Nissan a anunţat oficial că uzina proprie din Sunderland, Marea Britanie a început producţia europeană a electricei Leaf, primul model 100% electric al mărcii japoneze. Leaf, care acum doi ani a primit premiul European Car of the Year, este uşor modificat odată cu deschiderea producţiei europene, schimbările afectând în bine autonomia, masa proprie şi suspensiile.
Conform celor de la Nissan, versiunea europeană a lui Leaf primeşte în total nu mai puţin de 100 de modificări structurale, tehnice şi tehnologice.
Cea mai importantă este cea legată de autonomie, care creşte de la 175 la 200 de kilometri. "Europenizarea" lui Leaf implică, de asemenea, modificări la nivelul suspensiilor, care au fost setate astfel încât să fie pe placul consumatorilor de pe Bătrânul Continent.În total, Nissan a reuşit să taie aproape o treime din costurile de producţie ale lui Leaf, la acest lucru contribuind decisiv apariţia unor portiere din oţel în locul celor din aluminiu utilizate la versiunea japoneză a modelului electric. Cu toate acestea, masa proprie a maşinii a scăzut în total cu 30 de kilograme, acest lucru datorându-se mai ales modificării poziţiei modulului de încărcare a bateriilor, care se mută în Europa sub capotă.
Livrările lui Nissan Leaf vor începe în luna iunie a acestui an, iar preţul pentru Europa va fi - deşi nu a fost anunţat oficial încă - mai mic decât cel pentru versiunea japoneză a modelului.
via Nissan
sper ca va exista minimul de bun simt sa nu se provoace o discutie ridicola despre inutilitatea masinilor electrice, pret, etc....
Glumesc, desigur. Ce sa spun... "E urata, dom'le!". Pai in caz ca n-ai inteles, ideea masinilor astora este sa iasa un pic din tipare. Este evident ca cine a facut un efort financiar sa-si cumpere masina electrica, acceptand implicit si sacrificiile ce trebuiesc facute din cauza limitarilor actuale (autonomie scazuta, incarcare lenta, lipsa infrastructurii de alimentare etc.), ei bine, omul ala vrea sa se si observe ca el conduce "altceva". Adica, sunt "eco", dar ar fi de dorit sa fiu si apreciat ca sunt "eco". Pana la urma masina este si o prelungire a "egou-lui" personal, asta-i realitatea. Exact la asta a dat gres Renault cu Fluence ZE. Nimeni nu vrea o masina electrica care arata ca una obisnuita. Cu ZOE in schimb, altfel sta treaba. Arata altfel si se va vinde altfel.
Cu tot cu alea care stau la incarcat? :))
Imi pare rau sa te jignesc, dar tot ce ai scris e o aberatie de la cap la coada: pret al energiei cu sute de procente fata de benzina/motorina, intoarcerea comunismului, disparitia celor care alimenteaza de 50 ron etc.
Ce nu stii tu:
In primul rand, constructorii si-au facut un calcul de profitabilitate pt electrice, in sensul ca atata timp cat barilul de petrol nu scade sub 70$ , ei sunt f linistiti, ori acum barilul de petrol e peste 100$ si nu e nicio sansa sa scada ptr ca necesitatile devin din ce in ce mai mari, iar rezervele se diminueaza constant. Nu uita ca petrolul e o resursa epuizabila. Asta spre deosebire de energia electrica.
Statul "ii va pune la locul lor" pe cei care vor cumpara masini electrice?! Pai tocmai asta-i prietene ca statul are tot interesul sa incurajeze cumpararea de masini electrice pentru a reduce efortul asupra bugetului la cumpararea de petrol. Cel putin acum la inceput.
In momentul in care electricele vor lua avant si mai mult, nu vor mai avea nevoie de ajutorul statului.
Energia electrica circula libera in natura, este inepuizabila si poate fi produsa prin nenumarate metode. Tocmai de aia pretul nu are cum sa urce procentual mai mult decat cel al petrolului.
PS: degeaba compari tu factura de curent clasica cu activitatile din timpul zilei si seara, pentru ca o masina electrica se incarca NOAPTEA cand energia e mult mai ieftina. Un exemplu: un Kangoo ZE are motor de 44 kW , iar la un cost de 0.16 lei/kWh in Romania, inseamna 7.04 RON pentru 160 km parcursi. Pentru aceeasi distanta parcursa pe benzina dai peste 80 RON, iar pe motorina peste 50 RON.
Ce spui tu e ca statul va inclina balanta in favoarea masinilor alimentate pe benzina/motorina, in momentul in care masinile electrice vor intra mai serios pe piata, ceea ce sincer mi se pare o aberatie. Statul n-are niciun interes in sensul asta, ba din contra!