BMW a prezentat oficial primele imagini ale mult-asteptatului concept pe care il va prezenta la Frankfurt. Acesta este intesat cu solutii ecologice de top si cu tehnologie preluata din viitor.
BMW a dezvaluit in acest weekend unul dintre cele mai asteptate concepte ale sfarsitului de an. Denumit oficial Vision Efficient Dynamics, prototipul bavarez reprezinta ideea BMW despre autoturismul sport al viitorului imediat, cu un sistem de propulsie ecologic si cu solutii de design care trec peste ceea ce intelegm astazi prin expresia "masina sport".
Dimensiunile lui BMW Vision Efficient Dynamics Concept il recomanda pe acesta ca fiind o sportiva prin excelenta. Vorbim de o lungime comparabila cu cea a lui Seria 3 Coupe (4600 de milimetri), dar de o inaltime mult coborata (1240 mm), care comprima intr-un profil dinamic ideea de coupe si cea de GT.
Sub capota noului concept, BMW a asezat un sistem hibrid diesel-electric care pleaca de la un propulsor turbo pe motorina de 1.5 litri care dezvolta 163 CP si 290 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie Getrag cu sapte trepte si dublu ambreiaj introdusa recent pe M3. Noul motor nu este doar unul experimental, acesta urmand sa faca parte din oferta BMW pe viitoarele generatii ale Seriei 1 si Seriei 3. Pentru a intregi sistemul de propulsie, BMW va lega motorul diesel de doua propulsoare electrice montate in fata cutiei de viteze, fiecare dintre acestea "ocupandu-se" de cate o axa.
Motorul care invarte rotile din spate dezvolta 34 de
cai putere aditionali, dar poate sa ajunga la 51
CP pentru perioade foarte scurte. Al doilea propulsor electric, cel care se ocupa de rotile din spate, ajunge la 80 de
cai putere, dar poate atinge varfuri de moment de 139
CP.
Una peste alta, noul BMW Vision Efficient Dynamics ajunge la un total de 356 de cai putere si 800 Nm, valori care ii permit sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 4.8 secunde si sa dispuna de un raport putere/masa cu doar 7 cai/tona mai slab decat cel al celei mai recente generatii BMW M3. Capitolul la care noul BMW Vision Efficient Dynamics iese clar in evidenta este insa consumul, nemtii anuntand doar 3.5 litri/100 km in regim mediu mixt pentru noul lor concept. Mai mult, emisiile de dioxid de carbon se cifreaza la doar 99 g/km, valoare care recomanda noul model BMW ca un potential adversar in linia hibridelor pentru arhicunoscutul Toyota Prius.
Conform comunicatului BMW, bateriile care alimenteaza motoarele electrice pot fi reincarcate printr-o priza normala, timpul de incarcare completa fiind unul record: doua ore si jumatate. In conditiile in care bateriile se incarca la iun alimentator special creat de BMW (380 V si 32 A), timpul de incarcare se reduce la 44 de minute.
Inginerii BMW au facut o treaba excelenta in ceea ce priveste autonomia totala a conceptului bavarez, aceasta ridicandu-se la nu mai putin de 700 de kilometri in regim mixt. In conditiile in care utilizatorul foloseste exclusiv motoarele electrice, autonomia scade insa pana la 50 de kilometri.
Evident, pe langa solutiile clasice existente pe un hibrid de performanta - fie el si in forma conceptuala, BMW a tinut mortis sa iasa in evidenta prin cateva sisteme de ultima generatie care au fost utilizate pana acum in industria aeronautica. Cel mai interesant dintre acestea este generatorul termo-electric asezat in sistemul de evacuare, acesta utilizand caldura degajata pentru a genera electricitate. Aceasta este utilizata la aerul conditionat, la reglajele scaunelor si la servodirectie.
BMW Vision Efficient Dynamics este prima creatie dezvoltata 100% sub indrumarea biroului de design condus de noul sef de design BMW, Adrian van Hooydonk. Conform declaratiilor companiei, modelul nu va iesi pe piata intr-o forma asemanatoare conceptului, bavarezii utilizand in schimb elemente estetice exterioare ale conceptului pe viitoarele generatii ale modelelor sale de serie.
via | BMW
super faina (fata e incruntata iar spatele parca sunt ochi cu cearcane) dar absolut nepractica
Cred eu ca in departamentul de design BMW a fost instalat ori un African ori un Indonezian, pentru ca incep toate sa arate ca un rahat grandios.
Iar porcaria cu "Salvati Planeta" cu emisii CO2 mai mici, este un vax la care o sa se renunte in max 20 de ani, cand companiile din spatele campaniei isi vor fi umplut buzunarele.
Cat despre acest model, probabil va fi unic, editie limitata si atat.
Dar noi il asteptam in Bucuresti, sa mearga pe bulevardele noastre proaspat asfaltate cu canale neridicate la nivel, sa vada si ei ce inseamna OFFROAD European.
BMW e un pic mai mult decat masina poporului.
Pe langa BMW includ si Audi,Mert,VAG
"- Hauzi vere....ce marca e aia cu un L in cerc ca am vazut ca l-a facut la semafor pe ala cu BMW?
- E Lexus frate, e o Toyota mai smechera. Se vinde mai bine ca BMW si Audi in America!
- Misto ba! Destepti hamericanii astia. De-asta imi iau dupa ce vin de la munca din Italia si i-am spart pe fraieri... Ii las cu gura cascata, zic ca a venit Fifti Sent la ei pe ulita."
Si chiar daca s-ar produce chiar credeti ca targetul lor sunt bogatasii de la noi pe care ii doare fix in dos de poluare si care prefera sa isi ia masini cat mai mari si cu motoare care nu prea tin cont de rezerve globale de conbustibil?
Obiectiv la adresa masinii, cred ca doar Gina a fost mai frumos....Vision intruchipeaza un posibil viitor care nu mai pare asa departe.
=) :) :D :p
PS: Excelenta replica, Blue!
Sper sa nu ramana doar un concept
Prin acest concept BMW demostreaza suprematia "ed" fata de concurenta! Elemente de design vor fi transpuse pe viitoarele modele de serie (seria 6, cel mai probabil).
Efectul de turma care ne conduce persista si se extinde ca un cancer.Daca a zis unu ca a auzit el ca i-a zis un var care era coleg cu unu la servici si ala avea un frate care l-a vazut pe unu cu un BMW cu manele la masim cand era in statie la troleu si la- deranjat rau de tot.
Pentru astia un calduros ..........
In schimb stirea asta mi-a luminat viata.Am aflat de la cativa comentatori inteligenti de aici ca sunt un taran prost si manelist, am gusturi proaste, fitze si ca, conduc un bmw pentru a face impresii pe bulevard.Va multumesc ca ma-ti ajutat sa-mi aduc aminte de ce mi-am luat bmw.Era sa uit.Daca mai sunt alti soferi de bmw cu tulburari de personalitate, nu ezitati sa intrati pe automarket unde o mana de socio-psihologi va vor trezi din amnezie, amintindu-va de ce conduceti u bmw.
Sa ne fie rusine ca, conducem bmw audi si mercedes.Hai toata lumea la culcare si maine ne inscriem la rabla pentru logan.Eu nu mai vreau sa fiu taran!!!