Imaginați-vă cum ar fi fost ca în România anului 2014 să se fi vândut 20.000 de mașini electrice noi. Adică vreun sfert din totalul mașinilor noi înmatriculate în țara noastră în cursul anului trecut. Pare de domeniul SF, însă există există o țară europeană în care acest lucru se întâmplă.
Bineînțeles, este vorba de Norvegia. Și spunem "bineînțeles" pentru că, dacă ați urmărit în ultimii ani Automarket, ați putut afla povestea evoluției vânzărilor de mașini electrice în această țară. Datorită multiplelor bonusuri pe care le primesc cumpărătorii mașinilor care folosesc energie electrică pentru alimentare, modelele de acest tip au devenit mainstream în statul nordic, situație care a dus la perioade în care Tesla Model S, cea mai scumpă mașină full-electrică din lume în acest moment, să fie cea mai vândută mașină de pe piața norvegiană.
În primele 6 luni ale anului 2015, 22.9% dintre mașinile vândute aici au fost electrice sau hibride plug-in, deci cu alimentare la priză. Este cel mai bun procent din întreaga lume și semnul unei "electrificări" serioase a parcului auto norvegian, acolo unde s-a ajuns la o situație inedită: 2.4% din toate mașinile care circulă pe șosele sunt full-electrice sau hibride plug-in.
Pe prima poziție în clasamentul vânzărilor electrice din 2015 nu se mai află însă Tesla Model S, locul modelului american fiind luat de versiunea electrică a lui Golf. Volkswagen e-Golf a fost cumpărat de puțin peste 4800 de clienți norvegieni în prima jumătate de an, în timp ce Tesla Model S a fost preferat de 2.700 de clienți.
Partea interesantă a statisticilor norvegiene arată că 71% dintre exemplarele Golf înmatriculate în statul nordic în prima jumătate de an sunt electrice. Locul al treilea de pe podiumul electricelor este ocupat de Nissan Leaf, compacta cu emisii zero a mărcii japoneze adunând puțin peste 1600 de comenzi în primele șase luni ale anului.via | Cleantechnica
vrei sa iti desenez ca nu are cum sa fie o reclama???
Cand VW facea masini japonezii inca mergeau cu bicicleta. Hai, pa!
Ia in considerare caracteristicile pietei si profilul clientului.
Avand in vedere ca tarile nordice au iz germanic, e normal sa le placa preponderent masini nemtesti, cum japonezii or sa cumpere de ale lor ca sunt facute pe gustul lor.
In cazul Norvegiei, avand in vedere ca au si banuti e de asteptat sa isi cumpere electrice si electrocasnice :DD...si putem continua...
Sa ne intoarcem la Adam si Eva,ca ala sau celalalt a fost primul ar insemna din start sa ii scoatem pe nemti de pe locul 1 sau chiar din top 3, la anumite lucruri, spre dezamagirea multora. Ne-a intrat in cap ca ei, ca ei. A nu intelege ca le minimalizez contributia la industria auto, dar nici sa credem ca inteligenta s-a nascut numai la ei si restu lumii e cu vaca....pardon ...cu calu putere....:DDD
Pe cand VW facea masini si Toyota facea masini, ca au fost infiintate in acelasi an. :DDDD
Oare Adam si Eva erau nemti sau japonezi? :DDD
Eu cred ca romani. Daca erau nemti avea o sigla de VW in loc de frunza si daca erau japonezi, chiloti de sumo.
Niciodata nu am fost adeptul acestui conflict insipid intre proprietarii de marci japoneze si cei de masini europene (a se citi "germane"). Cu toate acestea, apropo de traditia japoneza, afla ca in perioada interbelica DKV (un brand german membru al Auto Union) producea un bus electric). La acel moment Japonia incepuse sa produca masini europene sub licenta.
@abc
"tarile nordice au iz germanic" Aiurea. Ii urasc cu patima pe nemti si sunt mult mai apropiati la nivel cultural de englezi. Mergi in Suedia si in Norvegia si ai sa constati ca numarul localnicilor vorbitori de engleza este triplu fata de Germani.
ii urasc cu patima de aia le cumpara masinile
intamplator se face ca am habar
cultural sunt intre englezi si nemti
ca si grecii, care nu "vand tara nemtilor" dar......
sa traiesti in Romania ! :D