Una dintre marile probleme apărute în momentul în care industria auto se pregătește de mutarea spre zona electrificării este legată de încărcarea mașinilor hibride plug-in sau electrice. Dacă în acest moment costurile încărcării sunt net inferioare alimentării clasice cu benzina sau motorină, timpul de încărcare și numărul de stații rămân probleme majore la nivel european și mondial.
Ei bine, una dintre soluțiile la această problemă vine din Germania, acolo unde compania Sortimo a dezvăluit oficial proiectul celui mai mare complex de încărcare a mașinilor electrice din lume. Conform planului, acesta va fi deschis în 2018 în Zusmarhausen, un orășel bavarez aflat la câțiva kilometri de Augsburg care găzduiește sediul central al celor de la Sortimo, specializați în producția de accesorii și echipamente pentru autoturisme și autoutilitare.
Cu 144 de puncte de încărcare, complexul din Zusmarhausen va fi așezat perfect din punct de vedere strategic, aflându-se la marginea autostrăzii germane 8 care leagă Munchen de Stuttgart. Conform celor de la Sortimo, performanțele stației vor fi unele excepționale: 24 de puncte vor fi reprezentate de stații de încărcare ultra-rapide de 350 kW care permit încărcarea mașinilor în circa 10 minute, în funcție de capacitatea bateriilor, în timp ce 120 vor fi stații rapide (50 kW, curent continuu). Pe lângă punctele de încărcare, complexul va beneficia de restaurant și de magazine pentru ca cei aflați în tranzit să-și acopere astfel timpii morți.
Calculele companiei germane arată că media consumului zilnic al întregului complex va fi de circa 240 MWh, în timp ce la nivel anual vorbim de 88 GWh consumați. În acest fel se economisesc circa 30 de milioane de litri de carburant, ceea ce înseamnă că reducerea emisiilor de CO2 va ajunge la 60.000 de tone pe an.
via Sortimo
Acesta este VIITORUL .... Who is the NEXT ?!
Romania unde este in cest moment si mai ales, CE ARE DE GAND SA INTREPRINDA ?!
lucrurile
BRAVO TESLA !
Fara ei si in general americanii, lumea inca mai stateau soferii sa dea din maine pentru un banal schimbator de viteze