OFICIAL: Geely a cumparat Volvo de la Ford

De Mircea Meșter
Publicat Duminica, 28.03.2010
Suedezii de la Volvo vor face parte de astazi din Geely Automotive Holding, un grup din China care a reusit sa cumpere marca nordica de la Ford.

Esential

1.8 miliarde de dolari va plati Geely pentru Volvo.
6.45 de miliarde de dolari a platit Ford pentru Volvo in 1999.
2 este locul pe care il detine Geely in clasamentul producatorilor auto chinezi 100% privati. Pe prima pozitie se afla BYD.
12 este pozitia detinuta de Geely in clasamentul productiei daca se iau in calcul toti producatorii chinezi.

Asa cum Automarket va anunta inca de vineri, Ford Motor Company si chinezii de la Geely au ajuns la un acord privind vanzarea, respectiv cumpararea marcii Volvo. Brandul suedez va face parte de acum din grupul Geely Automotive Holding, urmand ca Ford sa primeasca 1.8 miliarde de dolari in schimbul Volvo. Ford cumparase Volvo in 1999 pentru 6.45 miliarde de dolari.

"Pot sa confirm faptul ca intelegerea finala legata de vanzarea Volvo catre Geely a fost semnata duminica, 28 martie 2010, la ora 14:40", a declarat Per-Aake Froeberg, purtatorul de cuvant Volvo.

Intelegerea dintre Ford si Geely incheie un deceniu de legaturi intre compania americana si cea suedeza. Desi dindicatele muncitorilor Volvo se opuneau intelegerii, pe motiv ca nu cunosc detalii semnificative despre mutare, acestea au primit in aceasta sambata toate lamuririle necesare dupa ce seful Geely si vicepresedintele chinez au sosit in Suedia. Grupurile sindicale Volvo s-au declarat la final satisfacute de intelegere.

Acordul semnat astazi de cele doua parti nu este insa intelegerea finala, care va fi parafata in toamna acestui an. In aceasta perioada, cei de la Ford vor fi nevoiti sa primeasca acordul statului american, al celui chinez si al Comisiei Europene pentru ca tranzactia sa fie considerata una legala si viabila din punct de vedere economic.

RECORDURI SI DECADERI

Mutarea Volvo catre Geely marcheaza doua borne interesante in evolutia industriei auto mondiale. Pe de o parte, este cea mai importanta achizitie pe care un producator din China a facut-o pana in acest moment. Pe de alta parte, vanzarea Volvo inseamna dizolvarea completa a Premium Auto Group, divizia premium Ford care acum doi ani era compusa din Volvo, Land Rover, Jaguar si Aston Martin.

Astazi, toate cele patru branduri au fost vandute si nu mai fac parte din portofoliul Ford Motor Company.

Conform primelor informatia acordate mass-media, Geely va mentine la acelasi nivel productia Volvo din Suedia, noutatea fiind reprezentata de aparitia unei noi uzine de productie care va fi ridicata in China, langa Beijing. 

FORD VA CONTINUA SA COLABOREZE CU VOLVO

Dupa semnarea intelegerii, Ford va continua sa furnizeze motoare si piese de schimb pentru modelele Volvo pentru o perioada, astfel incat trecerea sa fie realizata fara sincope majore de productie si fara probleme legate de stocuri. Ca parte a intelegerii, Ford s-a angajat, de asemenea, sa acorde sprijin in ceea ce priveste partea de ingineria a modelelor, pe partea de informatii tehnologice sau pe cea de acces la utilaje.

"Managementul Volvo sprijina total vanzarea Volvo Cars dinspre Ford catre Geely. Consideram ca acesta este pasul corect in ceea ce priveste business-ul nostru. Ford va pune la diszpozitia Volvo resursele necesare, implicit investitiile de capital, de care Volvo are nevoie pentru a-si intari afacerea si a continua sa progreseze. Geely s-a dovedit a fi un sustinator al planurilor de business si a echipei de management Volvo. Asteptam sa construim o relatie foarte puternica intre Volvo si Geely si sa mentinem o relatie la fel de puternica cu Ford in acele zone in care vom continua sa lucram impreuna pentru a asigura tranzitia usoara", a declarat Stephen Odell, directorul Volvo Cars, dupa oficializarea intelegerii.

TIGRUL VOLVO

"Vad Volvo ca pe un tigru. Tigrul apartine unei paduri, nu se afla in apele sale la o gradina zoologica.

Trebuie sa eliberam acest tigru. Tigrul are o inima, iar aceasta inima se gaseste in Suedia si Belgia, insa puterea sa ar trebui proiectata peste tot in lume. Vad China ca pe o piata pe care Volvo ar trebui sa aiba oportunitatea de a fi eliberat", a explicat metaforic Li Shufu, presedintele Geely, logica preluarii Volvo.

CINE ESTE GEELY AUTOMOTIVE?

Cumparatorul Volvo, Geely Group, a inceput sa activeze in 1986 ca producator si furnizor de piese de schimb pentru frigidere, divizia auto fiind lansata abia acum 12 ani, in 1997. Fondatorul companiei, Li Shufu, are o avere de un miliard de dolari americani, fiind al 123-lea pe lista celor mai bogati oameni de afeceri din China.

Geely Automotive este astazi al 12-lea producator auto al Chinei si are 12.000 de angajati, intre acestia numarandu-se 1600 de ingineri. Constructorul chinezesc dispune de sase uzine de productie a masinilor si motoarelor in China, capacitatea totala de productie a celor sase fabrici fiind de 300.000 de unitati anual. Compania dispune de 500 de puncte de vanzare pe intreg teritoriul Chinei, acestea fiind completate de cele 600 de service-uri proprii. In afara tarii, Geely a stabilit pana in acest moment 300 de puncte de vanzare, numarul total de masini vandute in restul lumii fiind de 200.000 de unitati. Printre alte realizari, Geely sustine ca este singurul producator chinez care si-a dezvoltat propria gama de motorizari, cu opt unitati a caror cilindree variaza intre 1.0 si 1.8 litri.

Comentarii (26)

  • mda..
    Asta da lovitura... sa speram ca nu se alege praful de Volvo
    6 3
  • Victor
    Geely-Volvo
    INTELEGEREA FINALA va fi semnata in al treilea trimestru al 2010 ( iulie-septembrie ), avand nevoie de aprobarile autoritatilor din UE, China si SUA . Cum Geely a primit 1 miliard euro imprumut de la EIB ( European Investment Bank ) si guvernele din Suedia si Belgia ( tarile in care Volvo Cars are uzine ), doar americanii ar putea impiedica aceasta afacere . Tinand cont ca in momentul de fata guvernul american este actionar majoritar la GM si Chrysler, nu ar fi exclus ca autoritatile americane sa se opuna acestei intelegeri . Daca va fi aprobata, Geely are in fata sa o misiune imposibila sa impuna marca Volvo in Europa si SUA . In anul 2009, cand se stia ca Geely va cumpara Volvo, vanzarile globale au scazut la 325,000 fata de 420,000 in 2008 . Sub regie Geely, toate problemele care vor afecta in viitor Volvo ( eventuale recall-uri ) vor avea un impact mult mai mare decat in prezent asupra cumparatorilor din Europa si SUA . In ultimii 2 ani, Volvo a efectuat 5 sau 6 recall-uri care au fost trecute cu vederea foarte repede . Eu sunt convins ca nu acelasi lucru se va intampla in viitorul apropiat daca Volvo va efectua un recall datorita unor probleme cu airbag-urile sau ca franele, subiecte sensibile pentru cumparatori . Despre cat de mult vor investi Geely ( sau guvernul chinez ) in Volvo ne vom da seama in 2015-2016 cand va aparea noul Volvo S 80, aceasta noua generatie urmand sa fie dezvoltata 100 % sub regie Geely .
    4 3
  • un nou inceput
    Doamne ajuta, sa fie intr-un ceas bun!
    Singura conditie in care Volvo nu ar putea fi afectat de "renumele" Gelly ar fi daca masinile ar fi facute (concepute) cu tehnica Volvo, fie ca asta se va intampla in China sau in Europa. Cred ca chinezii stiu lucrul asta, este sigura posibilitate prin care Volvo ar ajunge pe profit fara sa fie afectata calitatea. Astfel s-ar putea "bate" in continuare cu "greii" segmetului premium (Audi, Mercedes si BMW). Ma gandesc insa ca, apropierea de Japonia si rivalitatea mai mult sau mai putin vizibila intre cele doua tari sa duca la o concurenta directa cu Lexus si Infiniti.
    Cu alte cuvinte Gelly sa "sara" cu banul, Volvo cu tehnologia, iar profitul sa se imparta la 2.
    Ma uit la ce au facut indientii cu Jaguar si Land Rover (cine ar fi crezut?!) si provesc cu optimism tranzactia Volvo :)
    9 1
  • Victor
    @ LauCalin
    Tata a cumparat JLR cand XF era finalizat iar noul XJ era gata in proportie de 99 % . Cand vor aparea noile generatii, vom vedea cat de bune vor fi in raport cu concurenta ( actualele XF si XJ sunt cel putin la nivelul concurentei germane ) . In viitorul apropit, analistii auto nu exclud o fuziune sau o alianta strategica intre FIAT-Chrysler si TATA-JLR .
    6 0
  • Dupa ce sunt foarte aproape sa cumpere Volvo Cars, chinezii au ocazia sa cumpere si o parte din AB Volvo
    Dupa ce aceasta intelegere va fi finalizata, numele si sigla Volvo vor fi detinute 50% - 50% de catre AB Volvo ( Volvo Trucks, Renault Trucks, Mack Trucks si Nissan Diesel ) si Geely . In prezent, Renault este cu 20 % cel mai mare actionar la AB Volvo, dar au aparut zvonuri ca Renault doreste sa vanda acest pachet pentru a strange lichiditati si a se concentra 100 % pe automobile . Valoarea acestui pachet de 20 % din AB Volvo este azi de 3 miliarde euro . Nu este exclus ca statul chinez, direct sau indirect sa cumpere acest pachet de actiuni, numele Volvo putand sa se uneasca din nou dupa mai bine de zece ani sub acelasi acoperis . Daimler AG, cel mai mare producator de camioane din lume ( cota de piata este de aprox 50 % ), nu poate cumpara acest pachet din AB Volvo ( al doilea producator mondial de camioane ) pentru ca nicio comisie anti-monopol din UE si SUA ar aproba aceasta afacere . Cred ca si VW Group ce detine Scania si 30 % din MAN, ar avea probleme cu comisiile anti-monopol daca ar dori sa cumpere o parte din AB Volvo .
    2 0
  • @Victor
    Este adevarat ce spui. Eu m-am referit la faptul ca Tata a stiut cum sa faca sa nu se considere un dezavantaj faptul ca marcile astea doua apartin de un constructor indian, astfel incat imaginea marcilor si vanzarile sa nu aiba de suferit.
    Oricum motorul diesel V8 despre care se spune ca e unul dintre cele mai bune de pe piata a fost construit de inginerii de la Jaguar si Land Rover. Ceva de genul asta sper sa se intample si cu Volvo. :)
    8 0
  • Victor
    @ LauCalin
    Daca vor mentine si dezvolta centrul de dezvoltare Volvo de la Goteborg, chinezii pot reusi cu Volvo si in afara Chinei ( in China este foarte probabil ca Volvo sa-i detroneze pe cei de la Audi, devenind cel mai vandut producator premium ) . Oricum au o misiune foarte gea, dar mai inainte trebuie sa asteptam decizia americanilor . Se pare ca decizia GM de a nu mai vinde Opel celor de la Magna-Sberbank, a venit dintr-un birou de la Washington si nu de la Detroit cum ar crede multa lume . Dupa ce au "investit" 50 miliarde $ in GM si Chrysler si au facut un efort destul de mare sa puna bete in roate concurentei nipone ( TOYOTA , Honda ), eu unul pana nu se semneaza intelegerea finala nu sunt 100 % convins ca intelegerea de azi e definitiva .
    1 0
  • @ AutoMarket
    Au aparut imaginile oficiale cu Mercedes R-Klasse facelift
    http://www.autoblog.com/2010/03/28/brawnier-2011-mercedes-benz-r-class-leaked-ahead-of-new-york-deb/
    0 0
  • reddog
    volvo
    Stiti ca sunt fan BMW, dar mi-ar pare tare rau sa se strice volvo.Este o marca de masini premium,si ar fi mare pacat pt ei.Sa speram ca nu va fi asa si galbejiti aia mici sa inteleaga ce important este numele Volvo in industria automobilistica.Mult succes VOLVO.
    10 0
  • Faliment Volvo! Haha!
    0 8
  • Andrei
    "chinez ) in Volvo ne vom da seama in 2015-2016 cand va aparea noul Volvo S 80, aceasta noua generatie urmand sa fie dezvoltata 100 % sub regie Geely "

    scris de @Victor


    Dar deja nu ar trebui sa apara Volvo s40 mai repede? Noul S40 sa fie sub regia Geely?
    0 0
  • Victor
    @ Andrei
    Noul Volvo S40 va aparea in 2011, fiind construit pe platforma lui Ford Focus 3 . Viitorul S80 va fi dezvoltat integral sub regie Geely, dezvoltarea sa urmand sa inceapa la sfarsitul acestui an potrivit presei suedeze .
    4 1
  • Andrei
    Mersi @Victor pt raspuns.Chiar nu ma asteptam sa imi raspunsuzi asa repede.Comentariile tale sunt foarte utile, te-as ruga daca timpul iti permite sa mai postezi si alte comentarii ca acesta cu S40, mi-a fost de real folos.Mersi!
    1 0
  • GEELVO
    In zona Europa- Orientul Mijlociu- A merica, vor pierde clienti.
    1 1
  • Acordul final va fi semnat peste 5 luni
    Acordul final urmeaza sa fie semnat dupa aprox 5 luni, timp in care se asteapta aprobarea UE, SUA si Chinei . De ce dureaza atat de mult sa studiezi un contract si sa-ti dai avizul, fie el favorabil sau negativ ?
    0 0
  • Andrei
    @Alex iti dai seama ca sunt multe treburi pe care noi oamenii de rand nu le cunoastem ;)
    0 0
  • Marius
    Globalizare...dulce globalizare
    Am citit pe Automarket.ro mai demult, ca cele mai robuste masini produse vreodata si care au avut parte de utilizare indelungata, au fost Mercedes si Volvo. E o chestie, nu? :P

    Faptul ca Volvo a fost cumparat de chinezi, nu trebuie sa constituie o problema. Pana la urma, cam toti producatorii auto din lumea asta vor fuziona, rezultand cam 4-5 corporatii uriase. Si daca tot am adus vorba de globalizare si de corporatii, ar fi culmea ca Mercedes sa se alieze cu Renault-Dacia-Nissan. Nu ar fi tare ca Loganul sa imparta cu C-Klasse niste "mici componente", pe ici pe colo? :))) :P
    2 1
  • After shave FA
    Scumpul meu de @Marius mai este cale lunga pana unde vrei tu sa ajungi.Dar apreciez punerea in miscare a neuronilor din capul tau :P
    0 1
  • Victor
    @ Marius
    Acordul dintre Daimler AG si Renault-Nissan va fi semnat in aprilie 2010, pentru inceput fiind un schimb de 3 % - 3 % de actiuni . Acest acord are toate sansele sa functioneze acoperind toate segmentele de piata ( Dacia, Smart, Renault, Nissan, Infiniti, Mercedes, Maybach ), Daimler si statul francez colaborand foarte bine in cadrul EADS ( compania mama a celor de la Airbus ) . Daimler AG pe deoparte si statul francez plus Lagardere de cealalta parte, detin fiecare 22.5 % din EADS, fiind cei mai mari actionari in cadrul gigantului aeronautic . Noul Renault Twingo va fi construit pe platforma noului Smart ForTwo in uzina Hambach ( Franta ) a celor de la Daimler, iar noul Smart ForFour va fi construit pe platforma noului Renault Clio, asamblarea urmand sa aibe loc in uzina Renault din Slovenia . Divizia auto a celor de la Daimler AG a suferit in 2009 pierderi de 500 milioane euro, cea mai mare parte fiind datorata diviziei Smart si modelelor A-Klasse si B-Klasse, modele cu tractiune fata , in momentul fata existand foarte mici sinergii ( spre zero ) cu modelele cu tractiune spate ( traditionale Mercedes ), acestea fiind in marea lor parte profitabile ( noul E-Klasse fiind un best-seller ) .
    1 0
  • Jon Dow
    Volvo
    Spuneti -mi si mie o masina chinezeasca buna?
    Pacat de Volvo. Au reusit sa-l ruineze.
    0 2
  • Volvo !
    0 0
  • Volvo
    Dc draqu ' nu lau cumparat romanii:-?? pacat de VOLVO AM amintiuru frumoase de lalansearea in romanuia in 2005 S40 sa ajunga o chinezarie:(
    0 1
  • Andrei
    Cine va conduce Volvo pana cand se va semna intelegerea finala ?
    Azi am citit ca intelegerea finala va fi semnata in octombrie 2010 . Cine va conduce Volvo pana in octombrie 2010 ? Ford, Geely ?
    0 0
  • BAYER
    RIP VOLVO :((
    iimi pare rau de VOLVO nu merita asta
    Mai bine ii cumpara BMW , pacat mare
    a ajuns VOLVO in mainele GALBEJITILoR :(((
    E cea mai slaba tranzactie din ISTORIE.
    2 1
  • de ce? stii tu ceva ce noi nu stim?
    0 0
  • doamna Nora
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? ești în datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență pentru a finanța afacerea dvs. ?, ai fost refuzat de banca dvs., vă faceți griji nici mai mult, serviciile noastre sunt rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la $ 2,000 - $ 1,000.000 de azi! Contactati-ne cu informatii de împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com

    Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore

    Salutari.
    doamna Nora
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru