OFICIAL: General Motors a redevenit constructorul numărul 1 mondial

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 20.01.2012
GM profită de scăderea Toyota şi de o formă excelentă a mărcii Chevrolet pentru a se reinstala după trei ani în fotoliul de lider absolut al industriei auto mondiale.

Creşterea vânzărilor mărcilor din portofoliul General Motors şi scăderea mărcilor pe care le deţine Toyota au făcut ca liderul industriei auto să se schimbe din nou în 2011. Americanii de la GM au redevenit primul constructor auto al lumii după trei ani de pauză, principalul motor al acestei creşteri fiind marca Chevrolet.

GM, VW GROUP, TOYOTA

În 2011, vânzările GM au totalizat 9.025.642 de unităţi în toată lumea, o creştere de 7.6% faţă de anul precedent. De cealaltă parte, Toyota a pierdut 518.000 de unităţi faţă de anul 2010 din cauza dezastrului natural care a lovit coasta estică a Japoniei în martie 2011, totalul maşinilor vândute de constructorul nipon pe toate pieţele lumii ajungând la 7.9 milioane de unităţi. Mai mult, Toyota se vede nevoită să cadă pe locul al treilea, deoarece Volkswagen Group - care are scopul declarat de a deveni primul constructor al lumii până în 2018 - a urcat pe doi, cu 8.16 milioane de maşini (mai mult cu un milion faţă de anul anterior).

EXPLICAŢIILE REVENIRII

General Motors îi datorează o mare parte din acest rezultat mărcii Chevrolet, care anului trecut şi-a sărbătorit centenarul. Astfel, mai mult de jumătate dintre maşinile vândute de GM în lume au avut pe grilă sigla Chevrolet (4.71 de milioane). Chevrolet creşte, astfel, cu 11% faţă de anul anterior.

Una dintre explicaţii ar fi cea legată de lansarea oficială a mărcii Chevrolet în Coreea de Sud, unde până acum a fost preferată menţinerea vechii mărci Daewoo. Principalele pieţe pentru marca americană au rămas SUA (1.77 milioane de maşini, +13%), Brazilia (632.000) şi China (595.000). Best-seller-ul Chevrolet în 2011 este Cruze, modelul compact fiind vândut în 670.000 de unităţi anul trecut. 

Statisticile grupului GM arată că cele mai multe maşini au fost vândute în China (2.55 de milioane, +8.3%), statul asiatic depăşind cu foarte puţin Statele Unite (2.5 milioane, +11%). Europa contează cu 19% dintre vânzările globale General Motors (1.73 de milioane, +4.4%), poziţia a treia a Bătrânului Continent având la bază şi o creştere uşoară a vânzărilor Opel (1.21 milioane de maşini în 2011 versus 1.18 milioane în 2010).

CONSTRUCTOR VÂNZĂRI 2009 VÂNZĂRI 2010 VÂNZĂRI 2011 EVOLUŢIE 10/11
GM 7.477.178 8.389.769 9.025.942 +7.6%
VW GROUP 6.290.000 7.140.000 8.160.000 +14.3%
TOYOTA 7.800.000 8.418.000 7.900.000 -6.2%

via | Automotive News | GM | VW

Comentarii (24)

  • Vasilica
    Oau ce evolutie la VW Group!!!
    18 29
  • produsele slabute DAR cu foarte foarte foarte multa publicitate si promovare pana la refuz +ambalaj relativ placut=succes garantat .VAG e numarul 1 la promovare....in rest...poate nu conteaza....passat ,golf sau tuareg sa fie...ca doar toata populatia le stie si cam atat.
    26 24
  • Ghinion vs Noroc
    Clasamentul de mai sus se traduce prin ghinionul unora, norocul altora. Daca nu era acel dezastru natural din japonia, clasamentul era diferit.
    Ramane sa vedem clasamentul pe 2012
    23 16
  • oare GM nu a fost salvata din faliment de guvernul sua?
    si oare prin politici murdare la adresa produselor toyota ( care s-u dovedit - asa zisa problema cu acceleratia) practicate ulterior, si impreuna cu dezastrul natural din japonia au cobtribuit la incoronarea unor hoti.
    ei trebuiau inchisi frumos ca si altii, si gata. nu mai aveam apoi nici incidentul cu acceleratia si nici lauda de sine de acum. dar la fel ca dacia, au pus presiune pe guvern prin concedierile masive. asta e. somaj, e economie de piata. se reprofilau oamenii dar corporatia GM era prapadita. asa corporatia GM a casigat si tot populatia sua plateste. yay. american way 2 the grave
    24 21
  • george
    AU LUAT 10 COPIIND LA EXAMEN. BRAVO LOR!
    Intr-o economie de piata reala, GM era cu flori pe piept acum. Dar cum America din ziua de azi este o tara cu guvern bolsevic si cu "democratie" nazista, orice e posibil...
    30 22
  • GM!?!
    Eu ma asteptam la VW. Statul american a ajutat GM, dar poate oamenii au prezentat un plan de afecere corect unde au putut demonstrat viabilitatea proiectului. Nu cred ca au facut 8,3MV de dragul de a face
    18 3
  • Claudiu
    Clasament gresit
    Atentie mare la vanzarile GM. Din cele 2.55 milioane de masini vandute pe piata din China, aproximativ 1 milion sunt ale unor marci auto la care GM are doar o parte din actiuni, si nu detine majoritate.

    Pe acelasi principiu, putem spune ca si VAG detine 20% din actiunile Suzuki, ca atare, ar trebuie si vanzarile Suzuki, de aproximativ 2 milioane sa fie adunate la grupul VAG.

    Felicitari tuturor si sa speram ca anul acesta Toyota va reveni pe crestere.
    21 16
  • @Ducu
    chiar daca Toyota nu ar fi inregistrat vanzari mai slabe cu 6%, chiar daca ar fi avut o crestere identica celei de la GM, tot ar fi retrogradat pe 3, din cauza numarului mare de autoturisme vandute de VAG.
    12 8
  • nemisis
    Mi se pare normal ca GM sa fie constructorul numarul 1 mondial. VW in afara de Audi si aici ma refer la marcile de masa (nu PORSCHE , BUGATTI SAU LAMBO) nu prea au nimic interesant , cel putin pentru mine si pentru clientii toyota si gm . vw are aceleasi tehnologii invechite cu acelasi design de pensionari dar cu alte faruri si beculete de craciun. vw sunt niste jepcari ,dovada calitatea din ce in ce mai slaba a produselor made in china . opel de exemplu a iesit pelocul 1 cu astra si insignia pentru cele mai putine defecte de fabricatie ,chiar inainta lui audi a 6 si asta e ceva. chevrolet are niste produse extrem de bine primite in europa si mi se pare firesc sa detina jumate din vanzarile globale ale GM.Felicitari ! Si bafta Toyota !
    18 6
  • RUSINE! 2
    GM ar trebui pus la coada clasamentului pentru ca si-a batut joc de SAAB!
    16 12
  • RUSINE!
    Ei au o zi buna dar SAAB nu!
    9 5
  • Nu stiu unde's astia number one...
    Pentru acest constructor-capusa Gangster of Motors, pardon General Monkeys, am cateva cuvinte: Suck my d*** you motherf****! decat un Chevrolet voi prefera de 1000 de ori Dacia noastra!
    14 15
  • iar vb ma de DACIE?????, TERMINATI PROSTIILE!!!
    7 6
  • GM ??? ..... hm
    pai da , america e mare tractoristi sunt multi
    noroc ca au mai luat design de la Opel ca un mai iesit din hadosenile alea ...... dar de motoarele de neam prost tot nu au scapat
    7 8
  • AndreiRN
    Felicitari
    Bravo GM si asteptam masini de valoare din partea ta ca si in trecut.
    VW este o firma de guvern de fapt.
    Toyota este persistenta in calitate.
    GM a trecut prin probleme si a cerut ajutor si a primit si au platit inapoi.
    Da, au schimbat filozofia de a face bani si acuma fac masini pt populatie.
    Restul ........ acri mai sunt strugurii.
    11 6
  • Bravo GM
    Ma bucur ca GM si-a recapatat titlul de cel mai mare constructor mondial.Chiar merita primul loc pt ca masinile din cadrul concernului american au crescut calitativ foarte mult.
    Felicitari GM!
    10 4
  • nea cutare
    Frustrati mai sunt fanii Saab!!! Cum apare un articol despre GM,hop si ei sa arunce cu pietre...:)))))))))))))
    6 6
  • Poate deveni nr 1 cu masini vandute la kilogram
    Asa a reusit sa devina nr 1 la vanzari nu la alceva cu masini vandute ceva de genu la kilogram sau mai bine sa zicem la tona....La naiba cu GM cu tot
    9 7
  • @nea cutare
    Nu iti e rusine!
    Uita-te pe articolele SAAB din 2008 incoace, 80-90% sunt stiri rele, despre faliment, etc...
    5 3
  • @lorinczi
    Tine-te tare pe metereze, pustiule, poate maine-poimaine batranul Cuantic isi va preda stafeta, ca cica se va baga in politichie...S-a dilit batranu' :)))
    3 3
  • AndreiRN
    GM - SAAB
    SAAB a supt tzatza la GM de un deceniu ca altfel era de mult la topitorie.
    GM a fost domn cu ei si le-a dat de la gura lor inloc sa le inchida usa in momentul in care nu mai munceau.
    3 1
  • motoriciu
    Ge-Me
    Sincer sunt foarte placut surprins de noile modele oferite de Ge-Me si chiar am luat in considerare Cruzu' inainte de a pune banul jos pentru o plictisita de Corolla.
    Numai ca ascensiunea lor inapoi in varfu' gramezii nu se datoreaza potentei creierelor americane ci mai degraba ba'etilor de prin IEuropa care se mai ocupa cu dizainu' si proiectarea ca sa aiba SUA-istii cu ce se da mari ca fiind al lor....
    Probabil ca nu intamplator modelele "premium" de p'acilea sunt niste ciori vopsite.... vezi caroseriile Cadillac pe platforme Saab 9-3 si 9-4 sau sigle de Buick-uri lipite pe frunti de Opel ca dolaru' pe fruntea lautarului.
    Si dupa ce au supt Opelu' si Saabu' a vrut Gi-ieMu' sa se scape de ele.
    Imi plac masinile lor dar sunt jnapani. Deh, americanii astia....
    4 2
  • Ge-Me Cruzu':)
    2 0
  • O dovada in + ca GM devine un brand tot mai penibil:
    Saab Cuantic, Ztele, Lorinczi.thomas si alti baieti care au ceva cultura automobilistica in cap, cititi asta: http://www.autonews.com/article/20120131/BLOG06/120139964/1499
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru