Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat în această săptămână normele de aplicare pentru noua lege RCA, iar acestea includ două noutăți majore care vin în sprijinul șoferilor.
Până acum, dacă un șofer înmatricula o mașină nouă înainte să o vândă pe cea veche intra automat în categoria de bonus B0. Normele de aplicare arată însă acum că șoferii aflați în această situație își vor plastra de clasa bonus pentru a putea beneficia în continuare de tarife mai mici. De asemenea, un șofer care are mai multe mașini va primi clasa de bonus cea mai favorabilă dintre cele două.
Potrivit unor modificări anterioare, prețul unei asigurări RCA poate varia cu până la 180% în plus pentru șoferii cu daune și cu până la 50% în minus pentru cei care nu au avut parte de accidente.
Cea de-a doua schimbare majoră vizează modalitatea de reparație a mașinilor în urma unui accident. Compania de asigurări nu mai are dreptul să impună service-ul agreat, astfel că păgubitul își poate repara mașina la orice service dorește.
Vă reamintim că noua lege RCA include de asemenea și obligativitatea ca firma de asigurări să ofere opțiunea decontării directe.
Șoferul este însă liber să aleagă dacă acceptă sau nu decontarea directă, serviciu pentru care va plăti un supliment de prima stabilit de asigurator.Noile norme de aplicare vor intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial, adică cel mai probabil în cursul săptămânii viitoare.
Nici pana cum nu aveau dreptul sa impuna service-ul. Asiguratul avea si are dreptul sa aleaga de ex. un service de marca, desi asiguratorul te indruma de obicei catre unul de colt de strada unde putea sa dicteze sa se repare cu piese de origine dubioasa.
De 2 ani am cumparat un Logan ... cu chiu cu vai am ajuns la B4 ( clasa bonus-malus )... ZERO evenimente / zero amenzi ...
Mi-am luat a doua masina noua ( inca nu am vandut-o pe cea veche, urmeaza )
Am platit la asta noua RCA la clasa B0 ... DE CE ? nu sunt acelasi ? cu masina noua sunt mai periculos pe sosea ?
E furt sau nu ce au facut pana acum ?