Mercedes-Benz a prezentat cea de-a doua generație CLA în cadrul târgului de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas. Modelul compact dezvoltat de constructorul german este acum ceva mai mare comparativ cu versiunea pe care o înlocuiește, dispune de un design cu linii preluate de pe Clasa A și CLS, în timp ce interiorul este unul modern și plin de tehnologii de ultimă generație.
Noua generație Mercedes-Benz CLA va fi asamblată în cadrul fabricii din Kecskemet, Ungaria, iar debutul comercial va avea loc în luna mai a anului curent.
Noul Mercedes-Benz CLA: date esențiale
● Spre deosebire de prima generație, noul CLA a trecut prin transformări consistente, atât la nivel estetic, cât și în ceea ce privește dimensiunile. Acum, noul CLA are o lungime de 4.688 de mm (+48 mm), lățimea măsoară 1.830 de mm (+53 mm), iar înălțimea este de 1.439 de mm (-2 mm). Ampatamentul măsoară 2.729 de milimetri, cu 30 de milimetri mai mult comparativ cu vechea generație.
● Iar modificările operate la nivelul dimensiunilor exterioare se traduc prin ceva mai mult spațiu pentru pasageri. Constructorul german spune că pasagerii se vor bucura de mai mult spațiu în zona capului și a umerilor. În același timp, spațiul pentru picioare a crescut cu doar 1 mm în cazul pasagerilor din spate, în timp ce în zona din față, spațiul pentru picioare a scăzut cu 1 milimetru. Volumul portbagajului este de 460 de litri, cu 10 litri mai mic față de vechiul CLA.
● Din punct de vedere estetic, noua generație Mercedes-Benz CLA reușește să preia elemente de design atât de pe Clasa A, cât și de pe CLS.
Zona fronală este dominată de grila specifică hatchback-ului Clasa A, în timp ce blocurile optice promit o semăntură luminoasă apropiată de cea a lui CLS. Privit din profil, noua generație CLA păstrează silueta de "coupe cu patru uși". Coeficientul aerodinamic anunțat de Mercedes-Benz este de 0.23, o valoare mai slabă decât cea înregistrată în dreptul lui Clasa A Sedan.● Oficialii Mercedes-Benz spun că noul CLA este cel mai agil model din actuala gamă compactă dezvoltată în Stuttgart. Cea de-a doua generație CLA are console ceva mai lungi, un centru de greutate coborât, o punte spate independentă și, opțional, amortizoare adaptive.
● Pentru moment, Mercedes-Benz a anunțat o singură versiune de motorizare, însă în viitorul apropiat vom face cunoștință cu o gamă completă de unități diesel și benzină preluate de pe hatchback-ul Clasa A. Pentru prezentarea din cadrul CES, nemții au ales versiunea CLA 250 în varianta Edition 1. Aceasta este echipată cu motorul pe benzină de 2.0 litri care produce 225 de cai putere și 350 Nm. Resursele unității sunt puse în valoare de o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
● Odată cu lansarea noii generații Clasa A, Mercedes-Benz a introdus și sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Așa cum era de așteptat, cea de-a doua generație CLA preia tehnologia disponibilă pe hatchback-ul compact.
● Clienții vor avea la dispoziție un ecran tactil poziționat central care poate fi comandat fie într-o versiune de 7 inch, fie într-o variantă de 10.25 inch.
Instrumentarul digital de bord va fi și el disponibil tot în două variante: 7 inch sau 10.25 inch.● Sistemul MBUX integrează un asistent vocal capabil să intervină ori de câte ori pasagerii rostesc cuvintele "Hey Mercedes" (asemănător cu sistemul folosit de Apple) sau apasă un buton amplasat pe volan. Conform oficialilor germani, asistentul virtual a primit o serie de îmbunătățiri și poate oferi răspunsuri la întrebări complexe.
● Sistemul de infotainment va putea fi controlat în mai multe moduri: prin intermediul zonelor tactile de la nivelul volanului, cu ajutorul touchpad-ului de pe tunelul median sau prin simpla apăsare a pictogramelor de pe display. Totodată, Mercedes-Benz a pregătit și un sistem pentru recunoașterea gesturilor.
● Noul CLA preia unele dintre sistemele de siguranță disponibile în prezent pe Clasa S. Standard, modelul compact va fi echipat cu sistemul Active Brake Assist, în timp ce pachetul Driving Assistance include sistemul Active Distance Assist care permite un condus semi-autonom. Alte sisteme de siguranță disponibile sunt Active Emergency Stop Assist și Active Lane Change Assis.
A Classe sedan nu e echivalentul lui A3 sedan?
ii doar concept a clas sedan
cla ii rival la a3sedan ca ii in productie
nu fain ce ai scris
https://www.mercedes-benz.ro/passengercars/mercedes-benz-cars/models/a-class/sedan/explore/highlights.module.html
ce ii de inteles?
ii gresit ce ii scris de tine cu a clas sedan
https://www.mercedes-benz.de/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/carconfig?rccVehicleModelId=177146&rccNationalSalesType=000
nu fain sa jignesti
is cunoscator de masini
Esti cunoscatori de rase de oi poate nu de masini. Fugi la stana ca iti mananca lupul oile !
atatea virtuti regasite intr-o singura, unica personalitate!?
...imi voi permite, pe viitor sa ma retrag ori de cate ori sublima prezenta a domnului Costel isi va lasa intru posteritate cunostintele inegalabile, minunat asternute pe albul paginii de calculator, darnic imparatasite din abundenta de necuprins a vocalubalurului local clujean din care voi indrazni, cu smerenie si cuviincioasa permisiune sa citez din memorie:
nu fain
fain
is
ii oameni
siemtex
e rai
oameni culti care ii
....si atatea si atatea perle nestemate
ii fain ce ii spus cu cla si a3sedan
ii multi care nu cunosc clase la masini si ii si foarte incapatinati
@cocrosenie adrian
is din cluj cartieru manastur
nu fain stana
Amicul mai sus mentionat cat si PMC cred ca fac o confuzie intre CLA si A Klasse berlina care NU sunt una si aceeasi masina . Dar e vina lui Mercedes zic eu , sincer nu vad rostul acestui CLA cum nu vad nici rostul lui A klass berlina dealtfel . Asa ca pe cine concureaza A 3 berlina/sedan ?...pai logic ca pe A klasse berlina ...in primul rand ..si abia apoi (daca neaparat vrea Costel) pe CLA.
ii fain a3sedan ca ii configurator audi
automarket o zis asta
Una are rame la uși, cealaltă nu are, în rest este fix aceeași mașină, eu am spus asta de când a anunțat Mercedes că lansează clasa A sedan, după CLA a doua generație, au găsit chipurile altă nișă de sub nișă, două sedanuri pe baza clasei A.
Asta-i parerea mea, dar nu sunt "mester" in domeniul asta deci nu trebuie s-o iei de buna, doar ca o parere. Stima...