lui 370Z. Oficialii Nissan spera ca noul lor model sa atraga clientii europeni care s-au saturat de hatchback-urile traditionale si incearca sa evadeze din clasic prin forme atractive si indraznete. Blocurile optice fac parte dintr-un ansamblu neobisnuit si sunt impartite in doua zone distincte, combinand pozitionarea clasica, in stanga si dreapta grilei, cu una nonconformista, in partile laterale ale capotei. Nissan ofera noua culori la lansarea modelului, clientii urmand sa aleaga nuanta care se potriveste cel mai bine ritmului lor urban de viata.
"Este o masina incapatoare, dar compacta, robusta, dar dinamica si practica, dar ludica.
Acestea sunt calitati care par sa se contrazica una pe alta, insa se alatura in Juke pentru a crea o masina unica originala", este caracterizarea pe care oficialii Nissan i-o fac noului lor model.Daca la exterior vorbim de o masina cu forme neobisnuite, interior revine cu picioarele pe pamant, exceptia fiind facuta de consola centrala interesanta care se potriveste cu liniile moderniste ale caroseriei.
"Nissan a prins preferintele unei anumite parti a publicului european atunci cand a lansat Qashqai si am muncit enorm sa implementam aceeasi filosofie de piata si pentru noul Juke pentru a fi siguri ca ne ridicam la inaltimea asteptarilor clientilor din Europa", sustine Simon Thomas, vicepresedintele de marketing si vanzari Nissan Europe.
MOTORIZARI
Noul Nissan Juke beneficiaza de aportul a doua motoare pe benzina si de unul diesel. Vorbim in primul rand de unitatea de 1.6 litri aspirata normala de 117 CP, dar si de o versiune turbo a acesteia care ajunge la 190 CP si 240 Nm. Al treilea motor este o unitate 1.5 dCi diesel common-rail care dezvolta 110 CP si 240 Nm. La capitolul transmisii, Nissan ofera fie una manuala cu sase trepte, fie una automata cu cinci rapoarte, in functie de model. In plus, pentru versiunea 4x4 pe benzina de 190 CP, Nissan ofera o versiune imbunatatita a cutiei cu transmisie variabila continua XTronic (sase trepte, cu posibilitate de comanda manuala).
Juke este disponibil atat in versiune cu tractiune fata, cat si in varianta 4x4, sistemul AWD electronic beneficiind acum de o tehnologie noua a distributiei cuplului care are rolul de a imbunatati agilitatea si de a reduce subvirarea.
PRODUCTIE/LANSARE
Noul model va fi construit de Nissan in Japonia si Marea Britanie, la fabricile din Oppama si Sunderland, constructorul nipon vizand comercializarea a 150.000 de unitati anual.
"Piata noastra de baza va fi Europa. Credem ca vom vinde intre 60 si 70% din masini aici", sustine Colin Dodge, vicepresedintele executiv Nissan, acesta sustinand ca modelul japonez se adreseaza unui public-tinta format din barbati cu varste intre 30 si 40 de ani.Juke va fi prezentat in fata presei in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in 2 martie, urmand sa fie lansat pe pietele europene in primavara acestui an.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Nissan in Romania
-
Nissan 370Z facelift (2013-prezent) Preţ: 45.560 - 49.590 €
-
Nissan Juke (2014-prezent) Preţ: 15.150 - 28.690 €
-
Nissan Leaf Preţ: 33.990 - 38.900 €
-
Nissan Micra Preţ: 11.990 - 17.440 €
-
Nissan Navara Preţ: 30.130 - 40.660 €
-
Nissan Pulsar Preţ: 15.840 - 21.750 €
-
Nissan Qashqai facelift Preţ: 18.450 - 33.720 €
-
Nissan X-Trail facelift Preţ: n/a - 38.490 €
Ultimele stiri din GENEVA 2010
-
Salonul Auto de la Geneva a marcat lansarea oficiala a modelului Valmet Eva, un vehicul electric provenit din Finlanda, care a fost dezvoltat cu ajutorul Nokia si Navteq. (09.03)
-
Designerii institutului IDEA au dezvaluit la Geneva un concept botezat Sofia, care incearca sa anticipeze un nou model de top in gama Alfa Romeo. (08.03)
-
Casa de tuning Carlsson a prezentat la Geneva primul lor model creat in calitate de constructor auto. Acesta a fost botezat C25 si va fi creat in 25 de unitati. (07.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
Daca nu ar avea "bubele" alea pe capota chiar ar fi fost ok. Poate il luati in primire la redesenat dupa cum vor cititorii. Cat despre spate... au printat niste poze cu noul Focus si au zis "Asa sa fie stopurile!" Aici e mana renault care e lider in design prost (a se vedea modus si vel satis).
Cred ca ar trebui sa faci o corectare cu privire la cutia de viteze. Nissan echipeaza motoarele benzina doar cu cutii automate CVT. Conform press release-ului Nissan, o cutie M-CVT, insa cu 6 rapoarte presetate, va fi disponibila pe motorizarea 1.6 turbo All Mode 4x4-i.
Engine Power Fuel Drive Transmission
1.5 dCi 81kW Diesel 2wd 6-speed manual
1.6i 86kW Petrol 2wd 5-speed manual
1.6i 86kW Petrol 2wd Updated XTRONIC CVT
1.6i Turbo 140kW Petrol 2wd 6-speed manual
1.6i Turbo 140kW Petrol 4wd XTRONIC CVT M6
PS: sa nu se supere cei de la Nissan ca le-ai botezat AWD sistemul All Mode 4x4-i.
Succese!
Era nasol sa-i fi spus xDrive :)
Trebuia sa0i zica Nissan JOKE!
Numa' bine!
Cred ca 2 ingineri au facut un pariu:
"Punem pariu ca pot sa fac o masina mai urata decat Fiat Multipla si Skoda Yeti la un loc care sa intre pe productie?"
Si uite ca a castigat.
In ceea ce ma priveste, "botul" mi se pare oribil. Singura masina cu care imi vine s-o compar (ca uratenie) este Fiat Multipla.
Vorba lui Murphy, progresul o fi fost bun candva, dar a durat prea mult!
Cel mai frumos SUV ramane MURANO.
De aia exista psihiatrii si facilitati speciale.
on topic e cea mai buna farsa pe anul asta ( daca e o farsa ) daca nu o sa intre in isorie la rubrica Fiat Multipla/Doblo, Subaru Tribeca & co.
Altfel masina e interesanta dar creeaza impresia ca are portbagajul si locurile din spate cam inghesuite, ceea ce pentru un SUV (sau 4*4) nu e prea atractiv.