Volvo a prezentat astăzi, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Milano, noul XC40, cel mai mic membru al familiei de SUV-uri din gama constructorului suedez. Fratele mai mic al recent lansatelor XC90 și XC60, noul XC40 este un model nou apărut în linia Volvo și completează seria de mașini dedicate segmentului SUV, aflat în creștere accelerată la nivel mondial.
În același timp, suedezii anunță serviciul Care by Volvo, care le va permite celor interesați să utilizeze mașina și să aibă acces la o serie de servicii suplimentare printr-un abonament lunar.
Noul Volvo XC40: date esențiale
● XC40 este al treilea SUV din familia modernă Volvo, după lansările lui XC90 (2015) și XC60 (2017).
● Deși la nivel vizual poate fi considerat un "frate mai mic" al celor două SUV-uri deja existente, XC40 a fost construit de designerii Volvo pentru a avea o personalitate unică. De exemplu, XC40 este primul model din gama suedezilor care poate fi comandat cu o caroserie vopsită în două culori.
● Rivali direcți: Audi Q2/Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Lexus NX, Jaguar E-Pace.
● XC40 este primul model Volvo construit pe platforma compactă CMA. Familia de modele 60 și 90 este dezvoltată pe platforma SPA. Volvo confirmă că pe platforma CMA vor fi dezvoltate și celelalte modele din gama compactă a constructorului suedez, fără să confirme care sunt acestea. Probabil viitoarele V40 și S40.
● Platforma CMA permite atât dezvoltarea unor versiuni cu motoare termice, cât și cea a unor variante hibride plug-in sau full-electrice ale modelelor din gamă. De altfel, varianta electrică a lui XC40 va fi primul model fără emisii al celor de la Volvo, iar lansarea sa este programată pentru 2019.
● Volvo XC40 moștenește de la frații săi mai mari atmosfera de la interior, implicit o parte dintre materialele utilizate și sistemul de infotainment subliniat de display-ul vertical montat în mijlocul planșei de bord.
● Pentru a ușura viața clienților săi în mediul urban, pentru care este dezvoltat XC40, Volvo oferă o serie de soluții inteligente la bord.
Boxele de pe uși au fost mutate în colțurile bordului pentru a obține un buzunar imens în portiere, sub șezutul scaunelor se află ascunse alte zone de depozitare suplimentare, iar tunelul consolei centrale poate găzdui un coș de gunoi dedicat resturilor de la bord.● Alte soluții inteligente: în cotieră spațiul permite așezarea unui pachet rectangular de șervețele, sub torpedou există un cârlig retractabil pentru pungile de cumpărături, iar telefonul poate fi așezat sub panoul de bord, acolo unde Volvo oferă încărcare wireless pentru device-urile care permit acest lucru.
● Motorizări: în momentul lansării, Volvo XC40 se va baza pe două motoare de 2.0 litri cu patru cilindri: D4 (190 CP diesel) sau T5 (254 CP benzină). Ambele vin cu transmisii automate și cu tracțiune integrală. Ulterior, Volvo va adăuga o familie complet nouă de motoare cu trei cilindri de 1.5 litri, o versiune hibridă și varianta full-electrică.
● Siguranța rămâne o prioritate pentru Volvo și pe cel mai mic SUV al gamei. XC40 va oferi, printre altele, sistemul de pilotaj semiautonom Pilot Assist, a patra generație a pachetului de frânare automată în caz de urgență City Safety (frânare automată de la viteze de până la 60 km/h), asistență și protecția la părăsirea accidentală a carosabilului, asistență la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare și cameră 360 de grade.
● Volvo XC40 pentru piața europeană va fi produs începând cu luna noiembrie 2017 la fabrica belgiană din Gent.
● Serviciul Care by Volvo, lansat deodată cu anunțarea noului XC40, este un abonament lunar prin care cei care nu doresc achiziția completă a unei mașini pot să o "închirieze" alături de o serie de servicii digitale sau fizice incluse.
"Clienții nu trebuie să-și facă griji, astfel, în legătură cu plăți sumplimentare, asigurări, taxe, sau service", spun cei de la Volvo.● Costul total lunar al serviciului: 699 de euro, fără avans. După finalizarea contractului de 24 de luni, mașina poate fi schimbată cu una nouă.
● Care by Volvo va fi disponibil inițial începând de astăzi în Suedia, Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, Norvegia, Polonia și SUA. Celelalte țări europene, inclusiv România, vor intra și ele în serviciul Care by Volvo ulterior.
● Volvo va oferi suplimentar abonamentului Care by Volvo un serviciu Concierge care își propune să economisească timp pentru clienți. Astfel, alimentarea mașinii, spălarea sau reviziile vor fi rezolvate de un angajat Volvo în timpul orelor de birou, de exemplu. De asemenea, serviciul concierge poate asigura livrarea cumpărăturilor direct la mașină la finalul orelor de program.
din masina familistului n-a mai ramas nimic. Si nu e rau deloc.
imi place in mod special grila radiatorului gen rechin
Te-ai uitat asa, ca fapt divers, cum aratau masinile acum 5 ani, 10, 15, 20, etc? N-ai vazut pana acum similaritati intre modelele diferitelor marci?
ca si in moda umana, arhitectura, etc si in designul auto sunt curente de design (trenduri) ce infleunteaza constructorii de la A la Z.
Foarte reusit modelul. Daca mi-as permite premium si as cauta un SUV compact as alege XC40 in detrimentul tuturor celorlalti concurenti.
@Octa Asa cum zicea si vianu, moda e moda. Vezi si perioada de la mijlocul anilor '50 pana la inceputul anilor '70 in SUA, sa vezi atunci asemanari intre modelele concurente - intr-o perioada cand erau mult mai multi producatori ca acum.
Uite, ca sa mai vezi un montant 3 in genul de care probabil ca nu stiai:
http://www.gmc.com/suvs/terrain-small-suv.html (tot SUV compact asa cum il numim in Europa, cu diferenta ca la americani e considerat small. La ei tot ce nu e mid sau full e small :D).
cititndu-ti comentariul incep ca sa cred ca Pamantul nu poate fi decat plat
Și eu am acuzat de câteva ori acest aspect, preferând sintagma ȋn engleză: “pussy cars”.
Ce crezi? Psihoza asta zilnică a electro-autonomelor va duce la dispariția motoarelor termice mai devreme decât ne ȋnchipuim și nădăjduim…Curios este faptul că, deși, din fire, nu sunt adeptul Diesel-ului, am ajuns să-i apăr și acestuia cauza existențială, chiar dacă tot mai multe voci ȋi pun ȋn cârcă…o parte considerabilă din decesele provocate de bolile respiratorii (mai ales din pricina oxizilor de azot).
Apropo de minunății (ȋncă) dotate cu motoare adevărate, mă mir că nimeni de aici nu pare interesat de articolul despre Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO. Sublime mașinuțele lor…Plus că radiază de masculinitate. Este la mintea cocoșului că nu ni le putem permite, dar măcar câteva aprecieri acolo ar fi binevenite. Numai că de! SUV-uri, electrice, autonome…astea sunt la ordinea zilei. Și pentru că trebuie atinsă și culmea ridicolului, ȋn curând va apărea …SUV-ul coupé, electric și autonom (de la Mitsubishi – sau cum să-ți calci singur ȋn picioare o legendă: eticheta Evolution; apropo, ce ironic: evoluție…).
Hai, Vienușule, nu mă cruța, mama mea de retrograd și obtuz (dacă tot vrei un pământ plat, ți-l fac eu cu mintea mea liniară :D).
n-am inteles faza cu pusyficarea.
Aproape ca nu mai aveti loc de "masini de pitzipoance", frate! cand si cu ochii inchisi, pe un tabel ce ar centraliza toate modelele oferite, este imposibil sa nu nimeresti o masina pe gustul vostru: mare, lata, puturoasa ca o negresa de aia cat tancu' ce tocmai si-a terminat gustarica in Mac.
deci, @inexorabil, neaah! nu numai termicele dar si voi sunteti pe cale de disparitie :). Inca vocali, dar din ce in ce mai putini. :)
eu sunt fan volvo de vreo 20 de ani
in doua decenii, au reusit contraperformanta sa ajunga de la masina ca XC90, care desi e un kkt de suv are totusi perosnalitate si emana masculinitate, au ajuns deci intr-o singura generatia la aceasta abominatie in culori pastel numita XC40 , facut parca pt gusturile pitipoancelor, ale transexualilor si gaylor.
Am avut acum doua saptamani ocazia sa testez un V60 Polestar, ce masina, ce motor, ce tinuta de drum, cum lua curbele, o placere sa conduci, puteai chiar sa ignori ca are doar 4 cilindri, la urma urmei ce conteaza daca puterea si placerea condusului sunt acolo. Si dupa ce am facut acel test mi-am adus aminte ce am simtit dupa ce am condus V90 cross country cu o luna inainte, o masina BUNA, chiar foarte buna, oricum, preferata mea din toata familia 90, dar parca ii lipsea ceva, ieseai multumit din ea, dar nu fericit, cand esti in noile masini , dupa ce le conduci nu mai iesi fericit, cu un zambet ca un copil tamp de 6 ani, nu, iesi ca un bogatas, CEO, steril, fara coco , fara testosteron, Ce vreau sa spun e ca desi calitatea si rafinamentul noilor volvo este peste orice au produs pana acum, masinile sunt castrate, si te castreaza si pe tine ca sofer, incepand cu abominatia aia de ecran de 14 toli si pana la ineptia cea mai noua cu masinile care comunica intre ele. Nu mai ai placerea sa rotesti ceva ca sa dai clima mai tare sau mai incet, nu mai simti suprafata drumului in volan cand dai in gropi sau calci borduri cum o simt in S40-ul meu, nimic, esti complet anesteziat, si castrat.
Oare mai are sens sa vb, pt a N-a oara, despre cretinitatea maxima cu hibrizii si electricele? am prezentat cifre pe site, am postat linkuri de analize peer reviewed, si se trezeste cate un golan de 12 ani cu muci la nas si casi la gura sa zica ca stie el mai bine.
viitorul iubitorilor de masini e sumbru, si da, viitorul vine spre noi mai repede decat ne-am fi asteptat.
aproape ca se simte durerea din textul tau
in alta ordine de idei, Volvo inteleg ca ofera versiune Polstar pentru toate modelele sale...si atunci de unde atata disperare?
nu exista decat S60 si V60 polestar, ATAT, nici un alt model polestar, si care oricum sunt in ultimul an de productie, apoi vor face doar hibride si jucarii electrice.
ce zici tu, este ca poti sa cumperi pachete polestar, dar asta NU le face polestar, e ca si cum iti cumperi un pack M la BMW, dar asta un iti tranforma troaca de seria 3 cu motor dizal de 2 litri si 116 cai intr-un M3.
deci despre asta vorbim.
Din pacate cred ca nu esti pe target-ul Volvo. Intradevar tendinta actuala este de a face masini cat mai economice, comode si care sa solicite cat mai putin soferul. Asta este pentru majoritatea oamenilor pentru care condusul este o necesitate.
Pentru cei pasionati de condus exista si vor exista in continuare masini cu motoare termice si comportament sportiv. Doar ca astfel de masini vor deveni o nisa din ce in ce mai restransa din cauza taxelor si impozitelor.
Cu siguranta nu sunt pe Noul target al volvo, eu sunt in targetul vechi, si sunt genul care a cumparat doar volvo de cand are permis, si nimic altceva.
Poti citi, te rog, de 2 ori comentariul lui Green? Pur si simplu aceleasi lucruri voiam sa le scriu si eu. Pe scurt:
- iti poti reorienta preferintele daca Volvo nu iti va mai oferi satisfactii. Exista alternative.
- Volvo, de voie si nevoie, va oferi masini relaxante, castrate cum spui tu. Ar tb sa stii mai bine ca Volvo are o anumita filosofie generata nu numai de carcteristicile societatii nordice din care provine dar si de principiile ce guverneaza vestul.
- nici mie numi plac categoriile enumerate de tine, dar e ciudat sa confunzi pteferintele acestora (ai cumva un studiu care sa dovedeasca asta sau totul provine dintr-o frustrare?) cu oferta Volvo. Pe logica ta, faptul ca mie imi place XC40, in mod automat, ma inscrie in clasa fundasilor sau a celor castrati?
M-as orienta spre saab , dar stai, saab nu mai exista
Daca ar fi o alta firma care sa aiba propriul centru de test crash si acelasi design nordic da, mas reorienta cat ai zice peste.
Din 2015 baietii au luat-o pe aratura , de cand au noua filosofie, cam de cand s-a instalat mr kakamuelson asta.
@@arogantul
Poate data viitoare iti pui nikul real ca sa stiu si eu cui raspund, mafia, tu esti? Cat despre partea cu volanu si carosabilu, nu ai inteles nimic din comentariul meu, probabil ca nici nu ia condus vreun volvo in viata ta, sau masini in general.
De curiozitate: de ce spui "Din 2015 baietii au luat-o pe aratura , de cand au noua filosofie"? Ce înseamnă "au luat-o pe arătură"?
Sincer, nu sunt un iubitor al arhitecturii suedeze din zona auto, dar nu voi putea uita vreodată…seria 700 a lui Volvo, după umila mea părere cele mai “intelectualizate” modele realizate vreodată de Volvo (chiar așa mi-am ȋnchipuit când le-am zărit ȋn reviste, ȋnainte de ‘89: că erau anume create pentru clasa socială medie – profesori, medici, ingineri). Chiar și astăzi tresar când mai apar, ici-colo. Oldsmobile ȋn SUA și Volvo ȋn Europa – mașini pentru oameni cerebrali, puternic individualizați. Dar vremurile acelea (irepetabile, cum altfel?) au pierit ca fumul…Iar niște “dinozauri” ca noi vor semnifica pentru noul eșafodaj auto(nom) ceea ce a semnificat Lot pentru Sodoma (cine poate să ȋnțeleagă, să ȋnțeleagă!).
Când va privi, cu luare aminte, la dimensiunile reale ale urgiei, Vienușul nostru “open mind” și “stați liniștiți, tovarăși” se va transforma nu ȋntr-un stâlp de sare, dar, orișicum, ȋntr-un jalon pe lângă care vor trece, imperturbabile, jucărelele viitorului “avansat ȋnainte”.
PS: Mircea, refuz să cred că n-ai asimilat substratul ELOCVENT al afirmației Arogantului. Sau poate că ești partizanul ideii-standard că orice care se deplasează pe roți, din moment ce se deplasează efectiv, nu sugerează nicio problemă.
este o expresie tipic romaneasca,
Exista si in dex online, am verificat, ca sa fiu sigur ca nu este ceva ce doar eu am invatat cand am fost cu vaca la pascut.
O zi buna
P.S. Daca nu sunteti de acord cu mine ar fi totusi dragut din partea voastra sa ma contrati pe subiect, nu sa fiti "grammar nazis"
Va multumesc
Acum un an, cand am.vazut incotro o ia volvo ma-m gandit ca poate e momentul sa ma reorientez, si m-am dus sa testez Alfa Giulia. A fost suficient sa ma asez in scaun, am stat 30 de secunde si am iesit, am zis multumesc si am.plecat. Nu era QF ci o veloce, dar nu ar fi fost nimic din ce ar fi facut motorul ala care sa ma faca sa uit senzatia neplacuta pe care o simti in scaunul ala. Sa cobori din scaun volvo si sa te asezi in scaun alfa....e crunt. Si cand te gandesti cat costa o alfa si cata istorie au in spate si ca ei nici un scaun nu sunt in stare sa perfectioneze, .....
Asta fara sa vb de bine cunoscuta fiabilitate italieneasca.
Intr-o vreme imi placea honda accord, cica nu o sa mai vina modelul asta in europa. Frumos, Nu?
@Arog, ȋmi dau seama că ești un…purist. Da, ȋncearcă și altceva – te asigur că nu comiți nicio “trădare” față de vechea ta opțiune (mai degrabă trădarea vine din sens invers, adică dinspre obiectul pasiunii tale!). N-o să mă apuc să-ți fac recomandări, căci – truism – tu știi cel mai bine ce te atrage și ce ți s-ar potrivi. Personal, eu am ales un Passat mai vechi, dar n-am găsit o soluție mai bună pentru drumurile jalnice pe care sunt nevoit să mă mișc de obicei. Efect psihologic: ca să nu mă doară inima dacă ar suferi vreo daună…Cu “americanele de la mama lor” ar fi mult mai dificil ȋn condițile infrastructurii noastre rutiere. Mă rog, dacă aș dispune de banii ăia nenorociți (care ne topesc ficații), sigur aș trece peste orice inconvenient, inclusiv peste anomalia inegalabilă zisă impozit pe cilindree…
De fiecare data cand ma.uit in curtea concurentei ma zgarie pe scoarta testul ala din 2012, cand mr mercedes si-a permis sa zica " noi nu acceptam rezultateele acestui test" de parca masina lor fusese testata diferit , crunta aroganta. De asta imi vine asa de greu sa imi bag fundu in alta luntrie.
Poate gresesc........
Dacă vrei să știi, “suedeza” cea mai recentă pe care mi-aș dori-o ca mașină personală este…Saab 9-3 Turbo X, cu motorul GM 2.8 V6 turbo – o bijuterie tehnică. Conform unei expresii ȋncetățenite printre automobiliști, cu Turbo X le-ai “da fum” chiar și unor musculoase din vestita Triadă. Hibele de fabricație ar fi numai două: spațiul nu prea generos (de fapt, o caracteristică a liniei 9-3) și bordul structurat ȋn stil, eh!, “spartan” (respectând dulcea tradiție Saab), dar exteriorul ȋl putem califica – fără nicio șansă de a ne ȋnșela – drept senzațional…Dacă ne uităm pe mobile.de, identificăm modelul ȋn cauză cu tot ce vrei și ȋți trebuie ca dotări…Nu mai amintesc de nota de exclusivism aferentă. Bașca sistemul XWD, care se bucură numai de referințe pozitive. Și nu cred că vorbim despre genul de mașină care se demodează ȋn timp.
Serios, chiar dacă subliniasem că mă feresc să-ți sugerez ceva anume, dacă ai lovelele la ȋndemână (cam de la 20.000 € ȋn sus), atunci o astfel de mică bestie nu ți-ar strica…Este just că impozitul și consumul te-ar pișca nițel, dar, ȋn schimbul unei satisfacții imense și – probabil – unice, parcă ar merita fără ezitare, hm? Axiomatic, nimic nu devine posibil fără niciun efort/sacrificiu (ultimul termen de vizat dacă te interesează…sublimul).
Eu daca as avea lovele, mi-as lua maine una din ultimele S60 polestar pana nu se opreste productia, si incep astia sa toarne numai jucarii electrice, cum au declarat in urma cu cateva luni.
In loc sa ne jignesti si sa ne spui ca suntem pe cale de disparitie ca si motoarele cu combuwtie, ce ar fi sa raspunzi aici,? De 2 saptamani tot astept sa ajungi acasa si sa imi contrazici numerele
http://www.automarket.ro/stiri/masinile-electrice-cea-mai-mare-crestere-din-europa-in-2017-renault-zoe-79553.html