BMW a prezentat noul Z4 în urmă cu câteva luni cu ocazia Monterey Car Week din California, SUA. Acum, roadsterul producătorului german poate fi comandat și pe piața din România.
Noul Z4 este mai lung cu 85 de mm față de vechea generație, dar are un amptament mai scurt cu 26 de mm. Standard, roadsterul producătorului german va fi oferit cu faruri full-LED, în timp ce versiunea adaptivă cu funcție Matrix este disponibilă opțional pentru suma de 1.200 de euro.
Plafonul din material textil poate fi operat și în mers până la viteze de maxim 50 km/h, iar ridicarea sau coborârea acestuia durează 10 secunde. Pentru noul Z4, BMW a pregătit trei linii de echipare: Advantage (1.300 de euro), Sport Line (5.300 de euro) și M Sport (7.450 de euro).
Trei motorizări sunt disponibile pentru noul Z4. Varianta de bază poartă numele de Z4 sDrive20i și integrează un motor de 2.0 litri benzină capabil să producă 197 CP și 320 Nm. Cea de-a doua variantă se numește Z4 sDrive30i și ascunde sub capotă tot un motor de 2.0 litri. De această dată, propulsorul pe benzină produce 258 de cai putere și 400 Nm.
Vârful de gamă pregătit de nemți poartă indifcativul M40i. Motorul de 3.0 litri produce 340 CP și 500 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.6 secunde. Indiferent de motorul ales, BMW oferă o cutie automată Steptronic Sport cu 8 trepte.MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard | Advantage | Sport Line | M Sport |
2.0 |
Benzină 197 CP |
Aut Sport | 46.778 | 48.087 | 52.073 | 54.216 |
2.0 |
Benzină 258 CP |
Aut Sport | 51.626 | 52.935 | 56.921 | 59.064 |
3.0 | Benzină 340 CP |
Aut Sport | 63.645 | - | - | - |
După cum știți, BMW oferă și o serie de pachete opționale. În cazul lui Z4, nemții vin cu pachetul Business Class (1.200 de euro) și cu cel Innovation (5.500 de euro). Primul dintre acestea oferă următoarele: sistem de acces și pornire fără cheie, volan încălzit și scaune încălzite. Cei care aleg pachetul Innovation vor primi următoarele echipamente: faruri adaptive cu LED, asistent pentru faza lungă, oglinzi exterioare pliabile electric cu funcții anti-orbire, pachetul de siguranță Driving Assistant, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, Head-up Display și BMW Live Cockpit Professional.
Varianta Z4 M40i este oferită standard cu următoarele echipamente: jante de 18 inch, ornamente de interior din aluminiu, pachetul de iluminare ambientală, volan M îmbrăcat în piele, bord îmbrăcat în Sensatec (material fin care imită pielea), ornamente exterioare și pachet M aerodinamic, aer condiționat automat, senzori de parcare față și spate, pilot automat cu funcție de frânare, BMW Live Cockpit Professional, sistem audio cu 10 difuzoare, suspensie adaptivă M, diferențial M și sistem de frânare M Sport.
Pentru moment, noul BMW Z4 se "duelează" doar cu Mercedes-Benz SLC, întrucât Audi TT Roadster facelift încă nu a sosit și pe piața din România.
Noul BMW Z4 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Z4 sDrive 30i |
258 | 6.1 | 5.4 | 51.626 |
Mercedes-Benz SLC SLC 300 |
245 | 7 | 5.8 | 47.189 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Rămîn la preferința pt designul fostului Z4 , da-i clar că ăsta (G29) e un pas înainte din pdv al sportivității / ținutei de drum, fiind gîndit mai mult ca un concurent pt 718 Boxster (versiunea forțoasă M40i, clar) și nu pt SLK - cazul fostului (E89, tot L6 340 CP) mai confortabil, dar și subvirator etc.
Timpii pe Hockenheim ș.a. sînt deci comparabili cu al unor M-uri - sau ai unor hot-hatches care costă jumate, ar adăuga unii răutăcioși :-))) - , iar distanța de frânare de la 100 km/h e remarcabilă (doar 32,9 m).
Ce mă frapează (din nou) e doar prețul cu 3K euro mai mic în Germania ca la noi - vb. de M40i. Dar, cum bine zicea cineva, se va vinde fiindcă baștanii noștri-s mai bogați ca ai lor. :-)
Nu-i vorba nici pe departe de rautate ,cel mai probabil e vorba de *toleranta* manifestata de BMW la performanta :),de *indulgenta* excesiva in lupta cu cronometrul a ilustrei marci bavareze ,a carei modele, in declinarile cele mai sportive ,sunt depasite iata de creatii avand dispuse planetarele (si) in proximitatea monturilor .:-))
Raman doar cu dilema daca chiar erau necesare acele ghilimele-astfel cred eu cautionandu-le, macar partial , rezultatele deloc laudabile-:-)) sau senzatiile generate,caci despre asta-i vorba pan' la urma , de *elice* chiar pot eclipsa si cel mai performant orologiu.
Bine doar ca-i doar dilema mea.........:-))