După săptămâni întregi în care am tot fost asasinați de imagini și clipuri teaser, a sosit momentul să facem cunoștință cu noua generație Audi A8. Noua navă-amiral a producătorului german a fost prezentată în cadrul Audi Summit, un eveniment desfășurat în Barcelona.
Noua generație Audi A8 oferă un nou limbaj de design, introduce un nou concept în ceea ce privește utilizarea funcțiilor la interior și oferă și sisteme de propulsie de tip micro-hibrid. Totodată, Audi A8 promite și o serie de funcții semi-autonome gândite pentru a ușura viața șoferilor, atât în trafic, cât și în timpul manevrelor de parcare.
Noul Audi A8: date esențiale
● Așa cum ne-am obișnuit, Audi A8 va fi oferit în două versiuni: cea normală și cea cu amptament mărit. Prima dintre acestea măsoară 5.17 metri lungime (5.13 metri lungime are versiunea actuală), iar cea de-a doua promite un ampatament mai lung cu 13 centimetri.
● Din punct de vedere estetic, noul Audi A8 vine cu un look impunător care domină prin prezența blocurilor optice dotate cu tehnologia HD Matrix LED și prin grila de dimensiuni generoase. Zona posterioară oferă o combinație între LED-uri și OLED.
● Interiorul noii generații Audi A8 are o arhitectură curată și a fost dezvoltat pe orizontală. Standardele de înaltă calitate au fost duse în noua eră digitală. Consola centrală vine acum cu un display integrat perfect între ramele bordului, iar comenzile pentru sistemul de climatizare sunt tactile. Pentru a păstra lucrurile și mai interesante, comenzile tactile oferă și un feedback haptic.
● Sistemul de comandă vocală a fost și el dus la un nou nivel, iar oficialii Audi spun că șoferul poate activa acum o mulțime de funcții cu ajutorul acestei tehnologii.
Totodată, mașina învață rutele zilnice și poate oferi sugestii inteligente.● Pe consola centrală, Audi a integrat butonul AI. Cu ajutorul acestuia, șoferii vor putea activa sistemul Traffic Jam Pilot. Acesta funcționează până la viteze de maximum 60 km/h doar pe autostradă și pe drumurile de mare viteză acolo unde există un separator fizic între sensurile de mers. Cu ajutorul acestei tehnologii, mașina este capabilă să pornească de pe loc, să accelereze, să virez și să frâneze. În plus, șoferul va putea lua mâinile de pe volan și, în funcție de legile din fiecare țară, își va putea concentra atenția pe alte lucruri. Imediat ce sistemul ajunge la limită, acesta anunță șoferul să preia comenzile vehiculului.
● Tot în cadrul pachetului Audi AI, germanii au integrat și sistemele Parking Pilot și Remote Garage Pilot. A doua tehnologie amintită aici îi permite clientului să manevreze vehiculul fără să fie la volan. Acțiunile au loc prin intermediul telefonului inteligent cu ajutorul aplicației myAudi.
● Audi A8 va fi oferit și cu un sistem de direcție integrală. În funcție de viteza de rulare, roțile de pe puntea spate vor vira în același sens sau în sens opus cu cele de pe puntea față. În acest mod, Audi A8 promite o dinamică mult mai bună și un comportament sportiv ceva mai interesant. Sistemul de direcție integrală vine să completeze tehnologia quattro.
● Suspensia adaptivă permite setări variate, de la confort sporit la sportivitate. Totodată, suspensia activă o să reducă mișcările caroseriei în momentul abordării virajelor, al frânării sau al accelerării.
De asemenea, suspensia va lucra alături de sistemele de siguranță de pe noul A8. Aunci când este detectat un impact lateral, suspensia ridică la maximum caroseria pentru protejarea ocupanților. Energia necesară actuatoarelor provine de la un sistem electric de 48V.● Pentru început, Audi A8 va fi disponibil cu două motorizări: un 3.0 TDI și un 3.0 TFSI. Motorul V6 diesel produce 286 de cai putere, în timp ce varianta pe benzină se laudă cu 340 de cai. Ulterior, Audi va introduce două motoare cu opt cilindri. Vorbim despre un 4.0 TDI de 435 de cai și un 4.0 TFSI de 460 de cai putere. Vârful de gamă va fi reprezentat de un W12 de 6.0 litri.
● Toate motorizările vor fi disponibile cu un sistem micro-hibrid de 48V.
● Versiunea A8 L va fi oferită într-o variantă hibridă de tip plug-in. Sistemul de propulsie va avea un 3.0 TFSI și un motor electric. În total, ansamblul promite 449 de cai și 700 Nm. Setul de baterii propus de Audi o să ofere o autonomie de circa 50 de kilometri în modul pur electric. De asemenea, Audi va introduce și posibilitatea încărcării de tip wireless.
● Audi va produce noua generație A8 în cadrul facilității de la Neckarsulm, iar debutul comercial pe piața din Germania va avea loc în toamna anului curent. Prețul de pornire, tot pentru piața din Germania, este de 90.600 de euro pentru A8, respectiv 94.100 de euro pentru A8 L.
Masina asta o sa aiba nevoie de foaaarte multa reclama :)
Interior hight tech, poate prea mult. Aștept testele, să vedem pe unde se situează.
Urmează teasere pentru A7.
-parte frontala hidoasa: grila ca de semineu
-spate mult prea semanator cu ce am vazut la Geely-ul suprem
Interior:
-display-uri grotesti in bord
-scaune aseamanatoare cu vechiul A8
Tehnologii:
-suspensie dezvoltata de BOSE in anii 90
Concluzie : Cum au spus alti mai sus: nimic nou sub soare.
Totusi este clar de ce au scazut vanzarile la Audi....
Pentru cei amatori de WOWBIZ, exista modelele alea cu faruri trase pana la parbriz, linii "futuriste" si alte kkt-uri...
iar tehnologizarea acestei masini va fi un reper pentru multi producatori copy paste.......
PS: nu mor caii cand vor cainii:)))))
La interior, nu am ce sa comentez. Stilul tehnologizat Audi. Nu va fi pe gustul tuturor dar macar au scapat de ecranul flotant din bord.
Overall dintre Seria 7, S-Klasse si A8, tot S-ul castiga detasat, fara prea mult efort. Audi este intr-un moment complet lipsit de inspiratie in ceea ce priveste design-ul exterior. In rest, cui ii place masina si si-o permite go for it!
Motor vechi
Interior mediocru
Tehnologie veche
Exterior urât spre plictisitor
După ce am văzut imaginile consider ca mașină va fi una impunătoare dar fără acel ceva care sa te facă să-l alegi în fata unui S sau 7. Din start pleacă de pe locul 3, poate în fata și mai insipidului de la Lexus.
Aici nu este prezentarea lui LS, nici drive test. Jante speciale, madalescule? :)
https://www.netcarshow.com/lincoln/2017-continental/1024x768/wallpaper_11.htm
https://www.netcarshow.com/lincoln/2017-continental/1024x768/wallpaper_12.htm
Răspuns final: NU! (“bolduit” până nu se mai disting literele…)
Suca na urod balea, idi pasoi nahui.
Masina arata bine......o sa fie construita ca un bunker nuclear....o sa ofere confort, lux si alte asemenea necesitati toate la un pachet destul de interesant.....
Hai sa-ti spun un secret, tie si celor care repetati ca oile pe net, pe toate site-urile, cum ca a copiat Lincoln Continental: conceptul Audi Prologue a fost lansat in 2014, Lincoln Continental a fost lansat anul trecut.
O alta aberatie la moda, grila, care este copiata dupa Hyundai. Sigur, doar ca este invers.
Ok, toate au mai fost transformate in timp. De ex. grilele de la Ford (pe Mondeo initial, si apoi pe toate modelele mai noi), au fost "concepute" de designerul ce a lucrat la Aston Martin, si asta se vede cu ochiul liber. Hyundai au 'inovat' si ei, sa nu zic copiat de alaturi, caci au echipe acum mai multa sau mai putin.. ueropene, nu doar astiatice.
Singurul lucru deranjant este ca toate modelele aceleiasi marci premium incep sa semene intre ele, intre clase. Asta e valabil pt toti: Bmw, Mrt si Audi. De la o anumita departare, mica, incepi sa nu ti mai dai seama ce masina ai in fata: Ser 3, Ser 5 sau Ser 7 ? Ma rog, viitoare serie 3 ce va iesi la anul cred, va semana cu siguranta in proportie de 95% cu actualele Ser 5 si 7, ce sunt aproape aceeasi masina ca si design int" ext. La Mercedes se vede cel mai bine aces lucru. la Audi, din pacate, abia a inceput.
E o strategie.. de vanzare, de fidelizare a fanilor marcii ce pote schimba inte clase in timp din diverse motive, a.s.o. Who knows.. Probabil e studiata treaba, si merge.. Dar din punct de vedere estetic, e pacat.
PS: Ma intreb daca softul ''magic'' va fii prezent si pe A8 ? Hmmmm ....interesant......miroase a carnaciori afumati VAG :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) .....BULLSHIT VAG
" noua generatie A 8 ofera un nou limbaj de design."si imediat mai jos
"nu va lasati pacaliti de faptul ca nu are un design revolutionar. Are sau nu?
traffic jam pilot functioneaza pe drumurile de mare viteza si pe autostrada dar numai pana la 60 km /h.e un nonsens.
:))) se putea sa se abtina el sa nu isi laude Lexus-ul mult visat si sa arunce cu noroi in masini adevarate in loc sa stea sub medicatie si sa nu mai inebuneasca si pe altii cu problemele lui cenusii....
Cât despre utilizarea hidrogenului…ştii de ce primul proiect de anvergură din industria auto – GM Electrovan 1966 – a eşuat? Din două motive mari şi late: primul – costurile exorbitante, al doilea…infrastructura inadecvată. Nu ajunge, deci, să fii revoluţionar într-un domeniu de viitor; d.p.d.v. tehnic poţi să fii “brilliant”, însă, totodată, trebuie (eşti chiar obligat) să ţii cont de condiţiile existente şi potenţiale.
http://stiintasitehnica.com/razboiul-eco-mobilitatii-masini-electrice-vs-masini-fuel-cell/
Oricum, nici nu încap discuţii: motoarele cu ardere internă îşi trăiesc ultimii ani (bine ar fi de ordinul deceniilor, deşi mă îndoiesc) şi numai nişte "dinozauri retrograzi" ca mine le vor mai aprecia…
"Audi Prologue este DOAR un CONCEPT COUPE cu doua usi" asa si?Un concept asta face, arata viitoarele tendinte de design al marcii respective.