După ce a dezvăluit noile faruri cu laser ale noului R8, Audi a decis să dezvăluie oficial supercarul său ajuns la a doua generaţie. Noul R8 îşi va face debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva, unde speră să atragă atenţia publicului de la o altă lansare importantă în segment: noua generaţie Honda NSX.
Dezvoltat pe o platformă nouă, versiunea R8 V10 este mai uşoară cu 50 de kilograme decât predecesorul său. Progresul este evident şi în cazul lui R8 V10 Plus, versiunea de top a supercarului din Ingolstadt, care cântăreşte doar 1454 de kilograme. Tot acest proces de reducere a masei se datorează dezvoltării în jurul noului şasiu Audi Space Frame, care combină aluminiu şi CFRP.
Motor V10 cu două versiuni de putere
Sub caroserie se ascunde un singur motor, deja cunoscutul propulsor V10 de 5.2 litri, folosit şi de fratele său italian, Lamborghini Huracan. Motorul cu zece cilindri este oferit în două versiuni de putere: prima livrează 540 de cai şi 540 de Nm, în vreme ce R8 V10 Plus se bucură de serviciul a 610 cai şi 560 Nm.
Versiunea de bază are nevoie de 3.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h şi poate atinge o viteză maximă de 323 km/h. În cazul versiunii de top, performanţele se îmbunătăţesc substanţial: acceleraţia până la 100 de km/h se face în 3.2 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 330 km/h.
Consum mai mic cu 10%
Chiar dacă nu este o caracteristică definitorie pentru alegerea unui supercar, trebuie să amintim şi de consumul lui R8. Supercarul este mai eficient cu 10% decât vechiul model doar pentru că foloseşte un sistem start-stop. La această tehnologie mai adaugăm şi tehnologia Cylinder On Demand, care opreşte funcţionarea unei linii de cilindri. Practic, supercarul rămâne cu doar cinci cilindri pentru situaţiile în care nu este nevoie de toate resursele: cel mai probabil în oraş.
În aceste condiţii, R8 V10 consumă în medie 11.8 litri/100 de km şi emisii de 275 g/km. În cazul lui R8 V10 Plus, consumul mediu este de 12.4 litri/100 de km, iar emisiile ating o valoare de 289 g/km.
Agresivitate la superlativ şi interior simplist
După cum se poate observa, noul R8 beneficiază de liniile angulare pe care le-am văzut deja pe fratele său mai mic, Audi TT.
Nu lipsesc blocurile optice tăioase, grila impozantă şi deflectorul din fibră de carbon folosit pentru versiunea de top R8 V10 Plus. Tot aceasta face uz şi de alte elemente aerodinamice care sporesc agresivitatea, dar îmbunătăţesc şi estetic modelul din Ingolstadt.Interiorul se ghidează după aceleaşi linii simple cu care Audi încearcă să ne obişnuiască. În spatele volanului îşi face loc noul ecran de 12.1 inch regăsit şi pe TT, care înlocuieşte instrumentele de bord clasice. Planşa de bord a fost simplificată şi rămâne orientată către şofer. De remarcat prezenţa unor guri de ventilaţie cu design tri-dimensional, care fac trimitere către modelele de circuit ale constructorului german.
Sugestia mea e sa ramaneti la traducerea "fibra de carbon" , in niciun caz fibra de carbon nu e ranforsata cu "plastic", nu sunt carcotas, pentru corectitudinea informatiilor.
Sub toate asteptarie
Nasol, goana asta dupa bani se vede din ce in ce mai mult !
Probabil ca nau vrut sa se indeparteze prea mult de original.......si asta vine si cu plusuri si cu minusuri......
Mie sincer imi place exterioru care e mai SF......insa interioru te cam deruteaza umpic........display-ul din spatele volanului mai salveaza putin situatia......
oricum nu mai conteaza......e un supercar autentic........in comparatie cu modelul I8 a celor de la BMW care inca se incapataneaza........sa nu scoata asa ceva pe piata........
daca as avea 120-130k euro in buzunar sa cumpar un supercar la ora asta.........as alege noul R8......i8???nici o sansa..........
in 2014, in europa, i8 s-a vandut mai bine decat R8...plus ca tu compari mere cu pere
si nu cred ca BMW a lansat i8 sub titulatura de "supercar"
R8 in 2014 era pe ultima suta de metri.......i8 era model nou lansat.....
BMW afirma ca I8 e un 'nou' fel de supercar si chiar afirma ca modelul i8 e un 'fel' de concurent pt. R8....
Cand va scoate BMW un supercar traditional cu motor central si 600-700hp atunci imi voi musca limba pana atunci insa.....nu.....
uite aici un supercar al vremii respective
http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/lamborghini/urraco/1717245.html
si apropos...R8 se duce in picaj de vreo 7 ani...deci "ultima suta" nu e chiar ultima
Foarte frumos ca preferi un R8 in locul unui i8, doar ca varianta de 610 cai, R8 V10 Plus, pleaca de la 187.000 euro. Dar daca Bmw va scoate la anul un model mai performant ca i8-ul, cu ocazia centenarului, promiti ca nu-i vei gasi nod in papura? Gen " pai e cu 0.2 secunde mai lent"?