Suedezii de la Volvo vor face parte de astazi din Geely Automotive Holding, un grup din China care a reusit sa cumpere marca nordica de la Ford.
Asa cum Automarket va anunta inca de vineri, Ford Motor Company si chinezii de la Geely au ajuns la un acord privind vanzarea, respectiv cumpararea marcii Volvo. Brandul suedez va face parte de acum din grupul Geely Automotive Holding, urmand ca Ford sa primeasca 1.8 miliarde de dolari in schimbul Volvo. Ford cumparase Volvo in 1999 pentru 6.45 miliarde de dolari.
"Pot sa confirm faptul ca intelegerea finala legata de vanzarea Volvo catre Geely a fost semnata duminica, 28 martie 2010, la ora 14:40", a declarat Per-Aake Froeberg, purtatorul de cuvant Volvo.
Intelegerea dintre Ford si Geely incheie un deceniu de legaturi intre compania americana si cea suedeza. Desi dindicatele muncitorilor Volvo se opuneau intelegerii, pe motiv ca nu cunosc detalii semnificative despre mutare, acestea au primit in aceasta sambata toate lamuririle necesare dupa ce seful Geely si vicepresedintele chinez au sosit in Suedia. Grupurile sindicale Volvo s-au declarat la final satisfacute de intelegere.
Acordul semnat astazi de cele doua parti nu este insa intelegerea finala, care va fi parafata in toamna acestui an. In aceasta perioada, cei de la Ford vor fi nevoiti sa primeasca acordul statului american, al celui chinez si al Comisiei Europene pentru ca tranzactia sa fie considerata una legala si viabila din punct de vedere economic.
RECORDURI SI DECADERI
Mutarea Volvo catre Geely marcheaza doua borne interesante in evolutia industriei auto mondiale. Pe de o parte, este cea mai importanta achizitie pe care un producator din China a facut-o pana in acest moment. Pe de alta parte, vanzarea Volvo inseamna dizolvarea completa a Premium Auto Group, divizia premium Ford care acum doi ani era compusa din Volvo, Land Rover, Jaguar si Aston Martin.
Astazi, toate cele patru branduri au fost vandute si nu mai fac parte din portofoliul Ford Motor Company.
Conform primelor informatia acordate mass-media, Geely va mentine la acelasi nivel productia Volvo din Suedia, noutatea fiind reprezentata de aparitia unei noi uzine de productie care va fi ridicata in China, langa Beijing.
FORD VA CONTINUA SA COLABOREZE CU VOLVO
Dupa semnarea intelegerii, Ford va continua sa furnizeze motoare si piese de schimb pentru modelele Volvo pentru o perioada, astfel incat trecerea sa fie realizata fara sincope majore de productie si fara probleme legate de stocuri. Ca parte a intelegerii, Ford s-a angajat, de asemenea, sa acorde sprijin in ceea ce priveste partea de ingineria a modelelor, pe partea de informatii tehnologice sau pe cea de acces la utilaje.
"Managementul Volvo sprijina total vanzarea Volvo Cars dinspre Ford catre Geely. Consideram ca acesta este pasul corect in ceea ce priveste business-ul nostru. Ford va pune la diszpozitia Volvo resursele necesare, implicit investitiile de capital, de care Volvo are nevoie pentru a-si intari afacerea si a continua sa progreseze. Geely s-a dovedit a fi un sustinator al planurilor de business si a echipei de management Volvo. Asteptam sa construim o relatie foarte puternica intre Volvo si Geely si sa mentinem o relatie la fel de puternica cu Ford in acele zone in care vom continua sa lucram impreuna pentru a asigura tranzitia usoara", a declarat Stephen Odell, directorul Volvo Cars, dupa oficializarea intelegerii.
TIGRUL VOLVO
"Vad Volvo ca pe un tigru. Tigrul apartine unei paduri, nu se afla in apele sale la o gradina zoologica.
Trebuie sa eliberam acest tigru. Tigrul are o inima, iar aceasta inima se gaseste in Suedia si Belgia, insa puterea sa ar trebui proiectata peste tot in lume. Vad China ca pe o piata pe care Volvo ar trebui sa aiba oportunitatea de a fi eliberat", a explicat metaforic Li Shufu, presedintele Geely, logica preluarii Volvo.
CINE ESTE GEELY AUTOMOTIVE?
Cumparatorul Volvo, Geely Group, a inceput sa activeze in 1986 ca producator si furnizor de piese de schimb pentru frigidere, divizia auto fiind lansata abia acum 12 ani, in 1997. Fondatorul companiei, Li Shufu, are o avere de un miliard de dolari americani, fiind al 123-lea pe lista celor mai bogati oameni de afeceri din China.
Geely Automotive este astazi al 12-lea producator auto al Chinei si are 12.000 de angajati, intre acestia numarandu-se 1600 de ingineri. Constructorul chinezesc dispune de sase uzine de productie a masinilor si motoarelor in China, capacitatea totala de productie a celor sase fabrici fiind de 300.000 de unitati anual. Compania dispune de 500 de puncte de vanzare pe intreg teritoriul Chinei, acestea fiind completate de cele 600 de service-uri proprii. In afara tarii, Geely a stabilit pana in acest moment 300 de puncte de vanzare, numarul total de masini vandute in restul lumii fiind de 200.000 de unitati. Printre alte realizari, Geely sustine ca este singurul producator chinez care si-a dezvoltat propria gama de motorizari, cu opt unitati a caror cilindree variaza intre 1.0 si 1.8 litri.
Singura conditie in care Volvo nu ar putea fi afectat de "renumele" Gelly ar fi daca masinile ar fi facute (concepute) cu tehnica Volvo, fie ca asta se va intampla in China sau in Europa. Cred ca chinezii stiu lucrul asta, este sigura posibilitate prin care Volvo ar ajunge pe profit fara sa fie afectata calitatea. Astfel s-ar putea "bate" in continuare cu "greii" segmetului premium (Audi, Mercedes si BMW). Ma gandesc insa ca, apropierea de Japonia si rivalitatea mai mult sau mai putin vizibila intre cele doua tari sa duca la o concurenta directa cu Lexus si Infiniti.
Cu alte cuvinte Gelly sa "sara" cu banul, Volvo cu tehnologia, iar profitul sa se imparta la 2.
Ma uit la ce au facut indientii cu Jaguar si Land Rover (cine ar fi crezut?!) si provesc cu optimism tranzactia Volvo :)
Oricum motorul diesel V8 despre care se spune ca e unul dintre cele mai bune de pe piata a fost construit de inginerii de la Jaguar si Land Rover. Ceva de genul asta sper sa se intample si cu Volvo. :)
scris de @Victor
Dar deja nu ar trebui sa apara Volvo s40 mai repede? Noul S40 sa fie sub regia Geely?
Faptul ca Volvo a fost cumparat de chinezi, nu trebuie sa constituie o problema. Pana la urma, cam toti producatorii auto din lumea asta vor fuziona, rezultand cam 4-5 corporatii uriase. Si daca tot am adus vorba de globalizare si de corporatii, ar fi culmea ca Mercedes sa se alieze cu Renault-Dacia-Nissan. Nu ar fi tare ca Loganul sa imparta cu C-Klasse niste "mici componente", pe ici pe colo? :))) :P
Pacat de Volvo. Au reusit sa-l ruineze.
iimi pare rau de VOLVO nu merita asta
Mai bine ii cumpara BMW , pacat mare
a ajuns VOLVO in mainele GALBEJITILoR :(((
E cea mai slaba tranzactie din ISTORIE.
Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore
Salutari.
doamna Nora