Sergio Marchionne, directorul Fiat-Chrysler, a prezentat astăzi într-o videoconferinţă pe care a avut-o cu analiştii pieţei auto italiene linia de modele pe care mărcile din grup le va lansa în următorii ani. Aceste informaţii au fost însă dublate de o declaraţie a lui Marchionne care vizează viitorul nu foarte strălucit al mărcii Lancia.
"Lancia nu va mai fi niciodată marca de odinioară. Interesul clienţilor pentru Lancia este limitat acum. Singurul model care se poate susţine independent în Europa este Ypsilon, care va rămâne în gamă", a spus Marchionne, care a continuat anunţând că modelele din gama Lancia vor fi de acum maşini Chrysler peste care va fi aşezată sigla mărcii italiene, după modelul Flavia (Chrysler 200), Lancia Flavia Convertible (Chrysler 200 Convertible), Lancia Voyager (Chrysler Voyager) şi Lancia Thema (Chrysler 300C).
O MARCĂ INOVATOARE
caroseria monococă şi multe alte elemente care astăzi sunt generalizate pe maşinile de serie.
Fondată în 1906 de Vincenzo Lancia, marca italiană a fost cumpărată de Fiat în 1969, rămânând până astăzi unul dintre cei mai inovatori constructori ai lumii. Printre altele, Lancia a fost prima marcă ale cărei modele au folosit transmisie mecanică cu cardan (modelul Alpha, 1907), primul producător care a adus un sistem electric integrat pe o maşină (Theta, 1913) şi primul constructor care a prezentat un motor auto V8, un motor construit integral din aluminiu, suspensia independentă pe toate cele patru roţi, arborele de transmisie "ascuns" într-un tunel - soluţie folosită şi astăzi în industria auto, montajul motorului pe suporţi elastici, În plus, Lancia deţine recorduri incredibile în motorsport: este constructorul cu cele mai multe titluri în WRC (11), Lancia Delta Integrale reuşind să-şi adjudece 46 de raliuri în 66 de starturi.
Acum vin si se plang ca nu mai are succes...de parca au facut cele mai bune masini din toate punctele de vedere si totusi nu le-a cumparat nimeni.
Sincer, este foarte bine ca dispare. Lancia de astazi este o rusine pentru ce a fost plus ca Grupul Fiat are nevoie de un ragaz, tin prea multe marci cu putini bani.
ps: am nemteasca
Tot respectul pentru Marchionne ca om de afaceri, dar Lancia poate fi mai mult decat a fost.
Astia n-au inteles nicicum ce inseamna Lancia, Lux sportiv.
Degeaba oferi Delta (o masina excelenta, dealtfel), daca nu-i pui AWD. Si nu poti sa iei un Sebring si sa ni-l dai noua drept masina de lux.
Imi pare foarte rau de Lancia, e marca mea de suflet, dar, se pare ca mai bine falimenteaza, in acest caz.
Totusi chiar daca nu admir italienele, cred ca ar trebui ca Lancia sa fie vanduta sau preluata de altcineva, care sa o dezvolte. Doar Integrale este un exemplu bun pt supravietuire !
Fara investitii in tehnologie nu exista progres si sustenabilitate pe termen lung. Asta s-a si intamplat cu Lancia.
Sunt posesor de Lancia (ceva mai veche) si pot sa zic ca e bine facuta si inchegata. E mai spatioasa si mai confortabila decat orice altceva in aceiasi clasa. E o placere sa o conduci.
Dar nu poti sa supravietuiesti, ca marca, din inertie. Trebuie cercetare si dezvoltare permanenta.
Ultimile model cu mici exceptii au fost neconvingatoare.
Daca Lancia devine exclusiv Chrysler doar cu sigla schimbata e o decizie foarte proasta. Masinile americane nu merg in Europa. Ele vin in mare parte cu motoare mari pe benzina. Nu mai cumpara nimeni motoare pe benzina peste 1.6 - 1.8 in Europa.
Uitati-va la ultima Lancia Thema (Chrysler c300) masina de 2 tone cu doar 2 motoare (3.0 diesel 240 CP si 3.6 benzina 290 cai) ambele motoare americane, in conditiile in care Fiat are un motor diesel biturbo de ~2 litri si ~ 200 cai care s-ar fi potrivit pe Noua Thema sau mai conservatorul 2.4 jtd de 200+ CP. Alternativ ar fi putut imbunatati si pune niste motoare ceva mai vechi de 2 litri benzina turbo 200+CP care ar fi fost suficiente. chiar si pe matahala asta de masina.
Nu ... ei au adus o masina complet americana care nu are nimic de a face cu piata europeana.
Situatia e similara si cu Flavia. Motor de 2.4 aspirat. FAIL.
95% din masinile de pe piata europeana sunt cu motoare pana in 2 litri. Pe restul de 5% batalia e crunta iar sansele de reusita sunt minime.
Singurul lucru bun este ca tin brandul in viata, cat l-or mai tine. Poate ca daca viitoarele conditii economice o vor permite, se vor reintoarce candva la fabricarea Lanciei asa cum a fost odata..
Situatia actuala mi se pare sincer mai ok decat renuntarea totala la Lancia. Ypsylon si Delta sunt Lancii (dar vandute si sub sigla Chrysler) iar Thema si Flavia sunt Chrysler vandute si sub sigla Lancia.
Sincer nu am mari regrete fata de planurile viitoare ale Fiatului pentru ca Lancia de ceva vreme s-a indepartat de ce a fost.