După ce Fiat achiziționase anterior toate celelalte acțiuni Chrysler deținute de numeroase părți, implicit de guvernul canadian, fuziunea dintre Grupul Fiat și Grupul Chrysler va deveni astfel realitate, însă cele două părți nu au anunțat încă unde va fi centrul de comandă a noii structuri sau care vor fi schimbările la nivel de echipe de conducere sau planuri de producție.
Fiat a început procesul de achiziție a Chrysler în 2009, atunci când Chrysler se afla în reorganizare sub protecția legii falimentului.
Italienii s-au angajat atunci să salveze producătorul american, iar rezultatele financiare nu au întârziat să apară: Grupul Chrysler-Fiat a devenit între timp unul dintre numele profitabile ale industriei, cu nouă sferturi de ani consecutive pe plus și cu un câștig de 1.14 miliarde de dolari în primele trei sferturi ale anului 2013. Fără Chrysler, însă, Fiat ar fi afișat pierderi care doar în 2012 s-ar fi ridicat la 1.04 miliarde de euro."Maestrul" Marchionne
"Structura unificată ne va da voie să punem în aplicare viziunea de a crea un producător global unic în termeni de amestec de experiență, perspective și know-how, o organizație solidă și deschisă care le va asigura angajaților săi un mediu provocator și care le va aduce satisfacții", a declarat Sergio Marchionne în comunicatul emis presei.De altfel, achiziția restului de acțiuni Chrysler este privită în industrie ca o mare victorie a lui Marchionne, care a negociat la sânge în ultimul an cu sindicatele valoarea pachetului deținut de UAW.
Astfel, suma pe are o va plăti Fiat pentru pachetul de active care îi lipsește din Chrysler este sensibil mai mică decât prefigurau analiștii, Banca Akros susținând în decembrie că suma ar trebui să se ridice la circa 4.5 miliarde de dolari (3.3 miliarde de euro). "Marchionne a realizat o lovitură de geniu în prima zi a noului an. A dovedit că e un maestru", spune Giuseppe Berta, profesor al Universității Bacconi din Milano și fin cunoscător al industriei auto, autor al unei serii de cărți care tratează istoria și problemele economice prin care a trecut Fiat de-a lungul timpului.via Fiat, Reuters, Automotive News (înreg.)
Evident. Am corectat, mulțumesc pentru sesizare.
Grupul Chrysler(chrysler,jeep,dodge,ram) are vanzari bune,s-a orientat bine broscarul Marchione.
In schimb marcile italiene(fiat,lancia,alfa romeo) nu o duc prea bine,daca vor merge in ritmul asta,in cativa ani vor deveni istorie.
Cit despre FIAT ma asteptam sa se arunce peste OPEL.
in loc sa se orienteze pe ridicarea brandului Alfa Romeo si sa arunce marca pe piata americana....ca oricum aveau peste 50%din Chrysler Grup si ramaneau 'Bossi'........
puteau investi banii aia in noi produse Fiat si Alfa Romeo ca sa aiba cu ce se arata in SUA
Alfa Romeo Giulia intarzie rau.....se putea si o limuzina medie spre mare un fel de 'viitor 166' care poate imparti platforma cu Maserati Ghimbli.......ca sa ataci piata americana iti trebe in primu rand produse premium si Alfa Romeo nu mai e asa ceva de mult timp....
da au intrat pe piata americana cu modelu 500 asa de ochi lumii ca oricum se vinde destul de prost.......
De pe 20 ianuarie, daca am citit bine, va exista un singur grup, un colos mai exact, si pun pariu ca Marchione se va gandi la lansarea unor produse globale, sub toate siglele grupului.
Insa cine stie, poate geniul Marchione are un as in maneca si noi nu stim :) Dar, oricum, daca FIAT reuseste sa vanda pe cea mai mare piata din lume, cine stie ce ne va rezerva viitorul.
sa nu se "intinda " insa prea mult .
iar sindicatele din america ,le-a pacalit acum ,dar vor fi cu ochii pe el .... si nu numai ele....
Si Fiat nu renunta la Alfa pentru ca are planuri mari cu ea. Doar ca in ultimii ani banii s-au dus in State... si din cate se vede s-au dus bine. Deci va veni si vremea Alfei,de asta sa fiti siguri. Doar ca mai e nevoie de putina rabdare. Pentru Fiat atentia este indreptata acum spre State. Trebuie sa se clarifice lucrurile in totalitate acolo si sa nu mai fie conditionati de nimeni. Pentru ca America incepe sa aiba din nou vanzari bune si Fiat trebuie sa fie pe faza.
Ah, si eu nu cred ca celor de la Fiat le va fi vreodata mai greu decat in perioada asta.Practic au pus mana pe o bucata mare din industria auto americana. Iar americanii incep sa aiba din nou incredere in Crysler. Si pe principiul "daca avem increde in Crysler, de ce sa nu avem incredere si in stapanii lor, Fiat? Ia sa dau o fuga pana in showroom sa vedem ce au .Wow, Fiat 500 e chiar cool! Poate ca il vreau".
Chrysler,cu ''h''
Marchione face Fiaturi da pina mai adineauri își plimba fundu intr-un Challenger SRT8 din 2012 cu V8 392HEMI cu 470CP, dupa care și l-a scos la licitație. S-ar zice ca in 2014, Dodge Challenger SRT8 vine cu un supercharger acționat cu ambreiaj montat pe un 6.4 sau un 6.2 HEMI, cu in jur de 660CP ( adica cat are GT500) , și un cuplu in jur de 900Nm. Hehe, oare, o sa vrea asta să-și achizitioneze un....Fiat Challenger SRT8 ? Sau un Fiat Charger ? Sau un Fiat Viper SRT GTS ? Sau un Fiat RAM 2500 Super Duty?
Totuși, cred ca nu o sa puna mana ăsta pe Street & Racing Technologies (SRT) și pe MOPAR ( Motor Parts)...
sint convins ca au fost niste dedesubturi pe-acolo si vor iesi ele la iveala la vremea potrivita ...
regret pt chrysler sa ajunga in mina macaronarilor ... asta e ...
chrysler vinde deocamdata datorita modelelor/motorizarilor proprii ...
mie nu-mi miroase bine alianta asta ...
cum o sa iasa din mizerie fiat-ul ? nu stiu si nici nu ma intereseaza ... in schimb imi pare tare rau pt. chrysler !
ma tot intreb ce soi de management o fi fost pe vremea mb ? ca nu a mers si s-au despartit ...
de ce ar merge acum ? si iarasi ... culmea: multe modele de succes chrysler sint pe platforme mb !!!
eu i-as fi vazut salvati mai degraba de grupul vw ...
fiat ... cum as putea eu ca si client sa fiu convins sa iau un produs"hibrid chrysler-fiat" cind stiu ca fiat are doar motoare bune, in rest e de ocolit si chrysler se stie ca nu e nici prea fiabila, nici sigura, nici ultra-moderna ? ...
hm ... eu le doresc succes, "c-asa-i in tenis" doar ca nu-s convins ca va si veni ...
in timp vom vedea cum vor evolua ... ne trebuie "putintica rabdare" ...
la multi ani cu drumuri bune s-aveti !
Banuiesc ceva investiti de la Mafia.
@mip - depinde ce model chrysler. Tu crezi ca un motor de X6 M cu 3 turbine e mai fiabil decat un 5.7HEMI sau un 6.1HEMI sau un 6.4HEMI ?
Poate acum lucrurile nu sunt tocmai ok, dar oportunitati exista cu siguranta.
Dupa parerea mea, grupul Fiat are nevoie de o marca globala de volum care sa se bata cu granzi precum Ford, Toyota, Hyundai, Chevrolet, Volkswagen, Nissan, iar acea marca ar putea fi Dodge.Restul marcilor ca Fiat, Jeep, Ferrari, Maserati, Ram si sper Alfa Romeo au o pozitie bine stabilita in cadrul grupului.
De marci cu istorie si prestigiu nu duc lipsa, de piete de desfacere la fel, tehnologie au, lichiditati cu siguranta exista, mai ramane sa iasa si cu rezultate, sa se puna pe treaba si sa scoata modele noi.
cind vorbim de fiabilitate intra in discutie toata masina cu toate sistemele ce-s puse pe ea, nu doar motorul ...
motoarele hemi sint in general fiabile, dar au si mici chichite ...
apoi au si alte motoare in afara de hemi-uri ... iti dau un mic ex. au un motor foarte des utilizat pe 300/charger/avenger de 3500 cmc care e pe curea de distributie si aia necesita inlocuirea pe la 75-80.000km ...
acum au noul pentastar de 3600 cmc cu care au rezolvat problema (motor pe lant de distributie; cum motorul e cam nou, nici informatii concludente despre durabilitate si fiabilitate nu prea sint, oricum pare un motor reusit si economic), au avut si 3300cmc ce era in speta un motor durabil, bun si economic dar nu era bine dimensionata pompa de apa ce se strica la aproximativ 45-50.000km de utilizare!!! iar garnitura de chiuloasa la fel trebuia schimbata ceva mai des decit la alte marci ...
in schimb sistemele electrice/electronice, aerul climatizat, frinele slabe (se uzeaza prematur) suspensia si directia au si ele puncte slabe care "cer" bani ... apoi ce sa mai vorbim despre transmisiile lor care pina la parteneriatul cu ZF erau o sursa inepuizabila de "surprize" (neplacute bun-inteles) ...
eu am vorbit in general despre calitatea lor ... nu m-am referit doar la motoare ...
si daca e sa ne uitam la motoare ... ia priviti pe site-urile americane/canadiene si vedeti ce oferta "bogata" au ... au scos acum dart cu 3 motorizari fiat si celelalte modele ce au ? 4 cil. de 2400 cmc, 3600 cmc-pentastar si hemi-urile cu 3 variante de cilindree/putere ... comparativ priviti in curtea ford sau gm ...
in fine sper ca acum sint ceva mai bine inteles.
dintre cele 3 marci americane ... personal merg pe mina gm ... cu toate inconvenientele ce le au si ei ...
ford ... sincer mi-e teama sa cumpar dupa cite am auzit/vazut/citit desi imi plac cum arata int/ext. ...
drumuri bune sa ai !
data viitoare poate scrii si tu un comentariu propriu
ce ai postat tu acolo e copy.paste la un comentariu mai vechi de-al meu tot de la o stire despre Fiat ...
Si inca ceva, toata "barbatia" nu consta in a face cat mai multe motoare.
1. Expertule, X6M e Twin-Turbo, nu Bi-Turbo, știi care-i diferenta??
2. Teoretic, la 4.4 litri TWIN-Turbo, si la 560CP ( BMW M5 ) el trebuie sa fie DUR - deci greu. Ian vezi, motoru de 4.4 litri FARA SISTEMU TURBO ȘI FARA INSTALATII, e mai greu decat motoru 392HEMI ??