Seat a prezentat oficial primele imagini și informații oficiale legate de cea de-a cincea generație Ibiza, speranța pe care marca Seat și-o pune în segmentul B pentru următorii ani. Noul model împrumută principalele linii estetice de la fratele mai mare Leon, aspectul familiar fiind evident. Marea noutate este însă legată de platforma pe care este construită mașina, Seat mizând pe baza tehnică modulară MQB A0, aceeași pe care Grupul Volkswagen va construi viitoarele VW Polo, Skoda Fabia și Audi A1.
Noua generație Seat Ibiza: date esențiale
● Este a cincea generație a modelului Serat dedicat segmentului B. Prima a fost prezentată în 1984. Până acum, Seat a vândut 5.4 milioane de unități, fiind cel mai vândut model al brandului iberic.
● Noua generație Ibiza este sensibil mai mare la exterior și vine cu un habitaclu mult mai încăpător decât modelul pe care îl înlocuiește. La exterior, cea mai interesantă modificare este cea a lățimii mașinii, care a crescut cu 8.7 centimetri. Ampatamentul crește cu 9.5 centimetri, valori care se regăsesc complet în spațiul dedicat pasagerilor, mai ales în cazul celor de pe scaunele din spate.
● Portbagajul lui Ibiza ajunge acum la 355 de litri (+63 de litri față de generația înlocuită).
● Noua platformă MQB asigură, spun cei de la Seat, o ținută de drum superioară și o rigiditate torsională cu 30% mai ridicată.
● Noul model renunță la versiunile cu 3 uși, mizând exclusiv pe varianta cu 5 portiere. Seat consideră că această modificare este realizată pentru că "opțiunea cu cinci uși oferă look-ul sportiv al modelului cu trei uși".
● Seat anunță că noul Seat Ibiza "a făcut pași calitativi evidenți în ceea ce privește insonorizarea, vibrațiile și ținuta de drum".
● Odată cu lansarea noii generații, Ibiza este oferită în patru niveluri de echipare. Baza se numește Reference, al doilea nivel este Style, iar vârful este împărțit de versiunile FR (alură sportivă, suspensii rigide) sau Xcellence (elemente sofisticate, design elegant).
● Ibiza oferă sisteme tehnologice de înalt nivel împrumutate de la frații mai mari, Leon și Ateca. Modelul spaniol oferă frânare automată de urgență (Front Assist), rulare autonomă în traficul aglomerat (Traffic Jam Assist), cruise control adaptiv, acces și pornire fără cheie și cameră de marșarier.
● La interior, piesa centrală a bordului este display-ul touch cu diagonala de 8 inch. Acesta găzduiește sistemele de mirroring Apple CarPlay și Android Auto.
● Habitaclul oferă un design general simplu, bazat pe linii drepte și angulare.
● Sistemul audio de le Ibiza este semnat de Beats lși oferă un procesor digital de semnal și 7 incinte acustice.
● Motorizări diesel: 1.6 TDI în versiunile de 80, 95 sau 115 cai putere.
● Motorizări pe benzină: 1.0 TSI (3 cilindri) de 95 sau 115 CP. În toamna anului 2017, Ibiza va oferi și o versiune 1.5 TSI de 150 CP.
● Motoarele sub 95 de CP vor utiliza transmisii manuale cu 5 trepte, iar cele superioare beneficiază de cutii de viteze de 6 rapoarte. Motorizările de top beneficiază opțional de transmisii DSG cu 7 trepte.
● Noul model va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva (martie 2017) și va intra în showroom-urile europene în vara acestui an.
fata de leon inghesuita
stalp c ca la kia venga
spate de renault kwid
imi place
Nu neg ca arata foarte bine dar speram sa vad un progres.
Nici interiorul aproape xeroxat dupa al Fabiei nu-i mirific, da-n orice caz pare ergonomic si marcheaza o evolutie pozitiva la gadget-uri "connected" - capitol care pe mine ma lasa rece, dar pe altii nu.
Atuul celui mai mare portbagaj din clasa va contribui insa si el la vinzari.
Stramoasa ei avea zic eu mai multa personalitate - d-aia ma si tenta anul trecut prin raportul pret / performantze in versiunea FR 1.4 TSI de 150 CP (cu 2 cilindri decuplabili, la care vad ca se renuntza acum).
Era mai rapida ca SSSwift-ul meu actual 1.6, dar si mai economica - pe hartie, evident -, insa factorul care m-a convins sa n-o iau dupa drive-test a fost ABS-ul care-i bajbaia periculos cu presiunea de franare in virajele abordate sportiv.
Precizare: nici n-am atins stadiul "foarte sportiv", dupa prima curba progresiv mai rapid luata - totusi fara iesire-n decor, dar cu roata spate-interior la doua palme de sol dupa ce ABS-ul se... razgandise :) si slabise abrupt presiunea-n circuit chiar inainte de intrarea-n viraj.
...O hiba a trecutului care a fost probabil rezolvata de VAG la noua generatie - dar pe care am pomenit-o fiindca poate interesa unii cumparatoir de Ibiza FR / Cupra SH, iar in testele de la noi NU a fost niciodata decelata,.
Nici macar la versiunea Cupra 1.8 TSI (p-asta n-am probat-o ca nu ma interesa, dar publicatiile serioase vestice sustin ca suferea de aceeasi setare stranie a franelor.).
Si sa nu uit un alt punct pozitiv al noii Ibiza, daca tot am re-intrat: garda la sol nu pare atit de joasa ca la alte concurente (Hyundai i20 de ex.) si implicit se preteaza mai bine [si unor] gropane romanesti.
De-oi fi fost eu chior, mea culpa.
- Ampatament generatie actuale este 2469 mm + 9.5 cm = 2564 mm, aproape de valoarea de la Golf 5/6 2575 mm sau Leon-ul similar cu acest Golf cu 2578 mm
- In ceea ce priveste portbagajul avem valori mai bune la acest Ibiza (355 l) vs Golf 6 (350 l) sau Leon (341 l)
In acest moment eu detin o masina din vechea clasa compacta dar in momentul in care voi alege sa imi schimb masina clar prima data ma voi uita la actuala clasa subcompacta pentru ca este suficient de mare pentru ceea ce imi este necesar
da, arata ca un leon mai mic, dar asta chiar e un lucru rau? pana nu le vad una langa alta, nu ma pronunt, desi nu imi plac papusile matrioshka in designul auto.
masinile devin din ce in ce mai mari si clasele cu dimensiunile actuale numai corespund cu ce stiam acum 15-20 ani (sa zicem) .
Clar, constructorii cu scopul de a creste vanzarile (concurenta bat-o vina) profita de orgoliul clientului oferindu-i mai multa masina cu fiecare generatie. In acest caz poate ca n-ar trebui sa ne mire si cresterea constanta a pretului.
Revenind, te intrebi "la ce imi trebuie atata amar de masina"? Pentru ca daca esti destul de lucid si rezonabil te poti lipsi de aia inca 7 cm in lungime sau 3 in latime sau 10 la garda la sol. Asta daca mergi sa-ti cumperi masina cu pixu'n mana si dupa ce ti-ai identificat realist necesitatile. Exista si situatia inversa, evident, sa nu iti mai intre in masina kidsii aparuti intre timp. Dar, cum deobicei, masina e cumparata functie de cate valuri de "sincera" admiratie produci cunoscutilor sau amara invidie vecinilor ne luam mai tot timpul inca 10 cm aici, inca 20 colo si apoi ne intrebam de ce locurile de parcare sunt prea mici ori au disparut.
@someone...mi-ai luat-o inainte. Fiesta e usor depasita (nu e neaparat urata) dar cam stearsa si putin parca feminizata (iarasi nu un lucru rau) dar designul pare sa-i ingusteze segmentul de clienti. Imi aduc aminte, in acest caz, de Ford Ka (prima generatie) un manifest in design foarte indraznet care, impotriva opiniilor impartite, a punctat destul de bine.
la modul general, pana la urma, iti cumperi masina care iti place
si ca o adaugare la comentariul meu anterior, bine ca nu arata ca un toledo mai mic, asemanarea cu leon mai merge.
Si-n perspectiva schimbarii Swift-ului meu actual (cu portbagaj prea mic, recunosc - e unul din putinele lui minusuri) o sa aleg tot o masina pina-n cca. 3,85 m lungime / 1,70 m latime, chiar daca m-oi incadra atunci in segmentul "micro".
Altii (eventual cu copii si mai... bine-crescuti ca mine :-)) au insa motive sa fie multumiti de actuala evolutie, mai ales ca si pretul mini-urilor "B" a sarit si el in teritoriul compactelor "C".
Din nefericire am avut iarasi ''onoarea'' sa dau peste o elucubratie a unui de sus pe nume @Marian, alt hater pro-vagist , care habar n-are nici atunci cand incearca sa-si sustina ''favoritii'' . Prietene. Seat Leon ofera 380L volum portbagaj, de unde ai scos 341 ? Iar Golf tot 380L , de unde ai scos 350 ? Ce ma amuza este faptul ca @vianu alias @marian, incearca sa se sustina pe el insusi astfel nu vad cum unul cu un dram de cultura n-ar fii observat GRESELILE spuse :))) . Cine a zis ca acest domeniu nu-i de oricine, avea dreptate.
@someone, alt spalat pe creier. Platforma MQB= MARKETING = scopul prin care VAG poate face ECONOMII atat la suspensie, motoare cat si transmisii.
http://www.seat.ro/leon-1/descriere
http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=26970
Eu nu inteleg cum altii pot dezinforma cu atat nerusinare . BULLSHIT !
sau oricine altcineva care citeste aceste comentarii, dar vreau argumente obiective, nu subiective.
Personal prefer ergonomia de pe viitorul Fiesta, i30 (clasa compacta) sau actula si viitoarea Mazda 3 (valabil la toate viitoarele modele ale marcii japoneze) sau noile modele Mercedes, Audi, BMW. In cazul modelelor amintite, ecranele vor fi pozitionate in partea superioara a bordului, stil tableta fiind mai usor lizibile fara ca soferul sa-si ia complet privirea de la drum cum e cazul Ibizei unde ecranul este in dreptul partii mediane a volanului. Buba pe care de altfel o au majoritatea producatorilor.
E buna observatia cu clasa mica care a ajuns la dimensiunile clasei compacte de acum 13-14 ani. Treaba cu Matrioska e valabila la toti producatorii actuali. Oarecum nu e ceva nou. Pe piata americana, in anii 58, GM facea cam acelasi lucru, insa e adevarat ca in cazul acelorasi dimensiuni:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ea/66/8b/ea668bdf689ea0356dc89ea8ab7fd49e.jpg
La fel si cu platformele modulare. Toti au sau tind spre asa ceva pentru scaderea costurilor. GM avea in 2014 26 de platforme (de la clasa mini pana la pick-up-uri sau suv-uri full-size), iar in 2025 va avea doar 4!
''Treaba cu Matrioska e valabila la toti producatorii actuali.''
Care actuali mai omule ? De cand noul Kia Rio seamana cu actualul C'eed, de cand Yaris seamana cu Auris ? De cand Micra seamana cu Pulsar ? de cand Mazda 2 seamana cu 3 ? de cand Jazz seamana cu Civic ?
Ibiza seamana 100% cu Leon, mai ales la interior : volan, schimbator, manete , comenzi geamuri, etc
Debutul comercial al noii Fiesta va coincide oricum cu al Ibizei si-atunci vom avea confirmarea - sau nu - a predictiilor fiecaruia.
P.S. Mazda 2 e o masina f. buna si clar subevaluata in segment, dar vanzarile ei sint debile, din varii motive - unele obiective, dar cele mai multe pur psihologic induse.
Si Swift-ul se vinde f. slab, desi e vioaie, f. fiabila si ieftina simutan, chiar daca mai micutza (la noi mai ales - din 2.000 Suzuki vindute-n 2016 cca. 1.600 au fost Vitare, vreo 170 SX-4, citeva Jimny si-apoi Swift / Celerio... mai deloc.)
Traim deci intr-o iluzie construita pe abureli de marketing si PR-branduire subliminala - nu doar pe felia auto insa.
Ce a spus Coco nu e neaparat gresit. Dar este in acelasi timp o parere tipica a unui fan VAG. Personal consider ca nu poti discuta despre masini cu acesti ultrasi, care in afara de marca lor preferata, nu mai exista altceva. Este pierdere de timp.
Ibiza asta, desi lata si ea cit un fost BMW Seria 3 E46, nu-i insa atit de "manga" ca Honda pomenita si se va vinde sigur bine.
Domnilor este doar o analiză raportată la evoluția tehnologică a modelelor de clasă mică de la o generație la alta, noutățile aduse și elementele preluate de la clase mai mari și nu o postare de fan ( nu dețin un auto al grupului VAG la acest moment ) iar celelalte apreciere referitoare la mărci și discuția dintre ele se reduc doar la comparative profesioniste ( teste, analize pe criterii auto unanim acceptate, fie de strada, fie mixte de tip strada - circuit care la noile modele nu există la ora actuală ) . Recunosc că modelul Fiesta trebuia adăugat dar celelalte fără supărare sau răutate...Scuze...Nu pot face parte din evoluția sus amintită.
În ceea ce privește piata este clar că avem diferențe, diverse filozofii și chiar opțiuni culturale diferite ( bune sau mai puțin bune ) dar un lucru este evident și anume că vânzările în general nu se bazează pe valoarea produsului ci pe marketing și tipul pieței - deci nu poate fi decât un criteriu de eficiență economică și nu unul de valoare tehnologica