Printre numeroasele schimbări prevăzute în proiect se numără şi una care va afecta toţi cumpărătorii de maşini cu motoare de peste 3000 cmc.
Astfel, începând din 1 septembrie 2013, va fi introdusă o nouă taxă auto sub forma unei accize de 1 euro pe cmc care va fi aplicată "tuturor autoturismelor şi autoturismelor de teren, inclusiv cele importate sau achiziţionate intracomunitar, noi sau rulate, a căror capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc", potrivit proiectului pentru modificarea Codului Fiscal.
Taxa se aplică doar pentru ceea ce depăşeşte 3000 cmc, astfel că pentru pentru un motor de 3597 cmc valoarea acesteia va fi de 597 de euro.
CE IMPACT VA AVEA NOUA ACCIZĂ?
Potrivit unor calcule realizate de Automarket, cumpărătorii de maşini noi cu motoare de peste 3000 cmc vor fi nevoiţi să plătească o acciză care în general va valora până la 2% din preţul DDP de vânzare al acestora.
De exemplu, pentru un Skoda Superb facelift cu motor V6 de 3.6 litri şi 260 CP valorea noii accize va fi de 597 de euro, adică aproape 2% din preţul de vânzare de 31.667 de euro. În schimb, pentru un BMW 550i xDrive cu motor de 4.4 litri vei plăti o acciză de 1395 de euro, care se adaugă preţului DDP de comericalizare de 77.872 euro.
Totuşi, cei mai afectaţi vor fi cumpărătorii de maşini second-hand cu motoare de cel puţin 3000 cmc, întrucât aceştia vor plăti o acciză care va avea o valore procentuală semnificativ mai mare din preţul de achiziţie al autoturismului.
CUM JUSTIFICĂ GUVERNUL NOUA ACCIZĂ?
Potrivit Guvernului, noua acciză a fost introdusă pentru "bunuri de lux", în această categorie fiind incluse, pe lângă maşinile cu motor de peste 3000 cmc, şi bijuteriile din aur, confecţiile din blănuri naturale sau iahturile.Autorităţile justifică extinderea bunurilor pentru care se aplică această acciză ca o măsură compensatorie pentru reducerea TVA-ului la pâine de la 24% la 9%, care va avea loc tot de la 1 septembrie.
CE ALTE TAXE AUTO PLĂTESC CUMPĂRĂTORII?
Prin introducerea noii accize, cumpărătorii de maşini cu motoare de peste 3000 cmc vor plăti la achiziţie nu mai puţin de şase taxe obligatorii: timbrul de mediu, impozitul anual, asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), taxa de înmatriculare, taxa RAR şi noua acciză pentru bunuri de lux.
De asemenea, guvernul a decis ca timbrul de mediu să fie plătit şi în cazul dobândirii maşinii prin partaj la notariat, iar persoanele juridice pot primi la rândul lor ecotichetul de 12.000 de lei la achiziţionarea de maşini electrice.
3,000cmc = 3,000 euro
Eu inteleg ca taxa pleaca de la 3,000 euro, vad ca voi ati calculat altfel, unde gresesc?
Pai 3000cmc3
3597cmc3 = 3597 euro, nu 597 cu ati pus voi.
La fel si in cazul 550i de 4.4i = 4.400euro acciza.
ESTE 1 EURO PE CMC3 !
Deci 3600 si 4400 sunt mai mari ca 3000cmc3 si se aplica acciza.
Astia is chiar incompetenti rau, in loc sa dea masuri pt atragerea de inmatriculari in tara, prin astfel de taxe romanii parca sunt invitati sa-si inmatriculeze unele masini in Bulgaria
Credeam ca se ia in calcul si acei 3000cmc3 daca masina are peste acest nivel.
Ideea e daca la un Superb de 3.6 sau la un Q7 care foloseste acelasi motor platesc tot 597 euro, sau va fi % din pretul masinii. Ca nu e acelasi lux sa ai un Superb sau un Audi Q7.
Cat visam la un Mitsubishi Pajero la second hand la vreo 15 000 eur cu singurul motor de 3200 .....dar vise au ramas dupa ce am aflat ce taxe uriase trebuiesc achitate, taxe pe care un bogatas nu le achita daca are masina un motor mai mic dar mult mai puternic...ca de....vremurile se schimba.
Aceasta taxa este inca o metoda de a fura bani de la oameni - cine isi permite ferrari, lamborghini, etc, masini cu motoare foarte mari??? cine? CLIENTELA de partid care oricum va primi contracte paguboase pt noi cetatenii care defapt le vom plati lor aceasta noua acciza.
Acum venind la subiect, pe câți din țara asta îi afectează acciza asta? Câți oamni muncitori își permit mașini cu motoare de peste 3 litri? Dacă unul de aici, care e afectat de știrea asta, îmi arată fluturașul de salariu și-mi demonstrează cu cifre, că taxa asta i-a spulberat necesitatea să-și ia o mașină cu un motor de peste 3000 de cmc, eu recunosc că sunt un idiot, dacă nu, să recunoască el că e idiot.
Cica au marit si accizele pentru iahturi ...
.... este ca aia din "vacanta mare" cu anuntul CFR "Mari reduceri de preturi pe toate liniile pe care circula vapoare"
ps. in romania nu s-a vandut in 2012 nici un iaht ;)
Eu sunt pentru aceasta taxa .
au ei o chestie cu centimetrii...asa e cand o ai mica si nu iti ajung centimetri vrei sa taxezi si centimetrii altuia........
si sunt de`acord si cu inexorabil cand zice ca in loc sa se screama sa mai bage o taxa guvernul asta de tampiti ar trebui sa puna la punct agricultura, ca slava domnului avem de unde...
in 24 de ani tara asta nu a avut nici macar un politician competent...din pacate.
Ca stiu ca se considera 3000 :))