Nissan a confirmat la începutul lunii mai că va renunța treptat să ofere versiuni diesel pentru modelele comercializate pe piețele europene, ca reacție la noile teste de emisii implementate de Uniunea Europeană.
Constructorul japonez analizează acum posibilitatea de a înlocui tehnologia diesel cu sistemul cu range extender ePower pe care îl oferă cu succes pe piața din Japonia. Sistemul ePower include un motor mic pe benzină care are unicul rol de a încărca o baterie cu energie electrică, element care elimină necesitatea de a alimenta bateria la priză. Tehnologia este asemănătoare cu cea pe care o oferă, de exemplu, BMW pe una dintre versiunile lui i3.
"Putem face micro-hibrizi de 48 de volți sau putem face un plug-in hybrid, dar ceea ce este cel mai interesant în acest moment este succesul pe care îl avem cu tehnologia ePower", explică Ponz Pandikuthira, vice-președinte pentru planificare de produs.
Pentru a aduce ePower în Europa, Nissan trebuie însă să adapteze tehnologia, ca urmare a faptului că viteza medie de pe șoselele Bătrânului Continent este mai ridicată decât în Japonia, ceea ce scade eficiența sistemului cu range extender.
În acest sens, Nissan evaluează deja un Altima echipat cu motor pe benzină de 2.4 litri pentru a evalua performanțele, iar primele teste indică o scădere de 10-15% a emisiilor comparativ cu motoarele diesel, conform noului standard WLTP.Via Automotive News
Aveţi noroc că şi concurenţa doarme în papuci
în Europa cel puţin
Dieselul polueaza in draci in regimurile tranzitorii, in afara de NOx mai sunt si HC-urile care apar atunci ... plus ca din aceeasi cantitate de petrol se obtine dublu motorina vs benzina ... dar e la moda acum sa dai vina pe diesel ...
Cu tehnologia de acum sa spui ca electricele sunt curate este ca atunci cind strutul baga capul in nisip si se gindeste ca nu mai e nici un pericol.
GPL / LPG ? dupa mine foarte curat, fiabil ... tehnologie deja existenta, singurul producator care si-a batut capul sa proiecteze de la zero un motor pe GPL este Iveco, si le-a iesit un motor care respecta standardul EURO 7. Sunt curios si cite o sa vinda ...