Noi detalii despre noul Renault Espace: crossover-ul francez va fi comercializat din luna aprilie în Europa, România nu e deocamdată pe listă

de Mircea Meșter
Joi, 26.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prezentat în septembrie 2014 la Paris, noul Renault Espace se transformă în crossover cu şapte locuri şi oferă o armată de soluţii tehnologice şi practice pentru clienţii mărcii. România nu se află pe lista iniţială a ţărilor care pot achiziţiona Espace din showroom-uri.

La o jumătate de an de la prezentarea oficială a noului Renault Espace, care a avut loc în luna septembrie 2014 la Paris, crossover-ul francez primeşte în sfârşit unda verde pentru intrarea în showroom-uri. Modelul - care semnează printre altele o schimbare substanţială de macaz în raport cu generaţia anterioară, transformându-se din monovolum într-un crossover cu design nonconformist - va fi disponibil într-un număr limitat de pieţe europene, iar România nu este inclusă în lista iniţială publicată azi de Renault. 

De asemenea, versiunea superioară de echipare Initiale Paris, dedicată clienţilor care vor servicii suplimentare precum valet, maşină de schimb la service şi spălare interior/exterior la fiecare vizită la reprezentaţă, va fi disponibilă exclusiv la dealership-urile Renault Store, existente în număr limitat pe continent: 300 în Franţa şi alte 50 împrăştiate în Europa. Cea mai apropiată piaţă pe care este disponibil un Espace este Ungaria, însă planurile Renault au exclus în prima fază Marea Britanie, de exemplu, aşa cum anunţa de altfel Carlos Ghosn în toamna trecută.

O maşină plină de soluţii spectaculoase

Nevoile clienților s-au schimbat mult din 1984 încoace, pentru că toți clienții vor mașini cu look de crossover. Odată intrați în mașină, aceștia vor însă ca mașina să fie încăpătoare ca un monovolum.

Carlos Ghosn
CEO Renault-Nissan
Printre noutăţile suplimentare anunţate astăzi de Renault pe noul Espace se numără prezenţa sistemului de direcţie integrală 4Control, care şi-a făcut apariţia în premieră pe Laguna. Clienţii vor putea alege între 8 culori metalizate plus una nemetalizată, iar parbrizul panoramic de 2.8 metri pătraţi botezat Lumière va face parte din lista de opţiuni alături de plafonul vitrat acţionabil electric.

De asemenea, farurile full-LED vor fi standard, aşa cum sunt şi scaunele comandate electric şi scaunele de pe al treilea rând care "dispar" în podea la comanda pe care şoferul o poate da prin ecranul tactil de 8.7 inch amplasat vertical pe bord.

Nu în ultimul rând, Renault notează faptul că noul Espace a fost construit cu scopul declarat de a primi 5 stele EuroNCAP după criteriile 2015 ale organismului european de siguranţă. 

Parbrizul panoramic şi plafonul vitrat sunt create pentru a le oferi pasagerilor un spaţiu perceput mult mai mare decât al concurenţilor direcţi.

Initiale Paris devine versiunea de top

Urmareste Automarket
Versiunea superioară Initiale Paris, care va deveni vârful gamei Renault pe majoritatea modelelor începând de anul viitor, include o serie de îmbunătăţiri suplimentare care nu au mai fost regăsite niciodată în echiparea unui model Renault. Astfel, nuanţa exterioară Amethiste Black este una specială dedicată exclusiv acestei versiuni, jantele de 19 inch (opţional există unele de 20 de inch pentru doritori) şi sigla Initiale prezentă sub sigla Renault completând peisajul exterior al variantei speciale.

Interiorul primeşte o atenţie sporită: scaunele standard sunt încălzite şi au funcţie de masaj pe faţă (opţional pe spate), iar totul este învelit în piele Nappa de cea mai bună calitate. Geamurile laterale sunt dublu laminate pentru a obtura zgomotele de la rulare.

La nivel tehnologic, pachetul audio semnat Bose completează Pachetul Visio, care include sisteme de atenţionare la părăsirea benzii, de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de verificarea unghiului mort, de comutare automată fază lungă/fază scurtă şi frână automată în oraş şi pe autostradă.

Display-ul central poziţioant vertical găzduieşte a doua generaţie sistemului multimedia R-Link.

3 motorizări, maxim 200 CP

Motoarele care vor fi disponibile pe noul Renault Espace sunt două diesel-uri şi o benzină. Vorbim de dCi de 130 sau 160 CP şi de un TCe de 200 CP. Ultimele două sunt opţiunile pe care le au la dispoziţie clienţii pe versiunea Initiale Paris. Motorul diesel de 160 de cai are două turbine, dezvoltă 265 Nm şi are un consum mediu de 4.6 litri/100 km, în timp ce benzina turbo de 200 CP oferă o acceleraţie de 8.6 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu de 6.2 litri/100 km.

Renault Espace va fi fabricat la uzina din Douai a mărcii franceze, care cu această ocazie a primit o investiţie de 420 de milioane de euro.

Ţările care vor primi noul Espace în gama Renault începând cu luna aprilie: Franţa, Germania, Austria, Belgia, Olanda, Elveţia, Italia, Grecia, Spania, Portugalia, Polonia, Slovacia, Ţările Baltice, Ungaria, Slovenia, Cehia, Danemarca şi Suedia.

Levierul cutiei automate de viteză este inspirat din industria aeronautică.


Comentarii (27)

  • De departe cel mai interesant model Renault aparut in ultimii 10 ani. Va avea preturi mari insa sa speram ca nu se zgarcesc la calitatea bordului (care de altfel e spectaculos si trimite la automobile din 2020) si vor folosi in proportie mare materiale moi si gumoase. Altfel iar vor avea un mare minus din partea testerilor din lumea auto.

    La noi nu se va vinde din cauza preturilor si a culturii slabe a romanului spre monovolume (la aceeasi bani va prefera un Passat sau vreo compacta premium gen Seria 1) si probabil ca asta e motivul pentru care nu iau inca in considerare piata noastra. Ca sa nu mai vorbim de cei care prefera sh-uri...
    45 6
  • Andy, de accord ca arata superb. Se pare ca Renault vrea neaparat sa ramana varful de lance pe segmental asta :)
    Faptul ca nu e adusa deocamdata in Romania cred ca este din cauza puterii de cumparare scazute.

    Sunt curios daca ecranul deranjeaza la fel de mult ca "tableta" la Mercedes :)
    34 6
  • vector
    ...@andy chiar crezi ca va fi la pretul unui seria 1?daca ar fi asa eu zic ca se merita cu varf si indesat...modelul acesta zic eu merge cumparat la 30000-40000(in f. de dotari si echipare)...fara probleme,acum...evident motorizarile iar sunt importante...pt. mine ca familist acest model reno ar fi mult mai...la orice capitol decat un passat...
    31 8
  • grigore_grigorescu
    Superba masina, si interiorul, cu consola centrala ca la xc90... uau! Dar totusi, cel mai de efect element mi se pare... cheia! :)) E cea mai eleganta cheie de masina pe care am vazut-o pana acum
    29 1
  • LauCalin
    Masina asta arata fantastic si mi-as dori macar un drive test sa fac cu ea. Imi place ca Renault nu o lanseaza peste tot, ca o simpla masina Renault. Deja Espace inseamna altceva si cu siguranta peste 30-40 de ani va fi un exemplar de colectie destul de scump.
    Sincer va spun ca masina asta si Twizy sunt singurele modele Renault care imi plac.
    17 5
  • Marian
    Nu cred ca dieselul de 160 de cai o sa aiba doar 265 Nm cand cel de 130 pe Megane are 320 Nm
    20 2
  • O vrem!
    Arata absolut fabulos !! Sa speram ca Renault se mai gandeste asupra deciziei de a-l aduce in Romania.
    23 5
  • Scrooge
    "benzina turbo de 200 CP oferă o acceleraţie de 8.6 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu de 6.2 litri/100 km"

    ......una din cele mai mari dude despre consumul unei masini pe care le-am auzit vreodata.
    11 20
  • @Scrooge
    Consumul se calculeaza in ciclu european standard de testare NEDC in acelasi mod pentru toate masinile.
    Standardul de laborator e orientativ pentru ca in trafcul real sunt o multime de variabile: stil de condus, trafic, temperatura de afara etc. Actualul ciclu standard de testare al consumului de carburant a fost introdus în 1996 special pentru a aduce rezultate comparabile intre diferitele tipuri de vehicule vandute in Europa. Renault nu a avut niciodata probleme legate de consumul declarat.
    25 5
  • mishazaitev
    Masina asta se poate defini printr-un singur cuvant: EVOLUTIE!
    16 5
  • andrei
    curios,caci am vazut unul alb deunazi in buc cu numere de ag probe...
    6 8
  • s-a mai desteptat lumea si in Romania...ca nu mai cumpara orice rebut.
    8 18
  • @@Scrooge
    Da, deci conform acelor standarde ni se vinde o mare duda. Nici cu 1.2 Tce de 120 de cai pe Clio nu stiu daca scoti consum mix de 6.2 in ziu de duminica dimineata.
    6 22
  • @pamflesteanu
    ''Tableta'' din Marsadas Bantz, este pusa ca nuca-n perete, la Renault NU, si nu prea pare a ''tableta'' marita ta. Asadar domnu' suge, mai ai confuzii? Salutari domnu suge' !
    3 16
  • ovidiu
    REUSITA DEPLINA PENTRU REN
    ULTIMELE MODELE DE MEGAN, CLIO, ETC. ANUNTAU CEVA DEOSEBIT CRED CA LINIA INITIALE A LOR PRECUM DS DE LA CITRO VOR FI TOT MAI PREZENTE IN EURO
    LA CONSUM NIMENI NU ARE CUM SA DECLARE UNUL REAL DAR FRANCEZII NU AU MINTIT NICIODATA PANA ACUM LA CONSUMUL CALCULAT STAS LA DEMARAJ SI VITEZA MAXIMA
    21 3
  • Dupa cum am scris la momentul respectiv, in oct-nov. 2014, JUR ca am vayut una prin Ploiesti! Avea nr. de Arges -Probe , culoarea era un gri ca cel din imaginea prezentata mai sus, dar sa stiti:chiar e o aparitie masina!!!! Ma oftic de mor ca n-am avut timpul necesar sa-i fac macar o poza, traficul a fost de vina...
    9 7
  • Crezi prost !

    Clio 1.2 TCe are consum mediu declarat de 5.2% , iar Automarket a scos in test 4.3% mixt, deci chiar mai mic decat cel din carte. Tocmai de aia se spune ca acel consum declarat e unul orientativ. La drum intins au avut 3.8%. Renault nu are abateri majore sau paguboase la consum. Sunt chiar foarte onesti in privinta asta.

    http://www.automarket.ro/stiri/bucuresti-brasov-bucuresti-300-de-kilometri-de-test-la-consum-cu-renault-57615.html
    21 3
  • Motorul de 1.6 diesel biturbo are 380 NM cuplu maxim.
    http://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=55061
    O masina pe care orice familist cred ca si-o doreste .
    16 2
  • Oare Renault au renuntat la motorul dci de 2 litri ?
    Aveti ceva noutati in sensul asta ?
    11 1
  • Nu s a renuntat. Un 2.0 dci de 200 cp va fi disponibil din 2016
    10 0
  • am vazut-o azi in trafic.....e ciudata....arata ca un monovolum dar pt teren accidentat...e foarte inalta
    0 9
  • alo baiatu.....vorbim de consum mixt si de viata reala....nu de pus un sofer de 60 de kile la volan si sa-i dai ca principal scop scoaterea unui consum cat mai bun pe Valea Prahovei. Vezi ca in celalalt test de pe automarket daca faci media de 5.5 extraurban (testul zice intre 5.5 si 6) si 7.2 urban iti iese 6.35, mai mare decat acel 6.2 de care zice prezentul test. Tare este ca sunt o gramada de utilizatori de troleibuz care habar nu au de un consum real la o masina care-si dau cu parerea.

    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-clio-12-tce-edc-120-cp-55214.html
    2 11
  • Las-o balta pustiule ! Cateva comentarii mai sus habar n-aveai de datele tehnice / consumul declarat al unui clio 1.2 tce... acum brusc ne dai noua lectii. Mascareala curata, ce sa zic.
    Bine ca ai pus url-ul. Se poate vedea punctajul de 4.6 pt Clio, cel mai mare punctaj din segmentul sau. Nimeni nu-i aberant ca tine sa creada ca poate scoate consumul din carte iarna, pe zapada, la temperaturi negative.
    11 2
  • Foarte frumos noul Espace! Sper sa-l lanseze in Romania
    10 2
  • doamne cum delirati si va agatati ca ciorile sa demonstrati din pix cum scoate un benzinar de 1.2 consum mix de sub 6 :)))))))))))))). Bine de cel de 200 de cp de pe Espace cu 6.4 promis nu mai vorbim. Din cate vad la orice ora din zi tu stii consumurile pe de rost la tot ce ce misca. Spre deosebire de tine nu trebuie sa caut teste de acum 6 luni ca sa stiu care-i realitatea. Astept in continuare manutele rosii de la utilizatorii de troleibuz....persoane cu care in principiu nu am nimic daca nu s-ar da mari cunoscatore automobilistice.
    1 9
  • Ca tu ce altceva vrei sa demontrezi din pix decat...contrariul? Eu mi-am argumentat opinia, dar frustrarea ta e mare. Dupa grafica, e din ce in ce mai evident ca esti doar un copil imatur. Ce ai scris in continuare... mult bla, bla fara interes pt mine. Hai sa cresti mare!
    6 1
  • Pt unu' de mai sus
    Orice ai spune, adevarul e unul: tableta din Mercedes(cum imi place mie sa-i spun -tableta holsurub) arata ca dracu. Inteleg ca esti fan, ca esti pasionat blabla, dar lasa-ne... Arata ca naiba! A ajuns un producator care nu are aspiratii de "premium", Renault, sa fie capabil sa integreze o interfata pentru sofer care sa nu arata "China style", Mercedes pune pe masini de peste 50-60.000 euro saracia aia.
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru