Toyota a prezentat noua generație Supra în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Producătorul nipon propune un model sport croit special pentru a oferi aceleași atuuri cu care primele generații au cucerit lumea auto.
Noul Supra este dezvoltată în colaborare cu producătorul german BMW, Z4 fiind omologul niponului în gama bavarezilor. Pentru moment, reprezentanții Toyota au oferit doar câteva informații de bază cu privire la noua generație Supra, detaliile fiecărei versiuni urmând să fie publicate în perioada următoare.
Noua generație Toyota Supra: date esențiale
● Supra are o lungime de 4.380 de mm, lățimea este de 1.865 de mm, iar înălțimea ajunge la 1.295 de mm. Ampatamentul anunțat de constructorul japonez este de 2.470 de mm, aceeași valoare fiind trecută și în dreptul fratelui de platformă BMW Z4.
● La nivel estetic, noua generație Toyota Supra a preluat o mulțime de elemente de design prezentate în premieră pe conceptul FT-1. La nivel frontal, designerii au pregătit un spoiler cu un aspect agresiv, prize de aer generoase, un splitter din fibră de carbon și faruri cu o semnătură luminoasă nouă. Plafonul iese în evidență mulțumită formei "double-bubble" în timp ce zona din spate integrează accesorii din fibră de carbon, un stop central asemănător cu cel utilizat pe monoposturi și cele două terminații generoase ale sistemului de evacuare.
● Pentru interior, designerii constructorului japonez s-au inspirat din elementele pe care deja le-am văzut de ceva ani în gama BMW.
Astfel, tunelul median este dominat de un controller rotativ cu ajutorul căruia pasagerii vor putea naviga prin meniul sistemului de infotainment.● De asemenea, clienții vor observa un volan cu un design apropiat de cele folosite de BMW, iar ecranul sistemului de infotainment ne duce cu gândul tot la modelele bavarezilor. Pentru moment, Toyota a anunțat că instrumentarul digital de bord are un ecran de 8.8 inch, iar clienții vor putea comanda și un head-up display.
● Inginerii constructorului nipon spun că masa noului Supra este distribuită în mod egal pe cele două punți. Pentru un comportament de top atât pe circuit, cât și pe drumurile publice, Toyota a pregătit o suspensie adaptivă disponibilă standard pe anumite niveluri de echipare. Japonezii spun că Supra va dispune de două moduri de rulare (Normal și Sport) și de un sistem launch control.
● Noua generație Supra va fi disponibilă cu trei motorizări pe benzină, toate acestea fiind preluate din gama lui BMW Z4. Indiferent de motorul ales, japonezii propun o cutie automată sport cu 8 rapoarte.
● Varianta de bază va miza pe un motor de 2.0 litri cu patru cilindri capabil să ofere 197 de cai putere între 4.500 și 6.500 rpm, și 320 Nm între 1.450 și 4.200 rpm.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.5 secunde, cu 0.1 secunde mai bine comparativ cu varianta Z4 sDrive20i.● Cea de-a doua variantă propusă de Toyota mizează tot pe motorul de 2.0 litri. De această dată, unitatea oferă 258 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm, și 400 Nm începând cu 1.550 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.2 secunde.
● Vârful de gamă pregătit de Toyota folosește un propulsor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Unitatea pe benzină oferă 340 de cai putere începând cu 5.000 rpm și 500 Nm începând cu 1.600 rpm. Cu o masă totală de 1.520 de kilograme, versiunea de top a lui Supra are nevoie de 4.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
● Noua generație Supra va fi disponibilă începând cu vara acestui an.
ii tare fain ttrs
is motoare mai sportive la audi
Tesla model 3 încarca 50% baterie în 17 minute, plecând de la 10% cei drept , 40 minute pentru 80%
https://www.youtube.com/watch?v=Ka4Vo_ZvUaM
Pe scurt, se știu deja prețurile pt Supra 3.0 în UK (52.700 pounds = 59.100 €) și Germania (62.900 €.)
Scump doamnă, scump - în raport cu fratele de platformă Z4 zic, mai ieftin ca Supra în ambele țări (costă echivalentul a cca. 55.000 € la englezi și 60K la nemți) ...deși e, paradoxal mai scump la noi (aprox. 63K €).
Ambele mașini sînt fabricate-n Austria pe aceeași bandă, la Magna Steyr, deci nu-i vorba de ceva taxe/vămi. În plus, regula-i un preț mai mare cu 7-8-10% pt un cabrio cu aceeași platformă în raport cu coupe-ul, din cauza complexității crescute (mecanisme acționare pavilion, ranforsări etc.).
OK, BMW-ul îmi pare - nu doar mie - mai puțin reușit ca stil, dar n-aș digera prosteala prețurilor Supra...evaluate :-)) - în cazul (SF) c-aș avea bani de una.
Un anume Dale Thomas din Tennessee avea, în mai 2016, +520.000 mile (cca. 840.000 km) rulați fără probleme... dar și fără rugină cu Supra lui Mk IV (A80). Probabil că se apropie acum de 1 milion km, fără să fi umblat la motor (2JZ-GE ce-i drept, adică versiunea non-turbo de 225 CP.)
Cînd a cumpărat-o, costa puțin peste 30K $ (Turbo era 39.000 $... care se transformau peste Ocean în 106.000 DM !) Un motiv să se vîndă la nemți în doar 500 exemplare-n 4 ani (93-97).
D-aia cred că și actuala declinare e gândită în principal pt americani și japonezi -- chiar dacă hype-ul filmografic Fast&Furios m-ar putea contrazice și cele 900 Supra rezervate pt. europeni anul ăsta or fi prea puține.
3. - în episodul aviator.
Acum ce mai conteaza inca 10 000€ in plus pentru fani!