Ford a deschis listele de precomenzi pentru noua generație Focus, model pe care îl vom putea admira în showroom-uri începând cu luna septembrie. Noua generație a modelului de clasă compactă a fost dezvoltată de la zero și introduce o nouă filozofie de design.
Ford Focus ara la bază platforma Ford C2, o arhitectură special dezvoltată pentru a îmbunătățit performanțele din cadrul testelor de siguranță, dar și pentru a oferi o experiență de condus mult mai plăcută.
Noul Focus va fi disponibil în versiunile hatchback, break și sedan, iar producătorul american oferă cinci niveluri de echipare: Trend, ST Line, Titanium, Titanium Business și, în premieră pentru gama modelului compact, Vignale.
Noua generație Ford Focus are un ampatament mai lung cu 53 de milimetri și console mai scurte. Lungimea noului Focus este de 4378 de mm (hatchback), iar lățimea măsoară 1825 de mm. Break-ul este mai lung cu 290 de mm.
Modelul de clasă compactă va fi disponibil cu două motoare pe benzină și două unități diesel. Fanii propulsoarelor pe benzină vor putea alege fie un 1.0 EcoBoost de 100 CP sau 125 CP, fie un 1.5 EcoBoost de 150 CP sau 175 CP. Cei care preferă motoarele diesel pot comanda noul Focus cu unitatea 1.5 EcoBlue (95 CP sau 120 CP) sau cu propulsorul 2.0 EcoBlue de 150 CP. Americanii oferă o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu opt rapoarte.
Noul Focus poate fi comandat fie cu o punte spate independentă, fie cu o punte spate cu bară de torsiune și arcuri speciale (Ford Vectoring Springs) patentate de inginerii Ford și lansate în premieră pe noul Fiesta ST. În același timp, americanii oferă și sistemul Continuously Controlled Damping (1.000 de euro). În funcție de anumite caracteristici, acest sistem ajustează răspunsul amortizoarelor pentru o ținută de drum mult mai bună.
În România, cel mai accesibil Focus pleacă de la 17.750 de euro cu TVA. Pentru început, Ford vine cu o ofertă de prelansare: 12.900 de euro pentru varianta de echipare Trend și motorizare de 1.0 litri EcoBoost de 100 CP. Oferta va fi disponibilă până la finalul lunii septembrie și cumulează atât discount-ul oferit de Ford, cât și taxa de casare acordată prin programul Rabla.
Prețuri Ford Focus 5 uși
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend Edition |
Titanium | Titanium Business |
ST Line Business |
Vignale |
1.0 EcoBoost | Benzină 100 CP |
Man6 | 17.750 | - | - | - | |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut8 |
18.250 19.850 |
19.550 21.150 |
20.150 21.750 |
20.750 22.350 |
23.900 25.500 |
1.5 EcoBoost | Benzină 150 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
20.550 22.150 |
21.150 22.750 |
21.750 23.350 |
24.900 26.500 |
1.5 EcoBoost | Benzină 175 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
- - |
- - |
22.750 - |
25.900 - |
1.5 EcoBlue | Diesel 95 CP |
Man6 | 19.500 | - | - | - | - |
1.5 EcoBlue | Diesel 120 CP |
Man6 Aut8 |
20.200 21.800 |
21.500 23.100 |
22.100 23.700 |
22.700 24.300 |
25.850 27.450 |
2.0 EcoBlue | Diesel 150 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
22.500 24.100 |
23.100 24.700 |
23.700 25.300 |
26.850 28.450 |
Prețuri Ford Focus 4 uși
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend | Titanium | Titanium Business |
1.0 EcoBoost | Benzină 100 CP |
Man6 | 18.000 | - | - |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut8 |
18.500 20.100 |
19.800 21.1400 |
20.400 22.000 |
1.5 EcoBoost | Benzină 150 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
20.800 22.400 |
21.400 23.000 |
1.5 EcoBoost | Benzină 175 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
- - |
- - |
1.5 EcoBlue | Diesel 95 CP |
Man6 | 19.750 | - | - |
1.5 EcoBlue | Diesel 120 CP |
Man6 Aut8 |
20.450 22.050 |
21.750 23.350 |
22.350 23.950 |
Prețuri Ford Focus Wagon
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend Edition |
Titanium | Titanium Business |
ST Line Business |
Vignale |
1.0 EcoBoost | Benzină 100 CP |
Man6 | 18.350 | - | - | - | |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut8 |
18.850 20.450 |
20.150 21.750 |
20.750 22.350 |
21.350 22.950 |
24.500 26.100 |
1.5 EcoBoost | Benzină 150 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
21.150 22.750 |
21.750 23.350 |
22.350 23.950 |
25.500 27.100 |
1.5 EcoBoost | Benzină 175 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
- - |
- - |
23.350 - |
26.500 - |
1.5 EcoBlue | Diesel 95 CP |
Man6 | 20.100 | - | - | - | - |
1.5 EcoBlue | Diesel 120 CP |
Man6 Aut8 |
20.800 22.400 |
22.100 23.700 |
22.700 24.300 |
23.400 24.900 |
26.450 28.050 |
2.0 EcoBlue | Diesel 150 CP |
Man6 Aut8 |
- - |
23.100 24.700 |
23.700 25.300 |
24.400 25.900 |
27.450 29.050 |
Nivelul Trend Edition dispune de următoarele echipamente: oglinzi încălzite și acționate electric, lumini de zi cu LED, faruri cu pornire automată, jante din aliaj de 16 inch, lumini de ceață, aer condiționat manual, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, display ceasuri de bord de 4.2 inch, selector moduri de condus, ecran tactil central de 8 inch, scaun șofer reglabil pe 4 direcții, Pre-collision Assist cu recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, asistență la plecarea din rampă, și Lane Keeping Aid.
Ford oferă și o serie de pachete disponibile în funcție de echiparea aleasă.
Pachetul Trend costă 750 de euro și oferă sistem automat de climatizare pe două zone, oglinzi pliabile electric, senzor de ploaie și tehnologia Keyless entry. Pachetul de iarnă este disponibil pentru 400 de euro și include scaune încălzite pentru șofer și pasager, parbriz încălzit și volan încălzit. Senzorii de parcare față/spate costă 500 de euro, iar plafonul panoramic are un preț de 1.200 de euro. Toate aceste prețuri sunt valabile pentru echiparea Trend.Nivelul de echipare Titanium plusează cu următoarele: oglinzi pliabile electric, grilă frontală cu elemente cromate, stopuri cu LED, cruise control cu limitator de viteză, Keyless Start, aer condiționat automat cu reglare pe două zone, senzor de ploaie, tapițerie specifică, ecran tactil de 8 inch, scaune cu reglaje suplimentare. Dacă vei alege nivelul de echipare Titanium Business vei primi în plus următoarele dotări: senzori de parcare față/spate, roată de rezervă de dimensiuni reduse și sistem de infotainment și navigație cu ecran tactil de 8 inch.
Dacă vei opta pentru pachetul ST Line Business, Ford oferă jante de 17 inch specifice, elemente de caroserie ST Line, evacuare dublă, volan ST, schimbător ST, pedale din aluminiu, suspensie sport, tapițerie ST Line. Vârful de gamă Vignale plusează cu: jante de 17 inch specifice, faruri cu LED, elemente de caroserie Vignale, head-up display, elemente de interior Vignale, scaune față încălzite și scaune îmbrăcate în piele și reglabile electric.
Noul Ford Focus vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
125 | 4.8 | 10 | 18.250 |
Honda 1.0 VTEC, Man, Comfort |
129 | 5.1 | 10.9 | 17.500 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI, Man, Best |
120 | 5.5 | 11.1 | 16.761 |
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G, Man, Challenge |
120 | 5.1 | 8.9 | 17.390 |
Opel Astra 1.4 Turbo, Man, Enjoy |
125 | 5.5 | 9.2 | 17.290 |
Renault Megane 1.2 TCe, Man, Business |
130 | 5.3 | 10.6 | 15.200 |
Peugeot 308 1.2 PureTech, Man, Active |
130 | 4.2 | 10.2 | 17.976 |
Seat Leon 1.4 TSI, Man, FR |
125 | 5.2 | 9.1 | 18.462 |
Volkswagen Golf 1.5 TSI, Man, Comfortline |
130 | 5.0 | 9.1 | 19.610 |
Toyota Auris 1.6, Man, Luna |
132 | 5.6 | 10.8 | 19.318 |
Skoda Octavia 1.0 TSI, Man, Active |
115 | 4.9 | 9.9 | 16.439 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
intr-adevar, scumpa pentru un motor de 999cmc, , fie el si mult-premiatul ecoboost. la pretul asta ar trebui sa fie varianta de 1.5 si cu reducerea anuntata.
PS sa speram ca, daca tot au luat-o toti razna cu noile platforme care permit montarea atat a unei punti spate semirigide cat si a uneia multimink, sa vedem optiunea asta la toti... chiar si la viitorul Renault Megane
In 8 ani am schimbat doar o rola la cureaua de accesorii, bobina de inductie si un senzor de pe cutia de viteze. Toate piese originale, costuri accesibile. Masina circula inca, are peste 200.000 km. iar actualul proprietar o foloseste in concedii prin Europa.
Mi-a spus cineva de la reprezentanta Suzuki ca Ford nu va mai produce vreodata un automobil asa fiabil ca Focus I si raman la parerea ca stia el ce stia cand a facut aceasta afirmatie.
Modelele actuale nu mai au farmecul si simplitatea primelor doua generatii Focus. Grilele frontale de la multe modele Ford (Focus, Fiesta, EcoSport) seamana cu gurile unor pesti, iar aspectul noului Focus duce cu gandul la modelele altor constructori. Desi am colegi ce detin de peste 4 sau 6 ani Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP sau Focus 1.0 de 125 CP, fara probleme tehnice pana in prezent, desi ma interesa la un moment dat sa cumpar Fiesta cu una dintre aceste motorizari, pe marginea celor aflate in ultimele luni, am renuntat la model. Ma voi orienta spre alt automobil, cel mai probabil cu motor pe benzina fara turbo. Simplu, clasic, aspirat, fiabil. Si cu 4 cilindri.
Pentru cei interesati de achizitie masina noua sau chiar si la mana a doua, indiferent de ce vor alege si precizand ca vreau doar sa transmit doua editoriale preluate de pe autolatest.ro, recomand (orientativ) doua articole:
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/ford-are-mari-probleme-cu-motorul-pe-benzina-1-0-ecoboost-ecoboom-2018
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/inginerii-mazda-spun-ca-motoarele-cu-3-cilindri-turbo-si-cvt-sunt-o-mare-tampenie-putere-mica-si-consum-mare
ai prieteni care sunt ok cu motoarele alea, forumul romanesc dedicat nu semnalizeaza probleme tehnice deosebite si tu plasezi 2 linkuri gen can-can unde concluzia e ca e nashpa, dar de ce nashpa...din cur(sul) saptamanii
ceva...pute
Le-am acordat mereu credit celor care spun ca nu au probleme, sunt oameni pe care-i cunosc de multa vreme, insa per total, nu voi prefera motorizarile turbo sub un litru si in 3 cilindri. Am condus diverse modele avand astfel de motorizari (de la Kia, Ford si Suzuki) si voi prefera in continuare motoarele in 4 cilindri. Fiecare cu alegerile lui.
La cum te exprimi, nu te astepta sa-ti mai raspund pe viitor, oricate paranteze ''plastice'' iti place sa folosesti. Nu agreez coborarea in urat prin atitudine si exprimare si caut sa ma delimitez de cei ca tine, ca sa nu pierd timp inutil. Asa ca vorba cuiva... poti sa pastrezi... si fix nu-mi pasa de ce-ti pute tie. Sa ai ''succesuri'' ;)
Si am argumentat si de ce. Inca odata spun: linkurile date de tine n-au absolut nici o relevanta. Se vorbeste de un rezultat negativ, de proasta fiabilitate (?) dar NICAIERI nu se specifica CE, UNDE si IN CE CONDITII. Plus ca europenii par a fi scutiti de neplaceri sau o fi de la Brexit? Tie nu ti se pare nimic ciudat aici ? Cat pe ce sa spun puturos, da' vad ca esti mimoza mimozelor ce arunca elegant bolovanu'; si vezi doamne pen'ca esti tu frumos in exprimare eu sa cad in ....posterior!?
Repet...ai gasit doua stiri preluate rapid dar neconfirmate. Incercarea palida de a fi transformate in val de indoiala cu privire la motorizarile in cauza au avut ca efect...oferta si mai potenta a celor de la Ford.
Si sa lamuresc un lucru...clar motoristile astea sunt bigtime fortate ca tehnologie si cu siguranta nu vor avea fiabilitatea in timp a unui "4 in line". Dar tre sa fiu diliu la cap sa ma gandesc ca imi iau masina pentru urmatorii 20 de ani. Asta nu insemna ca optiunea ta (4 cilindri aspirati cel mai probabil de la Mazda) nu merita luata si respectata ca atare.
asadar decat un 3 cilindri turbo de 1 litru mai bine un 4 cilindri aspirat de 1.4 sau 1.6 deoarece e mai rafinat, mai placut in utilizare, consum cam la fel, emisii CO2 cam la fel (in utilizarea normala), fiabilitate mai buna etc.
nu am observat sa se "inece", in urban mi s-a parut un motor destul de elastic fara sa existe o necesitate imediata de a ridica in ture pentru activarea turbinei. Adevarat, daca iti duci traiul in Bucuresti unde plecarea de pe loc in tromba e sportul popular local atunci da, poate ca 1L turbo e cam incomfortabil. Dar eu sunt norocos si merg lejer ca asa e in sat pe la mine, distantele dintre semafoare nu sunt pentru liniute.
tineti minte: benzinarul nu e diesel(traktor). calcati-l cu incredere tot timpul. la peste 3500rpm se trezeste un benzinar, pana in 5500rpm toarce de placere.