Nissan Leaf, cel mai vândut model electric în Europa în 2013

de Bogdan Mirică
Joi, 13.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a anunţat că Leaf a adunat peste 11.000 de comenzi europene în 2013. Modelul reuşeşte să îşi asigure o treime din piaţa automobilelor electrice.

Urmareste Automarket
Cel mai vândut model electric al momentului, Nissan Leaf, a avut un 2013 de succes şi pe piaţa din Europa. Japonezul a reuşit să atragă 11.120 de clienţi în anul care s-a încheiat. Performanţa comercială este cu 204% mai mare decât cea înregistrată în 2012, când au fost vândute doar 5520 de exemplare.

Graţie rezultatului înregistrat anul trecut, Leaf este cel mai bine vândut model electric de pe Bătrânul Continent, cu o cotă de piaţă de 33%.

Practic, una din trei masini electrice vândute în Europa este un Leaf.

Esential 11.120 de clienţi a adunat Nissan Leaf în 2013.
5520 de unităţi Nissan Leaf se vindeau în 2012.
În Scandinavia, acolo unde publicul îmbrăţişează mai repede decât în orice altă parte a continentului modelele cu zero emisii, Leaf este un succes. În Norvegia a fost a treia cea mai vândută maşină în 2013, iar în luna ianuarie a reuşit să cucerească deja prima poziţie, cu 650 de unităţi comercializate. Nissan Leaf este liderul segmentului electric în ţări ca Spania, Italia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Belgia şi Marea Britanie. De asemenea, distanţa dintre Leaf şi următorul cel mai bine vândut model electric din Europa este de 25%.

„Ianuarie reprezintă un început fantastic pentru anul 2014, an în care vom lansa al doilea model electric european, utilitarul e-NV200”, a declarat Jean Pierre Diernaz, directorul departamentului de vehicule electrice Nissan Europa.

La nivel mondial, Nissan a reuşit să comercializeze 100.000 de unităţi Leaf de la debutul său din 2010 şi până în prezent.

Comentarii (11)

  • O propunere pentru pentru oameni civilizati, nu cercopiteci de Romania ce se pun de-a curmezisul la orice argument de bun simt.Mentalitati inapoiate, ce sa zic. Pentru schimbarile ce se produc acum in occident si Scandinavia vor mai dura 50 de ani sa ajunga si-n lumea a 3-a numita Romania.
    23 16
  • Si ia spune tu un argument de bun simt pt Romania in privinta electricelor, care sunt? Pretul, infrastructura, autonomia? Lasa tarile nordice, tu vezi ce cifre sunt acolo? Pe locul 1 in Norvegia cu 650 exemplare pe ianuarie? Intr-o tara medie asta este 0,00..., 100 de mii de persoane la nivel mondial in 3 ani sunt destepti, restul de aproximativ 200 de milioane care si-au cumparat masini in 3 ani sunt cercopiteci, nu stiu dc dar cred ca si tu esti unul dintre ei, daca ai avea bani de un Leaf pun pariu ca nu-ti vei cumpara unul, este doar bla bla, este la moda sa-i dam cu ecologia, e mai greu cu practica.
    19 22
  • @@mda

    eh...asa au inceput si hibridele ...catine-catinel...cu maraituri cu injuraturi, aratat cu degetu' ipocritii care se intereseaza de puii de foca, ca e doar o moda a vedetelor de la "holiud". Da' ce spun io...tu stii mai bine. Apoi chestia aia (nu dau nume) a prins si la europeni. Iar tehnologia, ce sa vezi, preluata de toata lumea mai cu succes sau nu a ajuns sa iti ofere un hibrid si la 110.000Eu.

    misto

    PS. probabil ca @mda se refera in primul rand la mentalitati. Da' asta e filosofie.
    8 8
  • Cartof
    eu sunt de acord ca trebuie acceptate si noi tehnologii in materie de propulsie dar nu as alege niciodata o masina care arata ca un cartof necuratat in fata unui seria 3 sau a unei astra gtc . Cand vor ajunge si cu designul la nivelul platformei tehnice poate mi as recunosidera parearea . Daca vreau sa par caraghios nu mi trebuie Leaf, imi iau o Multipla :)
    6 12
  • @mda
    In tarile scandinave, taxele de inmatriculare pt masini normale sunt cat valoarea masinii, uneori peste. Masinile electrice sunt scutite de taxe, ba chiar in unele tari se si dau bonusuri. Cand in stanga ai gard cu sarma ghimpata si in dreapta mercenari cu cutite si mitraliere, normal ca alegi sa o iei inainte pe drum liber, asa ca toata treaba asta n-are nici o legatura cu incultura si prostia romanilor in antiteza cu marea civilizatie a pedofililor, betivilor, drogatilor si pederastilor din mult prea laudata Europa de Nord si Vest.
    Inainte sa ne dam rotunzi, moralisti, importanti, superiori si mari intelectuali, facandu-ne de ras, mai bine ne-am informa inainte. Ca doar avem creier sa gandim, nu sa frecam Flappy Bird pe tablete si sa luam de bun tot ce spun niste indivizi dubiosi al caror singur Dumnezeu are pe frunte un S sau un C taiat de doua bari.
    A, si apropo, marea tehnologie a masinilor electrice e veche de mai bine de 100 de ani, doar ca afacerile petrolistilor au pus stop dezvoltarii. Acum, cand un nou tip de afacere acapareaza economia globala si cand banii migreaza de la petrolisti la ecologici, benzina e bau bau si masinile electrice sunt gigea. Treaba fiecaruia daca inghite toata manipularea asta de 3 lei.
    Nu zic, imi doresc si eu mai multe masini electrice, dar am repetat de atatea ori: NU doresc sa fiu prostit in fata de niste derbedei pusi pe pacalit doar ca sa se umple de bani, atata timp cand EXISTA tehnologii mult mai avansate, perfect implementabile, care fac din nonsensul cararii de baterii pt autonomie de 160 km maximum si incarcarile de ore intregi o tehnologie demna de epoca de piatra. Doar ca, ce sa fie, tehnologiile alea sunt doar pt uz militar.
    Cu alte cuvinte, toata lumea asta e un mare concurs de masurat barbatia intre smecherii lumii plus una bucata cooperare in domeniul indobitocirii semintiei umane intru grosimea portofelelor dansilor.
    12 18
  • romania nu se poate compara la adoptia de masini eco cu tarile dezvoltate (si mai ales cu cele sociale din nord), atata timp cat marea majoritate a masinilor cumparate la noi au 5+ ani
    7 1
  • iar eu am auzit ca curentu' electric e produs, in marea majoritate, tot de niste companii de genu' sevron ori sel

    si am mai uzit ca si hidrogenu' care e cica apa calda A D E V A R A T A tot din petrol ori gaze e cel mai ieftin de extras si cica vine tot de la sevron ori sel

    doar ca, cica, ca cand folosesti curent electric mai exista si alte surse de produs curentu' cum sunt niste elici sau celuli solarii si cica ar emite mai putine gaze rele

    dar cica unii nu inghit manipularea ci doar tehnologiile alea ale armetii care este magnifice de secrete ce sant, dar noi stim ca exista ca le-am vazut pa net.

    ma scuzati, vorbeam si eu asa, ca opinia publica
    4 10
  • @vianu
    Eu iti recomand respectuos sa nu mai faci pe naivul, ca s-ar putea sa ramai asa.
    Stiu ca e dificil sa faci apel la logica, dar sincer, nu doare deloc, poate incerci si tu intr-o zi.
    Pari un om inteligent, chiar ma mir ca nu incerci sa te documentezi putin mai mult si preferi, in schimb, sa te lasi dus de nas.
    Poate ca e mai usor, poate ca e mai comod, poate ca e mai simplu sa iei de bun tot ce ti se spune si sa te impaci relaxat cu gandul ca ai salvat focile si ursii polari cumparand masini electrice.
    Cand, ce sa vezi, simplul fapt ca aprinzi seara lumina in casa sau ca tragi apa la wc polueaza mai mult decat ai face-o cu un V8.
    Pentru o viitoare documentare mai serioasa pe temele astea, iti dau doar un sfat: follow the money.
    Iar de tehnologiile alea ale "armetii" se stie de mult timp, ma rog, cine vrea sa stie. Iarasi un pont, spre ex: rachete Tomahawk. Vechi de cand unii dintre noi invatau alfabetul. Sau supercapacitori care pot transforma o baterie de plumb din epoca de piatra in superbaterii, care ar face pipi cu bolta si pe o Tesla.
    Dar, ma rog, e mai usor sa dam parafrazam din mapele de presa.
    4 13
  • @dan

    auzi, tu ma faci pe mine naiv, lipsit de logica & stuff dar cu ce sunt eu vinovat ca tehnologiile alea de care vorbesti nu sunt accesibile publicului? Eu ma bucur ca exista cel putin o alternativa (pe piata) la motorul ala V8 de care zici. Altceva mai bun nu am. Incerc sa fiu realist si pana cand mi se va oferi gramul de antimaterie la supermarket ma voi multumi cu bateria de Li-Ion.

    Sunt sigur, dupa ce ai citit tot ce se putea citi despre tehnologiile minune printr-o presa care intodeauna are un raspuns de tipul extraterestilor antici tu consideri bateriile drept roti de moara iar motorul lui Tomahawk idealul. E dreptul tau. Dar daca tot ai adus in discutie COSTUL stii bine ca tocmai costul este principala piedica in aparitia acesor tehnologii in viata civila. Deci, vrei motorul mai scump? ia-l pe ala de racheta. Din cate stiu s-a mai incercat si a fost un fiasco.

    Ideea e ca eu ma bucur la ORICE alternativa iar daca i-au in ras ridicarea in slavi a hidrogenului (a carui extragere, transport si depozitare e oricum mai dezavantajoasa decat "cararea" unui bax de baterii) este pentru ca cei ca tine intodeauna, dar intodeauna,se cred cei trasi in piept; si ca undeva exista un guvern malefic (global si in umbra neparat) care ne tine noi, locuitorii pasnici, intr-un intuneric total. Asa e ca ti s-a facut pielea de gaina?

    Spuneai ceva de "folow the money". Numai retin exact sumele dar Obama alocase o suma rezonabil de mare pentru dezvoltarea unor tehnologii alternative. Guess what? Dupa 2 ani proiectul a fost desfiintat practic la presiunea industriei petroliere. Si am mai dat un exemplu odata cu sufocarea masinilor clasic electrice (vezi Who Killed The Electric Car) - il gasesti pe youtube.

    In cazul in care n-ai observat am scris mai sus...curentul electric este produs de niste companii de tipul celor ce activeaza in dom. petrolier. Crezi ca va mai trece mult pana cand ORICE tehnologie viabila nu va fi preluata? INDIFERENT cat de ieftina, fiabila sau simpla va fi aceasta tot o mana de multnationale o va controla

    Pana atunci voi trage apa la WC cu speranta ca rahatul meu polueaza totusi mai putin decat un V8.

    Iar cu mapele de presa las-o moale. In cazul in care nu ti-ai dat seama nu sunt inexo-cuantic. Asta daca mai vrei un minim de dialog.
    4 3
  • Prostia ii indeamna pe unii s-o numeasca "moda", spiritul practic si lipsa egoismului ii indeamna pe altii sa priveasca mai aprofundat propunerea masinilor 100% electrice.

    Dar nu-mi fac griji.


    Societatea umana n-ar fi avansat daca nu ar fi existat acea mana de pionieri si excentrici pe care sa-i arate cu degetul majoritatea. La fel se spunea si despre "trasura fara cai" in sec 19. Erau multi care o injurau pentru ca n-o intelegeau.
    Am incredere ca pe masura ce electricele vor fi vazute din ce in ce mai mult pe strazi, prostii vor adopta si ei ceea ce considera "moda". Treaba e insa cat se poate de logica si f practica: cine vrea pentru oras o masina curate local, eficienta, silentioasa si ieftin de alimentat si intretinut va alege o electrica. E solutia cea mai la indemana in prezent fata de hidrogen. Bateriile au evolutat suficient de mult cat propunerea sa aiba logica.
    16 1
  • ps: acum peste 100 de ani bateriile nu erau suficient de avansate cat sa reziste pe piata. Pe langa progresul bateriilor, actualmente nici resursele de petrol nu mai sunt cele de acum 100 de ani.
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru