O nouă taxă auto: acciză pentru maşinile cu motor de peste 3000 cmc

de Daniel Popescu
Marti, 30.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul României a anunţat că începând din 1 septembrie va fi introdusă o acciză de 1 euro/cmc pentru maşinile cu o capacitate cilindrică de peste 3000 de centimetri cubi.

Esential 1 euro pe centimentru cub este valoarea noii accize pentru masini cu motoare de peste 3000 cmc
597 de euro va fi valoarea noii accize pentru o masina cu motor de 3.6 litri
Ministerul Finanţelor Publice a publicat la începutul acestei săptămâni un proiect de ordonanţă pentru modificarea Codului Fiscal.

Printre numeroasele schimbări prevăzute în proiect se numără şi una care va afecta toţi cumpărătorii de maşini cu motoare de peste 3000 cmc.

Astfel, începând din 1 septembrie 2013, va fi introdusă o nouă taxă auto sub forma unei accize de 1 euro pe cmc care va fi aplicată "tuturor autoturismelor şi autoturismelor de teren, inclusiv cele importate sau achiziţionate intracomunitar, noi sau rulate, a căror capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc", potrivit proiectului pentru modificarea Codului Fiscal.

Taxa se aplică doar pentru ceea ce depăşeşte 3000 cmc, astfel că pentru pentru un motor de 3597 cmc valoarea acesteia va fi de 597 de euro. 

CE IMPACT VA AVEA NOUA ACCIZĂ?

Potrivit unor calcule realizate de Automarket, cumpărătorii de maşini noi cu motoare de peste 3000 cmc vor fi nevoiţi să plătească o acciză care în general va valora până la 2% din preţul DDP de vânzare al acestora.

De exemplu, pentru un Skoda Superb facelift cu motor V6 de 3.6 litri şi 260 CP valorea noii accize va fi de 597 de euro, adică aproape 2% din preţul de vânzare de 31.667 de euro. În schimb, pentru un BMW 550i xDrive cu motor de 4.4 litri vei plăti o acciză de 1395 de euro, care se adaugă preţului DDP de comericalizare de 77.872 euro.

Totuşi, cei mai afectaţi vor fi cumpărătorii de maşini second-hand cu motoare de cel puţin 3000 cmc, întrucât aceştia vor plăti o acciză care va avea o valore procentuală semnificativ mai mare din preţul de achiziţie al autoturismului.

CUM JUSTIFICĂ GUVERNUL NOUA ACCIZĂ?

Urmareste Automarket
Potrivit Guvernului, noua acciză a fost introdusă pentru "bunuri de lux", în această categorie fiind incluse, pe lângă maşinile cu motor de peste 3000 cmc, şi bijuteriile din aur, confecţiile din blănuri naturale sau iahturile.

Autorităţile justifică extinderea bunurilor pentru care se aplică această acciză ca o măsură compensatorie pentru reducerea TVA-ului la pâine de la 24% la 9%, care va avea loc tot de la 1 septembrie.

CE ALTE TAXE AUTO PLĂTESC CUMPĂRĂTORII?

Prin introducerea noii accize, cumpărătorii de maşini cu motoare de peste 3000 cmc vor plăti la achiziţie nu mai puţin de şase taxe obligatorii: timbrul de mediu, impozitul anual, asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), taxa de înmatriculare, taxa RAR şi noua acciză pentru bunuri de lux.

De asemenea, guvernul a decis ca timbrul de mediu să fie plătit şi în cazul dobândirii maşinii prin partaj la notariat, iar persoanele juridice pot primi la rândul lor ecotichetul de 12.000 de lei la achiziţionarea de maşini electrice

Via Ministerul Finanţelor Publice

Comentarii (30)

  • 1cmc = 1 euro
    3,000cmc = 3,000 euro

    Eu inteleg ca taxa pleaca de la 3,000 euro, vad ca voi ati calculat altfel, unde gresesc?
    6 48
  • @take: Taxa se aplica doar pentru ceea ce depaseste 3000 cmc
    37 3
  • ,,Taxa se aplică doar pentru ceea ce depăşeşte 3000 cmc, astfel ca pentru pentru un motor de 3597 cmc valoarea acesteia va fi de 597 de euro. "

    Pai 3000cmc3
    3 35
  • De ce m-ati editat postul ?

    3597cmc3 = 3597 euro, nu 597 cu ati pus voi.
    La fel si in cazul 550i de 4.4i = 4.400euro acciza.

    ESTE 1 EURO PE CMC3 !
    Deci 3600 si 4400 sunt mai mari ca 3000cmc3 si se aplica acciza.
    5 46
  • Scrooge
    Desi in primele propozitii articolul te induce in eroare (metoda Cancan) crezand ca se va plati pentru toti centimetrii cubi, pe la mijloc face si precizarea care trebuie respectiv ca se va plati numai pentru ce depaseste 3000.

    Astia is chiar incompetenti rau, in loc sa dea masuri pt atragerea de inmatriculari in tara, prin astfel de taxe romanii parca sunt invitati sa-si inmatriculeze unele masini in Bulgaria
    28 4
  • majoritatea masinilor au 2999cmc asa ca mult pa!!!
    6 15
  • Vasilica
    Lasa ca vine si vremea votului sa ii vedem atunci pe astia !! Sa vezi ce stampile in gura isi vor lua!!
    21 12
  • @Scrooge: Multumesc. Acuma am inteles.
    Credeam ca se ia in calcul si acei 3000cmc3 daca masina are peste acest nivel.
    13 12
  • @Vasilica
    Vezi ca este una din putinele taxe care chiar au cat de cat sens.
    42 11
  • nu conteaza
    inca un motiv pt: Traiasca Bulgaria!!!
    27 26
  • Marian
    Eu am vazut la tv cand il intrebau pe ministru cum va fi cu taxa peste 3000 cmc. Daca va fi aceeasi pt toate masinile care au peste 3000 sau se va aplica procentual la valoarea de achizitie a masinii. Si nu a inteles nimic nea ministru. A zis ca e clar in lege.
    Ideea e daca la un Superb de 3.6 sau la un Q7 care foloseste acelasi motor platesc tot 597 euro, sau va fi % din pretul masinii. Ca nu e acelasi lux sa ai un Superb sau un Audi Q7.
    7 8
  • Deci cineva care isi cumpara o masina de lux noua cu valoare de la 50-70-100 000 eur dar cu motor sub 3000 poate chiar si sub 2600 va plati pana in 2000 ron impozit anual si nici o acciza suplimentara iar cineva care isi cumpara ceva mai vechi pana in 15000 eur dar cu motor mai mare de 3000 plateste 4500 ron inpozit anual si o noua taxa.

    Cat visam la un Mitsubishi Pajero la second hand la vreo 15 000 eur cu singurul motor de 3200 .....dar vise au ramas dupa ce am aflat ce taxe uriase trebuiesc achitate, taxe pe care un bogatas nu le achita daca are masina un motor mai mic dar mult mai puternic...ca de....vremurile se schimba.

    Aceasta taxa este inca o metoda de a fura bani de la oameni - cine isi permite ferrari, lamborghini, etc, masini cu motoare foarte mari??? cine? CLIENTELA de partid care oricum va primi contracte paguboase pt noi cetatenii care defapt le vom plati lor aceasta noua acciza.
    25 7
  • Atât plânset pentru nimic. Cum apare o taxă cum gata apar frustrații. Și ce dacă plătește 1000 EUR în sus cel care cumpără o mașină cu motor de 4000 cmc? Nu suntem în țara lui "fără număr, fără număr"? E na, o să "aibă valoare" cu 1000 de EUR în plus. Și nu înțeleg cum de toată lumea nu vrea să dea un ban din taxe "la stat", dar urlă apoi că nu au drumuri, spitale și școli. Păi ălea de unde se fac? Pică bani din cer? Au picat o perioadă, v-au aburit băncile, ați făcut credite, ați "trăit bine", acum trebuie să-i dați înapoi. Din ce trebuia să vă întrebați când i-ați luat. P-ăia pe care i-ați votat, i-a durut în bască de țară, de economie de tot, au distrus și au vândut tot ce mai funcționa (făcut de popor pe vremea lui "odiosul") și acum voi vă certați ca chiorii între voi luând partea unui bandit sau altul. Dup-aia când vedeți că nu rezolvați nimic, ziceți că țara e de căcat. Nu țara e de căcat, ci unii oameni din ea, din păcate din ce în ce mai mulți. Că nu știu cum se face, că pe măsura ce trece timpul, cârcotealea și șmecheria cresc proporțional cu frustrarea și sărăcia și nimeni nu se întreabă de ce.
    Acum venind la subiect, pe câți din țara asta îi afectează acciza asta? Câți oamni muncitori își permit mașini cu motoare de peste 3 litri? Dacă unul de aici, care e afectat de știrea asta, îmi arată fluturașul de salariu și-mi demonstrează cu cifre, că taxa asta i-a spulberat necesitatea să-și ia o mașină cu un motor de peste 3000 de cmc, eu recunosc că sunt un idiot, dacă nu, să recunoască el că e idiot.
    55 9
  • Daca as avea puterea as extermina statul roman si tot ce inseamna Romania. Ma consoleaza gandul ca poate intr-o zi cineva va face asta avand in vedere ce forte armate penibile are Romania.
    5 9
  • Ignis, stai calm, ca nu ai cu cine. In rRomanik se vand anual 1000 de masini cu motoare mai mari de 3000cmc ... iar ei incaseaza 1milE ... mare beneficiu la buget. In schimb prin "taxarea" luxului se castiga capital politic in fata milioanelor de cretinei alaturi de care traim in rRomanik.

    Cica au marit si accizele pentru iahturi ...
    .... este ca aia din "vacanta mare" cu anuntul CFR "Mari reduceri de preturi pe toate liniile pe care circula vapoare"

    ps. in romania nu s-a vandut in 2012 nici un iaht ;)
    19 5
  • inexorabil
    Acest guvern îl întrece în gafe, răutăţi şi neputinţe (sau neştiinţe) pe cel precedent. Dacă pe Ponta l-ar încerca niţică materie cenuşie, s-ar zbate să reînfiinţeze IAS-uri şi SMA-uri, sub control strict de stat, ca să performeze din nou agricultura şi astfel România să redevină un exportator de grâne, legume şi fructe, de calibru uriaş, căci altă şansă de relansare economică nu putem avea, başca s-ar crea sute de mii de noi locuri de muncă. Dar acestor tâmpiţi le stă mintea parşivă numai la jecmănit lumea prin fel de fel de tertipuri poreclite taxe, accize, timbre...Băi Pontus Politicus Paralelus, din ce vrei să mai storci biştari dacă sacul naţional s-a golit?! O să începi să-i iei şi peticele? Acum ţi-a căşunat pe motoarele mari? Motivaţia ta nu stă în picioare, ci este perfect tembelă. Păi liota de îmbuibaţi ai "tranziţiei" din jurul tău nu se lăfăie oare în maşini cu cilindree "nesimţită"? Beizadelele lor doar n-or ieşi cu 1.9 TDI la racolat rapandule. Vai, a început să-ţi repugne luxul, ce să-ţi povestesc! Te pomeneşti că te-a molipsit Băsescu şi pe tine să umbli cu Logan, ca să înduioşezi masele.
    8 7
  • Nu v-ati prins, lovesc in cei care au masini hybride cu motor peste 3000 cmc :)
    13 2
  • Nu inteleg de ce va alarmati.Din punctul meu de vedere , cine isi permite cumpararea ,intretinere si consumul la un motor de peste 3000 ar trebui sa isi permita fara cea mai mica problema si aceasta taxa.
    Eu sunt pentru aceasta taxa .
    7 8
  • antonny
    daca e autoutilitara se plateste ???
    3 0
  • @ignis
    S-a platit 20 si ceva de ani taxe peste taxe. Unde sunt banii? Cand statul iti ia jumate din ce muncesti si iti da branci pe scari daca vrei cele enumerate, normal ca dupa atatia ani de furt a inceput sa sara si romanul mai cu gura si sa caute tertipuri de a ramane cu bani in buzunar, nu de alta dar maine vin facturile si sunt multe. Acum cativa ani o faceam si eu pe corectul, ceram bon si la biscuiti, si vazand ca tot nu se intampla nimic acuma si aia care ma roaga sa-mi dea bon nu-l iau de pe tejghea.
    18 1
  • in opinia lui tampitul ala de Ponta un BMW 328, 2000 cmc si 245 cai este o masina de familie iar o Honda Civic 2.2 diesel e masina de lux pentru care trebuie sa platesti mai bogatane care iti permiti Honda Civic. Sa nu mai zic de megalomanii aia cu Aro 244....sa plateasca mama lor .....pai sa iti permiti tu motor peste 2000 cmc?
    au ei o chestie cu centimetrii...asa e cand o ai mica si nu iti ajung centimetri vrei sa taxezi si centimetrii altuia........
    16 2
  • ati acuzat Renaultul ca l-a platit pe Tariceanu sa introduca taxa......dar oare Ford-ul cu motoarele lor de polizor de un litru care urla in gura mare catre Comisia Europeana ca nu mai scad odata emisiile poluante....nu o avea nici o Implicatie?
    11 1
  • ii doare pe ei in slitz de valoarea masinii tale, e vorba ca vor sa oblige populatia sa opteze pentru motoare cat mai mici , poluare mai mica consum mai mic etc... bineinteles ca asta a gandit-o UE nu panaramele noastre. mergeti prin centrul londrei sa vedeti cat platiti doar ca sa intrati in centru.. astea sunt niste masuri de descurajare pentru a proteja mediul cat se poate..
    6 6
  • si eu sunt de`acord cu ideea ca cine isi permite masina cu motor mai mare de 3l isi va permite si taxele aferente.
    si sunt de`acord si cu inexorabil cand zice ca in loc sa se screama sa mai bage o taxa guvernul asta de tampiti ar trebui sa puna la punct agricultura, ca slava domnului avem de unde...
    in 24 de ani tara asta nu a avut nici macar un politician competent...din pacate.
    9 2
  • Daca le pasa chiar atat de mult de poluare de ce nu pun o taxa care ia in considerare numai emisiile de CO2. Atunci se va vedea diferenta dintre un motor de peste 3 litri euro 6 si unu euro 3.
    8 2
  • CrYs18
    Aveti idee daca se aplica si la 2998 cm3 ?
    Ca stiu ca se considera 3000 :))
    0 0
  • Astazi am intrebat la finante cat se va taxa o masina cu motor de 3200 cm cubi, 3200 euro sau 200 euro dupa 1 septembrie, raspunsul a fost: deocamdata nu stim nimic, nu am primit de la Bucuresti modul de taxare. Majoritatea cred ca se va plati ceea ce depaseste 3000 cm cubi, dar in lege spune klar ca se plateste acciza pt. motoarele mai mari sau egale cu 3000 cm cubi "autoturisme şi autoturisme de teren, inclusiv cele importate sau achiziţionate intracomunitar, noi sau rulate, cu codurile NC: 8703 23, 8703 24 şi 8703 33, a căror capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3.000 cm3" deci pt. motoarele de 3000cm3 acciza este zero, ceea ce nu este logic.
    0 0
  • Din pacate informatia conform careia se plateste doar pt ce depaseste 3000 cmc nu pare a fi corecta. M-am uitat in Codul Fiscal si nu rezulta de nicaieri ca s-ar plati doar pe diferenta, ci pe toata capacitatea cilindrica
    4 0
  • Da, din pacate taxa pare sa se plateasca pe toata cilindreea nu doar diferenta intre ce e intre 3000 si peste. Totusi nu pot sa pricep cat de frustrati sa fie unii ca sa fie de acord cu o astflel de taxa (avem printre cele mai mari taxe si impozite din lume la masini)
    1 0
  • la ce lighioane politice avem ne asteptam sa bage urmatoarele taxe chiar dupa alegerile din 2014 taxa pietonala ,taxa pe respiratie,taxa pe transpiratie, taxa pentru biciclete, taxa pentru carucioare trase sau inpinse cu mina,taxa de tramversare,si nu in ultimul rind impozitul pe taxe sper sa ii votati pe cei care promit cit mai multe taxe
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru