Esential
300 | de cai putere va avea motorul pe benzină de 1.8 litri. |
După ce a impresionat publicul cu motorul de 1750 cmc şi 235 de cai putere, instalat pe Giulietta Quadrifoglio Verde, Alfa Romeo îşi propune să dea lovitura din nou. Italienii au anunţat că vor duce mai deaprte ideea de downsizing cu un propulsor şi mai puternic, programat să intre în curând în dezvoltare.
Potrivit comunicatului publicat de Grupul Fiat, motorul ar urma să intre în producţie abia în 2013, în cadrul uzinei Pratola Serra. Din primele informaţii, unitatea cu patru cilindri va fi una cu adevărat revoluţionară pentru gama italienilor.
Motorul, construit în întregime din aluminiu, va avea o capacitate de 1.8 litri şi va beneficia de cea mai nou injecţie directă, cu o presiune de 200 bar şi un turbocompresor performant. Motorizarea va dispune de mai multe versiuni de putere, însă cea mai dotată, care va face probabil deliciul tuturor, va fi cea de 300 de cai.
Alfa Romeo nu a precizat modelul pe care va debuta noul motor, însă a declarat că el va fi dezvoltat atât pentru utilizarea transversală cât şi pentru cea longitudinală.
Mai mult, emisiile vor respecta normele Euro 6 şi Bin 5, din Europa, respectiv SUA. Judecând după performanţele motorului şi după pieţele către care va fi orientat, ne putem aştepta ca unitatea de 1.8 litri să debuteze pe coupe-ul 4C sau pe Giulia, înlocuitorul actualului 159.Harald Wester, şeful departamentului tehnologic în cadrul Fiat şi managerul brandurilor Alfa Romeo şi Maserati, a declarat că "noul motor reprezintă un pas extrem de important pentru Alfa Romeo în încercarea de a repoziţiona brandul pentru o expansiune globală. Statele Unite rămân un obiectiv principal, pe măsură ce ne apropiem de clipa debutului, stabilită pentru 2013."
"Dedicarea întregului grup şi alocarea tuturor resurselor pentru a dezvolta un asemenea motor, doar pentru nevoile Alfa Romeo, dovedeşte încă o dată încrederea pe care o avem în renaşterea acestui brand. Motorul este un prim pas dintr-o serie de iniţiative ce urmează a fi implementate în viitorul apropiat pentru a reconecta brandul Alfa Romeo cu rădăcinile sale, cu istoria brandului italian premium, cu caracterul sportiv", a concluzionat Wester.
vor forta motoru prea mult pt. inceput si vor pati ca cei de la bmw cu al lor N54.....
Dar daca scoate Audi sau VW 1.4 de 2141241412 de cai ala e fiabil ca doar e nemtesc nu ? No comment.
In concluzie nu ma mira stirea referitoare la noul propulsor pentru ca FPT a dovedit ca stie cu adevarat sa produca motoare performante. Anul 2011 le-a adus 7 premii la Engine of The Year, inclusiv titlul pentru cel mai bun motor al anului acordat motorului 900 Twin Air. Propulsorul 1750 TBI a castigat locul 2 in categoria Best Engine 1,4-1,8L.
Odata cu conversia noilor motoare americane la tehnologiile FPT, ma astept ca FIAT Group sa domine competitia si in urmatorii ani.
Singurul capitol pe care il consider vital si care nu este inca acoperit de catre FIAT este cel al propulsoarelor hibride. Aici trebuie sa gaseasca urgent solutii. Exista cateva parteneriate dar nu sunt inca concretizate in produse.
Nu as renunta la V6 pentru TBI pentru ca pur si simplu iubesc acel motor. Asta insa este o opinie subiectiva. In ansamblul pietei actuale, 1750 TBI este un propulsor de top.
Poate in felul asta vei spala rusinea de care te-ai acoperit atunci cand ai scris ce ai scris.
la categoria motorul anului sunt surprins total : pe locul 2 nissan electric powertrain ... ca sa gasim pe pozitii codase urmatoarele :
4. BMW diesel 2-litre (BMW 3 Eff. Dyn) 152
5. Porsche 3.6-liter Boxer turbo (Porsche GT2 RS) 111
6. McLaren 3.8-liter V8 (McLaren MP4-12C)
tie cum ti se pare? cam ce crezi tu ca a punctat mai mult? tehnologia de varf? fiabilitatea?
"Anul 2011 le-a adus 7 premii la Engine of The Year, inclusiv titlul pentru cel mai bun motor al anului acordat motorului 900 Twin Air. Propulsorul 1750 TBI a castigat locul 2 in categoria Best Engine 1,4-1,8L.
Odata cu conversia noilor motoare americane la tehnologiile FPT, ma astept ca FIAT Group sa domine competitia si in urmatorii ani."
Eu cred ca exagerezi mult deoarece:
1. FIAT a castigat 7 premii cu 2 motoare ( 1 Fiat + 1 Ferrari)
2. Motorizarea asta 1750 TBI este performanta dar nu iesita din comun. Raportat la 1750 TBI, Audi are 1.8 TFSI pe A4/A5 ( 170 CP & 320 NM, EURO 6), Mercedes are 250 BlueEFFICIENCY pe C-class ( 204 CP & 310 NM), iar BMW nu isi bate capul cu 1.8 deoarece are 1.6 si 2.0 Twin Turbo. Vezi tu, primii 3 constructori premium au motorizari apropiate ca putere FARA a fi folosite pe versiunile de performanta.
3. O fi FIAT pe un trend ascendent, poate ca a si facut afacerea secolului prin preluarea Chrysler, insa E DEPARTE DE TOP5.
nu au cum sa fie fiabile. vor fi. nu conteazza ca sunt de la vag, pen, hun, bmw sau eu stiu ce initiale mai vrei.
sunt primele generatii si nu AU cum sa fie fiabile.
@firestarter: nu te supara pe mine te rog dar nu conteaza cate premii au, masinile FIAT sunt slabe calitativ si ca si fiabilitate. :) (ma refer strict la albea si la modelul mai vechi croma parca, pentru ca au avut cunostinte si prieteni de ai mei).
1-litre to 1.4-litre
Results
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) 365
2. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) 248