Marca italiană De Tomaso, un brand cu o istorie zbuciumată, dar plină de poveşti interesante, a fost cumpărată de consorţiul chinez Ideal Team Ventures Limited (ITVL), o companie care produce maşini în China, are sediul în Insulele Virgine Britanice şi un birou de operaţiuni la Hong Kong. Achiziţia a fost confirmată de Tribunalul din Torino în prezenţa câtorva dintre cei 800 de angajaţi care încă se află pe ştatele de plată ale companiei care a intrat în insolvenţă în 2010.
Conform hârtiilor oficiale, compania italiană care în anii '70 era considerată rivală directă a mărcilor Ferrari şi Lamborghini a fost cumpărată de consorţiul chinez cu 1.05 milioane de euro în urma unui concurs de oferte în care concurentul ITVL a fost compania italiană Eos, care s-a oprit însă cu oferta la 10.000 de euro mai jos: 1.04 milioane.
Noul concurs de oferte a venit după ce compania elveţiană L3 Holding, care câştigase în prima fază competiţia pentru achiziţia De Tomaso, a acuzat dificultăţi financiare şi s-a retras din lupta pentru brandul italian.
L3 Holding anunţase că va planurile prevăd producţia a 3600 de maşini pe an până în 2021 dintr-un model sport cu două uşi şi motor amplasat central.Vestea achiziţiei De Tomaso de către o companie din China nu a fost primită cu braţele deschise de sindicatul italian UILM, care spune că marca va dispărea din italia: "Odată cu această vânzare se încheie o istorie care a început prost şi se termină şi mai prost. Singurii care plătesc preţul vor fi muncitorii De Tomaso, care asistă neputincioşi la dispariţia posibilităţii ca producţia să revină la Torino", se arată într-un comunicat emis astăzi.
nu avut nici un bogatan imbuibat din Europa 1 milion de euro sa cumpere un NUME istoric.
PS. cum era chestia aia...ca ne mananca chinezii si sa avem grija ca vin peste noi? Pai unde sunt afaceristii aia corecti ce tin la "heritage-ul" european, vestic, occidental si alte bull-shituri de genu asta?
mai tii minte ce au patit VW si BMW cu rolls royce si bentley? ;-)
Ce sa faci, sunt bogatani care cheltuie milioane de dolari, euro, pe masini de epoca, insa chinezii se pare ca sunt un pic mai destepti si investesc in viitor
pai sa stii ca stiu ca iti trebe bani. Chestiunea cu VW si BMW e cel putin la prima vedere diferita. Brandurile englezesti erau extrem descumpe, modele lor "in viata" extrem de scumpe. Detineau know-how, infrastrctura, oameni, etc. Toatea astea costau si OBLIGAU la continuarea productiei. Plus ca, achizitia dubla s-a facut din motive de concurenta vadita
Aici, lucrurile par mai simple. Nu vad nicaieri o informatie dar practic din DeTomaso nu a ramas decat "un morman de fiare". Nici eventualele creante si obligatii ale lui DeTomaso nu sunt cunoscute
Raman la observatia mea....1.000.000 Eu. Un mizilic pentru foarte multe persoane fizice ori companii.
Este un pas major al lui Facebook spre piata de telefonie mobila, va fi o revolutie in domeniu cand vei fi independent de providerul de gsm.