Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa A. Modelul va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar listele de comenzi vor fi deschise în luna martie.
Așa cum era de așteptat, noua generație a modelului de clasă compactă a trecut prin numeroase transformări. Nemții au modificat exteriorul, au îmbunătățiti interiorul și vin și cu o gamă variată de motorizări.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: dimensiuni și design
Noua generație Clasa A a suferit transformări majore. Modelul compact dezvoltat de constructorul german măsoară acum 4.419 mm lungime (+127 mm), 1.796 de mm lățime (+16 mm) și are o înălțime de 1.440 de mm (+70 mm). De asemenea, ampatamentul a crescut și el de la 2.699 de mm la 2.729 de mm.
Mulțumită noilor dimensiuni, nemții au reușit să îmbunătățească și spațiul pentru pasageri. Astfel, spațiul pentru umeri a crescut cu 9 mm pentru pasagerii din față, respectiv 22 de mm pentru pasagerii din spate, în timp ce spațiul pentru cap a fost îmbunătățit cu 7 mm în față, respectiv 8 mm în spate. Și portbagajul a crescut cu 29 de litri și oferă acum 370 de litri. În plus, zona de încărcare este mai lată cu 20 de centimetri comparativ cu versiunea precedentă.
Estetic, noua generație Mercedes-Benz Clasa A reprezintă un nou pas realizat prin filozofia Sensual Purity. Nemții spun că au optimizat dimensiunile fapt ce a dus la un Clasa A capabil să ofere sportivitate, dinamism și emoție.
Zona frontală are acum un design progresiv: capota lungă, blocurile optice noi și grila masiva sunt principalele elemente care au modificat consistent silueta noii generații Clasa A. Stopurile cu design nou, eleronul discret poziționat pe hayon și difuzorul completează look-ul noului model compact.
Mercedes-Benz spune că noul Clasa A are un coeficient aerodinamic de 0.25. Nemții au montat pe Clasa A noul Airpanel (opțional). Acesta sistem este alcătuit din două clapete poziționate în spatele grilei radiatorului care se închid sau deschid în funcție de "nevoile" sistemului de răcire. În standard, noua generație Clasa A este echipată cu faruri cu halogen și lumini de zi cu LED. Opțional, clienții vor putea comanda blocurile optice LED High Performance sau Multibeam LED (18 diode).
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: interior
Mercedes-Benz spune că noua generație Clasa A oferă o parte dintre dotările pe care clienții le regăsesc în clasele superioare. Nemții spun că au împărțit panoul de bord în două zone despărțite orizontal de o baghetă luminoasă. În zona inferioară, designerii au integrata noile guri de ventilație și cele două ecrane.
Bordul noii generații Clasa A va putea fi comandat în trei versiuni: ecrane de 7 inch atât pentru instrumentarul de bord cât și pentru sistemul de infotainment, un ecran de 7 inch și unul de 10.25 de inch sau ecrane de 10.25 de inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul de infotainment.
În același timp, volanul a fost restilizat, iar utilizatorul poate opera sistemul de infotainment cu ajutorul zonelor tactile. Opțional, Mercedes-Benz oferă și un touchpad amplasat pe tunelul median.
Noua generație Clasa A va putea fi comandată cu un sistem de iluminare ambientală cu 64 de nuanțe și cu trei tipuri de scaune (normal, confort și sport). Conform oficialilor germani, noul Clasa A va putea fi comandat în trei linii de echipare: Style, Progressive și AMG Line, fiecare dintre acestea având elemente specifice atât de exterior, cât și de interior.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: tehnologie
Odată cu Clasa A, Mercedes-Benz a introdus și noul sistem de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
O componentă aparte o consitutie inteligența artificială și faptul că noul sistem este capabil să învețe stilul fiecărui posesor. Nemții spun că această tehnologie o să genereze o conexiune emoțională între șofer și vehicul.În același timp, constructorul german anunță că MBUX va putea primi update-uri "over the air". Sistemul promite experiențe plăcute și o structură ușor de accesat și înțeles. Meniul o să fie structurat pe trei zone (Homescreen, Basescreen și Submenu) și va putea fi controlat cu ajutorul zonelor tactile de pe volan, atingând ecranul central sau prin intermediul touchpad-ului.
Noul sistem MBUX o să integreze un asistent vocal. Acesta intervine ori de câte ori pasagerii rostesc "Hey Mercedes" (asemănător cu sistemul folosit de Apple) sau apasă un buton amplasat pe volan.
Sistemul de navigație folosește informațiile oferite de HERE și este capabil să ofere sugestii (puncte de interes din zonă, benzinării ș.a.m.d.). În plus, nemții spun că harta integrează și elemente de realitate augmentată. Toate aceste elemente sunt completate de un head-up display modern.
Mercedes-Benz spune că noul Widescreen cockpit (cele două ecrane) sunt disponibile în trei moduri diferite (Classic, Sport și Discreet) în funcție de starea șoferului. Bineînțeles că va exista și un mod cu ajutorul căruia fiecare șofer să personalizeze afișajul celor două ecrane. În plus, clienții vor alege culoarea ambientală, iar mai apoi vor putea salva aceste "lumi", așa cum sunt numite de nemți, și le vor putea accesa în funcție de starea de spirit.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: sisteme de siguranță și tehnologii semi-autonome
Noua generație Clasa A oferă cele mai noi sisteme de asistență, dar promite și tehnologii de conducere semi-autonomă. Nemții spun că au îmbunătățit camera frontală și sistemele radar, iar acum acestea pot "vedea" maximum 500 de metri. De asemenea, modelul de clasă compactă folosește hărțile și informațiile oferite de sistemul de navigare pentru a completa funcțiile de asistență.
În standard, noul model de clasă compactă este disponibil cu o versiune îmbunătățită a tehnologiei Active Brake Assist. În funcție de situație, sistemul este capabil să micșoreze consecințele unei coliziuni cu alte vehicule sau cu bicicliști și pietoni.
Mercedes-Benz oferă pe noua generație Clasa A pachetul Driving Assistance. Acesta include: Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Lane Change Assist (funcționează între 80 și 180 km/h și ajută în momentul în care șoferul se pregătește să schimbe banda de rulare), Active Emergency Stop Assist (vehiculul oprește în siguranță atunci când șoferul are activ sistemul Active Steering Assist dar nu a intervenit asupra direcției într-un anumit interval de timp), Active Brake Assist, Evasive Steering Assist (funcționează între 20 și 70 km/h și ajută șoferul pentru a evita pietonii detectați de sistemele radar; întotodeauna impulsul trebuie să vină din partea șoferului), Active Lane Keeping Assist (funcționează între 60 și 200 km/h și atenționează șoferul dacă a depășit banda de rulare; există posibilitatea ca sistemul să acționeze direcția mașinii), Active Blind Spot Assist (funcționează între 12 și 200 km/h și atenționează șoferul dacă în unghiul mort se află alte vehicule sau bicicliști), Traffic Sign Assist (recunoașterea semnelor de circulație) și Active Parking Assist (asistent la parcare).
Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist funcționează între 0 și 210 km/h pe toate tipurile de drumuri și este capabil să ruleze și să mențină o distanță constantă față de vehiculul din față.
Reducerea vitezei este direct influențată de modul de rulare selectat de șofer (Sport, Confort sau Eco).Active Speed Limit Assist lucrează împreună cu informațiile oferite de sistemul MBUX și de cele livrate cu ajutorul Traffic Sign Assist. Alături de Active Distance Assist Distronic, tehnologia adaptează viteza în funcție de semnele identificate sau de informațiile primite de la sistemul de navigație.
Mercedes-Benz Clasa A va putea opri și porni singur în zonele congestionate atât pe autostrăzi, cât și pe drumuri similare. Tot în dreptul sistemelor de siguranță trecem capota activă și senzorul capabil să dezactiveze airbag-ul pasagerului din dreapta dacă a fost montat un scaun de copil.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A: motorizări
În momentul lansării, noua generație Mercedes-Benz Clasa A va fi disponibilă cu trei motorizări: două pe benzină și un diesel. Ambele motoare pe benzină vin cu filtru de particule, în timp ce propulsorul diesel utilizează tehnologia AdBlue pentru tratarea gazelor de eșapament.
Cea mai accesibilă versiune se numește A 200 și este oferită alături de motorul de 1.332 de cmc, dezvoltat în colaborare cu Renault și produs în cadrul fabricii din Kolleda, Germania. Unitatea cu patru cilindri produce 163 de cai putere la 5.500 rpm și 250 Nm între 1.620 și 4.000 rpm. Motorul dispune de un sistem care oprește doi dintre cei patru cilindri în anumite situații de trafic. Pentru început, unitatea va fi oferită cu o cutie 7G-DCT cu dublu ambreiaj. Același motor va putea fi cuplat și la o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
A doua versiune disponibilă se numește A 250 și vine alături de motorul de 2.0 litri benzină care produce 224 de cai putere la 5.500 rpm și 350 Nm între 1.800 și 4.000 rpm. Unitatea va fi oferită tot cu o cutie automată cu șapte trepte și dublu-ambreiaj dezvoltată special. Aceasta ar urma să fie utilizată și pe alte versiuni cu puteri mari.
Cea de-a treia versiune disponibilă în momentul lansării se numește A 180d. Nemții spun că motorul de 1.5 litri diesel este acum ceva mai silențios și produce 116 cai putere la 4.000 rpm și 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Pentru moment, unitatea va fi oferită doar cu o cutie 7G-DCT cu dublu-ambreiaj.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa A poate fi comandată cu trei tipuri de suspensii: standard, sport (reduc gardă la sol cu 15 mm) și cu o versiune cu controlul activ al amortizoarelor. Puntea față vine cu o configurație MacPherson, iar puntea spate are patru brațe pentru versiunea A 250 și pentru variantele cu tracțiune integrală 4Matic. Pentru celelalte versiuni, nemții vor utiliza o configurație semi-independentă.
Oricum asta este strict o chestie de gust. In afara de asta e un pas inainte.
Design agresiv, interior high tech si o motorizare 1.3 pe benzina care la nivel de cuplu e comparabila cu un 1.5 diesel, plusand insa cu o putere cu 40% mai mare.
Cea mai reusita compacta la ora actuala!
in rest doar cuvinte de lauda pentru noul model
Destul de multe componente sunt fabricate in Romania deasemenea. Romanii ar trebui sa fie mandri de generatiile noi de 20-30 pe care le criticam gratuit de cele mai multe ori.
Noi romanii, putem dezvola si fabrica produse de ultima generatie. Pacat ca nu le putem face noi, pentru noi la noi in tara.
Multi din tinerii astia au plecat deja in toata Europa unde lucreaza pentru furnizorii, sau pentru Daimler direct, iar unii - chiar multi - lucreza...inca...din Romania pentru Daimler.
Ar fi pacat sa ii pierdeti pe toti in viitor doar pentru a putea satisface nevoia de proteja - de a incuraja - lenea, hotia, indiferenta si lipsa de adaptabilitate a unora.
Generatiile astea nu se vor mai sacrifica pentru parintii lor. Parinti lor deja i-au sacrificat.
iar motoarele astea sunt o gluma proasta
sa mai aud pe cineva pe aici ca mai comenteaza tampenii despre motoarele cu 4 cilindri de la volvo
Orice s-ar spune, invechitul 1.5 dci nu face casă bună cu tehnologiile acestui model.
sa vad eu cati din cei care vor cumpara clasa A vor da banii pt echiparile sueripare , acolo unde apar ecranele alea de neam prost.
Realitatea este că, în poze, este prezentată varianta de top - cea care va costa peste 40000€.
La banii ăștia se pot găsi mașini din clase superioare în versiunea de top care bat Mercedesul ăsta la aproape toate capitolele: Volvo S60, Mazda 6, Hyunday i40, etc. Sigur, nu sunt Merțane, e mai greu să epatezi cu ele. Și sunt destui oameni pentru unii contează mai mult aparențele, decât calitatea.
Interiorul e grotesc. Ecranele sunt oribile. Cand bate soarele nu se vede nimic pe ele. Sunt cu touchscreen, deci raman numai urme nasoale de degete pe ele si pur si simplu nu le vad farmecul. Ceasurile clasice pot fi opere de arta facute corect. Nu doresc sa ma uit la niste tablete cand conduc. Sa nu mai vorbim ca noaptea emit prea multa lumina si distrag.
Design-ul exterior, e discutabil si foarte subiectiv. La prima vedere nu mi-a placut spatele aproape deloc. Astazi insa m-am uitat prin toate pozele si parca nu mai arata chiar atat de rau. Proba realitatii va fi insa cea definitiva. Ca sa nu mai spun ca in timp, gusturile se schimba, evolueaza, iar peste cativa ani probabil o sa intelegem mai bine ce au vrut designerii de astazi.
Interiorul. Inca mi se pare o amestecatura de elemente luate de pe toata linia Mercedes. Volanul care poate arata foarte bine pe un S Class, mie mi se pare un pic prea mult pentru clasa asta. Pe de alta parte, incadrat in designul general al interiorului, ii da o nota foarte eleganta. Ecranele :):):):) care genereaza atatea si atatea discutii si ingrijorari ... Mi se pare integrate un pic mai bine in bord decat tableta clasica:) dar pe gustul meu le-as fi "ingropat" o idee mai mult in bord. Ce sper sa vad cat mai curand, este sa scape intr-o zi de marginea groasa dintre afisajul propriu zis si extremitatea fizica a ecranului. O integrare gen smartphone mi s-ar pare mult mai eleganta.
Cat despre ingrijorarea lui @Sam93 ca sunt prea lucioase, ilizibile in soare direct sau orbitoare pe timpul noptii .... :) Da-mi voie sa-ti amintesc ca suntem in 2018. Smartphone-ul tau tot asa face? Chiar nu-l poti citi cand e soare afara? Cumva luminozitatea nu I se regleaza in functie de intensitatea luminii ambientale? Eu pot citi pe telefon chiar si cu ochelari de soare. Noaptea? Cumva nu exista sensori de lumina pe vremurile astea, ori sunt la inceput de cariera? Smartphon-ul tau nu are posibilitatea de autoreglare pe timp de noapte? Iar daca inca e prea luminous, nu poti sa-i reduci si mai mult din intensitate manual?
Amprentele pe ecran, la fel. Da, cand si cand imi frec telefonul de pantaloni, pentru ca asa am eu damblaua sa fie curat. Dar daca sunt foarte ocupat peste zi, pot sa-l folosesc fara probleme si fara sa ma deranjeze amprentele. Care sincer, nu sunt chiar asa de vizibile la urma urmei.
Imi place ca totusi le-a ramas ceva de comentat si carcotasilor. Motorizarea. Ca si cum, masina asta vine cu un singur motor de la Reanult si cu ala o sa moara :):):)
Ca de obicei, e bine pentru ca toata lumea e multumita. Si cei carora le place masinuta, si cei carora le sta in gat.
Bafta maxima A Class :):):) Pe cand un full electric? 500km si 10 minute incarcare maxima?
mai oameni buni, când eram copil erau la mare moda ceasurile electronice aduse si vandute de sarbi (locuiesc in zona de granita) si a trebuit sa ne civilizam un pic sa facem diferenta intre prost gust si calitate... cum spunea cineva mai sus e mult mai ”premium” un ceas de bord clasic bine lucrat
in alta ordine de idei era o vreme când la fiecare generatie de masini compacte se laudau producatorii cu puntea multilink pe spate... Golf, Focus etc. ... acum se pare ca se pleaca de la ideea: lasa-i ba ca sunt prosti si nu stiu nici macare acre e puntea motoare... si de asemenea is atat de prosti soferi incat oricum nu fac diferenta in cvomportamentul masinii (ciudat e ca sunt multi si pe site-ul asta care cred ca au dreptate teparii astia... ce-ti trebuie masina stabila pe viraje la sub 150 CP?!... mai conteaza ca ramane producatorul cu cateva sute de euro profit de la montarea unei punti spate asemenatoare cu cea de la Dacia 1300? nu... important e ca are ecrane lucioase si boxe bang olufsen in habitaclu... desigur e importanta si steaua de pe capota, altfel e suficient si un Reno Megan care se conduce cam in acelasi fel...)
Asta nici nu conteaza, pentru ca aici nu vorbim de smartphoane. Vorbim de ecrane folosite pe bordul unei masini. Daca ai avea macar un modicum de cunostinte in domeniu, ai stii ca in industria auto nu se folosesc aceleasi electronice ca la telefoane. Nici ecranele, nici procesoarele, nici nimic. Sunt facuta la cu totul alte standarde. De aia la masini din 2018 cu ceasuri digitale, de multe ori inca sacadeaza in miscari, merg cu lag la FPS-uri scazute, desi la smartphone-uri nu mai exista problema asta de aproape un deceniu.
Ecranul aceste masini nu functioneaza ca un smartphone. E similar, dar profund diferit. Toti reviewerii profesionisti, in special care au lucrat atat in industria auto cat si IT, precum Savagageese, probabil cel mai bun reviewer auto din lume, au explicat clar ca pentru ca aceste electronice trebuie facute sa reziste la alte conditii si pentru alte perioade de timp, nu pot oferi aceleasi performante ca un smartphone modern. Dar asta e o chestie pentru cunoscatori...
Reglarile de luminozitate sunt inutile, chiar profesionistii independenti recunosc asta. Cand iti bate soarele direct in ecran, are o multime de reflectii si nu vezi mai nimic. E o problema foarte intalnita la masinile astea cu borduri digitale. Mai mult, chiar si la cea mai scazuta setare de luminozitate, noapte e inca foarte deranjant ecranul, pentru ca e o sursa foarte puternica de lumina in interior, ca interiorul trebuie sa fie cat mai intunecat sa vezi cat mai bine afara.
Iar despre amprente, hai sa fim seriosi. Aproape toti producatorii care ofera asa bord iti dau si o carpa sa stergi urmele de degete. Pentru ca stiu ca daca toate nenorocitele de functii ale masinii se controleaza pe touch, si il atingi toata ziua, poate cateodata cu mainile usor murdare, va arata oribil. Sa nu mai vorbim daca folosesti manusi. Cu cat sunt mai mari si mai mult ecranele, cu atat arata mai nasol un bord glossy plin de grasimi ale pielii umane.
Bordurile digitale sunt ca ceasurile digitale. Dragute daca esti copil si te impresioneaza ecranele, dar nu vor fi niciodata o opera de arta precum un ceas mecanic lucrat ca o bijuterie. Mercedes ar putea face niste ceasuri analog ca niste bijuterii, dar e mai usor sa arunci o tableta pe bord, si sa ai acelasi bord la 10 modele.
Sa nu mai vorbim de faptul ca Mercedes incepe sa imprumute din ce in ce mai mult de la Renault si Nissan. In cativa ani vom avea jumatate din gama motorizari si masini Renault cu sigla Mercedes, si suspensie de Logan...
Normal ca un ecran de pe masina nu va avea nevoie de Gorilla Glass pentru ca nu risti sa-l scapi pe jos si sa-l faci praf. Pe de alta parte, Mercedes sustine ca suprafata de pe ecranele lor va fi tratata special pentru reflexiile solare. Vor fi gasit solutia magica cu filmul asta protector? Nu stiu si nu vom sti pana nu le vom vedea in realitate. Pana atunci, toti facem doar supozitii bazate pe ce stim din trecut. Si care s-ar putea sa nu mai fie valabile la timpul prezent.
Masinile mele sunt vechi, (7 si 11 ani) si totusi, la nici una din ele n-am vazut vreodata, indifferent de temperatura, sa-mi sacadeze imaginea. Iar display-urile mele sunt cel putin cu o generatie in urma fata de ceea ce e astazi pe piata.
Orice firma serioasa are un comitet multidisciplinar care analizeaza la sange orice fateta a unei tehnologii noi care urmeaza sa fie introdusa. Istoric vorbind, nu cred ca au fost multe cazuri in care Mercedes a venit cu tehnologii noi pe masinile lor fara sa le testeze riguros ani de zile, iar in clipa in care le-au lansat sa nu mearga brici. Normal ca sunt mici hick-up-uri peste tot, dar nimic care sa nu poata fi corectat din mers, de multe ori cu un simplu recall. Astia nu sunt alde taiota care stau pe margine si astepata sa dea altii cu capul de perete si sa cheluie miliarde pe cercetare iar pe urma sa vina sa copieze.
Ce vreau sa spun e ca nu cred ca s-au aventurat prosteste sa lanseze ecranele alea fara sa stie foarte bine in ce se baga. Hai sa le dam o sansa si sa asteptam un pic pana ies la lumina zilei. Sunt convins ca intr-o jumatate de an o sa stim mult mai multe decat stim astazi.
Compartiv cu afisajele analogice, da, sunt de accord ca cele vechi arata mai classic, mai elegant, etc. Dar generatiile de clienti care vin de cativa ani incoace nu mai dau doi bani pe asa ceva. Cand au crescut cu telefonul si tableta in mana, trebuie sa vorbesti pe limba lor si sa le dai oferi ceea ce le este familiar si ceea ce inteleg. E ca si cum ai cere industriei fotografice sa revina la film si developare pentru ca tie ti se pare ca pozele pe film capteaza mai bine atmosfera, detaliile, etc. Ce-ar fi sa ne intoarcem la plansa si creion cand facem proiectare, pentru ca deh, e mai mult suflet in desenele alea ... :)
Legat de prostia cu jumatate de masina Renault :) poate n-ar fi rau sa stiti ca masina asta are aceeasi platforma MLA2 pe care va fi bazat CLA, GLA, GLB, B Class, etc. Suspensiile sunt in totalitate proiectate si finisate in house de Mercedes. In afara de 2 motoare amarate, entry level, absolut totul e facut de Mercedes. Chiar si motoarele de la Renault sunt modificate dupa specificatiile Mercedes. Cine vrea sa viseze ca e acelasi luru, it's a free country:)
Saptamana trecuta Mercedes si-a avertizat investitorii ca in urmatorii doi ani grosul profiturilor va merge la dezvoltarea masinilor electrice. Chiar daca au momentan vanzari istorice, aproape totul va merge in cercetare. Daca vreti calitate, aia costa si trebuie platita de undeva. Ii inteleg de ce s-au asociat cu Renault, pe care ii prefer fata de alti venetici. Mercedes nu are in spate un Space X si Tesla Battery sa-si sustina pierderi de miliarde asa cum are Tesla Motors. Sunt singuri pe barba lor.
In plus, nu stiu daca ati observat, dar merg cu dezvoltarea pe toate fronturile. Combustie interna, hibrid, electric si hydrogen. Or absolut toate costa enorm. In fine, ma opresc aici. Cum spuneam mai sus, sunt foarte multe aspecte de discutat, pentru ca lucrurile nu sunt deloc simple. Iar amaratele alea de ecrane sunt doar un element dintr-o masina tot mai complexa si mai complicata.
a propos, sa stii ca pana la urmatoarea generatie ecranele alea vor fi la fel de ”rusinoase” ca S4-ul colegului de mai sus
Știți (că doar am precizat de câteva ori) că eu, unul, nu admit sensul termenului “premium” ȋn vorbirea curentă, ci mizez pe mult mai expresivul “lux”. Spre edificare, familia mea deține un MB E 270 din 2002, care, deși respectă condiția de apartenență la identitatea de marcă pe care am inserat-o mai sus, nu mi se pare “premium” ca senzație ȋn ansamblu (evident, nici luxos). Nu ȋncape discuție că materialele din interior sunt de cea mai bună calitate, iar spațiul și confortul nu (mă) dezamăgesc. Plus că oferă o experiență “belea” la volan (de “vină” fiind și tracțiunea spate). Cu toate acestea, dacă plasez această mașină printr-o multitudine de “non-premium” din aceeași perioadă și ȋncerc s-o “vizualizez” de la oarece distanță, mă aleg cu impresia unei picături ȋntr-un ocean…Nu-i vorba de a “confunda” ceva cu altceva (că doar mărul rămâne măr și para pară), ci de ipostaza de flagrantă distincție. Dar ia să fie o “Cobra” sau feblețea mea (W 126), pe care le prefer oricărui MB de segment E și F chiar din prezent și chiar dacă mă impresionează linia perfectă de parametri a Clasei E de la draconica probă IIHS-SOT (apropo, câți dintre cumpărătorii români verifică mai ȋntâi rezultatele mașinii vizate – sau ale unui model echivalent de platformă – la IIHS, dacă nu la categoria SOT, atunci măcar la MOT, ȋn ambele situații acceptând numai calificativul maxim?).
PS. Nu mă voi “lecui” niciodată de paseism…Mai ales pe arie auto.
PPS. Ȋnțepăturile…mafiote se “simt” (de către oricine care este “pe fază”) indiferent de proporțiile postărilor (mai scurte sau mai lungi).
Faptul că Mercedes vrea să folosească aceeași platformă și la fabricarea altor automobile demonstrează că băieții de la Daimler sunt incapabili să facă mașini (și motoare) mici mai bune ca Renault.
Sa nu uitam ca pe vremuri, anii 70 - inceputul anilor 90, Mercedes facea unele dintre cele mai rezistente, dure si fiabile masini care au fost facute vreodata. Ei bine, au facut ei schimbari tehnologice, si la sfarsitul anilor 90, inceputul anilor 2000, fiabilitatea modelelor lor a ajuns sa fie atroce. S-Class-ul si Ml-ul acelor vremuri fiind faimoase pentru numeroasele probleme electronice care le-au avut. Totusi, Mercedes a ajuns in aceiasi perioada la noi culmi a popularitatii si profitului, desi consumatorul pierduse din cauza acestor schimbari.
Inchei subiectul cu un exercitiu de gandire. Asa cum s-a mentionat aici, in 5 ani deja tehnologiile astea eletronice sunt invechite si total depasite de noile generatii. Ei bine, ganditiva cum e sa faci "tehnologia" asta piesa centrala a interiorului masinii tale. In 5 ani va fi total depasita si va arata invechita si urata in comparatie cu tehnologiile care vor disponibile atunci.
Asta e o chestie cu care trebuie sa te impaci cand cumperi o astfel de masina, iar eu nu ma pot impaca cu ea. De aceea, as prefera versiunile de baza. La E-Class inca mai poti cumpara versiune cu ceasuri analog, si asa sper ca va fii si la A-Class, pentru ca dupa mine un ceas analog va arata bine si acum si peste 25 de ani. Fiecare e liber sa aleaga dupa gusturile proprii.
Eu am amanat cat am putut de mult sa imi iau un smartphone si abia in Sep 2015 mi-am luat un Note 5. Pe care il am si acum si nu stiu daca il voi schimba prea curand.pentru ca inca merge foarte bine pentru ce imi trebuie mie.
Referitor la A Class, si eu zic sa vedem cum o sa fie luna viitoare dar mai ales la ce pret.
@G, platforma este MFA (Modular Front Architecture), este la generatia a doua si a fost facuta exclusiv de catre Mercedes. Trebuiau s-o puna si pe infiniti dar au stricat intelegerea. Daca va aparea pe Megane, habar-n-am.
Faptul ca iti place sa crezi ca Mercedes sunt incapabili, etc.este visul tau umed si eu nu pot sa te ajut cu asta.
Parerea mea este ca in liga minora isi permit sa apeleze la Renault fara sa-i doara capul. Dar in afara de motorizarea entry level pe benzina si motorina, altceva eu n-am citit sa mai aibe in comun cu francezii.
Oricum, la mine in sat n-au adus niciodata un A Class si e putin probabil sa vad vreo unul prea curand. Voi aveti mai multe informatii si fara indoiala ca stiti mai multe despre masina asta.
PS e bine ca am lamurit si treaba cu ”smart telefoanele”, pt ca vb altui coleg antevorbitor suntem dresati sa cumparam lucruri de care nu avem nevoie... sunt multi care cumpara noua generatie a ”aifon” care apare doar dupa un an, desi nu aduce nimic revolutionar, fiind doar o usoara evolutie a modelului anterior...
Insa ce ma intereseaza e pretul. V-as recomanda sa nu va entuziasmati pana o sa publice preturile. Daca o sa coste 40.000 in varianta dotata bine si cu un motor dintre cele noi, (de ex cel de 1.4 benzina cu 163 de cai, care suna f bine ca si configuratie), atunci din punctul meu de vedere n-au facut nu stiu ce. Adica 1,2 mil de km rulati in teste e wow, recunosc, dar cand cu banii aia iei un Volvo de clasa medie (care nu e premium, cum spun toti), atunci cei care si-l vor lua vor ingrosa randurile enoriasilor brandului-cult Mercedes, asemeni alora cu cu Apple.
Deci zic sa mai asteptam putzintel. :)
Ce? Isi spurca Merceanu' sangele albastru daca isi instaleaza niste piese Renault? Mi se pare o prostie asta.
Această colaborare a intervenit doar din rațiuni economice și datorită obligativității de eficientizare maximă ( chiar în dauna calității și istoriei de brand ) impusă de realitatea globalizării.
Astfel cele două mărci....fac parte din lumi total diferite conceptual iar pozițional au target-ul de piață și adresabilitate și mai diferit.