În aşteptarea primelor fotografii oficiale, care vor fi publicate în următoarele săptămâni, cei de la Skoda ne fac cunoştinţă cu noua generaţie Fabia printr-o primă schiţă care dezvăluie liniile de bază ale noului model subcompact din Cehia.
Deşi sărac în informaţii importante, comunicatul oficial care însoţeşte desenul alăturat ne spune că Fabia va fi primul model de serie care va împrumuta idei de la conceptul VisionC, prezentat în primăvara acestui an la Salonul de la Geneva, şi că liniile noii generaţii au fost inspirate parţial şi din raliuri, zonă a motorsportului în care Skoda a fost foarte prezentă în ultimii ani. "Aceste două elemente combinate îi oferă noii Fabia mai mult dinamism, mai multă pasiune şi mai multă emoţie. Noua imagine clară, bine definită, amestecă forme cristaline cu linii angulare de cea mai înaltă precizie. Hatchback-ul este caracterizat de proporţii echilibrate, compacte", spun cehii.
La nivel estetic, noul Fabia "uită" complet de liniile actualei generaţii şi pare un urmaş de drept al primei generaţii, produse până în 2007 şi caracterizate la rândul său de linii angulare. Dacă grila frontală este o adaptare clară la scară mică a liniilor pe care Skoda le impune în gama proprie odată cu noile Rapid, Octavia, Superb şi Yeti, blocurile optice au o formă familiară şi par inspirate din cele ale lui VW Polo, fratele de grup al modelului ceh.
Printre celelalte detalii importante pe care le aflăm astăzi se numără şi faptul că noua Fabia va fi cu 9 centimetri mai lată decât modelul actual, înălţimea coborând cu 3 centimetri. Modelul va păstra platforma de producţie a generaţiei anterioare, scopul celor de la Skoda fiind acela de a păstra un preţ de listă cât mai coborât.
În rest, veşti proaste pentru cei care vizau o eventuală versiune RS a lui Fabia, aceasta fiind eliminată de cehi din gama viitoarei generaţii din cauza performanţelor sub aşteptări ale actualei generaţii Fabia RS.Mai multe informaţii legate de noua generaţie Skoda Fabia vor fi publicate de Automarket în următoarea perioadă, pe măsură ce Skoda va prezenta mai multe imagini cu noul său model.
-------------------------------
-------------------------------
noile "linii" de design ale Skodei...
culmea e ca au succes.
Criticam, criticam dar vorbim de o masina top din toate punctele de vedere. Platforma reusita, motoare economice, calitate per ansamblu.
Sunt oameni care nu au nevoie decat de un mijloc de transport si Fabia se descurca de minune la capitolul asta. Stilul e la altii.
fabia nu a fost nicicand o vedeta...asta citesti doar in fituica de casa concernului - ce mai citita revista din romania cum se lauda singuri.
Intre timp in liga mica se poarta stilul pentru ca motoare si sasiu stie sa faca toata lumea. Asa ca nu vad de ce noua generatie ar putea puncta mai bine...poate doar daca s-ar da pe gratis.
Deci Red Dot ia o gasca de masini nu e rezervat skodei in mod special. Bine, daca nu iesi din casa orice e valabil
Conceptul ca de obicei este departe de ce va fi oferit in varianta de serie. Poate doar echiparea vRS sa se apropie ca si agresivitate.
Personal, ca posesor de Fabia II, designul actual Skoda a virat prea mult in directia Audi si a devenit cam steril.
Si apropo de comentarii : mai rau ca actuala Fabia nu poate fi, deci sigur e o evolutie. Apropo de design si de Mazda 2 : punem pariu ca la noi in tara se va vinde Fabia de 5 ori mai bine ca Mazda 2? :)))
@@facelift, fac pariu cu tine inca de acum ca masina asta se va vinde (mult) mai bine decat multe masini cu stil de clasa mica de care spui tu. Si sti de ce? Pentru ca stil au toti. Design simplu si curat au prea putini. Este "cartea" pe care VW mizeaza de zeci de ani si de zeci de ani vinde bine. Si a dat-o foarte bine si lui Skoda. Uita-te la Octavia care indiferent de generatie s-a vandut foarte bine, Fabia la fel, Superb la fel. Deci de ce sa schimbi ceva ce merge bine?
Vrei ceva cu stil? Ai 208, noua Mazda 2 sau renault Clio. Doar ca sunt multi si care nu prea se impaca cu acest stil de care spui tu.
Fabia a fost o prezenta stearsa nu numai in vanzari (in europa) dar si ca design - nu stiu unde ai vazut tu ca s-a vandut foarte bine. Chestiunea e ca segmentul asta de piata posibil sa isi schimbe si mai mult regulile fratii mai mici nemai fiind atat de desconsiderati, design-ul parand sa aiba o pondere din ce in mai importanta.
Daca te uiti cu atentie cam toti pluseaza binisor la design si la...vanzari. Yaris, chestia despre care observam in articolul respectiv ca, tocmai ciudata fiind, va deveni nesperat de vandabila uite ca inregistreaza cresteri fata de 2013 - logic cumva ar fi trebuit sa nu aiba mai mult de o unitate procentuala.
Fabia se va inscrie in linia de design specifica Skoda, corect, si asa cum ai zis daca reteta are succes, de ce nu? Doar ca fix "liniile angulare de cea mai înaltă precizie" sa nu fie tocmai potrivite segmentului subcompactelor.
Acum daca gresesc.....nici nu conteaza. Parerea mea e doar can-can cum observa cineva pe aici :))
Fabia prezenta stearsa zici? Cam exagerezi. Daca e sa ne referim la prezente sterse s-ar incadra mai degraba Seat Ibiza, Nissan Micra, Mazda 2, Hyundai i20 poate si Yaris.
Dar vezi tu, de la o generatie la alta majoritatea constructorilor incearca sa inoveze printr-un design modern si deosebit. Schimband designul de la o generatie la alta poate inseamna si altceva: lipsa de orinetare, nu stii cum si unde sa te indrepti, nu ai o linie continua si cursivitate sau o politica uniforma. Faptul ca VAG abordeaza acelasi stil de zeci de ani NU este deloc intamplator. Poate insemna ceva.
Ceva... chiar asa, oare de ce crezi tu ca VW are acelasi stil de zeci de ani si nu are de gand sa schimbe prea multe in privinta asta?
Si apoi motoare. Pt diesel avem 1.6Tdi-ul de la VAG , cutie in 5 trepte (lol), Mazda vine cu 1.5 Sky-D, aceleasi valori ca cel de pe VAG, dar cuplat la cutia cu 6 rapoarte (repet, daca e aceeasi cutie de pe Mazda 3, atunci este absolut fenomenala...MX-5-ish :)), si posibil fara DPF (un mare plus)
Na, acu cine are ochi sa vada, vede...
URATA , STEARPA !!
Asa pot spune si eu ca acum doua saptamani am fost in Milano si in Roma si nu am vazut decat doua Dacii (si stiu si eu ce vorbesc). Asta inseamna ca Dacia nu vinde in Italia? Sau tu te asteptai sa vezi cam acelasi numar de Skoda Fabia cum ai vazut Clio, Fiesta sau Corsa. :))
Orice masina e fiabila daca o tii in fata blocului...