OFICIAL: Alianţă GM - PSA Peugeot Citroen
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mişcări foarte importante în industria auto. General Motors şi PSA Peugeot-Citroen au anunţat aseară încheierea unei alianţe strategice din care cele două părţi vor avea de câştigat platforme, soluţii tehnologice, idei, know-how şi, bineînţeles, costuri mai mici de proiectare, dezvoltare şi producţie pentru modelele proprii.
Conform comunicatului oficial publicat de GM şi PSA, alianţa va însemna o colaborare strânsă la nivelul platformelor şi al achiziţiei cmponentelor şi serviciilor, economiile urmând să fie de circa două miliarde de dolari pe an peste cinci ani. Cele două părţi au dorit să sublinieze faptul că acordul semnat ieri este o alianţă, o colaborare, şi nu o fuziune, astfel că "producătorul francez rămâne doar clar independent şi are propriul plan strategic şi propriul capital". Altfel spus, modelul colaborării dintre cele două părţi ar trebui să fie cel dintre Renault şi Nissan.
Evident, principalul motiv pentru care GM a dorit semnarea acestei colaborări rezidă în faptul că producătorul american îşi doreşte oprirea pierderilor constante pe care GM Europe (Opel şi Chevrolet) le are în ultimii 12 ani. Pe de altă parte, Peugeot - un brand care îşi bazează activitatea mai ales în Europa - va încerca să se extindă mai mult pe alte continente.
Primul pas al colaborării dintre cele două părţi se va concentra pe segmentele mici şi medii, pe monovolume şi crossovere. O altă direcţie va fi, probabil, dezvoltarea unei platforme comune pentru viitoare modele cu emisii reduse. Conform comunicatului, primele modele create pe o platformă comună vor apărea pe piaţă în 2016.
ALTE INFORMAŢII, DATE ŞI CIFRE IMPORTANTE
- GM va deţine 7% din PSA, procent la care s-a ajuns printr-o creştere de capital de un miliard de euro.
- GM va plăti între 400 şi 470 de milioane de dolari pentru aceste acţiuni.
- GM devine astfel cel mai important acţionar PSA după familia Peugeot, care păstrează 30% din companie.
- PSA nu va deţine acţiuni la General Motors.
- Cele două părţi vor crea un joint venture prin care se vor face achiziţiile comune. Ambele părţi vor deţine procente egale în acest joint venture.
- Economiile prognozate: 2 miliarde de dolari pe an începând din 2017. Acestea vor fi împărţite în mod egal între cei doi producători.
- În primii doi ani, beneficiile resimţite de cele două părţi vor fi minime.
- Pentru clienţii europeni, alianţa înseamnă "mai multe produse şi mai multă tehnologie"
- Rămâne de văzut cum va fi menţinută diferenţa între Opel şi Chevrolet pe de o parte şi Peugeot şi Citroen de cealaltă parte. Cei patru producători fac parte, cu toţii, din segmentul de volum al pieţei.
- GM nu se află la prima alianţă cu un producător european. În anul 2000, General Motors semna o astfel de înţelegere cu Fiat. Înţelegerea a căzut în 2005, iar GM le-a plătit celor de la Fiat două miliarde de dolari sub formă de compensaţii.
- PSA ar putea fi nevoiţi să îşi revizuiască celelalte parteneriate, cu BMW (pe motoare pe benzină) şi cu Ford (pe motoare diesel), dacă părţile în discuţie vor considera că alianţa GM-PSA contravine bunului mers al afacerilor comune.
REACŢII SCEPTICE ALE ANALIŞTILOR
via | GM, PSA, Automotine News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
La Renault-Nissan functioneaza ptr ca-i o capitalizare reciproca si chiar daca sunt diferiti, se respecta si au interese comune. Deasemenea discutam de un singur CEO pentru amblele parti (Carlos Ghosn), ceea ce nu-i cazul GM-PSA.
A... si or sa fie si niste proiectanti europeni concediati... ca deh... vine "spuma" mane in US...
@BrillCK.ro, ai dreptate in fond, dar ma tem ca si Devorattor are! Eu le-as propune naivilor de la PSA sa abordeze deja Justitia franceza pentru a le tocmi anticipat o pereche de administratori buni...de faliment, desigur :D In orice caz, cred ca voi iesi si eu la miting cand va veni vremea unor scandari de genul "Save Peugeot", "Save Citroen" sau "We are many, we are a lot of suckers who have learned absolutely nothing from SAAB's happening!"...
Dar trebuie sa se puna pe munca si sa produca ceva bun si cu valoare ca altfel falimentul ii asteapta asa cum sa intamplat cu Saab care a delapidat fonduri zeci de anii.
Or sa ajunga curand chinezarie.
Stiu ca suferi, dar sufera in tacere, nu e vorba de Saab aici.
Nu sufar nici de saabo-manie, nici de gm-fobie, deci, aidoma cazului Mircea Badea, daca nu-ti convin ideile mele, pur si simplu schimba canalul sau afiseaza-ti fix punctul tau de vedere, fara sa ma "raschetezi" pe mine sau pe terti, ai putea, te rog?! Slava Domnului, la invective, ponegriri si zeflemele - hăt! - se pricepe toata lumea "magna cum laudae", dar a releva un adevar terifiant despre politica inflexibila de "momire", "ingurgitare" si "defecare" a unor constructori de talie mai redusa, ca produse gata alterate, tipica masinariei infernale GM, nu indrazneste chiar oricine sa intreprinda!
"Beneficii de ambele parti"...asa cum au avut parte, pesemne, Isuzu, Fiat, Lotus sau Subaru, de pe urma "colaborarii" cu Great Mafia...
Dar asa e in lumea asta diversitate si loc pt toti sub soare si avem si noi zilnic nevoie de exemple "Asa sa nu gandesti".
Oricum asociera este facuta pe motive economice si cei ce numara monezile sunt la conducere in zilele de azi.
Sa sara la beregata orice hiena si oricati sacali doresc sa le atarn pilea la uscat.
Mai ales cei virtuali si fara materie cenusie reala.
Traiasca GM!!!
Recunosc,nu au fost masini rele,dar niciodata nu au excelat la nimic.
Acum sa conduci si noul Aveo si o sa ramai surprins (placut).
Pai oameni au neuroni si intelepciune dar tu inca nu ai dat dovada de asa ceva.
Tu chiar crezi ca daca arunci insulte virtuale faci rau cuiva in afara de tine?
Latri si tu ca un caine intr-o curte seara cand merg eu pe trotuar.
Cateodata ma mai distraz si dau si cu un batza pe langa gard sa fiu amuzat.
Tie singur iti faci rau cand nu te comporti uman ci precum acel caine de dupa gard.
Stiu ca esti prea batran acuma ca sa incepi sa gandesti rational si sa te integrezi in societate dar ........... eu si inca multi alti ne amuzam mai departe.
Cat despre o insulta reala fatza in fatza sint sifur ca ai ajunge in tomberonul cu gunoi in mai putin de 3 minute.
De masini sti ceva?
Prin asta nu faci decat sa iti atati lipsa de cunostinte si incapacitatea de a participa la dezbaterea unui subiect.
Personal, dupa 29 de ani de exilare din roamania, poat spune ca nu ma afecteaza dezacordurile sau numarul de "i" folositi atata timp cat imi pot prezenta opinia si in limba asta.
Asa ca mai bine pune mana pe niste scule si lucreaza la un motot sau orice fier ca sa inveti si tu ceva real.
Un idealist pierdut intr-o lume materiala.
Dar viata te va invata o lectie reala si dura.
Deci cetateni americani detin o bucatica din firma franceza.
PSA a pierdut anul trecut $123 de milioane si GM, care este 25% inca proprietatea statului le-a dat $400 ca sa se puna pe picioare.