După ce a debutat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna anului trecut, și după ce l-am testat pe drumurile din Palma de Mallorca, noul Skoda Kodiaq este în sfârșit disponibil pe piața din România.
Cel mai mare SUV al cehilor și primul Skoda care poate fi comandat cu șapte locuri a ajuns în țara noastră cu o gamă largă de motorizări diesel și benzină.
Intrarea în gamă este asigurată de propulsorul 1.4 TSI de 125 de cai putere. Există însă și motoare pe benzină de 150 și 180 de cai putere. Cei care preferă dieselul vor avea de ales între două versiuni de putere ale motorului 2.0 TDI: una de 150 și una de 190 de cai putere. Cu excepția motorului pe benzină de 125 de cai, toate celelate soluții de propulsie pot fi comandate cu tracțiune integrală.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active | Ambition | Style |
1.4 TSI | Benzină 125 CP |
Man6 | 20.805 | 23.284 | - |
1.4 TSI | Benzină 150 CP |
Man6 și 4x4 DSG DSG și 4x4 |
23.482 23.482 - |
25.961 25.961 27.747 |
28.043 28.043 29.828 |
2.0 TSI | Benzină 180 CP |
DSG și 4x4 | - | - | 31.018 |
2.0 TDI | Diesel 150 CP |
Man6 și 4x4 DSG DSG și 4x4 |
25.410 25.410 - |
27.890 27.890 29.765 |
29.972 29.972 31.757 |
2.0 TDI | Diesel 190 CP |
DSG și 4x4 | - | 31.162 | 33.245 |
Noul Skoda Kodiaq este disponibil în România cu trei niveluri de echipare: Active, Ambition și Style.
Echiparea Active, adică cea de bază, include instalație de aer condiționat cu reglaj manual, blocuri optice spate cu tehnologie LED, computer de bord, geamuri electrice față/spate, închidere centralizată cu telecomandă pliabilă, luneta încălzită, oglinzi exterioare reglabile din interior, electrice și încălzite, radio MP3-player cu ecran color de 6.5 inch cu touch-screen fără unitate CD, conectivitate SD, Aux-IN, USB redare MP3/WMA, 8 difuzoare, șapte airbaguri, ESC (sistem electronic de stabilitate) inclusiv ABS, ASR, EDS, HBA, DSR, frână parcare electronică, suport pentru ochelari, monitorizarea presiunii în pneuri și cotieră față.
Prețurile noului Skoda Kodiaq în România pornesc de la 20.800 de euro pentru versiunea pe benzină de 125 de cai, cu transmisie manuală și echipare Active. Cea mai scumpă versiune Kodiaq, adică 2.0 TDI de 190 de cai putere, cu DSG și 4x4, poate ajunge până la 33.200 de euro cu TVA inclus.
NOUL SKODA KODIAQ vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
SKODA Kodiaq 2.0 TDI Active 4x4 |
150 | 5.3 | 9.6 | 25.410 |
FORD Kuga 2.0 TDCi Trend 4x4 |
150 | 5.2 | 9.9 | 26.000 |
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 Elegance |
160 | 4.9 | 9.8 | 32.148 |
KIA Sportage 2.0 DSL 4x4 Style |
136 | 5.2 | 10.5 | 25.169 |
MAZDA CX-5 2.2 Skyactiv-D 4x4 Challenge |
150 | 5.2 | 9.4 | 28.190 |
SEAT Ateca 2.0 TDI 4x4 Style |
150 | 5.0 | 9.0 | 25.868 |
VOLKSWAGEN Tiguan 2.0 TDI 4x4 Trendline |
150 | 5.6 | 9.3 | 26.539 |
NISSAN Qashqai 1.6 dCi 4x4 Acenta |
130 | 4.9 | 10.9 | 26.190 |
RENAULT Kadjar 1.6 dCi 4x4 Zen |
130 | 4.8 | 10.5 | 23.300 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
dar "închidere centralizată cu telecomandă pliabilă"? ei da, o optiune demn de a fi pomenita la o oferta de 25.000Eu. Cu siguranta supotul de ochelari e punctul forte cand se vorbeste de lovitura data concurentilor
dar pozele nu sunt de la versiunea Active, clar. Trist interior.
sunt curios cum se va vinde...posibil sa continue succesul cu care ne-a obisnuit Skoda.
Si pentru cunoscatorul obsedat de madalescu, la ce-ti folosesc cei 7 cai in plus ai Sportage-ului cand acestuia din urma ii mai trebuie inca o secunda in plus fata de Kodiaq ca sa prinda suta, timp in care consuma cu aproape un litru in plus la 100 km, desi e cu 22cm mai scurt, cu 2.7 cm mai ingust, cu 2 cm mai scund si cu un portbagaj cu 159 litri mai mic si mai usor cu 73 kg. Stiu, e greu pentru tine sa intelegi ce inseamna eficienta. Asta ca sa vorbim strict de comparatia dintre 1.6 GDI pomenit de tine si 1.4 TSI de 125 CP aferent versiunii de baza, ambele doar cu tractiune fata. Daca incepem sa facem si comparatia dieselurilor de 2 litri chiar ca devine si mai amuzanta comparatia.
In concluzie, preturile sunt foarte bune pentru ceea ce ofera!
Ramane de vazut cum se vor vinde cele doua modele, daca vanzarile lui Tiguan se vor mentine macar la nivelul lui 2016, cifrele inregistrate de Kodiaq si Ateca vor reprezenta un plus pentru VAG, eu cred ca macar 100 mii exemplare impreuna tot vor face, fara sa fure multi clienti de la Tiguan, ci doar de la concurenta.
Nimeni nu e nebun sa dea 25k pe o Skoda low-cost sau Ateca cand exista deja noul CX-5 care trebuie sa apara si care la acest pret va fii mult mai bine echipat, sa nu mai vb de fiabilitate. Dar avand in vedere protestele din ultima vreme care il sustin pe acelasi ''penal'' de presedinte cu 6 case din ''meditatii'' la fizica, nu m-ar mira ca unii sa dea o caruta de bani pe o Skoda low-cost sau un Ateca :)) .Rav4 si CX-5 nu prind TOP 10 ? Dar crezi ca Ateca ori Kodiaq va prinde ? Unde era Yetti in acel top, asta ca tot era singurul SUV Skoda ? Stai linistit Toyota este in continuare NUMARUL UNU in R&D nu doar in ceea ce priveste satisfactia clientilor si bineinteles in topul emisiilor scazute cu doar 0,08% depasind cifrele de pe hartie , pe cand VAG cu 40% mai poluant :))) . Te mai votezi singur ?
Ofertele nipono-franceze sunt peste si asta se vede si in vanzarile anuale ale SUV-urilor in Europa.
N-as alege in veci aceasta plain jaine in detrimentul unui 3008, care in afara de designul spectaculos, foloseste si materiale si finisari comparabile cu marcile premium (de vazut review-uri pe youtoube - carwow de ex.). Plus ca motorizarile de pana in 170 cp sunt superioare celor VAG, fie ca vorbim de benzinare turbo sau mai ales de diesel. Chiar si fara 4x4. Peugeot oricum e mai fiabila ca Skoda: http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg
@Andy, pacat de comentariul tau, era pe cale sa-ti dau +1 dar dupa ce ti-am citit ineptul pasaj citat, m-am reorientat spre -1 din pacate pt tine :) . De cand 3008 este premium ? Tu ai idee ce fel de suspensie are 3008 ? Asemeanea cu Dacia Logan. Ai idee ca zona ramei usii nu este deloc finisata si se poate vedea vopseaua exterioara la interior ? Aici e vorba si de estetica.
Daca iei echiparea ambition e deja 28000 si nu ofera mare lucru in plus nici macar climatronic. Nivelul doi nu are climatronic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daca consideram ca marcile premium ofera discount 15-20% poate si mai mult. Pai Un x1 cu discount 15% costa 30000.
Singurul atu ca are 7 locuri la nivelul asta de pret nu gasesti suv cu 7 locuri.
Kodiak ofera deja 7 locuri. 1000 euro reprezinta diferenta dintre model cehesc si Tiguanul de 5 locuri. Nu stim cat va costa Tiguanul de 7 locuri. Cei de la AutoBild au facut un test Drive si au constata ca exista plusuri notabile la capitolul spatiu si, mai ales, confort, suspensia Tiguanului fiind mult mai rigida. In ultimul, sau penultimul al editiei romanesti il poti gasi, numar mi se pare ...
Sa enumeri in lista de echipare luneta încălzită este jenant. Nici la Logan in oferta nu apare asa ceva!!!!
Sa nu pui in lista de concurenti Nissan Qashqai sau Renault Kadjar este aroganta!
Sa nu aduci aminte de Duster....
Ai dreptate, am adăugat Kadjar și Qashqai, pe care le omisesem.
Dar informațiile legate de opțiuni nu vin de la noi, după cum probabil poți să bănuiești :)
Pentru un cumparator (nu un comentator) cu totul si cu totul altele sunt punctele cheie. Spatiu, motor diesel puternic, cutie automata, 4x4, personalizare, valoare la revanzare etc sunt criteriile care conteaza, nu culoarea sau forma spoilerului.
RAV4 nu ofera aproape nimic din cele de mai sus si probabil are cel mai prost pret vs ce ofera in acest moment.
Skoda va vinde foarte bine, pentru ca are tot ce am scris mai sus.
@Stefi
''Stiu ca e greu pentru tine sa intelegi ce inseamna eficienta'' .Buna GLUMA , dar ''EFICENTA'' nu-i PUNCTUL FORTE la VAG -Stiai asta ? Sau tu n-ai citit ca ei se folosesc de un soft manipulator care le ofera doar pe hartie ''performante mai bune'' si ''consum de un litru'' ? :)) .Asadar e extrem posibil ca Sportage-ul sa-l ''tavaleasca'' la performanta, sa nu mai zic ca suspensia articulata il va ajuta sa puna toata puterea jos in curbe, dar si greutatea mult redusa. Stiu ca nu ai sa intelegi, la fel cum nici manifestantii care au protestat la Victoriei nu au inteles ca il apara pe un singur ''penal'' ( sef de stat ), asadar cam ingusti la minte unii, acum m-am cam lamurit :)))
@Andrei
''Pentru un cumparator (nu un comentator) cu totul si cu totul altele sunt punctele cheie. Spatiu, motor diesel puternic, cutie automata, 4x4, personalizare, valoare la revanzare etc sunt criteriile care conteaza'' - Serios ? De unde ai scos tu asta ? :)) .Amice pentru un cumparator ''civilizat'' ( european ) il va interesa urmatoarele lucruri :
1. Spatiu ( cum ai zis.....asta nu contest )
2. Motorul Diesel are deja reputatie proasta in tarile in curs de dezvoltare fiind exclus deja , nu mai vb de faptul ca e ''semnat'' de VAG iar asta il face ''celebru'' in manipulare si sarlatanie .
3. Cutia automata, nicidecum pe un SUV de naveta, mai de graba pe o Fabia de oras acolo unde trebuie sa ''mesteci'' in ''mamaliga''
4. 4x4 pe un SUV al carui scop nu este sa stea in OFF-ROAD este aberant, nu mai zic de consumul crescut fata de un 2wd
5. Personalizarea la un model deja CHEL , cam greu de reprosat + ca-i destul de uratel
6.Valoarea de revanzare ? Aici am tras o portie de ras , si totodata am dat un ''sarci'' pe ''goagal'' sa vad ce valoare de revanzare mai are VAG pe Ebay si am observat ca-s la pamant .....ce coincidenta nu ? :)))). Chiar si la motoare pe benzina .....
Comentariul tau e ori tendentios, ori habar n-ai cu ce se papa mancarea respectiva. Esti doar comentator si nu potential cumparator. Sau in cel mai bun caz esti cumparator de sh... In cel mai rau caz esti vreun tip la varsta a doua sau a treia incastrat in mentalitati de acum 20 de ani.
E la moda in ziua de azi sa dai garantie, dar aproape nimeni nu intreaba ce cuprinde acea garantie. Referitor la "diesel-ul puternic" de 184 CP de pe Sportage afla ca este depasit la performante de diesel-ul "mai putin puternic" de 150 CP de pe Tiguan (in aceeasi configuratie 4wd si cutie automata) care consuma si cu cel putin jumatate de litru la 100 de km, ca sa punem in balanta modele de aproximativ aceleasi dimensiuni si mase.
Si mie imi place Sportage, dar asta nu inseamna ca e chiar de ridicat in slavi.
''Grupul VW este acuzat că în regim de utilizare normal, anumite automobile cu motorizare diesel au emisii de oxizi de azot (NOx) mai mari de 40 de ori peste limita admisă.''
Sa-ti traduc ? NOx de 40 ori mai mare inseamna un consum cu 40% mai mare unde mai pun mai multi litrii de ulei :)) . Asta ar insemna ca Tiguan consuma cu inca 5,63 L mai mult :)) ca Sportage
Reamintesc Octavia 1 care venea cu dotari de Dacia Berlina
1.Lipsa A/C , doar recirculare
2.lipsa oglinzi electrice reglabile
3.lipsa geamuri electrice pe fata
4.lipsa geamuri electrice pe spate
5.lipsa proiectoare ceata
6.lipsa ABS
7.lipsa suspensie articulata spate
8.lipsa airbag pasager fata (doar sofer )
9.ornamente vopsite la exterior
10.lipsa cotiera fata.
11.Motor 1.4 de 75CP mai lent cu 3 sec ca un OHC de Cielo aceeasi putere ( probabil atunci nu pusese soft pe Skoda :))) )
Prima poza se vede lipsa butonului A/C, doar recirculare
https://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/838600113_8_1080x720_z-niemiec-zadbany-maly-przebieg-.jpg
A doua poza manivelele de la geamuri dar si ''tamburusele'' de reglare oglinzi manual
https://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/838600113_6_1080x720_z-niemiec-zadbany-maly-przebieg-.jpg
A 3 a exteriorul chel
https://img37.otomoto.pl/images_otomotopl/838600113_2_1080x720_z-niemiec-zadbany-maly-przebieg-dodaj-zdjecia.jpg
Asadar luneta incalzita e ceva de TOP pt Skoda :)))
ca de obicei romanul romalizat prefera cantitatea si tiganeala, de ce sa mergi in mod civilizat 2 masini cu maxim 4 persoane cand te poti inghesui 7 intr-una de 5?
Deci da, luneta incalzita la skoda in 2017 e o realizare.
PS senzatie mai placuta si mai adevarata la volanul unei masini normale nu am mai intalnit. Imi aduc aminte cu placere de luna petrecuta cu fabia echipare de baza
Sunt total de acord cu tine. Cand am vazut acea echipare a Octaviei, apoi am cautat si starea concurentilor directi din acea perioada '99-2003 , nu mare mi-a fost mirarea sa vad ca Bora, Focus mk1, Megane mk 1, Toledo sedan mk.1 sunt toate la fel de chele ca si O1. Apoi mi-am amintit de ''batranul'' Cielo mult mai ieftin la pret decat aceastea si cu 6 ani mai vechi avea standard asa la pretul de 8.899 € DDP ( 1.5 80CP DOHC ) :
-servodirectie
-catalizator-emisie de noxe conform normelor EURO III
-boxe HI-FI stereo fatã
-buclier fatã/spate de culoarea caroseriei
-suspensii heavy-duty
-barã de ranforsare în usi
-sistem de încãlzire
-sistem de dirijare a aerului cu 5 pozitii
-semnalizare usi deschise si nivel redus de combustibil
-deschidere din interior a capacului busonului rezervorului de combustibil
-închidere centralizatã
-aer conditionat
-sistem de rãcire cu ventilator dublu
-scaun sofer cu reglare manualã pe înãltime
-geamuri fatã/spate cu actionare electricã
-radiocasetofon stereo AM/FM cu afisaj digital si cod de securitate
-dezaburire lunetã cu temporizator
-geamuri în tentã de culoare verde cu parasolar integrat
-ceas cu afisaj digital integrat în bord
-faruri ceatã fatã
-oglinzi exterioare de culoarea caroseriei
-deschiderea din interior a portbagajului (electric)
-semnalizare sonorã pentru faruri aprinse si centurã de sigurantã -necuplatã
-capace roti
-antenã automatã
-suspensie fata: independenta MacPharson
-suspensie spate: punte semi-rigida
Apoi Octavia 1 pret : 12473 € DDP ( 1.4 MPI 75CP )
-Pregatire radio cu 4 difuzoare si antena rabatabila ( asadar lipsa radio , iar antena nu este automata )
-Oglinzi laterale reglabile din interior
-Bandouri laterale negre de protectie ( asadar elemente nevopsite)
-Turometru cu ceas digital
-Claxon cu doua tonalitati
-Volan cu 4 spite
-Aparatoare noroi spate
-Sistem de ventilatie in 4 trepte cu recirculare aer ( asadar fara A/C )
-Doua suporturi pentru bauturi in consola centrala
-suspensie fata trip : Mac Pharson
-suspensie spate tip : punte rigida
-jante tabla 14'
-buson rezervor mecanic
Nu vorbim de SUV-uri/Crossover-e mici in cazul de fata, unde grosul vinde 4x2 si cutii manuale. Vorbim de un SUV full size pe care nimeni nu il cumpara (decat in cazuri exceptionale) daca nu e Diesel, 4x4 si cu cutie automata. Ce sens are o astfel de masina, de un asemenea gabarit (4.7m lungime), o masina de familie prin excelenta, daca nu le are pe cele de mai sus? Suntem in 2017, dar gandirea ta e cat se poate de anacronica (sinonim: desueta, veche, care vine din trecut). Viata e ironica, nu-i asa?
Tu faci niste presupuneri penibile si initiezi atacuri la persoana, fara sa stii cu cine vorbesti. Cu alte cuvinte ai intrat singur in categoria celor putin rationali.
Demonstrezi ca nu stii despre ce vorbesti...
Hahahahaha...Ce încadrare îndoielnică de piață, de target poate da unui produs un specialist de multinationala în Europa de Est.
Pe lângă faptul că produsul KODIAQ va avea mai multe oferte, total diferite că adresabilitate - Scout, Sportline, RS și în viitor și Coupe - toate cu echiparile și motorizări doar pentru... Țărani.....În Europa de Est sunt mai multe culturi auto de piață unele de foarte înaltă calitate și mult pragmatism. Nu toți au o singură mașină și aceea este și de familie și utilitara...Pentru că nu toți sunt angajați cu program de lucru în intervalul 9-21 pentru 1500 euro/lună.
Kodiaq-ul a fost vandut in 600k exemplare in 5 ani si este doar inceputul.
Cunoscatori mai sunt unii care nu au habar...