Prin urmare, nu este o surpriză că, pentru al 34-lea an consecutiv, F-150 îşi păstrează şi în 2015 titlul de cea mai vândută maşină din Statele Unite. Pe parcursul anului trecut, Ford a comercializat 780.354 de unităţi, în creştere cu aproape 4% comparativ cu anul trecut.
De data aceasta, sărbătoarea celor de la Ford a fost însă dublă, pentru că 2015 a devenit cel mai bun an din istoria vânzărilor de maşini noi din Statele Unite. Scăderea preţurilor la carburanţi, creditele ieftine şi o uşoară revenire a economiei au propulsat vânzările de maşini noi în Statele Unite la un nou record absolut.
Potrivit unor date furnizate de compania de cercetare Autodata Corp, pe parcursul anului 2015 în Statele Unite s-au vândut 17.47 de milioane de maşini, număr care depăşeşte vechiul record de 17.41 de milioane de unităţi stabilit în 2000. Creşterea s-a datorat în bună măsură vânzărilor foarte bune din luna decembrie, cu 9% peste nivelul înregistrat în luna similară a anului 2014.
Iar veştile bune nu se opresc aici.
Mai multe companii de cercetare, dar şi oficialii constructorului american GM, anticipează că recordul va fi doborât chiar în acest an, când se preconizează vânzări de circa 18 milioane de maşini. "Economia Statelor Unite continuă să se extindă şi cei mai importanţi factori care impulsionează cererea pentru maşini noi sunt la locul lor, aşa că ne aşteptam să vedem al doilea an consecutiv de vânzări record în industrie în 2016", spune Mustafa Mohatarem, economistul şef al General Motors.Totuşi, în 2017 sunt aşteptate uşoare scăderi în vânzările de maşini noi ca urmare a preferinţei în creştere pentru maşini rulate. Vânzările de maşini noi din Statele Unite s-au prăbuşit în 2009 la numai 10.4 milioane de unităţi pe fondul crizei economice, însă şi-au revenit treptat până în punctul în care au depăşit recordurile anterioare.
Via Reuters
P.S. Automarket, e F-150 nu F150...
Insa F-150 model dupa 2010 n-am vazut decat unul. Trebuie sa recunosc ca eram cu muzica in masina la nivel mediu, geamurile inchise si cand o accelerat usor ii auzeam motorul ala urias... pfff la 90% din pasionatii auto le provoca orgasm :)))))
capitalism scump si drag: ajungem primii punand piedica concurentei, nu pe propriile forte.
La urma urmei, m-ar ȋncânta dacă ar apărea o puternică economie agricolă aici, la noi, ȋn care singurul element străin să fie reprezentat nu de alimentele de import care i-au ruinat pe micii producători autohtoni, ci de camionetele celor trei “grei” de peste Ocean (pe acelea pe care le-am ȋntâlnit pe plaiurile mioritice, ȋn toată viața mea, le număr pe degetele de la o mână, dar senzația provocată a fost delicioasă, de fiecare dată). Da, știu, nu-mi spuneți: vise, taică, vise! De ce să ne irosim banii pe benzină când mai lesne este să ne umplem mațele, nu?
Daca vorbim strict de CO2 acele camionete cu motoare mari f sigur polueaza mult mai mult. Daca au copaci destui pt acel dioxid e ok , daca nu e nasol.
Diesel are tot o noxa care la benzina este mai putin prezenta care este destul de daunatoare, depinde si in ce cantitati. La cate dieseluri aveau ei dpmdv nu era asa o tragedie. In fine , americanii au fost tot timpul impotriva dieselului deaceea s-au si basicat asa.
Mai multe detalii le da Gogu.
Totul ține de cantitate sau concentrație.
Dioxidul de carbon (CO2), este un gaz inert (nu este reactiv în mod obișnuit) incolor, inodor (nu miroase) care poate fi produs la oxidarea completă a carbonului.
La o ardere ideală a hidrocarburilor,formate numai din carbon și hidrogen, se formează numai CO2 și apă. Astfel și oamenii produc CO2 datorită oxidărilor interne, pe care-l elimină apoi la expirație.
Din acest punct de vedere CO2 nu e toxic, pentru că este în cantitate mică.
La fel, gazul natural utilizat la bucătărie, prin ardere se transformă în CO2 și apă (care condensează pe geam dacă e rece :) ). Nu moare nimeni din asta, atâta timp cât arederea e limitată (se produce puțin CO2 raportat la volumul de aer din bucătărie) și ai posibilitate să aduci aer proaspăt (oxigen) din afară/
Astfel concentrația de bioxid de carbon în aerul respirat din bucătărie rămâne redusă.
Pentru om CO2 este la fel de toxic ca apa. Nu e o glumă.
Dacă respiri apă știți ce se întâmplă. La fel e și cu dioxidul de carbon.
Dacă respiri CO2 în cantități mari, mori mai lent sau mai rapid în funcțe de oxigenul rămas pentru respirație. Asta deoarece dioxidul de carbon înlocuiește oxigenul în procesul metabolic de respirație a celulei.
Cazuri de oameni are au murit asfixiați cu CO2 sunt destule. Cazul lacului Nyos este clasic. Acolo au murit oameni pentru că au stat lângă un sifon gigantic, care "a făcut bule".
În ceea ce privește poluarea, bioxidul de carbon se găsește natural în atmosferă. Dacă e să o luăm strict, dioxidul de carbon e tot atât de poluant cât este azotul din aer. Chestia cu gazul de seră este discutabil. În decursul erelor, au fost fluctuații de temperatură și de compoziție a atmosferei, fără să fie omul prezent.
Poluant poate fi considerat procesul de ardere care-l produce, pentru că arderile nu sunt complete.
Și aici este de fapt tot șpilul, pentru căproporțional cu cantitatea de CO2 emisă se emit și alte gaze și particule, care, deși în cantități mici, pot fi toxice, datorită reactivității lor.
De exemplu, oxizii de azot sunt toxici deoarece sunt reactivi, iar în amestec cu apa, în anumite condiții formază acizi (nu cred că cineva dorește să respire vapori de acid azotic)
Se mai produc pulberi care conțin și ele compuși organici cancerigeni și care pot afecta sănătatea direct și indirect.
Revenind la ardera internă de la automobile, la aceeași cantitate de CO2 emisă, motoarele diesel emit mult mai mulți poluanți decât motoarele pe benzină (în special oxizi de azot și pulberi).
De aceea, în principiu, emisia de CO2 (un gaz nepoluant) este un etalon bun de evaluare a poluării produse de motoarele cu ardere internă, (aici mai e un clenci - randamentul, dar devine prea complicat), însă NUMAI dacă sunt tratate SEPARAT motoarele diesel de motoarele pe benzină.