OFICIAL: Modelele Toyota rechemate în service în 2010 NU aveau probleme tehnice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ray LaHood, Secretarul Transporturilor din Statele Unite ale Americii, a declarat recent pentru Reuters că nu există nicio cauză electronică pentru accelerarea neintenţionată la modelele Toyota. După cum ştiţi, japonezii de la Toyota au organizat în 2010 un recall masiv care a vizat reparaţia pedalelor de acceleraţie şi fixarea sau înlocuirea preşului de pe partea şoferului pentru evitarea blocării pedalei de acceleraţie. Cercetările efectuate de americani au durat 11 luni, dar rezultatele subliniază şi mai bine efectele exagerării unei probleme despre care doar se credea că există.
Cercetările organismului american NHTSA au relevat faptul că şoferii care au reclamat blocarea pedalei de acceleraţie au apăsat din greşeală acceleraţia în loc de frâna de serviciu. Un caz celebru îi punea în prim plan pe un şofer din California al unui Prius, care a cerut ajutorul poliţiei să-şi oprească maşina după ce a sunat la urgenţe să reclame blocarea pedalei de acceleraţie.
Ulterior, s-a dovedit că maşina acestuia nu avea nicio problemă tehnică şi a ieşit la iveală ipoteza care sugera o tentativă de înşelăciune din partea respectivului şofer.Specialiştii de la NHTSA au examinat 280.000 de linii de cod din software-ul Toyota şi au cercetat 3.054 de plângeri de accelerare neintenţionată pentru a descoperi că nu există nicio problemă electronică sau mecanică la nivelul respectivelor modele. Soluţia organismului american a fost una birocratică, inspirată parcă din autorităţile româneşti: vor cere instalarea echipamentelor electronice suplimentare pe toate automobilele noi, alături de scrierea de soft care să permită închiderea clapetei de acceleraţie la apăsarea pedalei de frână şi norme noi pentru automobilele cu acces fără cheie.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
faptul ca li se permite americanilor sa il foloseasca.
vite mai vite (stiu, stiu, exprimarea) decat americanii nu exista in alta parte pe lumea asta.
am avut si eu ocazia sa vad o femeie cum in loc sa puna frana, a iesit fix in mijlocul iesirii spre A1, blocandu-se cu solenza pe scuarul dintre sensuri.
norocul ei, ca nu era trafic.
aia a recunoscut ca e incapabil ala volan si a apasat pe acceleratie, si nu erau probleme.
acum, toyota cum isi va recupera prejudiciul de imagine?
va da in judecata toti prostii pt tentativa de frauda?
bine le-ar face.
asa producatorii americani au castigat f f f mult in acea perioada.
pot sugera ca a fost o campanie neloiala, pusa la punct de respectivii care erau in colaps major.
si stiau ca toyotele n-au nimic si de aceea le vindeau masini americane la buy back posesorilor de toyote destul de naivi sa puna boltul (si america are deeeeestui din astia).
astfel le-au oferit un pret mic (masina cu defect) si acum au masina rulata in stoc care oricum poate fi revanduta fara stres cu un pret f convenabil, ca sa nu zic si de adaos.
Nu tot ce zboara se mananca.
WROOONG!
@C-G-C...japonezii nu si-au insusit defectul...incerca sa intelegi cultura japonezului si ai sa vezi despre vorbesc.
Urmeaza ca japonezii sa ceara daune de multe sute de milioane. Dar sunt ABSOLUT SIGUR ca nu o vor face. Cel mai probabil ca reclamele si campaniile de promovare vor face trimiteri directe la ceea ce s-a intamplat. Dealtfel recunoasterea erorii NHTSA este cea mai buna reclama.
Toyota era prima in top, devenisera cel mai mare fabricat din lume si trebuiau pusi cumva cu botul pe labe.
Totul a fost doar o facatura ca sa-si vanda si al de GM, Ford sau Chrysler porcariile lor si sa-i scoata din foame.
1. Daca teoria conspiratiei conform careia toata aceasta "nenorocire" pusa pe umerii Toyota este rezultatul unui plan diabolic pus la cale de catre marile companii auto americane, este credibila, si tinde sa devina un adevar valabil in psihicul colectiv...
de ce nu ar fi valabila si urmatoare gandire (sau o alta teorie conspirativa):
2. Defectele reclamate au fost cat se poate de reale, Toyota si le-a insusit si japonezii au suportat consecinte severe in pct-ul de vedere al imaginii.
In toata aceasta perioada japonezii au incercat sa indrepte aceasta gafa, insa nici o campanie de marketing nu putea sa inlocuiasca un comunicat oficial dat de NHTSA in care sa se precizeze ca totul a fost o eroare.
Eu imi pun urmatoarele intrebari:
2a: In SUA mita este de actualitate?
2b: O companie precum NHTSA sau reprezentantii acesteia (poate si ceva oameni politici) pot fi mituiti in SUA?
2c: O companie precum NHTSA s-ar fi pripit initial sa dea un verdict pe care la doar 10 luni distanta sa-l nege?
sau...
3. Sebastian Toma omite ceva, si anume:
Raportul NHTSA si NASA (au participat si astia) spune “There is no electronic-based cause for unintended high-speed acceleration in Toyotas.”,
DAR ipoteza conform careia defectiunea putea fi de ordin mecanic nu este negata "The two mechanical safety defects identified by NHTSA more than a year ago—“sticking” accelerator pedals and a design flaw that enabled accelerator pedals to become trapped by floor mats—remain the only known causes for these kinds of unsafe unintended acceleration incidents. "
P.S.: @gelu, cand vine voba de $$$ crede-ma pe cuvant ca nu mai intereseaza pe nimeni cultura japoneza, nici macar pe galbejiti.
defectele de ordin electric/electronic ar fi fost puse si pe seama interferentelor cu campurile electromagnetice ale liniilor de inalta tensiune ce traverseaza autostrazile.
Ceea ce cred eu: cateva mici probleme au fost picatura ce a umplut paharul american al mandriei nationale tefelite de succesul de zeci de ani al marcilor japoneze. A fost impulsul pentru care la nivel de stat s-a hotarat ca ar fi bine ca Toyota (doar e cel mai puternic) sa fie pusa cu botul pe labe. Potrivire sau nu, acest atac s-a intamplat sa fie in plina criza. Deci castigatorul la puncte: industria auto americana.
suna a dracului de "teoria conspiratiei" dar legenda e: toyota e cea mai fiabila marca, masinile americane sucks!
Si inca unul incrancenat, ca sa nu spun altfel...Si se pare ca nu esti singurul. Mai sunt si altii ca tine sau poate chiar mai rai decat tine, daca-ti poti inchipui asa ceva...
Trecand peste titlul articolului care este tare nefericit si oarecum paralel cu realitatea, situatia este urmatoarea: s-au identificat 2 cauze pentru problema acceleratiei neintentionate (covorase + pedala intepenita) motiv pentru care s-au aplicat niste sanctiuni.
In paralel, pe fondul rezervelor privind aceste 2 cauze care pareau de-a dreptul infantile, s-au continuat cercetarile pentru identificarea unor alte potentiale cauze, cea mai des invocata fiind eroarea electronica.
Nu s-au gasit astfel de probleme ELECTRONICE inca (si nici nu se mai cauta) insa cauzele mentionate initial NU AU FOST RETRASE/RESPINSE la fel ca si amenzile care s-au dat deja...
Faptul ca Toyota totusi si-a recunoscut "vina" si nu s-a tarat prin tribunale cu cei de la NHTSA este si asta o strategie. Banii pe care i-au pierdut vor fi recuperati altfel, mai simplu. Toyota stia ca va veni si ziua asta si ghici pe cine vor crede de acum inainte americanii? Pe NHTSA si chiar NASA care s-au bagat in treaba asta si si-au luat-o rau peste bot sau Toyota care a tacut din gura, a acceptat critici, injurii si glume pe seama ei, dar le-a dat o lectie zdravana de marketing tuturor. Practic Toyota i-a "batut" pe americani cu propriile arme si si-a recastigat reputatia.
Un asemenea lucru este oarecum specific japonezilor. Ce a facut Toyota va mai mira, in conditiile in care, acum cativa ani japonezii si-au cerut scuze ca intr-un an trenurile lor au avut in total o intarziere de 5 minute?
Au tacut si au inghitit si cu toate astea tot sunt primii. De ce? Pentru ca si-au construit o reputatie de-a lungul vremii, aceea de a oferi masini fiabile si destul de ieftine.
Toate cele bune.
Si, dupa cum spuneam, nu esti singurul. Apar de unde nu te astepti tot felul de ingineri din astia...
Cei care au spus ca sunt probleme au argumentat cu niste amenzi ceea ce au spus.
Congresul american este cam acelasi lucru cu parlamentul Romaniei adica o institutie politica.
Atunci cand au nevoie de concluzii pe probleme tehnice recurg la expertiza unui organism tehnic.
Organism care, repet (a patrusprezeceamia oara) a concluzionat ca au existat niste probleme pentru care a si acordat niste "premii de excelenta"...