Noua generație Dacia Duster a fost lansată oficial în toamna acestui an cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, iar printre noutățile introduse se numără un design exterior revizuit și îmbunătățiri majore la interior.
Astfel, modelul include acum o planșă de bord revizuită, materiale mai bune și un display poziționat ceva mai sus, iar în centrul instrumentarului de bord își face apariția un display prin intermediul căruia șoferul primește informații esențiale cu privire la sistemele mașinii.
Așa cum era de așteptat, noul Dacia Duster a fost inclus de organizația Euro NCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranță, iar modelul produs și la uzina de la Mioveni a primit 3 stele.
Iată cele mai importante concluzii ale testelor:
● Duster a obținut punctaj maxim pentru protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact lateral;
● protecția oferită la nivelul genunchilor este bună, însă anumite componente ale dashboard-ului de pe partea șoferului ar putea prezenta riscuri pentru accidentări;
● protecția la nivelul capului este slabă în cazul decelerărilor bruște cauzate de un impact.
În schimb, protecția capului pentru pasagerii din spate este bună, însă acesta s-a deplasat prea mult în față;● protecția oferită copiilor în cazul unui impact frontal sau lateral a fost bună, cu excepția rezultatelor obținute la nivelul pieptului unui copil de 6 ani în cazul unui impact frontal;
● pietonii beneficiază în general de o protecție bună la nivelul capului în cazul unui impact, însă Euro NCAP menționează rezultate slabe la baza parbrizului și de-a lungul montanților parbrizului. Bara de protecție a oferit o protecție bună pentru picioare în toate testele realizate;
● în cazul sistemelor de siguranță, Euro NCAP a menționat doar prezența unui limitator de viteză.
Pe baza acestor rezultate, Dacia Duster a primit un novel de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% în cazul copiilor. De asemenea, organizația a acordat un calificativ de 56% pentru protecția pietonilor și de 37% pentru sistemele de siguranță disponibile.
Citește aici rezultatele obținute de celelalte 14 modele testate, printre care se numără și Fiat Punto, primul model care obține zero stele Euro NCAP.
Sunt convins ca daca testeaza o echipare mai acatari ar lua 4 stele, dar astea sunt regulile.
In primul rand EuroNCAP cumpara independent masinile de test de la dealeri diferiti alesi aleatoriu, pentru a nu da idei constructorilor sa trimita masini cu structura imbunatatita doar pentru teste, asa cum au fost prinsi diversi producatori de anvelope ce furnizau gratis cauciucuri superioare pentru diverse teste.
In al doilea rand, este nevoie de minim 4 masini pentru a fi testate, iar una din ele este mereu o varianta superioara care sa aiba incluse toate sistemele de siguranta oferite ca optionale, precum sistemul de franare automat sau cel pentru detectia pietonilor.
Duster nu poate avea 5 stele atata timp cat nu exista aceste sisteme de siguranta, precum si altele, cum ar fi avertizoarele sonore pentru centurile de siguranta. Dar in schimb, ar fi trebuit sa obtina 4 stele daca ofera acelasi nivel de protectie ca si varul de platforma, nissan qashqai. Problema la acest Duster nu tine de structura de siguranta a masinii, ci de scaunele, tetrierele si centurile mai ieftine folosite si lipsa unui airbag la genunchi, asa cum este mentionat in documentele oficiale.
Rezultatul este onorabil pentru valoarea masinii, daca s-ar fi aplicat regulile initiale de punctaj(inceputul anilor 2000), ar fi obtinut 5 stele, iar daca se aplica punctajul de acum 5 ani, ar fi obtinut 4 stele.
Nu e vorba de lipsa de know-how sau problema de costuri.
Exista masini mai ieftine care iau 5 stele fara probleme.
"In general, the test variant must have safety equipment fitted as standard. In exceptional cases, Euro NCAP allows optional technology to be fitted on the test variant, but only if the option is available on a high number of cars sold and only for a short introduction period. From 2016, all cars have a basic rating, for which Euro NCAP uses a car fitted only with standard "
Se astepta cineva la mai mult de la SUV low cost? Altele sunt prioritatile la Dacia. Ca sunt si nemultumiti... niciodata nu vei putea sa multumesti pe toata lumea.
Alfa Romeo Giulietta - 3 stele
Ford C-Max - 3 stele
Ford Grand C-Max - 3 stele
Kia Stonic standard - 3 stele
MG ZS - 3 stele
Suzuki Swift Standard - 3 stele
Fiat 500 standard - 3 stele
Ford Mustang! - 2 stele (3 dupa reevaluare).
Opel Karl - 3 stele
Toyota Aygo standard - 3 stele
As spune ca Duster nu e intr-o companie chiar asa de rea...
Esti complet pe dinafara. Daca era aceeasi masina 'veche', care a luat 3 stele in 2010, cum crezi tu ca ar putea sa ia 3 stele acum, in conditiile in care masini de 5 stele de acum 2 ani au luat tot 3 stele la testele din 2017?
Euroncap testeaza masinile si le da note bazate pe clasa pe care o are, nu poti sa compari Dusterul cu Suzuki Swift, Toyota Aygo, Opel Karl, Fiat 500 acestea fiind clasate ca supermini in timp ce Dusterul a primit o nota ca fiind un small SUV, daca te uiti in lista de small SUV ai sa vezi ca aproape toate au 4 sau 5 stele.
Alfa Romeo Giulietta are 5 stele.
Dupa tragedii, orice lamentare e de prisos. Nu mai poti da timpul inapoi. Trebuie sa mai moara zece mii de prosti pana se va da o lege care sa oblige pe toata lumea sa urmeze standardele minime de siguranta.
O mare rusine pentru toate masinile care au luat mai putin de 5 stele la crash testele astea.
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968
Sa fie oare si aceasta notare modificata/schimbata odata cu acordarea notelor/stelelor ?
Toate masinile indiferent de pret ar treb sa aiba maximum la crash test iar restul dotarilor ce tin de fitze sa fie optionale
prea mult apologisti dacia/renault pe aici
Deci stai linistiti. Ca asa cum aceste teste nu au afectat vanzarile Dacia si aprecierile clientilor, nu se va schimba nimic nici de aici inainte.
Iar asta cu 'masinile care nu au 5 stele sa fie interzise'.. serios, ar trebui sa avem o limita minima de varsta pentru a putea comenta pe site (sau poate diploma de bac).
Sistemelor de asistenta NU au legatura cu siguranta unui automobil ????
Spune asta familiilor pietonilor morti din Romania. Ca fapt divers media lor este de 2 ori mai mare decat media din UE.
Daca franarea automata ar fi standard prin lege pe toate masinile numarul victimelor ar fi mult mai mici.
Nu te credeam atat de ignorant. Scuza-mi duritatea, dar nu era o vreme cand erau luate in ras airbag-urile puse doar pe S-Class, fiind considerate inutile atata vreme cat ai centurile de siguranta?
Lumea e intr-o continua miscare, evolueaza de la un an la altul. Toate legile si regulile de circulatie care tie ti se par normale astazi, au aparut in urma unor tragedii, care poate ar fi putut fi evitate daca erau luate de la inceput.
A mai fost o vreme cand Pamantul era considerat plat iar nihilistii erau arsi pe rug.
O intrebare: cand ti-ai luat masina, ai tinut cont de testele NCAP? Te stiu fan Volvo, asa ca imi este greu sa te inteleg in subiectul de fata.
Adevarul crud este ca multa lume nu isi permite sa mai dea 2-3 mii de euro in plus pentru siguranta, ei deja aflandu-se pana in gat in datorii, chiar si pentru cea mai ieftina masina de pe piata si atunci se mint singuri, ca testele sint subiective, nerealiste, s.a.m.d.
Viteza de impact la EuroNcap este de 60 km/h. Unde este nerealista viteza asta? Ahh, ca in viata reala pot aparea o mie de alti factori externi, asta e alta treaba, dar poate sintem noi romanii mai destepti decat europenii si avem standardul nostru national: viu grai. Nu poti frate sa-l combati pe asta, mi-a zis mie vecinu ce naiba, Dusterul e cea mai tare....Pffff
1.Cei care amintesc ca Dacia e un brand low-cost care nu se focuseaza pe Protectia Pietonilor si Sistemele de Siguranta, ultima categorie cantarind de altfel cel mai mult in ziua de azi in formula care da numarul de stele.
2.Cei care spun ca totusi Dacia ar tebui sa ofere o siguranta macar de 4 stele pe toate modelele, siguranta care e mai importanta decat niste dotari gen 4 camere cum are noul Duster.
3.Cei care spun ca testele EuroNcap sunt ipotetice si nerealiste, spre deosebire de IIHS care simuleaza mult mai bine situatiile reale - de altfel cam toate testele americane sunt mai aproape de realitate decat cele europene (vezi si diferentele mari intre autonomiile declarate in ciclurile NA si EU in cazul auto electrice).
4.Cei care spun ca oricat de nerealiste sunt testele in general, toate modelele sunt testate la fel si evident ca un model cu 5 stele e mult superior unuia de 2-3.
5.Cei care reliefeaza faptul ca un model de acum 5-6 ani care a primit atunci 5 stele, azi primeste maxim 4, iar unul de acum 10-12 ani, care a primit initial tot 5 stele, azi primeste 2-3.
Personal cred ca intr-o lume ideala toate modelele ar trebui sa aiba 5 stele. Pe de alta parte nu te obliga nimeni sa achizitionezi modele care stau slab la capitolul siguranta. Vezi ca exista totusi si modele noi precum noul Civic care nu stau grozav la capitolul respectiv, mai ales daca te gandesti la cat costa o Honda. Fiecare are prioritati si achizitioneaza in final ceea ce crede ca-l satisface mai mult.
Si sa nu uitam, ca la varsta medie de peste 15 ani a parcului auto autohton, 99% dintre automobile au 1-2 stele. Deci macar daca ar avea toata lumea o Dacie noua, siguranta auto ar fi la un nivel infinit mai bun.
https://www.youtube.com/watch?v=VT9SIhjOeew
In the pole test, the car tested is propelled sideways at 29km/h into a rigid pole.
https://www.youtube.com/watch?v=wzQMHbI60TQ
In the pole test, the car tested is propelled sideways at 32 km/h into a rigid pole.
- avertizare unghi mort
- avertizare parasire banda de circulatie (autostrada)
- (in)franare automata protejare pietoni
- (in)franare automata pericol pe autostrada
!!!!
IAR ACESTE masuri inteligente si semi-automate NU AU CUM sa ajunga pe foooooarte multe modele de VOLUM ale multor marci auto din EUROPA si din LUME !!
Asa incat Duster are un scor FOARTE BUN !
Este o masina excelenta si foarte sigura !!
Restul este un fel de (la frigidere) A+++ care sunt pentru masinile de lux sau care costa de la 40.000 euro in sus !
Asa ca sa nu dam atat de mare importanta NCAP.
Uitati-va la greutate si comparati acea masa cu masa altor masini.
Puteti face comparatiile direct pe site-ul Automarket:
- Duster 4x2 1.6 benzina = 1179kg
- Ford Ecosport 4x2 1.5 benzina = 1351kg (aproape 200kg in plus)
- Opel Corsa 1.4 benzina = 1163kg (masina mult mai mica)
- ...
si puteti continua
E clar ca la Duster lipsesc niste fiare.
15000 eur au tot ce ai enumerat tu.
Noul Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD COMFORT COMFORT 19.004 € 16.136 € 14.637 €
Noul Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD HIGHWAY HIGHWAY 21.146 € 18.278 € 16.779 €
Noul Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD PREMIUM PREMIUM 23.764 € 20.896 € 19.397 €
Noul Kona 1.6T-GDi 177CP 4WD 7DCT PREMIUM PREMIUM cu 7DCT 27.929 € 25.061 € 23.562 €
Noul Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD LUXURY LUXURY 24.954 € 22.086 € 20.587 €
Noul Kona 1.6T-GDi 177CP 4WD 7DCT LUXURY LUXURY cu 7DCT 29.119 € 26.251 € 24.752 €