Esential
2010 | este in care Nissan va lansa un model suta la suta electric. |
Nissan a lansat un prototip electric si un altul electric hibrid, amandoua alimentate de baterii litiu-ion de ultima generatie. In cadrul planului Nissan GT 2012, constructorul japonez s-a angajat sa devina lider in segmental vehiculelor cu zero emisii si si-a anuntat planurile de a lansa pe piata un vehicul 100% electric in 2010, pentru ca apoi sa il comercializeze la nivel mondial in 2012.
Alimentat de o baterie litiu-ion de ultima generatie, prototipul EV este o parte importanta a programului de cercetare si dezvoltare Nissan asupra vehiculelor cu zero emisii. Acesta prezinta o unitate cu tractiune pe fata si este echipat cu un motor de 80kW recent dezvoltat de Nissan. Prototipul este alimentat de o baterie litiu-ion cu configuratie stratificata compacta, instalata sub podea, pentru a nu a limita spatiul habitaclului sau cel destinat transportului de marfa.
Productia in serie a vehiculului va fi lansata in 2010, iar caroseria va avea un design unic care nu se bazeaza pe niciun model Nissan deja existent.
Noul HEV Nissan ofera doua solutii tehnologice – un sistem hibrid foarte performant cu tractiune pe puntea spate si un sistem de transmisie hibrida paralela.Prototipul foloseste atat tehnologia hibrida proprie Nissan, precum si prima transmisie hibrida tot de la Nissan cu tractiune pe puntea spate. Sistemul de transmisie hibrida paralela cuprinde un sistem de optimizare a energiei cu doua ambreiaje separate care permit motorului electric, motorului termic si transmisiei sa fie conectate direct.
In timpul rulajului, motorul termic este folosit pentru a alimenta motorul electric regenerand in acelasi timp bateria. La accelerare, motorul termic si bateria sunt utilizate pentru a alimenta motorul electric, iar la decelerare, energia de la franare este recuperata, conservata si reorientata inapoi pentru a reincarca bateria. Astfel, in functie de modul de condus, motorul cupleaza la unul dintre ambreiaje pentru a optimiza consumul de combustibil si a conserva energia.
Bateriile cu litiu-ion de ultima generatie utilizate la ambele prototipuri sunt produse de Nissan-NEC joint-venture, AESC (Automotive Energy Supply Corporation).
In comparatie cu bateriile NiMH actuale, aceste noi baterii ofera performanta superioara, fiabilitate, siguranta, versatilitatea si pret competitiv. Comparativ cu bateriile conventionale cu configuratie cilindrica, configuratia stratificata compacta a acestor baterii de generatie noua ofera de doua ori mai multa energie electrica. Bateriile compacte permit de asemenea ameliorarea spatiului de depozitare a vehiculului si o gama mai larga de aplicatii.
Via | Nissan
Comentarii (0)