Noua generație Ford Fiesta a fost prezentată oficial în luna noiembrie a anului trecut, iar producția efectivă a început în mai. În momentul lansării, hatchback-ul subcompact a surprins prin apariția celui mai puternic motor diesel din istoria modelului (120 de cai putere), dar și prin noile sisteme de siguranță și un interior cu tehnologie modernă.
Pe piața din România, noul Ford Fiesta este disponibil în versiunile de echipare Trend și Titanium, în timp ce variantele Vignale, Active și ST-Line nu beneficiază încă de prețuri. Potrivit listei oficiale de prețuri, cea mai accesibilă versiune Ford Fiesta este cea cu 3 uși, motor pe benzină de 1.1 litri și 70 de cai putere și cutie manuală cu 5 trepte, pentru care trebuie să scoți din buzunar 11.900 de euro cu TVA.
Ford oferă însă motorul de 1.1 litri și într-o versiune de 85 CP, dar și unitatea de 1.0 litri în variante de 100 CP și 125 CP. Pe de altă parte, cel mai ieftin diesel ajunge la 14.000 de euro prin prisma propulsorului TDCi de 1.5 litri și 85 de cai putere, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte.
Același motor este însă disponibil și în varianta cu 120 CP, prețul maxim fiind de peste 18.000 de euro.Echiparea Trend include în standard elemente precum sistem de avertizare pentru depășirea benzii, faruri halogen cu lumini de zi, geamuri electrice față, scaun șofer reglabil pe 4 direcții, buton Eco pentru scăderea turației motorului sau jante de oțel de 15 inch. Echiparea Titanium include în plus elemente precum faruri de ceață, faruri halogen cu lumini de zi și LED, stopuri cu LED, aer condiționat manual sau scaune față cu design sport.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Nr uși | Trend | Titanium |
1.1 | Benzină 70 CP |
Man5 | 3 uși 5 uși |
11.900 12.400 |
- - |
1.1 | Benzină 85 CP |
Man5 |
3 uși 5 uși |
12.400 12.900 |
14.900 15.400 |
1.0 Ecoboost | Benzină 100 CP |
Man6 S&S Aut6 |
3 uși |
13.150 13.650 14.400 14.900 |
15.650 16.150 16.900 17.400 |
1.0 Ecoboost | Benzină 125 CP |
Man6 S&S |
3 uși 5 uși |
- - |
16.150 16.650 |
1.5 TDCi | Diesel 85 CP |
Man6 |
3 uși 5 uși |
14.000 14.500 |
16.500 17.000 |
1.5 TDCi | Diesel 120 CP |
Man6 S&S |
3 uși 5 uși |
- - |
17.750 18.250 |
NOUL FORD FIESTA vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
FORD Fiesta 1.5 TDCi Trend |
85 | 3.5 | 12.5 | 16.500 |
DACIA Sandero 1.5 dCi Prestige |
90 | 3.5 | 11.8 | 12.350 |
NISSAN Micra 1.5 TDCi Visia |
90 | 3.2 | 11.9 | 14.090 |
VOLKSWAGEN Polo 1.4 TDI Comfortline |
90 | 3.4 | 10.9 | 16.279 |
SKODA Fabia 1.4 TDI Ambition |
90 | 3.4 | 11.1 | 15.221 |
RENAULT Clio 1.5 dCi Zen |
90 | 3.3 | 12.0 | 13.950 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Puteati aminti si de Mazda 2, Corsa, Ibiza, 208, C3...
Sau macar sa fi pus si motorizarea pe benzina.....
Fiesta ramane una dintre cele mai reprezentative masini hb de clasa B, insa senzatia e ca preturile au cam luat-o cam mult in sus cu noua generatie, cel putin vs. concurenta. Ford la urma urmelor e un producator de volum-buget comparabil cu Renault, Kia sau Skoda. E aiurea diferenta mare vs. Clio si faptul ca e mai scumpa ca Polo, 208 sau Corsa...
Dar dupa ce iei cateva curbe mai agresive intelegi de unde sunt cei 2000 de euro in plus. Insa pe drumurile din Ro ... nu prea poti sa benficiezi de avantajele aceste masini. Pacat.
La Ford discount-urile nu sunt asa de mari incat sa ajunga printre cele mai ieftine, mai ales ca politica lor se focuseaza pe variantele Trend si nu pe cele de top gen Titanium.
Oricum şi primul grup şi al doilea grup VAG au sistemele modulare de dezvoltare şi deci de reducere a costurilor
Ford sunt de unii singuri şi se vede în preţuri