Comisia Europeană a publicat la sfârşitul acestei săptămâni o analiză a accidentelor rutiere grave înregistrate pe teritoriul Uniunii Europene în 2015. Astfel, pe parcursul anului trecut, 26.000 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere în UE, progresele comparativ cu anul 2014 fiind inexistente.
Dintre acestea, aproximativ 1.900 de persoane au încetat din viaţă în accidente produse pe teritoriul României. Raportat la populaţie, în România au avut loc 95 de decese la un milion de locuitori, în timp ce media europeană este de 51.1 decese.
Cu alte cuvinte, în România au loc de aproape două ori mai multe decese rutiere decât în Uniunea Europeană, iar ţara noastră ocupă primul loc în clasament, la egalitate cu Bulgaria.
"Anul trecut, 26.000 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE, cu 5.500 mai puţine decât în 2010. Cu toate acestea, la nivelul UE, nu se observă nicio ameliorare comparativ cu situaţia din 2014. Stagnarea actuală este alarmantă", precizează Comisia Europeană.
În 2010, în România s-au înregistrat 117 decese la milionul de locuitori, iar ain 2014 numărul scăzuse la 91 de decese. Practic, în România, numărul de decese raportat la populaţie a crescut cu 4% în ultimul an, în timp ce Uniunea Europeană a raportat de asemenea o creştere de 1%.
Pe lângă Bulgaria, care a înregistrat tot 95 de decese la milionul de locuitori, alte ţări în situaţii similare sunt Letonia (94), Lituania şi Croaţia (câte 82). La popul opus, cele mai sigure ţări europene din acest punct de vedere sunt Malta (26 de decese la 1 milion de locuitori), Suedia (27), Olanda (28) şi Marea Britanie.
Cam ce mașini se conduc prin Suedia și Olanda??? Pe acolo vezi Volvo la fiecare colț de stradă, iar pe la noi mașini de șmecheri care au impresia că sunt super șoferi. Până când apetitul românilor pentru mașini germane "sport" nu va scădea și va crește interesul pentru siguranța, vom mai vedea raportul ăsta an de an.
Orice cocalar se crede șmecher cu un jaf de BMW obosit înmatriculat în Bulgaria. Dacă astfel de personaje sunt încurajate, atunci anul viitor vor fi și mai mulți morți. E destul de simplu și logic. Cocalarii ne omoară cu zile. Să se publice și un raport cu mărcile de mașini implicate în accidente.
La stirile de la ora 5 90% din accidente sunt cu BMW-uri vechi. Ziua si accidentul cu BMW.
Daca in Suedia vezi oameni decenti la volanul unui Volvo.....la mine in oras e un capsunar cu un S60 care culmea asculta numa Guta si Salam..si mai vinde si fier vechi mai nou....pacat de masina ca e varza...
Acum cateva zile un smecher cu seria 7 culmea la o trecere de pieton sa dat jos din masina si o ajutat o batranica sa treaca strada...
Si deci nu neaparat BMW-isti sunt teribili......omu in sine e teribil indiferent de masina pe care o conduce......
Nu de alta dar internetul e plin cu boi cu BMW-uri care fac slalom printre mașini în trafic și nu opresc la trecerile de pietoni.
Dar pentru că ei sunt apărați de cei ca tine, de asta se înmulțesc de la o zi la alta.
Eu văzui varianta când cocalari cu BMW-uri făceau driftinguri pe trecea de pietoni, dar de, când ești posesor de mașină "smechera" nu prea îți place adevărul.
Dai un search pe Google ca să vezi ce de treabă sunt șoferii de Bmw catalogați cei mai indisciplinați peste tot în lume. Cam câte filmulețe cu BMW-uri făcute praf găsești? Nu cred că ai timp să le vezi pe toate într-un an.
Care-i vina masini ca nu inteleg.....
Dupa cum am zis....omul raspunde pt. actiunile sale...
Iar asta nu ține de mașina pe care o conduce fiecare.
parerea mea este ca masina care sta in garaj nu face accident. omul este cel care o impinge la pacat.
Când Europa și Sua fug de VW diesel, în România cresc importurile jafurilor germane. Când imporți astfel de mașini care au sute de mii de km reali, sunt făcute din bucăți și nu ar trece ITP-ul dacă nu ar da șpăgi, la ce bun să ne așteptăm? Deocamdată se iau în considerare morții în accidente. Dacă se vor face și studii care să arate câți mai mor din cauza bolilor la plămâni cauzate de dieseluri obosite, numărul ar fi mult mai mare. Însă toți se complac în această situație și mergem înainte în prostie. Toți se vaită de drumuri dar nimeni nu zice nimic de șmecherii care circulă cu 200 km/h pe astfel de drumuri proaste și fac depășiri la limită. După ce că avem niște amărâte de bucăți de autostradă, trebuie să vezi niște cocalari care au Audi si BMW și trebuie ei să se ia la întrecere pe autostradă. Și ca să arate cât de meseriași sunt se și filmează. Cu specimele astea ce facem? Cum mergi cu peste 300 km/h dacă te plângi că nu ai drumuri bune? Cum de sunt prinși cocalari cu 200km/h pe drumuri naționale unde limita e 100?
Mai Tzenule, fii și tu om serios că lumea știe ce specimene preferă BMW-urile și Haudiurile. Mai lasă-ne cu poveștile tale Sf în care se da jos cocalarul din Bmw ca să ajute pe cineva să treacă strada. Handicapații ăștia nici măcar nu știu să oprească și să ajute persoanele după ce le lovesc pe trecerea de pietoni și tu vii la noi cu povestiri din astea.
Mașinile săracele nu au ele nicio vină că ajung pe mâna proștilor cu impresii de șoferi de curse. Și mai greșesc toți cei ce le tot fac reclamă că sunt mașini sportive. În realitate sunt mașini ca oricare, dar care ajung mult mai des prin pomi și zboară de pe șosele doar pentru că unii pun botul la reclamele germane. De curând s-a mai dovedit ceva :că mult renumitele faruri high-tech de pe BMW-urile seria 3 sunt de fapt cele mai proaste și mai chioare. Dar cum reclama este mama comerțului, germanii vor mai prosti mult timp nații mai slabe cu nivelul de cultură auto.
Eu sunt dispus să fac pariu cu oricine din România că atunci când va ajunge Volvo să se vândă mai bine la noi în țară decât BMW și Audi, numărul accidentelor va scădea cu mai mult de jumătate.
Serios? iarasi ne legam de BMW-uri? A cata oara trebuie sa ma repet? un idiot care si-a luat permisul pe felatii, ii acelasi idiot in orice masina. Adica nu-i ca si cum se da jos cocalar, din bmw, si cand urca in Volvo e om de stiinta. Teriminati cu tampeniile astea de doi bani.
Cand ne uitam la TV si vedem un carnagiu facut de un Logan, zicem "tz tz tz, saracii". Daca vedem un BMW, automat "criminalu', dracu', bine ca o murit, cocalaru p***i!"
Prostii e prosti, nesimtitii e nesimtiti.
Ca-i BMW sau ca-i Volvo, semintele aceiasi gust are.
Si da, m-am oprit cu BMW-ul sa-l trag pe unul cu o Dacie 1310, ramas noaptea fara baterie. Si da, am dat curent, m-am si oprit pe banda de urgenta pe autostrada, sa-l intreb pe omu cu capota ridicata, daca are nevoie de ceva scule sau ajutor.
Ba mi-am pus masina pe avarii, pe drum european, sa fiu sigur ca trece o rata strada. Da, m-am dat jos din BMW-ul meu de mafiot cocalar, sa-l imping pe unu, sa-i porneasca masina.
Si soferi de BMW saritori, empatici, sunt destui. Voi tot ce vedeti sunt tiganii cu thalent si jmecherie. De parca nu-i vedeti si-n autobuz, si-n taxi, si-n Toyota sau Mercedes. Normal ca-i vedeti, dar nu prezinta interes.
Și când toți cu BMW-uri își iau apărarea între ei și se dau toți nevinovați și cei mai de treabă atunci e și mai grav. De asta se va continua și declinul românilor ca nație. În loc să evolueze și să se vadă o schimbare în bine, ei tot insistă că sunt super meseriași și morții tot continuă să apară.
Și din câte am auzit Volvo ar avea un sistem special de detectare a cocalarilor. Când se urcă câte unul și vrea să pornească motorul ii apare mesajul în bord "ești prea prost să conduci un Volvo, încearcă cu un BMW". Ceea ce nu se recunoaște în continuare este faptul că BMW-ul este o marcă ce atrage foarte mult cocalarii și cei fără studii prea multe, în timp ce la volanul unui Volvo vezi oameni mai în vârstă cu o anumită experiență de viață. Iar Volvo își ia cineva care ține la siguranță în timp ce BMW unul care vrea să se dea șmecher.
Știu, acum crezi că rațiunile…pasionale mă ȋmping să-ți fiu opozant…intelectual, he-he. VAG a cam ieșit din cursa…laurilor și, de aceea, lupta se duce ȋntre ceea ce-ți place ție (păstrează prima șansă, recunosc!) și ceea ce-mi place mie (mă rog, este un mod de-a spune; ce-mi place mie…să-i fie țărâna ușoară). Dacă te-ai lăsa sedus de aparențe, atunci ai ȋmbrățișa o asemenea ipoteză, nu ȋncape discuții. Dar adevărul este altul: pur și simplu m-am săturat de satira ta nesărată la adresa lui “Foltzfaghen” (mamă-mamă, cum le mai stâlcești) și “Bembeu”. Aaa, stai: “grupul corean” (Hyundai Motor Group) ?! “The Korean Group”, dacă vrei așa. Dacă nu stăpânești perfect limba maternă, atunci orice tentativă moralizatoare este egală cu zero barat, atât ca sens, cât și ca importanță…Regulă! Bagă la “computer”.
Măi băieți, comentariile noastre le puteți ascunde însă morții nu ii treziți din păcate. Și luându-va apărarea și încercând să vă scoateți niște îngerași ai șoselelor nu va schimba cu nimic situația nici anul viitor. Însă asta e viața, germanii vă păcălesc pe voi, voi încercați să vă păcăliți singuri iar rezultatele apar an de an.
Degeaba trâmbițati voi sus și tare ca nu are legătură mașina cu omul, când omul își alege mașina în funcție de caracter. Degeaba încercați să îmi explicați voi mie că același om ar putea alege Bmw și Volvo pentru că nu vă cred. Sunt 2 mărci total diferite și se adresează, în general, unor categorii total diferite de persoane. Eu unul nu am văzut în curtea unei familii un Volvo și un BMW care să le aparțină. Și s-a demonstrat statistic că șoferii de Bmw sunt foarte indisciplinați, deci automat sunt șanse mult mai mari să fie implicați în accidente.
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-soferii-bmw-sunt-cei-mai-indisciplinati-din-trafic-sondaj-21497.html
https://www.carthrottle.com/post/a-massive-41-of-us-think-that-bmw-drivers-are-the-biggest-jerks/
Deci oricât v-ați lua voi partea și apărarea, lumea e sătulă de voi.
Trebuie să menționez că sondajele nu sunt făcute de mine.
Foarte interesant. Sincer, nu ma asteptam.
http://www.bankrate.com/financing/cars/study-bmw-drivers-are-the-worst/
Parerile sunt impartite..
Comportamentul la volan> Porneste de la cei 7 ani de acasa.
Dar să revin la oaia noastră. Vina li se poate atribui și…autorităților, care ȋncă nu ȋnțeleg că tracțiunea spate necesită o instruire specială, ceea ce ar trebui să se regăsească ȋn programul…școlilor auto, or eu, unul, n-am auzit nicio iotă despre aspectul cu pricina la unitatea la care mi-am obținut permisul (bine, au trecut mulți ani de atunci), dar, manevrând ulterior o astfel de mașină, mi-am dat seama cum stă treaba…Există și excepții salutare, precum cea a unui vecin de-al meu, patronul și instructorul unei școli auto, care se bazează pe un “treiar” mai vechi (E46) – așadar, elevii lui “pleacă” ȋn cariera de pilotaj deja formați pe(ntru) această particularitate. Chiar l-am felicitat pentru opțiunea lui (mașina aleasă ca “material didactic”).
Concluzia pare nostimă: soluțiile cele mai adecvate și cele mai viabile apar tot la nivel individual, căci, dacă stai ȋn nădejdea “statului de drept”…
Accidentela se analizeaza in urmatorul fel: daca avea viteza mai mica nu murea nimeni! In mod evident data toate masinile ar circula cu 30 Km/h nu mai moare nimeni, insa moare economia! Oamenii si marfurile trebuie sa circule repede in secolul asta! Nu pot sa merg de la Bucuresti la Oradea si sa am o medie de 40 Km/h.
Drept urmare eu zic sa viteza e o necesitate. Masinile moderne sunt proietate sa mearga cu viteze mari. Ar mai trebui si drumuri si educatie.
In conditiile astea, ne mai miram ca suntem tara cu cei mai bogati asfaltatori si cu cele mai proaste sosele?
Una peste alta, adevărul este cumplit: orice companie “de stat” de la noi se constituie ȋn “clica din cloacă”. Iată, de pildă, niște probleme care mi se par nu doar grave, ci și…ȋnmărmuritoare (citez din presa zilei):
– Fostul director general Narcis Neaga, cercetat de DNA, este păstrat în companie, cu un salariu de 20.000 de lei pe lună;
– CNADNR nu are juriști care să o reprezinte în instanţe, în procese de 450 de milioane de euro, dar are peste 300 de șoferi, care se ocupă de treburile personale ale șefilor;
– Compania plătește o chirie enormă pentru sediu (2,7 milioane de euro pe an), dar acordă sporuri salariale de până la 75 %, fără criterii de performanţă;
– CNADNR are 6000 de angajați, dintre care doar 189 de ingineri, adică aprox. 3 % din personal;
– Directorul regional de la Drumuri și Poduri București este profesor de sport (nota mea: bine-bine, dar cine “face podul” pentru dânsul?...).
Ȋntrebarea de 1000 de puncte este: poate “statul de drept” să prevină instaurarea unor asemenea clanuri samavolnice peste avuția țării? Păi cine le ȋnvestește “la butoane” ??? Părerea mea sinceră este că, ȋntr-un stat cu adevărat de drept (carevasăzică, creștin!), faza de combatere (recte Justiția) se află ȋn letargie permanentă, deoarece “profilaxia” funcționează ireproșabil și sublim…