După ce în această dimineață primele imagini cu noua generație Opel Astra au ajuns pe net, Opel a publicat setul complet de fotografii plus date oficiale despre a cincea generație a modelului Astra. Noul model Opel Astra va fi prezentat publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt, din această toamnă. Comunicatul oficial spune că noua generație a modelului compact german este mai ușoară, inginerii reușind să elimine între 120 și 200 kilograme, în funcție de versiune. Caroseria este cu 20% mai ușoară față de cea a generație precedente. Noul model va fi cu 5 centimetri mai scurt față de actualul Opel Astra, iar ampatamentul a fost și el scurtat cu 2 centimetri. Chiar și așa, Opel spune că Astra K oferă mai mult spațiu pentru picioare. Noul model este mai aerodinamic și mai puțin înalt față de generația actuală. Înălțimea este acum de 1.46 m, cu 2.6 centimetri mai puțin față de Asta J.
Așa cum era așteptat, noul Opel Astra K renunță la designul conservator pentru o serie de linii îndrăznețe. Limbajul de design a fost anunțat de conceptul Monza, de la care noul Astra preia o serie de elemente.
Există elemente comune și cu noua generație Corsa. Oglinzile laterale au fost repoziționate, iar blocurile optice au un design agresiv și beneficiază de anunțata tehnologie IntelliLux LED matrix, o premieră în clasa compactă.Interior aerisit
La interior, Opel a renunțat la consola plină de butoane pentru un stil mult mai aerisit. Un display tactil de 8 inch domină partea de sus a consolei centrale, acesta fiind elementul central al sistemului IntelliLink de ultimă generație. Noul sistem de infotainment va permite integrarea standardelor Apple Car Play și Android Auto.Noul model va fi oferit cu o gamă completă de sisteme de siguranță activă. Acestea includ avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare și asistare la revenire, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control adaptiv, asistență la parcare și cameră pentru mersul cu spatele. Cel de la volan se va putea bucura de un scaun ergonomic ce poate fi reglat pe 18 direcții. Acesta poate fi încălzit, ventilat și oferă și funcție de masaj. În premieră, Opel oferă opțional scaune încălzite și pentru pasagerii din spate.
Motorizări noi
Așa cum era așteptat, noul Opel Astra va fi oferit cu o gamă completă de motorizări ce include noul propulsor turbo de 1.0 litru cu trei cilindri și 105 CP. Motorizarea diesel de bază este un propulsor 1.6 CDTI de 95 CP. În gama de motorizări a fost inclus și noul propulsor 1.4 Ecotec cu patru cilindri cu bloc de aluminiu ce va dezvolta 150 CP și 250 Nm.
Daca tot e la liber puteau sa copieze si ei designul Aston Martion ca fORD-ul. Aveau acelasi drept...tigan in costum armani...
@Sam
Faptul ca Ford detinea Aston nu inseamna ca este de bun augur o grila de Aston pe o Fiesta, tu crezi ca ar merge o grila de Rolls pe un Mini? Nu e vorba ca pot fi acuzati de plagiat, au copiat din curtea lor, doar ca e vorba de o lipsa de inspiratie, ca si stopurile spate de la noul Astra, doar ca alea nu sunt din curtea lor:).
in primul rand ma bucur pentru ca nu au ales un design gen golf, audi (sunt pensionar, nu ma intereseaza cum arata)
In privinta laudelor la adresa GM, eu zic sa mai astepti, noul Astra arata bine, tehnic trebuie sa fie mai bun, dar cand ne gandim la ce pierderi are in continuare Opel, cu toate ca vinde bine, tot lui GM trebuie sa " multumim" .
@dan_grc Ca de obicei, esti un ofticat. Bineinteles ca a fost vina Opel din moment ce GM a fost in perioada asta o companie profitabila. Cred ca tu ai niste complexe cand vine vorba de BMW. BMW este intradevar o companie auto grozava care a facut multe masini premium. Dar comparatia era in termeni de design. Poti compara si Dacia cu Rolls Royce daca ai chef, pentru ca designul este subiectiv. BMW-urile excelau la design la sfarsitul anilor 90, inceputul anilor 2000. In era Bangle au fost urate, iar acum sunt Matrioska. Cat despre ce le place la oameni, sper ca nu faci argumentul ca doar pt ca ceva ii popular este neaparat mai bun. Oamenii nu cumpara masini ca BMW pentru design. Daca stateau asa lucrurile BMW erau falimentari si Alfa Romeo conduceau lumea. 90% din oameni cumpara BMW pentru sigla de pe capota si prestigiul social care vine cu ea la pachet. Succesul BMW ii o demonstratie de forta a marketingului.
vor micsora masa masinii , finally, asta e o boala generala atat la gm cat si la ford ce se vede in performante dinamice mai scazute si consum mai mare fata de VW,
cu garantia nu stiu cum mai e, 2 ani sau au mai marit si ei?
cutii noi de viteze, ce sa zic, e posibil sa avem un competitor pt skoda octavia la topul vanzarilor pe clasa compacta
Pt mine exista:
Golf 2, Golf 4, Golf 5 si Golf 7 :)
Iar cei care o dati ca de la Golf 5 incolo e acelasi model cu facelift, ati face bine sa vedeti ca nu seamana nici la faruri, nici la stopuri, iar interiorul este complet modificat de la o generatie la alta.
Asa pot sa zic si eu de Noul Astra ca seamana cu vechiul Astra.
VW are un design ft bun in interior, de aceea nu e nevoie de schimbari radicale. Pe cand la Astra, modelul G arata ca o Dacie 1310, H-ul avea o multime de butoane ridicole pe consola centrala, iar J-ul era mai placut dar tot multe butoane.
Asa se spunea si cand exista Golf 6, ca 7-le va fi la nivel de Mercedes E class , dar el nu-i nici macar la nivel de A class :))))))
Mie 7-le inca imi place mai mult ca noul Astra, de aceea ziceam de 8 ca va fi peste.
Nu sunt fan VW, insa imi place mult. Si Opelul m-a uimit cu Astra J si Insignia. Pana atunci nu prea imi placeau modelele lor.
În 2009 nu frecventam AM, chiar deloc, poate mă confunzi, sau ai avut alt nick și -ai uitat.
Imi place mult. Acum sunt curios si cum va arata si ce va oferi Megane 3 care se lanseaza tot la sfarsitul anului. E de vazut daca in Europa vreuna din ele va depasi Focus-ul ca vanzari si va ameninta etarnul si ternul Golf...
Nu înţeleg de ce este adusă în discuţie Giulietta. “Italianca” surclasează monotonia asta pe roţi la capitole precum sportivitatea, eleganţa şi siguranţa!
Opel…iată un alt motiv “greu” pentru care am abandonat patima GM-istă. Doamne, câţi românaşi îndrăgesc acest ocean de platitudine, care îmi sufocă panorama zilnică…M-am urcat în câteva Opel-uri, am şi condus dintre ele, dar concluzia a fost aceeaşi de fiecare dată, adică fermă: nu mi-a crescut temperatura nici măcar cu un grad…Totul respiră a ieftin la această marcă “istorică”.
Doar Astra J OPC merită apreciată (mai ales pentru jante), în rest…râvnesc să vină şi ziua în care să nu-mi “mânjească” ochii blitz-ul cu cerc.
Sunt curios cum s-ar comporta acolo atât Astra, cât şi Giulietta, deşi, în general, Alfa Romeo --- colosala şi sublima Alfa, de la care a învăţat meserie faimosul Enzo Ferrari --- a fost cuprinsă în ultima vreme de un soi de lâncezeală care nu-i face cinste (vinovată nu poate fi decât politica stupidă a lui Fusione).
Aşadar, până nu vedem cu toţii ce-i poate, de fapt, pielea (Astrei), nu mai întocmi "fişe de evaluare". nici pentru @Sam93, nici pentru nimeni. Doar paşi de dans, "grecule".
Giuleta2010/Astra2009: Pedestrian protection 63/74%, siguranta pasageri (adulti) 97/95%, siguranta copii 85/84%, sisteme de asistenta 86/71%. Deci la capitolul adulti/copii ar fi cam la acelasi nivel. Giuleta este in avantaj usor la pedestrian protection si sisteme de asisteta. A surclasa inseamna altceva. De aceea sustineam ca nu esti documentat. De dansat nu dansez, Nu cu tine!