După o serie lungă de teaseruri și chiar câteva imagini scăpate pe internet, Porsche a dezvăluit oficial a treia generație a SUV-ului Cayenne și a întărit temerile unui design care nu se abate foarte mult de la actualul model.
Totuși, chiar dacă păstrează elemente definitorii pentru brandul din Stuttgart, noul Cayenne adoptă blocuri optice față ușor mai alungite, prize de aer mai mari în spoilerul frontal, lumini LED diurne și faruri matrix și un profil ușor mai turtit pentru a da impresia de agresivitate.
Mai ușor cu 65 de kilograme
Pachetul vizual este completat de jantele generoase, care ajung până la 21 de inch și de linia posterioară care ne trimite cu gândul la Panamera Sport Turismo, primul break din istoria germanilor. Blocurile optice cu LED adoptă semnătura cu patru puncte și sunt unite cu o baghetă luminoasă.
Chiar dacă lungimea a crescut cu 7 centimetri, noul Cayenne păstrează același ampatament de 289 centimetri, suficient pentru a primi cinci pasageri și pentru a garanta un portbagaj mai mare cu 15% și cu o capacitate totală de 770 de litri.
Comparativ cu generația actuală, noul Cayenne este mai ușor cu 65 de kilograme, un detaliu important când vine vorba despre eficiență.
Interior preluat de la Panamera
Interiorul a fost redesenat și vine acum cu un aer digitalizat care presupune renunțarea la amalgamul de butoane de pe planșa de bord și consola centrală.
În spatele volanului, Porsche păstrează un ceas analog, flancat de două ecrane de 7 inch. În centrul planșei de bord își face apariția un display tactil de 12.3 inch, similar celui de pe Porsche Panamera.De asemenea, tot de la Panamera este preluată și consola centrală cu butoane tactile, mult mai puține decât cele convenționale. Există o mulțime de sisteme noi de siguranță, implicit vedere pe timp de noapte, rulare semi-autonomă în trafic aglomerat și schimbarea automată a benzii de rulare.
Pe lista de opționale există posibilitatea de a comanda sisteme de sunet Bose și Burmester.
Doar motoare pe benzină
Sub capotă, zvonurile s-au adeverit. Noul Cayenne se lansează, cel puțin momentan, doar cu propulsoare pe benzină. Despre diesel încă se discută, oficialii luând în considerare chiar și excluderea lor completă din gamă, deși acest lucru ar afecta clar vânzările europene.Versiunea standard a noului Cayenne se lansează alături de un V6 de 3.0 litri, capabil să dezvolte 340 de cai putere și 450 de Nm, ceea ce înseamnă cu 40 de cai mai mult decât în cazul actualului model standard.
Este suficient pentru a-l ajuta să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.9 secunde, însă numai alături de pachetul Sport Chrono, disponibil și el pe lista de opționale.Versiunea superioară, adică Cayenne S, adoptă un V6 biturbo de 2.9 litri, care livrează 440 de cai putere și 600 de Nm. Sunt cu 20 de cai în plus față de actualul Cayenne S, motiv pentru care sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.9 secunde cu pachetul Sport Chrono. Viteza maximă se oprește la 265 de km/h.
Ambele unități sunt oferite alături de o cutie automată cu opt rapoarte, denumită Tiptronic S.
Pe lângă motoarele îmbunătățite, Cayenne primește și un nou set de frâne, denumit Porsche Surface Coated Brakes, care propune un disc din oțel peste care a fost aplicat un strat de tungsten-carbide, un compus chimic care crește frecarea și care lungește durata de viață. Frânele din carbon ceramic rămân însă vârful gamei la acest capitol.
Ținuta de drum este asigurată de clasicele sisteme Porsche (Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control), dar și de o direcție spate, care poate fi comandată opțional.
Noul Porsche Cayenne poate fi deja comandat în Germania, prețul său de pornire fiind fixat la 74.828 de euro.
2. spatele intr-adevar arata bine... stopurile in special... eleronul de luneta prea voluminos (au si incercat sa il mascheze vopsindu-l in doua culori)
3. design prea sters... in esneta e echilibrat dar nu are acel wow... pare la fel de corect ca un VW Golf sau VW Transporter dar asta e un Porsche totusi...
4. va mai aduceti aminte cat de usor se manevra la volan un telefon mobil cu tastatura comparativ cu un smartfone? sigur, o sa imi ziceti de hands-free, comenzi vocale etc. insa asta nu e valabil si la ecranele astea din Porsche... in plus urmariti orice film dintr-un salon auto cu Porsche Panamera si o sa vedeti cum se vede praful pe aeste ecrane (desi masina e nefolosita)... toti ziaristii care le-au testat se plang de urmele de amprente si de reflexiile pe care le au televizoarele astea, inclusiv in parbriz cand conduci... nu o sa inteleg niciodata de ce monitoarele de calculatoare, ecranele telefoanelor mobile, televizoarele si mai nou displayurile astea din masini sunt lucioase (cine a avut un gadget cu ecran mat a vazut diferenta de calitate in favoarea ultimului)