Audi a dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut conceptul Audi e-tron quattro concept, care prefaţa lansarea unui SUV Q6 şi anunţa viitorul companiei în ceea ce priveşte instrumentarul de bord.
Conceptul utiliza aşa-numitul Virtual Dashboard, o versiune avansată a actualului Virtual Cockpit disponibil deja pe mai multe modele de serie, care ieşea în evidenţă prin existenţa a trei ecrane cu funcţii touch care vor înlocui integral controlalele tradiţionale.
Oficialii constructorului german au anunţat că versiunea de producţie a lui Virtual Dashboard va fi lansată anul viitor pe un model de mari dimensiuni înainte de a ajunge şi pe cele din segmentele mai mici, astfel că cel mai probabil candidat pentru debut este Audi A8, care va primi o actualizare în 2017.
Virtual Dashboard include trei ecrane touch, iar unul dintre ele are o suprafaţă uşor curbată, o diagonală de 1.41 inch cu rezoluţie 2240x720 pixeli şi este amplasat chiar în raza vizuală a şoferului.
Acest display are funcţii asemănătoare cu cele oferite deja de Virtual Cockpit, însă sistemul include alte două ecrane secundare amplasate pe consola centrală unul sub altul. Cel de sus este utilizat pentru funcţii multimedia, în timp ce al doilea este util pentru introducerea de text, întrucât toate butoanele clasice au fost eliminate.Toate cele trei ecrane au feedback haptic, astfel că oferă o vibraţie şi un sunet la fiecare apăsare a şoferului sau pasagerului din dreapta.
"Filosofia generală a ecranelor şi a sistemelor de feedback haptic va intra în producţia de serie în mai puţin de un an. Tehnologia este după colţ. Evident, este o tehnologie care va debuta pe maşinile noastre de mari dimensiuni şi apoi va coborî în gamă", a declarat Andreas Lamprecht, expert în electronică la Audi.
Audi nu a oferit informaţii detaliate despre versiunea de producţie pentru Virtual Dashboard, însă a admis că ecranul de 14.1 inch va fi de tip LED, comparativ cu display-ul OLED folosit pe conceptul prezentat la Frankfurt.
"Tehnologia OLED nu vine încă. Rezistenţa la temperatură şi ciclul de viaţă al ecranelor nu se ridică încă la standardele Audi. Avem nevoie de câţiva ani", a adăugat Lamprecht.Via Autocar
ps. Nu mai punem ca acele monitoare nuau o rezolutie excelenta....si peste ani masina aia se va deprecia drastic tocmai din cauza evolutiei display-=urilor. Daca ar opta pt. ceasuri clasice si monitoare ascunse gen Bentley si Rolls, ar avea de castigat proietarii.
Ma(f)tei, ȋncearcă să…diVAGhezi. Perseverare diabolicum!
Care punte rigida ? Ai vazut testul asta ? Este printre putinele din segment cu o suspensie independenta. Vizionare placuta !
https://www.youtube.com/watch?v=lizVJdQK4p4
http://www.motortrend.com/cars/chevrolet/cruze/2016/2016-2017-big-test-compact-sedans/
Si da, Corolla are suspensie spate simpla aka "torsion beam, coil springs", spre deosebire de Civic, 3 si Jetta care folosesc multi-link. Elantra si noul Cruze au si ele suspensie simpla pe spate, cu deosebirea ca la Cruze exista un artificiu care imbunatateste considerabil performanta. De precizat ca si noua Astra foloseste acelasi tip de suspensie.
http://motorchase.com/wp-content/uploads/2016/01/Chevrolet-Cruze-Hatch-Z-link-rear-suspension-770x566.jpg
http://www.toyota.com/corolla/ebrochure/
Citeste acolo , la pagina 23
SUSPENSION
Independent MacPherson strut front suspension with stabilizer
bar; torsion beam rear suspension with rear stabilizer bar .
Se pare ca tu nu stii ce inseamna "torsion bar ". Iar cutia aia CE VE TE este un rahat in ploaie.
Uite aici publicatiile unde se spune clar ca nemtii ofera suspensie low-cost. Cat despre Hyundai, in Europa toate modele de versiuni ofera suspensie Multi-link . Scrie jos , tot jos am sa-ti afisez cateva imagini clare dar si video din teste . Jetta are punte nu Multi-Link.
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/marea-pacaleala-a-platformei-volkswagen-mqb-80-dintre-masinile-vw-skoda-seat-si-audi-au-puntea-spate-rigida
''Cei mai buni sunt Ford, KIA si Hyundai care ofera pe toate versiunile de motorizari o punte spate multilink pe modelele Focus, Ceed si i30'' . Asadar Elantra are Multi-Link nu ''suspensie simpla'' ( in plus nu ii se spune simpla ci low-cost ).
http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75835.jpg
http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75838.jpg
Acum teste unde spune ca compactele Toyota au suspensie Multi-Link :
https://www.youtube.com/watch?v=lizVJdQK4p4
https://www.youtube.com/watch?v=smqFUJXh3MY
Mai vrei ? Si ca sa fie totul ca la carte, afla ca inclusiv sedanul de buget Daewoo Gentra ( care-i de fapt un Chevrolet Lacetti ) foloseste tot Multi-link, in ciuda in care Cruze foloseste punte rigida in USA :))))) citez din test drive :
''Nuuu! Maşina asta nu are cum să aibă o bară de torsiune pe puntea spate la o asemenea manevrabilitate! Trag pe dreapta, cobor şi mă aplec spre pământ, dedesubtul maşinii. Sunt uluit de ceea ce descopăr! Daewoo Gentra vine cu o suspensie multilink pe puntea spate! În zilele noastre producătorii „eficientizează” într-atât de mult costurile încât ne tot vând bare de torsiune rudimentare pe post de substrat tehnic avansat, şi am uitat cu desăvârşire că în anii ’90 toţi producătorii care se respectau trecuseră la suspensii multilink, întrucât erau considerate un etalon al manevrabilităţii şi confortului. Şi Gentra aplică astăzi aceeaşi reţetă! Prin abordarea asta Gentra le dă o palmă peste obraz multor modele de pe piaţă''
Mai vrei linkuri ?
Bara de torsiune este cu totul altceva, fata de puntea rigida low-cost. Peugeot 206, 106, 306, 405, 406 au punte spate independentă pe bare de torsiune. Au cate 3 bare de torsiune.
1. pentru brațul independent stânga.
2. pentru brațul independent dreapta.
3. bară stabilizatoare între cele 2 brațe.
Asadar costuri SUPLIMENTARE in plus. Asa arata puntea cu cele 3 bare :
https://s6.postimg.io/zbo3e6bht/kb51a03a.jpg
Si aici bratele independente care vin pe fusurile laterale puntii
https://s6.postimg.io/jowu0sxpt/kb52c01a.jpg
Opel Astra are punte H deformabila + Watts link, ca la Cruze U.S .
DE precizat ca suspensia pe bara de torsiune poate sa fie complet independenta. Porsche a avut inclusiv pe 911 suspensie independenta pe bare de torsiune, pana in 1989.
Asadar cand scrie ''torsion beam '' la americani inseamna suspensie independenta , adica o suspensie superioara puntii rigide clasice low-cost. Ei ii zic : ''twist beam rear axle'' la puntea rigida low-cost iar la suspensia Multi-Link ii mai zic ''Multi-Link rear axle'' . Sunteti parveniti de pe Marte inteligentilor. Habar n-aveti cu ce se mananca industria auto.
@dragunov. Multumesc ! Se pare ca domnii habar nu au sa faca diferenta intre suspensie. Cand vad ''torsion beam'' ei zic ca-i punte rigida fixa :))))))
Suspensia Independenta poate avea bare de torsiune. Fiecare roada lucreaza independenta , fata de puntea rigida fixa unde fiecare roata lucreaza dependent una de cealalta.
1. Adica arcurile helicoidale sunt inlocuite de aceste bare de torsiune.Aceste bare de torsiune le mai intalnim si la masinile 4x4.Nissan Navara, Mitsi Triton samd. Sunt lungi si sunt paralele cu sasiul masinii.La cacatul tau de toyota corolla an 2016, suspensia spate , pe langa torsion beam acolo sunt si arcuri elicoidale. Cauta (ca doar esti expert in cautare pe net) 2016 toyota corola rear suspension pictures.Vei vede o gramada de suspensii de ciorolle.. Nici vorba de multi-link. Ochiosule!
Inca ceva, daca ai punte rigida, rotile nu lucreaza dependent una fata de cealalta.. O sa-ti dau un exemplu. e la mintea cocosului.Cand eram copii , faceam acele caruciore cu rulmenti.Osiile erau doua lemne care aveau la capete rulmenti.alea , mai tarziu, am aflat ca se numeau punti rigide. Iar eu, toata copilaria mea de copil tampit , am crezut ca acele caruciore au suspensie multi-link. Cand intram pe teren accidentat cu carucioarele alea, vedeam cum lucreaza rotile independent una de cealalta. Cata dreptate poti sa ai. Asta se intampla numai pe planeta ta natala: Moron planet.
Citeste , aprofundeaza si vei intelege , in final ce este cu suspensia aia semi-independenta. Moron!
Tu chiar crezi ca eu am stat sa-ti citest aberatiile ? Nu vezi ca nu are nimeni trebuinta sa bage de seama balariile tale ? Eu vorbeam de suspensie cu punte rigida spate, nu de suspensie cu bara de torsiune care poate fii semi-independenta sau total independenta . Pe ce lume traiesti ? . M-am oprit fix aici : ''Inca ceva, daca ai punte rigida, rotile nu lucreaza dependent una fata de cealalta'', bai esti nebun ? Dar cum lucreaza ? independent ? Chiar tu ai zis mai sus ca puntea rigida are o grinda. Puntile rigide, sau punti cu oscilatie dependenta a rotilor, sau punti cu suspensie dependenta sunt puntile la care lagarele rotilor sunt legate intre ele printr-un element rigid (grinda). In consecinta, la trecerea peste un obstacol a unei roti, cealalta roata se inclina simultan si egal, provocand inclinarea si deplasarea transversala a caroseriei. Asa cum am zis sus REPET pt papagali : Suspensia Independenta lucreaza independent , la puntea rigida fixa fiecare roata lucreaza dependent una de cealalta. E la mintea cocosului. Puntile fractionate (articulate), sau puntile cu oscilatie independenta a rotilor, sau puntile cu suspensie independenta sunt puntile la care, deplasarea unei roti la trecerea peste un obstacol nu impune si deplasarea celeilalte roti (rotile se pot deplasa independent) deoarece lipseste legatura rigida dintre roata din stanga si din dreapta.
Iar acum vine puntea-semirigida , sau semi-independenta cu acea bara de torsiune. Hai sa-ti dau mura-n gura : Puntile semirigide permit deplasari relative de mica amplitudine ale rotilor prin deformarea la torsiune a grinzii de legatura dintre roti (grinda cu epura controlata).
Puntile articulate au fata de puntile rigide urmatoarele avantaje: - imbunatatesc confortul deoarece reduc masa nesuspendata; - imbunatatesc tinuta de drum deoarece deplasarile rotilor nu se influenteaza reciproc deci nu lucreaza DEPENDENT ; - micsoreaza oscilatiile de ruliu ale caroseriei si maresc stabilitatea automobilului; - permit dispunerea intre roti a unor elemente ale sasiului (motor, cadru etc.), deci coborarea centrului de masa si cresterea stabilitatii;
Este tare greu pt unii sa inteleaga. Oricum ce legatura are suspensia indenpendenta sau semi cu ce am zis eu ? Eu am zis de puntea rigida care se gaseste pe nemtoaice, si care-i cel mai ieftin tip de suspensie din domeniul automobilistic.
Punte rigida: rotile sunt fixate intre ele pin intermediul unei axe. Cand iei o curba, distanta dintre roti si caroserie se modifica. Intr-o parte ai distanta mai mica, iar in cealalta parte ai distanta mai mare. Mai pot spune ca masina este inclinata mai mult pe o parte.
Suspensia independenta: rotile sunt fixate de sasiu prin diferite sisteme de brate , care permit unei roti sa se ridice sau sa coboare independent de cealalta roata.Drept urmare , in curbe , masina nu se inclina(decat foarte putin). Ai ridicat vreodata o toyota ciorolla pe elevator? Sau un Suzuki Swift? Sau un Nissan Maxima A32 sau A33 ? Sau Opel Kadett? Curios ! Toate au punti fixe pe spate.
Nu uita un lucru? Toyota ta, umbla cu buza umflata dupa sasiurile de la BMW. De aia lucreaza impreuna.Se completeaza unii pe altii. Nu este timpul ca sa-ti iei medicatia? Stii tu. Novox.
Dupa cum vezi si la Honda arata la fel ca la VW:
http://www.caricos.com/cars/h/honda/2012_honda_cr-z/1280x960/163.html?
P.S. Gentra se numea in Coreea Aveo HB de prima generatie, dupa facelift; nu avea nicio treaba cu Lacetti. Fata de Aveo-ul global avea alta sigla si alt nume. In rest modelele erau 100% identice. Si da, suspensia era semi-independenta.
P.S. 2 Piata americana e mai pretentioasa ca cea europeana in ceea ce privesc dotarile. N-ai sa vezi modelul X vandut pe piata americana cu mai putine dorari ca acelasi model vandut in Europa. Ai sa vezi insa modelul Y care se vinde in Europa insa nu exista pe piata americana. Vezi majoritatea firmelor de volum europene.
In prezent sunt urmatoarele tipuri de suspensii :
1. puntea rigida low-cost pe care o ofera nemtii pe minunatele lor masini
2. puntea semi-rigida sau semi-independenta cu bara de torsiune
3. suspensia independenta Mac Pherson ( cu bara de torsiune )
4. Suspensia Multilink
Dintre toate nemtii au ales-o pe cea mai accesibila : puntea rigida low-cost. Puntea rigida nu are nici o bara de torsiune, este doar o grinda , o osie ca la caruta trasa de cai in care mergi tu de la A la B. Dupa comentarii consider ca esti destul de inapoiat sa circuli cu un mijloc locomotor propulsat. De asta ii si zice punte , fiiecare roata lucreaza dependent , adica punte cu oscilatie dependenta a rotilor.
Honda CR-Z nu are nici o legatura cu piata Europeana , iar pe ea avem punte rigida in H + Watts link care nu apare in imagine , nu in forma U ca la hitleristele low-cost esti varza .
PS: Esti varza din nou . Daewoo Gentra este un Chevrolet Lacetti hatch la partea frontala si un Lacettii sedan la partea posterioara + lateral . Ce Aveo indrugi ? Nu vezi ca harbar n-ai cu ce se mananca domeniul auto ?
Doamnelor si domnilor, asa arata un Daewoo Gentra. Voi ce credeti , e corect ce spune bolnaviorul nostru ? Arata a Aveo sau a Lacetti ?
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-ABETO8oTX3.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-0dt7xfxu3m.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-FHNRbhBl8e.jpg
Esti varza baiete.
PS: Noi nu traim in piata americana. ''N-ai sa vezi modelul X vandut pe piata americana cu mai putine dorari ca acelasi model vandut in Europa'' .Serios ? Esti informat din plin cand spui asta ? Afla ca multe modele care se vand in america sunt mult mai prost echipate ca cele din Europa .
Iti dau cateva exemple :
1. Honda CR-V 2016 facelift , la ei vine cu elemente nevopsite , fara proiectoare, jante de tabla si A/C
https://www.youtube.com/watch?v=-7xm1jwLrZs
2. Ford Mustang 2016 acelasi lucru .Si multe alte exemple . In EUropa nu ai sa vezi un CR-V atat de prost dotat, si asta fiindca europenii sunt pretentiosi la dotari . Americanii nu. Ei folosesc masina ca pe o necesitate atat.
Gentra originala e asta:
http://bright-cars.com/uploads/daewoo/daewoo-gentra/daewoo-gentra-06.jpg
E Aveo mk 1 100%.
La culcare Mafia!
Te pricepi la Honda? Hai sictir!
In filmulet e varianta LX, cea de baza in SUA. Mai exista inca 4 variante superioare de echipare, in total fiind 5.
Varianta Touring din SUA, a 5-a, e mai echipata decat varianta de top EX din Europa. Vezi "328-Watt AM / FM / CD Audio System with 7 Speakers, including Subwoofer", in timp ce in Europa are doar un sistem banal "160-Watt AM / FM / CD Audio System with 6 Speakers"
Cand am vorbit eu bai baiatule de motorizari superioare de echipare ?
Comentariul meu incepea asa : ''Dar ecranele alea oricum vor exista doar in varianta de top, adica pret peste 140.000 euro, adica un pret nesimtit de mare. Varianta basic va avea punte rigida spate, adica suspensie low-cost ca doar asa ne-a obisnuit Audi .........''
Apoi ai zis ca in USA modelul X nu este mai prost dotat ca-n Europa. Eu ti-am dat exemplu Honda CR-V si Ford Mustang U.S vs CR-V si Muystang EU, in EU nu vei vedea aceste modele atat de sarace ca dotari. Tu acum vazand ca esti deosebit de prost vii cu motorizari superioare fara nici o legatura cu comparatia : model X dotari U.S vs model X dotari EU. Esti varza baiatule.
Eu vorbesc aici de versiunile basic a tuturor producatorilor , spunand ca nemtii sunt singurii care ofera echipamente low-cost ( in speta suspensia masinii care-i 99% din factorul decisiv al tinutei de drum ) , iar ceilalti producatori : japonezi, coreeni, americani singurii care ofera inca din versiunea basic o suspensie adevarata moderna . Iar acum se gaseste un semidoct care nu are nici o legatura cu domeniul automobilistic sa vina cu comparatii inutile cu variante superioare, cand eu nici nu am adus in discutie asta. Variantele superioare la toti producatorii sunt oferite o suspensie superioara, doar ca nemtii cer nesimtit de mult fata de ceilalti. Dupa care se gandeste protagonistul nostru sa zica ca in U.S modelele sunt mai bine echipate ca-n UE . Apoi dupa ce a dat un ''sarci'' pe ''Gogu'' vazand ca este destul de limitat in aprofundarea cunostiintelor auto, a schimbat foaia. Pai stai asa maestre . Ce treaba are ca este LX ? Nu ai spus tu ca nu exista model X mai sarac ca-n Europa ? Uite ca exista !Iar varianta superioara de CR-Z stai linistit ca vine cu Multi-link , ce mi-ai aratat tu este tot LX care in europa nu exista aceest nivel de echipare sarac la Honda. Americanii prefera masinile cat mai simplu si sobre, de aceea la ei se vand. 4/5 cumparate de eu sunt echipate astfel.
Prietene, sa nu o consideri ca pe o insulta cand am zis ca ai Alzheimer. Ia-o ca pe un compliment, in asa fel tratamentul isi va face mai repede prezenta.
Incepem prima data cu greselile elevului corijent :
Citez : ''Alea rigide de care zici tu la VW sunt tot cu bara de torsiune si amortizoare pe gaz. Rigid e stupid spus ''
Pai mai corijentule. Sa o luam cu inceputul, ca vad ca tu nu stii sa faci diferenta dintre o punte rigida si una semi-rigida ( semi-independenta )
Puntea rigida este alcatuita din : grinda, pivoti si fuzeta doar. Adica lagarele rotilor sunt legate intre ele printr-un element RIGID (grinda) de asta ii si zice punte RIGIDA fiindca lagarele sunt legate de un element RIGID. Asadar nu-i nimic ''stupid'' spus, este doar mintea ta care habar nu are.
Asa arata puntea rigida conventionala
http://www.4tuning.ro/images/tipuri-de-punti-si-suspensii/tipuri-de-punti-si-suspensii-cc42e1805a680557c4-0-0-0-0-0.jpg
Acum incepem un alt capitol, se cheama : Puntea Semi-Rigida ( semi-independenta )
In primul rand acest tip de suspensie este cel care se gasea pe Hyundai Elantra , Corolla varianta U.S la care mi-ai dat tu linkul.
Acest tip de suspensie are in plus fata de cea rigida, o bara de torsiune ''torsion beam'' si amortizoare cu arcuri elicoidale dupa imagine arata asa :
http://www.4tuning.ro/images/tipuri-de-punti-si-suspensii/tipuri-de-punti-si-suspensii-640a01805a700c2aee-0-0-0-0-0.jpg
Este situata in pozitia asta :
http://www.scritub.com/files/tehnica%20mecanica/2605_poze/image113.jpg
Puntile semirigide permit deplasari relative de mica amplitudine ale rotilor prin deformarea la torsiune a grinzii de legatura dintre roti (grinda cu epura controlata) .
Tipurile puntilor semirigide:
a)grinda trasa coaxiala (coplanara) cu axele rotilor
b)grinda trasa in forma de “H”;
c)grinda trasa coaxiala cu axele articulatiilor (brate trase )
Cea de pe Honda CR-Z este o punte semi-rigida in H nu una rigida. Sper ca ti-m fost de ajutor.
Mai ai de gând s-o iei mult la nară pe aici?
Ia uite aici:
http://mediaroom.kbb.com/new-car-transaction-prices-up-2-percent-march-2016
Ai inclusiv la Honda. La $27,567 ai CR-V ul de top si Accordul de top.
In schimba la europeni, 52.9 % din piata auto e data de masini din clasele mini, mica si compacta.
http://www.jato.com/suv-takes-over-as-the-best-selling-segment-in-europe-for-the-first-time/
http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_EU-pocketbook_2015.pdf
Valoare medie la europeni e de 26.000 Euro, care e mai mare doar dpdv matematic decat cea americana, pentru ca americanii au taxe mai mici.
Sweet dreams!
@suspensiu.cretinescu. Matei are un vocabular de cunostiinte auto pe care nu-l poti combate in contra-argumente. Statisticile sunt de cacat , cu o marja de eroare mai mare ca cea de votare.