OFICIAL: General Motors a redevenit constructorul numărul 1 mondial
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Creşterea vânzărilor mărcilor din portofoliul General Motors şi scăderea mărcilor pe care le deţine Toyota au făcut ca liderul industriei auto să se schimbe din nou în 2011. Americanii de la GM au redevenit primul constructor auto al lumii după trei ani de pauză, principalul motor al acestei creşteri fiind marca Chevrolet.
GM, VW GROUP, TOYOTA
În 2011, vânzările GM au totalizat 9.025.642 de unităţi în toată lumea, o creştere de 7.6% faţă de anul precedent. De cealaltă parte, Toyota a pierdut 518.000 de unităţi faţă de anul 2010 din cauza dezastrului natural care a lovit coasta estică a Japoniei în martie 2011, totalul maşinilor vândute de constructorul nipon pe toate pieţele lumii ajungând la 7.9 milioane de unităţi. Mai mult, Toyota se vede nevoită să cadă pe locul al treilea, deoarece Volkswagen Group - care are scopul declarat de a deveni primul constructor al lumii până în 2018 - a urcat pe doi, cu 8.16 milioane de maşini (mai mult cu un milion faţă de anul anterior).
EXPLICAŢIILE REVENIRII
General Motors îi datorează o mare parte din acest rezultat mărcii Chevrolet, care anului trecut şi-a sărbătorit centenarul. Astfel, mai mult de jumătate dintre maşinile vândute de GM în lume au avut pe grilă sigla Chevrolet (4.71 de milioane). Chevrolet creşte, astfel, cu 11% faţă de anul anterior.
Una dintre explicaţii ar fi cea legată de lansarea oficială a mărcii Chevrolet în Coreea de Sud, unde până acum a fost preferată menţinerea vechii mărci Daewoo. Principalele pieţe pentru marca americană au rămas SUA (1.77 milioane de maşini, +13%), Brazilia (632.000) şi China (595.000). Best-seller-ul Chevrolet în 2011 este Cruze, modelul compact fiind vândut în 670.000 de unităţi anul trecut.Statisticile grupului GM arată că cele mai multe maşini au fost vândute în China (2.55 de milioane, +8.3%), statul asiatic depăşind cu foarte puţin Statele Unite (2.5 milioane, +11%). Europa contează cu 19% dintre vânzările globale General Motors (1.73 de milioane, +4.4%), poziţia a treia a Bătrânului Continent având la bază şi o creştere uşoară a vânzărilor Opel (1.21 milioane de maşini în 2011 versus 1.18 milioane în 2010).
CONSTRUCTOR | VÂNZĂRI 2009 | VÂNZĂRI 2010 | VÂNZĂRI 2011 | EVOLUŢIE 10/11 |
GM | 7.477.178 | 8.389.769 | 9.025.942 | +7.6% |
VW GROUP | 6.290.000 | 7.140.000 | 8.160.000 | +14.3% |
TOYOTA | 7.800.000 | 8.418.000 | 7.900.000 | -6.2% |
via | Automotive News | GM | VW
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Nio, producătorul chinez de vehicule electrice, plănuiește să lanseze primul său model hibrid în 2026 și îl va vinde exclusiv pe piețele externe, inclusiv în Europa. (04.11)
-
Un nou studiu realizat de germanii de la Prognos arată că fenomenul electrificării industriei auto ar putea duce la pierderi masive de locuri de muncă. Conform noului studiu, peste 186.000 de locuri de muncă ar putea să dispară până în 2035, în Germania. (04.11)
-
O reprezentanță auto din Canada a scos la vânzare modelul limitat Nissan GT-R50. În total au fost construite doar 19 unități, cu un preț de pornire de 1.1 milioane de dolari. (04.11)
Ramane sa vedem clasamentul pe 2012
si oare prin politici murdare la adresa produselor toyota ( care s-u dovedit - asa zisa problema cu acceleratia) practicate ulterior, si impreuna cu dezastrul natural din japonia au cobtribuit la incoronarea unor hoti.
ei trebuiau inchisi frumos ca si altii, si gata. nu mai aveam apoi nici incidentul cu acceleratia si nici lauda de sine de acum. dar la fel ca dacia, au pus presiune pe guvern prin concedierile masive. asta e. somaj, e economie de piata. se reprofilau oamenii dar corporatia GM era prapadita. asa corporatia GM a casigat si tot populatia sua plateste. yay. american way 2 the grave
Pe acelasi principiu, putem spune ca si VAG detine 20% din actiunile Suzuki, ca atare, ar trebuie si vanzarile Suzuki, de aproximativ 2 milioane sa fie adunate la grupul VAG.
Felicitari tuturor si sa speram ca anul acesta Toyota va reveni pe crestere.
pai da , america e mare tractoristi sunt multi
noroc ca au mai luat design de la Opel ca un mai iesit din hadosenile alea ...... dar de motoarele de neam prost tot nu au scapat
VW este o firma de guvern de fapt.
Toyota este persistenta in calitate.
GM a trecut prin probleme si a cerut ajutor si a primit si au platit inapoi.
Da, au schimbat filozofia de a face bani si acuma fac masini pt populatie.
Restul ........ acri mai sunt strugurii.
Felicitari GM!
Uita-te pe articolele SAAB din 2008 incoace, 80-90% sunt stiri rele, despre faliment, etc...
GM a fost domn cu ei si le-a dat de la gura lor inloc sa le inchida usa in momentul in care nu mai munceau.
Numai ca ascensiunea lor inapoi in varfu' gramezii nu se datoreaza potentei creierelor americane ci mai degraba ba'etilor de prin IEuropa care se mai ocupa cu dizainu' si proiectarea ca sa aiba SUA-istii cu ce se da mari ca fiind al lor....
Probabil ca nu intamplator modelele "premium" de p'acilea sunt niste ciori vopsite.... vezi caroseriile Cadillac pe platforme Saab 9-3 si 9-4 sau sigle de Buick-uri lipite pe frunti de Opel ca dolaru' pe fruntea lautarului.
Si dupa ce au supt Opelu' si Saabu' a vrut Gi-ieMu' sa se scape de ele.
Imi plac masinile lor dar sunt jnapani. Deh, americanii astia....