Pe măsură ce se apropie data debutului oficial al noii generaţii Astra, care va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt la mijlocul lunii septembrie, marca germană oferă informaţii suplimentare despre modelul care va trebui să ducă mai departe o istorie în segmentul compact care în cazul Opel se întinde pe aproape 80 de ani. Astfel, dacă acum câteva săptămâni aflam detalii despre motorizările noului Opel Astra sau informaţii despre scaunele ergonomice ale compactei, astăzi aflăm dimensiunile şi capacităţile aerodinamice ale modelului german.
Conform comunicatului oficial oferit de Opel, noul Astra va avea dimensiuni mai reduse, inginerii şi designerii germani făcând echipă pentru dezvoltarea unui model care vine cu un coeficient aerodinamic-record: 0.285. Ca reper, Opel ne oferă caracteristicile aerodinamice ale lui Kadett E GSi, model care în momentul lansării sale din 1984 reuşea să fie cel mai aerodinamic sedan din lume, cu un coeficient de 0.30.
Pe lângă caracteristicile aerodinamice-record în segmentul compact pentru Opel, Astra anunţă o lungime cu 5 centimetri mai mică decât cea a actualului model. Lăţimea şi înălţimea scad şi ele, ajungând la 1.81 metri (minus 0.5 centimetri faţă de actuala generaţie Astra), respectiv la 1.48 centimetri (minus 2.5 centimetri).
Chiar şi cu acestea modificări ale dimensiunilor, Opel Astra rămâne unul dintre cele mai lungi modele din segmentul compact hatchback, singurii concurenţi cu dimensiuni mai generoase fiind Mazda3 (4.46 metri) şi Nissan Pulsar (4.39).De la mic la mare: cât de lungi sunt compactele hatchback? | ||
Poziţie în segment | Model | Lungime (metri) |
1 | Mazda3 | 4.46 |
2 | Nissan Pulsar | 4.39 |
3 | Noul Opel Astra | 4.37 |
4 | Honda Civic facelift | 4.37 |
5 | Ford Focus | 4.36 |
6 | Citroen C4 | 4.33 |
7 | Kia Cee'd | 4.31 |
8 | Renault Megane facelift | 4.30 |
9 | Hyundai i30 facelift | 4.30 |
10 | Seat Leon | 4.26 |
11 | VW Golf 7 | 4.25 |
12 | Peugeot 308 | 4.25 |
În rest, scăderea în greutate sper să readucă Astra în top.
on topic : Astept totusi varianta sedan, mai pt gustul si nevoile mele. Pana acum detin 4 sedanuri, Astra va fi al 5-lea, daca va oferii si propulsorul aspirat 1.4 100 CP, destul de decent .
Propulsorul 1.4 100 cp e destul de vechiut...de prin 2008 parca din cate imi amintesc. A mai suferit mici modificari insa ramane un motor gurmand si lipsit de vlaga. Probabil ca il vor inlocui cu un turbo mai ales ca asta e moda la toti producatorii care lanseaza modele noi (mai putin japonezii si coreenii) - oferirea unui turbo mic din start.
Si nu e vorba de ce se poarta Moldovean, e vorba de faptul ca semnalizatoarele in oglinzi sunt mult mai vizibile mai ales in cazul traficului bara la bara cu masini una langa alta.
E cel mai interesant Astra din ultimele generatii. Faptul ca au scazut greutatea spectaculos e un mare plus. Interesant sa vedem si noul Megane la sfarsitul anului, pentru ca e clar ca cel putin pana la aparitia Golf VIII vor avea vanzari excelente. Dupa...probabil ca tot Golf-ul se va vinde mai bine pentru ca lumea din pacate prefera banalitatea, design-ul invechit si fiabilitatea relativ scazuta (de inteles afara unde-si schimba masinile la 4-5 ani insa la noi e aproape stupida goana dupa VW).
Motorul 1.4 100 cai cu siguranta va mai exista, si asta fiindca este cunoscuta bine ''traditia'' Opel de a lasa loc de mai multe variante in gama, nu doar turbo. E probabil sa vina si cu un turbo de sub 100 cai asa cum ne-a ''invatat'' VAG pe compacte . In rest 100 de cai pt oras sunt suficienti, nu-i chiar lipsit de vlaga. Astept varianta sedan!
1. Fiat Linea 1.4 77CP benzina ( 5.600 euro, cumparata acum 3 ani cu maxim 47.000 la bord de la centrul Auto-Italia recuperata de leasing )
2. Toyota Corolla Mk7 1995 1.3 XLI 75CP ( o bijuterie de masina, care am cumparat-o de noua si care si acum merge ca in prima zi, are 460.000 KM si m-a costat 8,700 euro la vremea aceea )
3. Honda Civic Mk8 sedan 1.3 i-DSi i-VTEC IMA 2006 (hybrid), 95CP ( cumparata acum 6 ani la ocazie la pretul de 14.000 euro )
4. Hyundai Elantra 2.0i MT 143 Cp 2008 ( cumparat de noua la pretul de 17.500 euro pe persoana juridica )
Asadar dupa cum se vede, nu ma ''lafai'' in ''shepthare'' si ''cinciare'' ca sa par ''cool'' , si nici nu ascult manele . Cel mai probabil ascult : Parazitii sau BUG MAFIA sau house .
Asa cum puneam odata Maseratti si Ferarri pe stand si in loc de 450 de cai aveau in realitate 380...cel mult. Sau caii japonezi care...si la propriu si la figurat...sunt mai mici decat cei europeni. Ca sa nu mai vb de abureala americana cu miile lor de CP. Deci...cine vrea masina...sa caute motor prima data, apoi cat mai putina sofisticare, greutate redusa si...pret pe masura buzunarului. Bafta.
Poate ne lamuresti :-)
2. mai mult, asa cum fisele tehnice cuprind volumul portbagajului, pt. spatiul interior cel putin la fel de elocvent ar fi volumul habitaclului !
desigur pt unii acest lucru conteaza mai putin