Noul BMW M5 este mai complicat decât un ceas elvețian: instalarea tracțiunii integrale xDrive presupune cinci moduri diferite de rulare

de Bogdan Mirică
Miercuri, 17.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW face lumină în cazul viitorului M5. Modelul german va dispune de tracțiune integrală xDrive și va avea cinci moduri diferite de rulare.

Noua generație BMW M5 este tot mai aproape, iar germanii caută să pregătească lansarea cum se cuvine. Bavarezii au dat publicității o serie de informații oficiale despre noul sedan de performanță și au lămurit inclusiv zvonurile care anunțau prezența unei tracțiuni integrale. Acestea s-au dovedit a fi adevărate, noul BMW M5 devenind astfel primul model din istoria diviziei M care primește xDrive.

Acum urmează partea dificilă. Trebuie să vă înarmați cu răbdare și să citiți până la capăt cum funcționează acestea. BMW a încercat să le detalieze într-un comunicat stufos. probabil de aceea a și dorit să pregătească cu mult înainte datele tehnice ale sedanului.

Cinci moduri de rulare

Noutatea o reprezintă modurile de rulare, capabile să modifice complet comportamentul mașinii, atât din punct de vedere dinamic, cât și din punct de vedere al siguranței la rulare. Noul BMW M5 va porni întotdeauna în modul 4x4, adică cel în care tracțiunea integrală xDrive este activă. Însă, chiar și așa, comportamentul va fi unul orientat către puntea spate. Tot activ la pornire este și modul DSC (Dynamic Stability Control), adică conglomeratul de sisteme care menține aderența și stabilitatea.

Urmareste Automarket
Șoferul poate selecta apoi modul MDM, adică abrevierea de la M Dynamic Mode.
Acestă setare oferă o rulare 4x4 cu un caracter ceva mai sportiv, cu și mai multe resurse transmise către puntea spate. Un fel de mod pentru cei care vor drifturi.

Dezactivarea DSC aduce alte trei moduri de rulare

Alte trei moduri diferite de rulare țin doar de dezactivarea sistemelor de siguranță, adică DSC. Dezactivarea DSC se poate face pe trei niveluri: tracțiune integrală (4WD), tracțiune integrală sport (4WD Sport) și, ceea ce își doreau puriștii, doar propulsie spate (2WD).

Modul 4WD are un comportament neutru, cu ceva mai multă siguranță, menit a fi folosit pe drumurile cu o calitate mai proastă. Modul 4WD Sport este destinat rulării pe circuit, în condiții de asfalt uscat. Nu în ultimul rând, BMW M5 poate oferi doar propulsie spate și un mod precis de șofat grație diferențialului Active M.

Cum se activează modurile de rulare

La prima vedere, BMW a complicat foarte tare lucrurile. Germanii ne lămuresc însă imediat: o simplă apăsare a butonului DSC activează modul MDM. O apăsare lungă a butonului DSC dezactivează complet sistemele de siguranță și aduce pe display-ul central cele trei moduri: 4WD, 4WD Sport și 2WD. Cu ajutorul butoanelor de pe consola centrală sau chiar prin ecranul tactil, șoferul poate selecta modul de rulare dorit.

Pentru a-i ajuta pe clienți, BMW oferă și două butoane (M1 și M2) prin care pot fi memorate setările preferate.

BMW nu a oferit detalii despre performanțele motorului, însă a subliniat că este vorba despre o versiune atent modificată a unității V8 de 4.4 litri. Agregatul promite un consum mediu de 10.5 litri/100 de kilometri și o rată a emisiilor de 241 g/km. Motorul va fi asistat de o transmisie automată cu opt rapoarte Drivelogic, ce poate fi operată și prin intermediul padelelor din spatele volanului.

Comentarii (8)

  • Conform unui inginer BMW, motorul va dezvolta peste 600 cai putere, iar acceleratia 0-100 va fi realizata sub 3.5s. Din punct de vedere tehnologic, va fi o bestie!
    17 2
  • Posibilitatea decuplarii tracțiunii integrale pare compromisul perfect, pentru ture pe circuit 2WD, pentru stradă 4WD, puterea a ajuns prea mare pentru o singură punte, asta fiind o problemă la un sedan mare, cel mai bun exemplu există în curtea americanilor, ca să așezi pe asfalt atâta putere, este nevoie de pneuri speciale de dragstere, altfel cam stai pe loc la demaraj.
    8 1
  • Ma indoiesc ca e mai complicat ca un Patek Philippe Henry Graves Supercomplication sau un Vacheron Constatin Tour de I’lle....
    ps. De ce ati sters comentul asta ? Ce nu va convine ? Ca am dreptate ? Penibili ca de obicei !
    3 17
  • Chiar daca titlul e...o metafara asa mai tehnica nu cred ca principiul complicat=caliatete sta in picioare se stie din experienta ,mai in toate domeniile ca a complica lucrurile de dragul extravagantei si a impresiei defapt duce la efectl invers...adica scade caliatea ,aceasta nu insemnand neaparat cai putere sau secunde...
    4 0
  • Eu , chiar ma bucur. De ce? Pentru ca altcineva are mai mult noroc decat mine!
    4 1
  • Cam subtirel cardanu care ajunge la rotiile fata...oricum mai mult de 200 de cai no sa treaca prin el..
    1 5
  • rotila
    sigur ca da,pentru unii e foarte complicat .in realitate bmwul are ceas,dar ceasul n-are bmw.
    2 0
  • @tzenu_bmw

    "rezistenta materialelor"....e in curricula oricarei universitati tehnice.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru