Nissan a publicat primele informații legate de un nou motor turbo pe benzină care promite să ofere putere, cuplu și performanțe demne de un motor pe benzină de cilindree superioară dezvoltând însă cifre de consum și de emisii care, spun japonezii, fac inutile motoarele diesel.
Particularitatea noului motor, denumit oficial VC-T (acronimul construcției Variable Compression-Turbocharged), este faptul că raportul de compresie a amestecului carburant-aer în cilindri este variabil (se poate situa între 8:1 atunci când șoferul cere performanță și 14:1 atunci când e nevoie de eficiență maximă), acesta oferind practic un propulsor cu mai multe "personalități" în funcție de circumstanțe. Raportul variabil de compresie este o tehnologie prezentă în premieră mondială pe un motor de serie.
"Ingenuitatea motorului VC-T stă în abilitatea sa de a se autotrasforma și de a crește sau coborî lungimea cursei pistoanelor în cilindri. Computerul sofisticat care controlează acest motor aplică în fiecare moment raportul optim, în funcție de situație", spun cei de la Nissan în comunicatul de presă care anunță că noul motor va fi prezentat oficial în fața jurnaliștilor la Salonul Auto de la Paris, la sfârșitul lunii septembrie.
Conform japonezilor, printre avantajele oferite de acest motor se numără, pe lângă scăderea consumului și a emisiilor, reducerea serioasă a zgomotelor și a vibrațiilor.
În plus, noul motor este mai ușor și mai compact decât motoarele comparabile.Noul propulsor își va face debutul în gama Infiniti într-o versiune cu cilindreea de 2.0 litri. Ulterior, motorul va fi lansat în gama Nissan și apoi pe modelele Renault, partenerul de alianță a constructorului japonez.
abia astept salonul de la paris pentru mai multe detalii si date despre acest motor
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_compression_ratio
Dar este important că sunt primii care prezintă o astfel de abordare, în concret pe piață. Dar așteptați să vedeți și noile abordări la ceilalți constructori , tot din Japonia - mă refer la motorizările turbo din viitor ale Honda si Mazda.
Bravo Nissan, primul constructor auto la nivel mondial care inoveaza in materie de motoare turbo. Mai reamintesc inca un motor turbo legendar care a fost updatat si care dintr-un V6 scoate 600CP din 3,8L un motor fara concurenta.
Asa este, de asta e SAAB unde este acum, de ''inovativ'' ce era :))))))) . Iti amintesc Oltcit ! Si rateul nemtilor cu al sau BMW Hidrogen 7 care cica dupa ei ''era prima masina pe hidrogen'', iar ei adaptase doar motorul cu ardere interna sa functioneze direct cu hidrogen, adica nimic spectaculos, principiul functionarii motorului si a sistemului fiind simiar cu modelul motoarelor alimentate pe GPL. Inovatie = ZERO.
Oricum interesant linkul tau , m-am oprit fix la aceasta fraza , ti-o si traduc, ma tem ca nu cunosti limba engleza> ''Motoarele cu compresie variabile au existat timp de zeci de ani, dar numai în laboratoare pentru a studia procesele de ardere'' . De la A STUDIA pana la A OFERII IN SERIE este cale foarte lunga. Acum stai jos flacau si linge untul ca pute.
Si eu daca vin cu ideea unui motor care functioneaza pe basini, ce folos? Cine il face?
Aia care IL FAC, care nu doar se joaca cu vorba - aia merita laudati.
Ce folos ca teoria ti-i buna daca nu o si faci sa devina realitate??
Nemtii nu inoveaza NIMIC, doar fac clone la masinile vechi, le schimba designu un pic si gata.
Inafara de sistemu ala de suspensii fara amortizoare , NIMIC. Europa nu face nimic inovatii, si nici nu se compara cu japonia, la acest capitol. Fac rahaturi pe banda rulanta
Foarte dor ! Ce-ti mai face E34 ? Merge , merge ? Nu credeam sa mai vad unul in stare atat de buna. Multe sunt casate de mult.
"The first VCR engine built and tested was by Harry Ricardo in the 1920s" (Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_compression_ratio)
Asa e : Ce inseamna sa inghiti fara sa mesteci .
'Motoarele cu compresie variabile au existat timp de zeci de ani, dar numai în laboratoare pentru a studia procesele de ardere'' - din linkul tau.
Sfatul meu: Ai grija sa nu te inneci daca continui doar sa inghiti !
Fordul Kuga, este OK , i-am facut revizia de 75.000Km cu banii decontati de firma. Mult mai fiabil ca Folțfagăn țigan, pardon tiguan.
de ce nu pun consumul estimativ?
e euro 6 pe bune? :)
cu cat % e mai usor? ii trebuie benzina co 98+?
O zi frumoasă, asemenea!
http://www.motor1.com/news/94076/infiniti-announces-production-ready-variable-compression-ratio-engine/
Eu nu am citit doar pasajul referitor la Saab, nici nu am bagat in seama comentariile marcate drept spam. Am citit aproape intreg topicul de pe acel link, apoi am aruncat o privire atenta pe un alt web-site strain unde specifica mai multe detalii despre modul de functionare al tehnologiei VC-T de la Nissan. Dupa care am zis ca-i cazul sa fac putina lumina pentru cei aflati in norul de ceata, care considera ca tehnologia este aceeasi cu cea semnata de Nissan. Cu consideratie,