BMW a dezvăluit în această săptămână primele imagini și detalii oficiale despre a patra generație a SUV-ului X5, care va fi disponibilă pe piață începând din noiembrie 2018.
Inginerii BMW și-au concentrat atenția în special pe confortul șoferului și al pasagerilor, întrucât noua generație are, pe lângă o serie de modificări estetice mai degrabă minore, și dimensiuni mai mari, motoare mai puternice și diverse sisteme adaptate pentru o experiență mai plăcută la volan chiar și în condiții dificile.
Noua generație BMW X5: date esențiale:
● noul BMW X5 a crescut în dimensiuni din toate punctele de vedere: are o lungime de 4.922 mm (+36 mm), o lățime de 2.004 mm (+66 mm) și o înălțime de 1.745 mm (+19 mm), în timp ce ampatamentul a crescut la rândul său cu 42 mm la 2.975 mm;
● X5 beneficiază acum de suprafețe "curate" și linii de design precise care au rolul de a accentua postura și robustețea SUV-ului;
● partea frontală este dominată de grila de dimensiuni mai mari, iar modelul este echipat standard cu blocuri optice LED al căror design este inspirat de la X3, în timp ce opțional poți alege sistemul BMW Laserlight cu blocuri optice LED adaptive care oferă o rază de acțiune de 500 de metri, comparativ cu raza standard de 300 de metri;
● X5 va deveni primul model BMW care poate fi achiziționat opțional cu jante de 22 inch, în timp ce în versiunile standard diametrul acestora pleacă de la 18 inch;
● în partea din spate, principala noutate este modificarea stopurilor, care au acum o formă mai angulară, inspirată de la Seria 7;
Design interior
● la interior, confortul a fost de asemenea principala preocupare, astfel că poziția la volan este mai înaltă, iar panoul de instrumente beneficiază de un design îmbunătățit;
● a treia generație de Head-Up Display are dimensiuni mai mari (7 x 3.5 inch) și oferă mai multe informații, în timp ce funcționalitățile celor două ecrane cu diagonala de 12.3 inch au fost îmbunătățite;
● printre noutăți se numără suportul de pahare cu funcții de încălzire și răcire, plafonul panoramic Sky Lounge sau sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond Surround cu 20 de difuzoare și 1500 W;
● portbagajul are o capacitate de 645 de litri care poate fi extinsă la 1.860 de litri prin rabatarea scaunelor spate.
Opțional, poți comanda un al treilea rând de scaune pentru doi pasageri;Gama de motorizări
● la lansare, pe piața europeană, noua generație BMW X5 va fi disponibilă cu un motor pe benzină și două unități diesel;
● versiunea xDrive 40i beneficiază de un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri și 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm obținut între 1.500-5.200 rpm care va permite o accelerație la 100 km/h în 5.5 secunde. Consumul mediu declarat este de 8.5 litri / 100 km;
● între timp, fanii propulsiei diesel vor avea de ales între versiunile xDrive 30d și M50d. Prima dintre ele utilizează de asemenea un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri care generează 265 CP, cu 7 CP în plus comparativ cu actuala generație. Cuplul maxim ajunge la 650 Nm între 2.000 - 2.500 rpm, iar accelerația la 100 km/h are loc în 6.5 secunde, cu un consum mediu de 6.0 litri / 100 km;
● nu în ultimul rând, cei care vor performante mai bune pot opta pentru versiunea M50d, echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri, 400 CP și cuplu de 760 Nm între 2.000 - 3.000 rpm. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.2 secunde, în timp ce consumul mediu este estimat la 6.8 litri / 100 km;
● toate motoarele respecta normele de poluare EURO6d și sunt echipate cu cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte.
● BMW afirmă că a îmbunătățit și sistemul de tracțiune integrală xDrive, capabil acum să împartă și mai eficient cuplul între roțile față și spate;
● BMW X5 devine primul SUV al mărcii germane echipat cu sistem de direcție integrală (Integral Active Steering), în timp ce suspensia pe aer pe două axe permite ajustarea înălțimii mașinii cu până la 80 de milimetri prin apăsarea unui buton;
● X5 este în același timp și primul SUV BMW echipat cu un pachet Off-Road. Prin apăsarea unui buton, șoferul poate alege între 4 moduri de condus pentru a activa setările ideale pentru gardă la sol, sistemul de tracțiune integrală, răspunsul accelerației și controlul transmisiei.
Cele 4 moduri disponibile optimizează tracțiune pe suprafețe ca nisip, piatră, macadam sau zăpadă;Sisteme de asistență
● ca de obicei, BMW X5 oferă numeroase sisteme de asistentă, printre care se numără Active Cruise Control cu Stop&Go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Change Assistant, Lane Keeping Assistant cu protecție pentru coliziuni laterale, Crossing Traffic Warning, Priority Warning sau Wrong-way Warning;
● de asemenea, asistentul Parking Assistant a fost îmbunătățit pentru a prelua controlul atât asupra accelerației și frânelor, cât și asupra direcției. Între timp, Reversing Assistant preia direcția pentru a manevra mașina pe o traiectorie negociată anterior cu fața. Sistemul este capabil să meargă cu spatele pe o distanță de până la 80 de metri.
Noua generație BMW X5 va fi disponibilă pe piață începând din luna noiembrie 2018, însă o serie de sisteme vor putea fi comandate începând din decembrie 2018.
Via BMW
layout-ul plansei de bord asemanatoare cu cel de la Toyota CHR...dar mult mai bine integrat
...La fel ca Tiguan-ul de fapt - la care, btw, m-a distrat fostul articol cu evaluările designului.
Designul are deci continuitate și va avea sigur același succes la amatorii segmentului, pe care costurile diverselor *pachete* nu-i va speria - ca pe mine.
Eu cred că seamănă cu X5.
Aspectul exterior cred eu că este ceva mai reușit ca la fosta generație, iar interiorul a primit modificările de care avea nevoie.
Ce nu inteleg: dimensiunea portbagajului este chiar atat de scazuta?
Desi sunt fan Merc, modelul asta surclaseaza GLE-ul din toate punctele de vedere in acest moment.
Om vedea din toamna ce ne arata si Mercedes la acest capitol.
Cu generatia actuala de X5 am avut numai probleme pe plaja din Mamaia, pana la punctul in care a trebuit sa le arunc cate 100 lei saracilor care stateau pe cearceafuri sa ma impinga si pe mine pana la asfalt.
Ce SUV arată mai bine comparat cu o limuzină ?
Chiar și așa, prima generație arată bine, masculin, cu personalitate, chiar dacă nu sunt fanul unor astfel de caroserii.
Nici un suv nu arata bine comparat cu o limuzina ai dreptate. Dar X-urile nu arata mai bine ca cele de la Audi, Porsche sau Mercedes. Mi se par cele mai urat desenate. Si nici nu exceleaza prin fiabilitate. Un Cayenne e mult mai capabil in offroad si infinit mai fiabil ca un X5. Cunosc multi care au trecut de la X5 la Cayenne de bun ce era !
a, nu sunt convins ca tableta din bord e mai ok decat cea veche cu ”ceasuri” rotunde, traditionale
Tocmai ce s-a facut studiu cu diesel Euro6.
O magaoaie din asta de peste 2 tone cu 4X4 sigur respecta noile norme :))
Facuta pentru cocalari.